Hermot menee tämän laihdutuksen kanssa!
Mulle on käynyt se klassinen jämähdys - ensin paino tippui 5 kg, ja siitä se ei ole hievahtanut mihinkään. Nyt jo kolmatta viikkoa joka jumalan aamu on vaa'assa sama lukema 72,8. Painoindeksini on noin 23 ja tavoite on saada se 21:een.
Yhtään en ole syömisissä lipsunut, ja joka päivä liikun. Ilmeisesti elimistö on nyt sillä kuuluisalla säästöliekillä? Jos tämä on se, miten minun pitää siis elää jotta en lihoisi, niin jo nyt on! Suht normaali aamiainen, lounas ja illallinen, ei välipaloja eikä herkkuja. Kasvisten osuutta olen lisännyt.
Pahinta on se tunnetila, että minua "kohdellaan" vääryydellä. Teen itse oikein ja hyvin, mutta vaa'an lukema on joka aamu sama. GRRRRRRRRRRRRR !!!!!
Kommentit (9)
Kiitokset tsemppauksesta.
Syömisten kysyjälle: Syön tavallista kotiruokaa plus vihanneksia ja hedelmiä. Täysjyväleipää, Benecolia. Ei herkkuja eikä väli- tai iltapaloja. Liikuntani on puolen tunnin kävelylenkki joka päivä. Tiedän että joku kuntosali olisi tehokkaampaa, mutta en osaa ja uskalla mennä sinne, koska se on minulle täysin vieras ympäristö enkä tiedä miten pääsisin alkuun.
vastaa, että kävely on ihan ok, mutta sun kannattaisi lisätä lenkin pituutta. Salia suosittelen myös, koska siellä saat lihasta ja liahs kuluttaa enemmän kaloreita kuin mikään muu kudos. Pyydä ohjaajalta sulle sopiva ohjelma ja he näyttävät mitä tehdään ja miten. Suosittelen lämpimästi ja et ole siellä edes ainoa, joka ei osaa.
Lisää ruokavaliosi proteiinin määrää, se pitää tehokkaammin nälkää poissa.
ja tsemppiä, älä anna periksi! Laihtumistapasi kuulostaa järkevältä. Miksi käyt joka päivä vaa'alla murisemassa? Käy kerran viikossa, niin asia ei vaivaa sua niin paljon ja tulos näkyy selvemmin. Hyvää jatkoa!
muttei välttämättä joka päivä. Eli pitkäkestoista, rauhallista liikuntaa, ei liian korkealla sykkeellä. Kunto ja jaksaminen nousee rauhallisesti, kiinteydyt ja kilot karisee.
Painojen kanssa (vaikka aluksi litran mehupurkki) kainaloissa kyykkyyn ylös hallitusti 3 x 10-20 toistoa, vatsalihastreeniä ja punnerruksia vaikka. Kaikki mitä teet lisää energiankulutustasi!
Toinen vinkki, jos lhaskuntotreeni ei vaan innosta; osta puolen kilon nilkkapainot ja laita ne jalkaan lenkille. On takuulla tehokkaampaa kuin pelkkä kävely eikä matkaa tarvitse juuri pidentää, kun alkaa jo tuntua.
Sitkeyttä vaan, kyllä se paino siitä taas lähtee tippumaan. Kaikilla laihduttajilla tulee jumitusvaihe, joka voi tosiaan kestää vähän aikaa.
Ap siis sanoi, ettei syö valipaloja, sain käsityksen että syöt vain kolme ateriaa päivässä?
Olisi hyvä syödä kunnon aamiaisen, lounaan ja päivällisen lisäksi muutama välipala ja iltapala. Ruokaa olisi hyvä syödä 3-4 tunnin välein aamusta iltaan. Lyhyet ateriavälit pitävät aineenvaihdunnan käynnissä. Aamulla ja liikunnan jälkeen eniten hiilihydraatteja ja iltaa kohti enemmän proteiinia, tosin proteiinia olisi hyvä olla joka aterialla. Hyvä välipala on esimerkiksi ProFeel Cottifrutti (rahka-raejuustovälipala), siinä on kaloreita vain 90, mutta paljon proteiinia (16,5g).
toiseksi, juuri tuon takia minä käytän enemmän mittanauhaa laihtumisen seuraamisena kuin vaakaa. Olen huomannut (itsekkin laihdutan) että sillä viikolla kun harrastan paljon liikuntaa ei paino lähdekkään niin paljoa mutta kuitenkin mittanauha kertoo että tulosta on syntynyt! Mulle kun on ihan sama mitä mä painan kunhan mahdun esim. 38 kokoon vaatteisiin yms. eikä jenkkakahvat enään hylly yms.
Tsemppiä!