Anna esimerkkejä curling-vanhemmasta
koska mietin, olenko sellainen itse. Mistä sen tietää?
Kommentit (195)
kun vauva laitetaan etupenkille turvaistuimeen: on sitten helpompi viihdyttää, vaikka autonajoonkin pitäisi keskittyä :) Tai sitten takapenkillä pitää olla joku palvelemassa.
vaativaa lasta! Ovat huutaneet kuin palosireenit kaupassa ja joka paikassa. Mutta minä en anna periksi! Koska en halua olla tuollainen löysä-äiti! Sinä itse et osaa asettaa lapsellesi rajoja, jos tuohon alistut!
Mulla on ollut varuilta evästä laukussa ja annan sitä. Eikai ne lastenne ja teidän kauppareissut tuntiakausia kestä!? Olen ollut nuorena kassana ja joutunut juoksemaan näiden herranterttujen 15 minuutin kauppareissun aikana syömiä paperikääröjen takia. Ovat usein revenneet, ettei viivakoodia voinut lukea, edes näpytellä. Siinä seisoo jono takana, koska Janica Jessica ei jaksanut olla ilman lakupötköään!
Ja todellakin on: EPÄNORMAALIA TYÖNNELLLÄ TERVETTÄ kuusivuotiasta rattaissa! Joskus sanoivatkin tarhassa hoitajat, että nämä rattaissa työnnellyt ja autoilla ajelutetut näkee: metsäretki 50 metrin päähän ei luonnistu, kaikki tarhan rattaat valjastettu mukaan, koska pienet 4-5 -v. kullannuppuset eivät jaksa jalkojaan nostella!
Taidan minäkin alkaa syöpötellä kaupassa kaikessa rauhassa: otan nakkipaketin ja vetelen niitä kaikessa rauhassa, kun katselen kivaa puseroa. Ehkä pussin karkkia tai siiderin perjantai-iltana, kun etsin sopivaa luettavaa naistenlehdistä illaksi.
ja ottaa syliin, kun vauva itkee. Kuolkoon vaikka lapsi mieluummin, kuin että vanhempi joutuisi kestämään negatiivisia tunteita.
kun vauva laitetaan etupenkille turvaistuimeen: on sitten helpompi viihdyttää, vaikka autonajoonkin pitäisi keskittyä :) Tai sitten takapenkillä pitää olla joku palvelemassa.
kuulepa, nyt tädin työaika on loppu, huomenna nähdään, kiitos ja näkemiin.
Lapsi kun ei halua lähteä hoidosta pois, ja äiti vieressä inisee: "no leiki vielä vähän aikaa, hae vielä yks traktori sieltä lelulaatikosta, mut jos sitten lähettäis kotio". Ja kaikki vain sen takia, että se curlingmamma ei älyä ottaa sitä lastaan kainaloon, ja sanoa, että nyt lähdetään kotiin ja piste fi.
T. pph
tervejärkinen äiti tulee lapsensa kanssa näytteenottoon. On selittänyt jo aiemmin lapselle, että kokeet tarvitaan, koska lääkäri tarvitsee tuloksia. Vähän nipistää ja sitten ohi. Usein lapsi ojentaa kätensä kiltisti, joskus itkevät. Äiti pysyy rauhallisena ja sanoo, kohta ohi, auttaa kiinnipitämisessä, jos tarvis.
Mutta kun curling-äiti saapuu: On hysteerinen, kimittää, että mun Sarah Bettinalle ette aiheuta kipua! Tämä näytteenotto on niiiiiiiiin kauheeta. Lapsikin on jo hysteerinen. Näytteenotto ei onnistu, koskee kahta kauheammin, koska rimpuilee. Äiti on sekaisin. Kaikki itkevät, koska Sarahilla niin kamalaa. Jotkut äidit ovat tullessaan jopa sanoneet, että kohta tuhma täti ottaa näytteen ja tekee sulle kipeää!
Jättäkää ihmeessä tulematta näytteenottoon, jos se teistä on niin kamalaa! Minun lapsia on pistelty ja se ei traumoja heille ole aiheuttanut.
diabeetikkolapsen kanssa eloa. Ottaa eväitä mukaan joka paikkaan. Koskaan eivät kaupasta ole syöneet!
Mutta ei kai kukaan järkevä diabetesta sairastava lähde mihinkään ilmaan suklaapatukkaa tai sellaisia "sokeritabletteja"? Luulisi että jos yhden kerran joutuu matalien sokerien vuoksi avaamaan kaupassa pakkauksia itselle tai lapselle, oppisi vastaisuudessa aina ottamaan hätävaran mukaan. On muuten hiukan eri asia antaa nälkäiselle 1-vuotiaalle banaani tai riisikakku järsittäväksi kuin 2-vuotiaalle nälkäiselle jäätelö. En todellakaan hyväksy maksamattomien tavaroiden syömistä, mutta 1-vuotiaan kohdalla se nyt vielä on jotenkin ymmärrettävää. Sitä vanhemmat pystyvät kyllä odottamaan kassalle asti.
Mutta kun curling-äiti saapuu: On hysteerinen, kimittää, että mun Sarah Bettinalle ette aiheuta kipua! Tämä näytteenotto on niiiiiiiiin kauheeta. Lapsikin on jo hysteerinen. Näytteenotto ei onnistu, koskee kahta kauheammin, koska rimpuilee. Äiti on sekaisin. Kaikki itkevät, koska Sarahilla niin kamalaa. Jotkut äidit ovat tullessaan jopa sanoneet, että kohta tuhma täti ottaa näytteen ja tekee sulle kipeää!
itsepalveluasemalla, silloin kuin huvittaa ja maksan kun huvittaa! Tai mennä kampaajalle huvikseni ja maksaa sitten joskus..
Samanlaista varastamista.
diabeetikkolapsen kanssa eloa. Ottaa eväitä mukaan joka paikkaan. Koskaan eivät kaupasta ole syöneet!
Mutta ei kai kukaan järkevä diabetesta sairastava lähde mihinkään ilmaan suklaapatukkaa tai sellaisia "sokeritabletteja"? Luulisi että jos yhden kerran joutuu matalien sokerien vuoksi avaamaan kaupassa pakkauksia itselle tai lapselle, oppisi vastaisuudessa aina ottamaan hätävaran mukaan. On muuten hiukan eri asia antaa nälkäiselle 1-vuotiaalle banaani tai riisikakku järsittäväksi kuin 2-vuotiaalle nälkäiselle jäätelö. En todellakaan hyväksy maksamattomien tavaroiden syömistä, mutta 1-vuotiaan kohdalla se nyt vielä on jotenkin ymmärrettävää. Sitä vanhemmat pystyvät kyllä odottamaan kassalle asti.
Kaikista pahimpia nämä: lapsi hakkaa, räyhää, huutaa, pelottelee muita lapsia pihalla. Vanhemmat: " se nyt vaan on NIIN vilkas. Noi pojat nyt vaan on tuollaisia".
HOHHOIJAA.
Lapsi ei käy suihkussa koska ei halua :D "olen yrittänyt totuttaa lasta esim. suihkupullon avulla" :D
3-vuotias pelkää hysteerisesti jos vettä menee kasvoille. Pestään kyllä naama, jos siinä on ruokaa, mutta suihkuun ei halua mennä, silmiin vettä ei saa mennä tai alkaa kamala huuto ja paniikki. Minkäs teet? Olen yrittänyt totuttaa lasta esim. suihkupullon avulla ja kyllä se vähän auttaakin, mutta en mä väkisin sitä suihkuun laita ja pahenna sen pelkoa.
curlingia. On oikeasti tosi ikävää jos vettä menee silmiin ja korviin ja toi on sellainen juttu joka pitää tehdä monta kertaa viikossa. Minusta ihan hyvä että vanhempi koettaa lapsen kanssa löytää hyvän tavan. Mutta toi verinäytteenotto vai mikä se oli, oli kyllä ihan karsea erimerkki. Sitä tehdään niin harvoin, että se on vaan kestettävä ilman hirveää draamaa.
tuntee lapsensa ja auttaa häntä kehittymään. Hysteria ja pelko on todellakin eri asia kuin se että antaa periksi. Asiat voi tehdä monella tapaa.
Fobioita voi olla lapsellakin ja ne eivät parane sillä, että niitä ei ymmärretä.
Lapsi ei käy suihkussa koska ei halua :D "olen yrittänyt totuttaa lasta esim. suihkupullon avulla" :D
3-vuotias pelkää hysteerisesti jos vettä menee kasvoille. Pestään kyllä naama, jos siinä on ruokaa, mutta suihkuun ei halua mennä, silmiin vettä ei saa mennä tai alkaa kamala huuto ja paniikki. Minkäs teet? Olen yrittänyt totuttaa lasta esim. suihkupullon avulla ja kyllä se vähän auttaakin, mutta en mä väkisin sitä suihkuun laita ja pahenna sen pelkoa.
Mulla ei oo koskaan ollu kysestä ongelmaa kun yksinkertaisesti on sovittu että ensin maksetaan. Ja namut yms syödään vasta ruuan jälkeen. Hyvin on toiminu vaikka joskus kiukuttelevatkin. Curling-vanhemman täytyisi opetella sietämään kiukuttelua! Ei tulisi tuollasia ongelmia.-