Tuplaleveä peitto vai kummallakin oma normaalileveä? Kumman kannalla?
Kommentit (43)
mökillä kun nukumme aitassa (pysyy paremmin lämpöisenä),kotona on omat koska käytän peittoa vain "halikaverina" ja en halua,että selän takana tai päällä on peittoa
Joskin ainut harmi tuplapeitossa on se ett lakanoita on vähemmän tarjolla. Myyjät helposti perustelee sillä että tätä tuplaleveää on niin vähän käytössä. Ikeassa on parhaimmat valikoimat. siellä taitaa olla kaikista myös tuplaleveä.Jatketaanpas sitte kukin omalla tyylillään ;) Ap
toisessa on nukuttu tuplapeiton alla ja toisessa molemmat saman sinkkupeiton alla. Hyvin mahduttiin kunnes pari viikkoa sitten -mulla tulee kohta täyteen rv38 - värkkäsin molempiin sänkyihin toisen peiton, kun pitää tunnin-parin välein herätä kääntämään kylkeä ja asettelemaan ne isommat ja pienemmät tyynyt aina uudestaan, ja siinä yhteispeitto oli aina jossakin solmussa : )
Saa nähdä miten jatketaan sitten kun vauva syntyy.
nukutaankin kumpikin omalla reunallamma :-) tulis taistelu yhden peiton kanssa. Ja kesällä mukavampi kun saa itseltä jätettyä peiton kokonaan pois, nukun usein pelkkä pussilakana peittona.
mä haluun kääriytyä siihen peittoon ja välillä työnnän kokonaan pois, ei olis miehellä peittoa ikinä jos olis tuplapeitto
mies on sitä mieltä, että pitäisi olla yhteinen niin kuin silloin alussa. Heitin sen ison pois muutossa muka vahingossa 5 vuotta sitten, enkä suostu hankkimaan uutta.
Leveästä peitosta riittää kiskottavaa molemmille :)
saisin kokea saman kohtalon 3:n kanssa jos ei olis omaa peittoa... Ja joskus käy siltikin niin, kun mies on omansa pudottanut lattialle ja alkaa kiskomaan mun peittoa. :)
Juu mun vanhemilla on kokeiltu monesti yö kylässä ja vilu on aina tullut :)
Varsinkin jos olette erilämpöisiä (toisella aina kylmä ja toisella kuuma) ja edes jompikumpi on "reunasta kiinni ja pyörähdys"-tyyppinen peitonanastaja
puoliskollani kyllä. En pystyisi nukkumaan saman peiton alla, karmeeta suorastaan.
mies ilman peittoa:
Nimittäin itse kierin peiton aina molemmilta puolilta ympäri ja polvien väliin olen tottunut vetäsemään peiton reunan.
en todellakaan pystyis nukkumaan jos joku ihan kiinni. Kyllähän sitä pystyy lemmiskelemään illalla jommankumman peiton alla;)
Meillä mies yleensä kaappaa minut hänen peittonsa alle;)
Puolet vuodesta kaksi erillistä peittoa, puolet vuodesta tuplaleveä. Kesällä erilliset, vanhat peitot jotka viileämmät, ja talvella lämmin tuplapeitto, joka sopii varsinkin minulle vilukissana - pääsen "patterin" viereen. Tosin sitten on tukalaa jos väliin kömpii vielä se pienempi patteri ;-)
ehdottomasti, riittää kiskottavaa kummallekin.
miinuspuoli on että on tosi vaikea käsitellä (laittaa lakanaan) yksin kun on niin älyttömän iso.
saatiin aikanaan kihlajaislahjaksi jo muille maille muuttaneelta Mummoltani ja kovasti tykätty aina. Ollaan muutenkin sellaisia kylkikyhnyjä ja saman peiton alla meitä nukkuu tällä hetkellä yöstä riippuen jopa viisi. :D
Pakko myöntää että välillä on sillä sakilla kuuma, mutta sitten heitän oman osuuteni syrjään!
Välillä vieraillaan toistemme peittojen alla, ja silloinkaan ei palele ja peitosta riittää. lapsillekin riittää lämmikettä.
on molemmille oma tuplaleveä peitto :D
On mihin kääriytyä, eikä tarvi peitosta tapella.
Mä varsinkaan en ole edes laaja ihminen, mutta tämmönen heinäseiväs nyt onkin viluisempi kuin vähän lihaisampi tyyppi ja tarvii paljon lämmikettä :P
välillä on vauvat nukkuneet välissä, nyt taas kahden kesken. Hyvin riittää peittoa molemmille ja mukava kun pääsee helposti kainaloon :)
Tai mä en koe toisen täkin kulman nostamista kauhean vaikeana:-)
Ei tule tappelua siitä, kuka peiton saa itselleen. Sitä paitsi minä halun useimmiten nukkua jalat ulkona peiton alta, ja mies taas haluaa kääriä jalat peittoon, joten peiton paikasta tulisi hankaluuksia.
enkä osaa sellaisen sinkkupeiton kanssa nukkua ollenkaan. Sitä kun vähän kääräsee kainaloon, niin takamus onkin sitten ilman peittoa. Typerä kapistus.
Miehen kanssa me nukutaan aika pitkälti lusikassa, joten yksi iso peitto toimii meillä hyvin.