Anna esimerkkejä curling-vanhemmasta
koska mietin, olenko sellainen itse. Mistä sen tietää?
Kommentit (195)
Ei todellakaan ole oikein, että syötte jäätelöt ostosten teon lomassa. Ne jäätelöt pitää maksaa ensin. On ikävää, jos vanhemmat eivät osaa alkeellisiakaan tapoja kaupassa.
sanoi joskus syöneensä koko irtokarkkipussin ennen kassalle menoa. Kun kysyin, että ihan oikeastiko hän itse syö ennen maksamista karkit, suuttui hän todella pahasti, en kuullut hänestä mitään pitkään aikaan..
On ainoa lapsi, varmasti itse saanut pienenä tehdä juuri samalla tavalla.
kuusivuotiaaksi! Ei koskaan syönyt itse. Äiti puki ja riisui. Poika töllötti videoita, äiti kävi lappamassa ruuat suuhun, riisui vaatteet, puki yöpuvun ja kantoi vessaan. Pesi hampaat. Ties miten kauan tuota olisi jatkunut, jos kakkosta ei olisi syntynyt!
Tätä samaista poikaa työnteli rattaissa kuusi vuotiaaksi, ettei armaan poikansa tarvitsisi kävellä. Kaikki osti kaupasta, mitä halusi, samoin kahdelle muullekin jälkeläiselleen. Ihmiset katsoivat todella pitkään tätä lasta rattaissa, jolla jalat viisti maata.
Nuorimmainen on tyttö ja äidin lemmikki. Tie siloiteltu joka tavalla, niin että tämä pentu on niin ärsyttävän itsekäs, kuin vai voi olla! Tyttö nukkuu parisängyn vieressä lattialla, koska ei halua olla omassa sängyssään. Äiti ei raaski opettaa. Äidin uusi aviomies ei tykkää, mutta alistuu.
Kun se poppoo tulee meille synttäreille, alkaa heti kinuaminen, että tarjoilua tänne ja heti! Meillä neljän hengen pöytä ja tapanani tarjoilla niille, jotka tulleet aiemmin! Syövät kaiken kahvipöydästä ja valittavat, jos ei miellytä!
Omat lapseni on KASVATETTU! Mulla ei ollut sisaruksia eikä pikkulapsikokemuksia, osasin silti kasvattaa! Lapset ovat pieninä rääkyneet karkkihyllyillä ja olen selittänyt viileän asiallisesti, että ei osteta! Kiljuminen toki jatkuu, mutta se on elämää! Jonkun ajan päästä ovat oppineet, ettei sieltä mitään tipu. Karkkipäivä tuli sitten myöhemmin ja ostin pussin lauantaisin.
Joskus olen tuonut pienen lelun kauppareissulta itse. Ovat tosi onnellisia!
rattaissa. Rattaat on 4v pikkusiskon, mutta joskus niissä 6v istuu kun ei jaksa kävellä. Tyttö on melko pienikokoinen ja hänellä on usein jalat kipeät, lääkäri sanoo kasvukivuiksi eikä verikokeissakaan näkynyt mitään.
Ja 4 veen kanssa ei yksinkertaisesti voi mennä mihinkään ilman rattaita. Se on vilkas riiviö ja turvallisinta pitää siinä rattaissa. Onkin myöskin aika pieni, 3v kokoinen niin ei noilla jaloilla jaksa aikuisen tahdissa aina kävellä.
Ja en ole curling-vanhempi. Näin on vaan helpompi liikkua.
Ei taatusti suostuisi rattaisiin!
Herranen aika, ei kai muuten täysjärkiset ihmiset hermostu toisten ihmisten tavoista näin?
Muuten, minä en anna lapsilleni mitään ennen maksamista, mutta en silti heitä sitä ensimmäistä kiveä, jos joku niin tekee.
kaikki alkaisi ottaa omia oikeuksia kaupoissa. Se olisi todella hirveää röyhkeilyä.
Sinulle jolle ne koulutetut ihmiset ovat jumalia, tulet vielä huomaamaan, että hekin ovat erehtyväisiä ja epätäydellisiä ihmisiä.
kylläpä nousi hirvee haloo siitä, että annan lapsilleni tikkarit kauppareissulla ennen kassoja. Tottakai ne karkit maksetaan sitten kassalla (säilytän kääreet) joten ei se mitään varastamista oo! Kauppias saa rahansa kyllä ja on varmasti hyvin tyytyväinen että tavara menee kaupaksi. Ollaan josku jopa koko perhe otettu kesähelteillä jäätelöt ja syöty ne siinä ostosten teon lomassa, eikä kukaan ole tullut sanoon yhtään mitään. Maksettiin sit kassa käärepapereiden perusteella. Ja ihan tiedoks vaan, että käyn lasten kanssa kaupassa kerran viikossa ja sillon sattuu oleen myös karkkipäivä joten hoidan kaksi kärpästä yhdellä iskulla: lapset saa ne karkkinsa ja minä saan tehdä ostokseni rauhassa. Ja bonuksena kauppiaskin saa omansa. Miten tää voi olla niin kauheeta?!
ap
Niitä lapsia ei voi opettaa ensin vähän odottamaan ja fiilistelemään sitä karkin saantia, että ne saa valita ne, sitten ne saa vähän "jännätä", eli malttaa mielensä ostosten teon ajan, ja sitten kun ostokset on maksettu, sitten syödä ne karkkinsa?
Naurettavaa pullamössöporukkaa taidatte olla koko perhe.
kuusivuotiaaksi! Ei koskaan syönyt itse. Äiti puki ja riisui. Poika töllötti videoita, äiti kävi lappamassa ruuat suuhun, riisui vaatteet, puki yöpuvun ja kantoi vessaan. Pesi hampaat. Ties miten kauan tuota olisi jatkunut, jos kakkosta ei olisi syntynyt!
Tätä samaista poikaa työnteli rattaissa kuusi vuotiaaksi, ettei armaan poikansa tarvitsisi kävellä. Kaikki osti kaupasta, mitä halusi, samoin kahdelle muullekin jälkeläiselleen. Ihmiset katsoivat todella pitkään tätä lasta rattaissa, jolla jalat viisti maata.
Nuorimmainen on tyttö ja äidin lemmikki. Tie siloiteltu joka tavalla, niin että tämä pentu on niin ärsyttävän itsekäs, kuin vai voi olla! Tyttö nukkuu parisängyn vieressä lattialla, koska ei halua olla omassa sängyssään. Äiti ei raaski opettaa. Äidin uusi aviomies ei tykkää, mutta alistuu.
Kun se poppoo tulee meille synttäreille, alkaa heti kinuaminen, että tarjoilua tänne ja heti! Meillä neljän hengen pöytä ja tapanani tarjoilla niille, jotka tulleet aiemmin! Syövät kaiken kahvipöydästä ja valittavat, jos ei miellytä!
Omat lapseni on KASVATETTU! Mulla ei ollut sisaruksia eikä pikkulapsikokemuksia, osasin silti kasvattaa! Lapset ovat pieninä rääkyneet karkkihyllyillä ja olen selittänyt viileän asiallisesti, että ei osteta! Kiljuminen toki jatkuu, mutta se on elämää! Jonkun ajan päästä ovat oppineet, ettei sieltä mitään tipu. Karkkipäivä tuli sitten myöhemmin ja ostin pussin lauantaisin.
Joskus olen tuonut pienen lelun kauppareissulta itse. Ovat tosi onnellisia!
rattaissa. Rattaat on 4v pikkusiskon, mutta joskus niissä 6v istuu kun ei jaksa kävellä. Tyttö on melko pienikokoinen ja hänellä on usein jalat kipeät, lääkäri sanoo kasvukivuiksi eikä verikokeissakaan näkynyt mitään.
Ja 4 veen kanssa ei yksinkertaisesti voi mennä mihinkään ilman rattaita. Se on vilkas riiviö ja turvallisinta pitää siinä rattaissa. Onkin myöskin aika pieni, 3v kokoinen niin ei noilla jaloilla jaksa aikuisen tahdissa aina kävellä.
Ja en ole curling-vanhempi. Näin on vaan helpompi liikkua.
Sä todellakin olet NIIIIIN curling-vanhempi. Tai muuten vaan lepsu. 4-vuotias ymmärtää puhetta ja uskoo sitä, jos aikuinen on uskottava. Jos ei osaa kasvattaa, niin sitten ei osaa.
Ja että 6-vuotias rattaissa... salli mun nauraa.
istahtamaan rattaisiin, eo tosin olla niitä tarvittu 3v juhlien jälkeen.
Tämän täytyy olla pahaa unta! Että ihan koko perheen voimin syötte jäätelöitä siellä kaupassa! Kenellekään normaalille aikuiselle tuollainen ei tulisi mieleenkään.
Mieti tämän kirjoittanut, minkälaista kaupassa asiointi olisi, jos kaikki olisivat samanlaisia possuja kuin te. Joku vetäisi kananrintaa ja toinen munkkia ja koko kauppa olisi yksi rasvaisten ja sokeristen sormien tahmalaari. Hyi! Lopettakaa heti.
Monet näistä esimerkeistä kertovat lähinnä siitä, että kyseinen lapsi on ns. hankala ja vanhempi minimoi tulevan raivokohtauksen yleisellä paikalla. Mikään esimerkki ei tosin kerro, että perheessä aina käyttäydyttäisiin näin.
Sitä paitsi, En pidä itseäni curling-vanhempana, mutta silti joskus pilkon 9-vuotiaani ruoat....
Eli minä en vieläkään ymmärrä, millainen on curling-vanhempi.
Koska olet itse sellainen, etkä pysty näkemään omassa toiminnassasi vikoja.
Mietipä hetki, miksi nämä kyseiset lapset ovat ns. hankalia? Olisivatko siksi, että heidät on päästetty sellaisiksi, kun ei ole kasvatettu kunnolla? Ei ole kuunneltu sitä parin kerran huutoa kun ei kaupassa saa tehdä miten huvittaa, vaan nöösyilty ja annettu periksi?
Katsoso kun lapset ovat fiksuja, ne oppivat kyllä mitkä keinot toimii. Jos kaupassa huutamalla saa mitä haluaa, niin sehän on silloin toimiva keino. JOs ei koskaan saa huutamalla mitään ,siihen huutamiseenkin kyllästyy lapsi itsekin.
jostain muutamasta riisikakusta. Meidän lapset ei kyllä ikinä saa kaupassa mitään syötävää ellei sitten satu olemaan jotain maistiaisia, mutta en kyllä ymmärrä miten se nyt voi olla niin kamalaa, jos joku joskus on avannut kaupassa riisikakkupakkauksen ja antanut siitä muutaman lapselleen. Ei kai siitä nyt ihan oikeasti voi nousta tällainen haloo... En voi ymmärtää, kai teillä nyt ihmiset on jotain muutakin mietittävää kuin jonkun kaupassa avaama riisikakkupaketti.
"jos syöt ennen maksamista, se on varastamista" höpötystä... (vaikkei se tämän ketjun pointti olekaan..) SE MITÄÄN VARASTAMISTA OLE!!!!
Eli minäkin olen pari kertaa kaupassa ollessani avannut ½-litran limu/vesi/vichypullon kun olen ollut läkähtyä janoon (helle, raskaus, krapula, mikä milloinkin ;)), ja juonut sen varmaan puolilleen ennenkuin olen päässyt kassalle. Joka kerta olen pahoitellut että "anteeksi, oli niin kamala jano että avasin tämän jo myymälän puolella" eikä koskaan kukaan myyjä ole tästä närkästynyt. Ja jos ovat tekohymyä ja -ymmärrystä sieltä kassan toiselta puolelta minulle jakaneet, niin mitäpä siihen sitten on sanomista. IKINÄ KOSKAAN en ole kaupasta varastanut, enkä varasta. Se että olen hörpännyt juomaa ja maksanut puolillaan olevan pullon ei ole millään maailman mittarilla varastamista. Eikä ole sekään, että joku on lapselleen antanut riisikakkua tai namia kaupassa ja sitten kääreet maksanut kassalla.
mutta junttia, siivotonta ja huonotapaista.
syövän kaupassa, se ei ainakaan lisää luottamusta kyseiseen henkilöön. Tulee mieleen, että jos ei ole niin noponuukaa onko maksanut kun jo syö, niin mikä estää sen ettei kääre lopuksi hupsista vaan vilahda taskuun? Ihan unohtui -periaatteella.
sellaisia, että ruokaa on saatava nälän tullen heti. Meillä oli tällainen vauva (ja taapero). Vielä leikki-ikäisenäkin nälän kesto, kun se tulee, on aika heikko. Lapsi on ollut aina todella herkkä ja nopea reagoimaan. Jo vastasyntyneenä nälän tullessa desibelit nousivat parissa sekunnissa sataaseen. Ompa äänekäs vauva, sanoivat jo kätilöt lapsemme syntyessä (ennenaikaisesti, kuinkas muutenkaan).
Emme ole kuitenkaan koskaan syöttäneet lapselle maksamattomia ruokia kaupassa, sillä se on mielestäni väärin. Jos ruokaa on pitänyt saada heti kauppareissun aluksi (eikä siis eväitä ole jostain syystä tullut mukaan) jotta ostosreissusta tulisi jotenkuten siedettävä kaikille asianosaisille, lapselle on ensin ostettu eväät ja sen jälkeen tehtiin varsinainen ostoskierros siten, että lapsi sitten söi näitä eväitä vaunuissaan.
Eipä tullut kyllä kertaakaan mieleeni, että olisin curling-vanhempi. Lapselle ei tarvitse ehdoin tahdoin aiheuttaa pettymyksiä perustarpeissa, kyllä niitä pettymyksiä tulee ihan luonnostaan päivän mittaan useita ja siinä sitä kasvatusta tulee riittämiin.
hampaat kuusivuotiaana?
Se on itse asiassa hammaslääkärien suositus, sillä alle 7 v. hienomotoriikka ei vielä riitä hampaiden riittävän huolelliseen pesuun.
Joka toisella 5 v:llä on reikiä hampaissa. Kyllä useampi vanhempi voisi siis pitää lapsensa hampaista parempaa huolta ja olla mukana pesemässä lapsensa hampaita.
veikkaan että näiden kaupassasyöjien vanhemmat ovat olleet kuuluisia curlingvanhempia (ennenkuin koko termiä oli edes lanseerattu). Mikäli siis ovat opettaneet jälkikasvulleen moisen tavan. Onpa varastamista tai ei, äärettömän epäkohteliasta ja typerää kuitenkin. Kauppaan aikuinen ihminen ei vaan mene niin nälkäisenä/janoisena, ettei kykene kassalle asti JA sama pätee lasten viemiseen kauppaan, jos oma lapsi on niin äkkinälkäinen (enpä ole kyllä ikinä ennen kuullut), omat eväät mukaan. Kyse on käyttäytymissäännöistä. Curling-vanhempi ei opeta niitä lapselleen, jos se tuottaa lapselle mielipahaa.
avaisin jonkun pakkauksen ja rupeaisi syömään. Ajatus on ihan mahdoton. Hävettäisi ihan sikana ja tuntisin itseni suurinpiirtein mielenterveysongelmaiseksi. En pysty myöskään kuvittelemaan tilannetta, jossa olisin kaupassa niin viimeisillä voimillani, etten jaksaisi ostaa vettä tai suklaapatukkaa ja mennä ulos tai edes kassojen toiselle puolelle syömään tai juomaan. Ehkä tää on kotikasvatuskysymys.
Tämän täytyy olla pahaa unta! Että ihan koko perheen voimin syötte jäätelöitä siellä kaupassa! Kenellekään normaalille aikuiselle tuollainen ei tulisi mieleenkään. Ja ne samat asenteet opetetat niille kakaroillesi. Olet oksettava!