Anna esimerkkejä curling-vanhemmasta
koska mietin, olenko sellainen itse. Mistä sen tietää?
Kommentit (195)
Toisaalta, jos pieni lapsi huutaisi nälkäänsä kuin syötävä kaupassa niin voisin hätätilassa kassajonossa, jos se olisi pitkä ja oman vuoron saaminen kestäisi pitkään, avatakin jonkun paketin ja antaa siitä lapselle.
No, eipä tarvitse tätäkään miettiä, penskat ovat jo isoja ja koskaan ei tullut vastaavaa tilannetta eteen. Jos jollekin tulee niin tuskin paheksun, jos joku kassajonossa tekee sen minkä parhaaksi näkee. Eri asia on ne mussuttajat, jotka ihan vaan tavan vuoksi käyttäytyvät huonosti ja syövät maksamatonta kaupan omaisuutta.
juhliinsa videokameran. Ei ollut rahaa sitä ostaa, niin tilasin nettikaupasta ja palautin sitten juhlien jälkeen. Ihan reilua, saahan sitten hyvän mielen niin tyttö kuin kauppiaskin, joka myy kameran taas seuraavalle.
juhliinsa videokameran. Ei ollut rahaa sitä ostaa, niin tilasin nettikaupasta ja palautin sitten juhlien jälkeen. Ihan reilua, saahan sitten hyvän mielen niin tyttö kuin kauppiaskin, joka myy kameran taas seuraavalle.
jos kaikki söisi kaupassa aina kun siltä tuntuu. Ei sitä kukaan voisi kontrolloida, että kulkeutuuko kaikki kääreet kassalle asti.
Aikuisetkin syövät kaupassa tuotteita ennen maksamista. Juovat mehun tai avaavat sipsipussin tms. ennen kassalle menoa ja siellä sitten maksavat ostoksensa. Lapset tietty myös tekee samaa. Meillä lapset ääneen aina sitä ihmettelevät, että tekeehän muutkin, miksi me ei saada. Vaan minä olen pitäytynyt "suomalaisessa" tavassa, että vasta maksamisen jälkeen.
mutta ihmettelin kun kuulin, että tuttava pitää pyyhettä lapsensa kasvojen päällä kun pestään hiuksia. Kas kun Nico-Petteriä pelottaa, että kasvoille saattaisi mennä vettä. Ja tämä kaikki, vaikka hiukset vain huuhdeltaisiin vedellä ilman shampoota.
Jäin ihmettelemään, eikö lapsen kasvoja tosiaan pestä koskaan...
3-vuotias pelkää hysteerisesti jos vettä menee kasvoille. Pestään kyllä naama, jos siinä on ruokaa, mutta suihkuun ei halua mennä, silmiin vettä ei saa mennä tai alkaa kamala huuto ja paniikki. Minkäs teet? Olen yrittänyt totuttaa lasta esim. suihkupullon avulla ja kyllä se vähän auttaakin, mutta en mä väkisin sitä suihkuun laita ja pahenna sen pelkoa.
jos oon ostanut vaikka pillimehuja 10 kpl, juoda ennen kassaa, jos on kuuma päivä ja on janoinen, eikä oo vettä mukana. Mutta tein näin vain silloin, kun lapsi oli noin 2-3 v. Nykyään kun nuorinkin on 4 v, kaikki jaksavat jo odottaa kassan ohi. Eivät edes kyseenalaista asiaa.
Joten eivät menneet totaalisesti pilalle, vaikka joskus annoin.
eli mä annan kyllä lapsieni syödä marketissa lakupötkön tai tikkarin ennen kassoja. Muuten ostosreissusta ei tuu yhtään mitään, näin pääsee oikeasti paljon helpommalla.
ap
joskus 3-vuotiaana keksittiin menetelmä, jossa lapsi kallistaa pään taaksepäin, laittaa silmät tiukasti kiinni ja sormet korviin. Sen jälkeen tukanpesusta ei ole tarvinnut kinata. En käsitä miksi tää juttu pitäisi tehdä vaikeimman kautta, kun voi tehdä helpostikin.
kun oli ihan punainen naamastaan, ja omat juotavat olivat loppuneet. Sanoin lapselle, että näin ei yleensä tehdä, vaan tämä on poikkeus. Ei ole siitä oppinut kerjäämään kaupassa juotavaa, enkä koe olevani curlausäiti.
Tuo menetelmähän ei ole ihan ennenkuulumaton. Ongelma tulee vain siitä, että lapsi ei suostu pitämään päätään takakenossa, vaan kirkuen pyrkii pakenemaan suihkun alta. Meilläkin tukanpesu helpotti, kun lapsi 2,5-vuotiaana vihdoin uskalsi koittaa tuota "kampaajaleikkiä".
joskus 3-vuotiaana keksittiin menetelmä, jossa lapsi kallistaa pään taaksepäin, laittaa silmät tiukasti kiinni ja sormet korviin. Sen jälkeen tukanpesusta ei ole tarvinnut kinata. En käsitä miksi tää juttu pitäisi tehdä vaikeimman kautta, kun voi tehdä helpostikin.
että soitetaan kouluun ja vaaditaan lapselle erityiskohtelua.
jos kaikki söisi kaupassa aina kun siltä tuntuu. Ei sitä kukaan voisi kontrolloida, että kulkeutuuko kaikki kääreet kassalle asti.
totta turiset. Paljon on kuitenkin niitä, jotka "unohtaisivat" ja mahdoton olisi valvoa. Ja ajatelkaa sitä roskan määrää kärryissä jne. Ainakin meidän kaupassa on likaiset ja roskaiset kärryt nytkin.
JOKAINEN kassatyöntekijä vihaa kaltaisia äitejä. Ihan helvetin inhottavaa alkaa etsiä viivakoodeja revityistä jäätelökääreistä, missä on sulanutta jäätelöä.
En tiedä oletko curling, ehkä, mutta taidat olla muutenkin aika urpo.
kylläpä nousi hirvee haloo siitä, että annan lapsilleni tikkarit kauppareissulla ennen kassoja. Tottakai ne karkit maksetaan sitten kassalla (säilytän kääreet) joten ei se mitään varastamista oo! Kauppias saa rahansa kyllä ja on varmasti hyvin tyytyväinen että tavara menee kaupaksi. Ollaan josku jopa koko perhe otettu kesähelteillä jäätelöt ja syöty ne siinä ostosten teon lomassa, eikä kukaan ole tullut sanoon yhtään mitään. Maksettiin sit kassa käärepapereiden perusteella. Ja ihan tiedoks vaan, että käyn lasten kanssa kaupassa kerran viikossa ja sillon sattuu oleen myös karkkipäivä joten hoidan kaksi kärpästä yhdellä iskulla: lapset saa ne karkkinsa ja minä saan tehdä ostokseni rauhassa. Ja bonuksena kauppiaskin saa omansa. Miten tää voi olla niin kauheeta?!
ap
JOKAINEN kassatyöntekijä vihaa kaltaisia äitejä. Ihan helvetin inhottavaa alkaa etsiä viivakoodeja revityistä jäätelökääreistä, missä on sulanutta jäätelöä.
kylläpä nousi hirvee haloo siitä, että annan lapsilleni tikkarit kauppareissulla ennen kassoja. Tottakai ne karkit maksetaan sitten kassalla (säilytän kääreet) joten ei se mitään varastamista oo! Kauppias saa rahansa kyllä ja on varmasti hyvin tyytyväinen että tavara menee kaupaksi. Ollaan josku jopa koko perhe otettu kesähelteillä jäätelöt ja syöty ne siinä ostosten teon lomassa, eikä kukaan ole tullut sanoon yhtään mitään. Maksettiin sit kassa käärepapereiden perusteella. Ja ihan tiedoks vaan, että käyn lasten kanssa kaupassa kerran viikossa ja sillon sattuu oleen myös karkkipäivä joten hoidan kaksi kärpästä yhdellä iskulla: lapset saa ne karkkinsa ja minä saan tehdä ostokseni rauhassa. Ja bonuksena kauppiaskin saa omansa. Miten tää voi olla niin kauheeta?!
ap
juu ja sitten seuraava saa ne ällöt tahmat ostoksiinsa. Ei kyllä joillain ole järkeä ollenkaan. Ällöä ajatella, että myyjä on ikäänkuin penkonut roskista ennen minua. Joo eikä tarvitse sanoa, olen bakteerikammoinen ja kaupassa käynti on muutenkin vaikeaa. Eipä tarvitse ihmetellä mistä ne kaikki tahrat ja liat kärryihin tulevat.
että on varmaan ihanaa käsitellä märkiä/tahmaisia avattuja kääreitä kun käsiä täytyy kaiken aikaa myös käyttää kassakoneeseen ja muihin tuotteisiin. En ole kassalle ollut, mutta aika vaikea olisi tälläisessä tilanteessa hymyillä "asiakkaalle joka on aina oikeassa".
ap
dyspraksia, minkä vuoksi ei osaa käyttää haarukkaa ja veistä. Pilkun yhä ruuat pojalle, enkä kuuluta diagnoosia. Muutoin poika normaali, älykäs lapsi.
avannut paketteja ennen kassalle menoa, mutta kesällä Espanjassa oli pakko antaa lapsille jätskit kassajonossa, kun olivat kovaa vauhtia sulamassa velliksi, ja kassajonossa kesti tuhottoman kauan joidenkin alennuskuponkien kanssa...
No maksoin ne ja kaikki hyvin, eikä kukaan sanonut mitään.
eli mä annan kyllä lapsieni syödä marketissa lakupötkön tai tikkarin ennen kassoja. Muuten ostosreissusta ei tuu yhtään mitään, näin pääsee oikeasti paljon helpommalla. ap
TÄMÄ ei voi olla totta - sano ettei ole.
En minäkään mitenkään ilkeäisi ruveta kaupassa aukomaan paketteja ja syömään. Tuntisin käyttäytyväni todella huonosti ja typerästi.
En ole koskaan nähnyt kenekään syövän kaupassa, mutta jos näkisin, niin paheksuisin kovasti. Typerää käytöstä ja idioottimaisia ihmisiä.
Avasin av:n ja mitä täältä taas löytyikään. Suhteettomuutta ja sitä, että kaikkien lasten pitää olla kaikilta ominaisuuksiltaan samanlaisia, hupsuja olette!