Olen menossa huomenna ruokakassin hakuun
käyn työkkärissä ja lähellä on ruokakassin jako. Käyn myös kirpparilla katsomassa löytyykö mitään vaatetta, esim. kumppareita lapselle.
Lapsi, 4 v, on päiväkodissa 4 päivää viikossa, haen töitä koko ajan, muttei löydy. Nyt on eka kerta kun haen ruoka-apuakin.
Olen ollut 6 kk työttömänä.
Kommentit (42)
Ikävä kyllä mies ei oo kiinnostunut lapsesta. Elatustuki tulee kelalta. ei siis edes maksa vapaaehtoisesti elatusmaksuja.
Haen koon 28 kumppareita. Lapsi on tyttö, mutta kelpuutan väreistä huolimatta mitkä hyvänsä ehjät, toivottavasti löydän 2-3 eurolla ne huomenna.
Mulla olisi Paljon vaatteita jotka odottaa tietään jollekin joka ne haluaa...
kumpparit, ei mikään hieno merkki, kukan kuvia.
mutta harmi kun ovat liian pienet apn lapselle.
kiitos mutta 23 on liian pieni kyllä :-)
vaatekoko on 100-104-110 (riippuu mallista).
ap
täälä kahden lapsen yh ja tilillä tällä hetkellä 10 €.
Jos tarvitset tuon ikäisen tytön vaatetta, niin lahjoitan mielelläni. Jos kumppareita ei ole vielä löytynyt, niin pengon varastot meillä. Käviskö trefft Tikkurilaan? olen sillä töissä, joten esim Tikkurin kauppakeskuksessa voitaisiin tavata jonain iltapäivänä.
Olin itse joskus yh ja tiukoilla, mutta nyt kun asiat on paremmin itsellä, niin mielelläni auttaisin.
kun tarvii jotain ja kysellä josko jollakin olisi antaa? Siis jos ei itse enää tarvi niin esim. postikulujen hinnalla? Vai onko se kiellettyä?
mulla on rahaa nyt 20 e ja bussilipussa arvoa sen verran että pääsen kerran myyrmäkeen ja takaisin.
Ruokaa on vähän pakkasessa (2 pkt jauhelihaa ja 2 pkt kalapuikkoja + 1 iso broitsunkoipipaketti) ja aion leipoa sämpylät (jos en saa kassissa tarpeeksi leipää). Plus mustikkaa on.
Seuraavat rahat tulee lapsilisät ja sillä viikolla tulee päivärahakin tiistaina.
Eikö täällä av:lla voisi tehdä aina ketjun kun tarvii jotain ja kysellä josko jollakin olisi antaa? Siis jos ei itse enää tarvi niin esim. postikulujen hinnalla? Vai onko se kiellettyä?
Mä oon aikeissa siivota mun vaatekaapin. Tiedän, että sieltä löytyy paljon sellaisia hetken mieliteko-ostoksia jotka eivät ole sitten kotona enään miellyttäneet. Ja paljon hyvää pieneksi jäänyttä vaatetta. Ei haluis laittaa roskiinkaan, enkä saa itse aikaiseksi vuokrata kirppispöytää joten tää ois hyvä vaihtoehto.
jos siis jotkut kärryt löytyy. Eihän noin pieni (varmaan n. 3v?) kuitenkaan jaksa kamalasti kävellä... kyllä meillä ainakin sen ikäinen kulkee vielä rattaissa. Jo senkin takia ettei siitä niin helposti karkaa auton alle ja toisaalta ei jaksa kävelläkään... on siis rattaissa vaikka ei mentäis bussilla.
jossumama@suomi24.fi
Laitan sitten meilissä puhelinnumeron ja sovitaan joku päivä.
Kiitos paljon, käyn huomenna myyrmäen kirppiksissä ja haen jos saan ne kumpparit... entiset jää kohta pieniksi.
voin tulla sinne periaatteessa mikä iltapäivä vaan.
Aattelin, jos joku tietää, mitähän siinä kassissa on? Vai vaihteleeko se joka kerta?
ap
kun tarvii jotain ja kysellä josko jollakin olisi antaa? Siis jos ei itse enää tarvi niin esim. postikulujen hinnalla? Vai onko se kiellettyä?
päivät, paitsi maanantaisin. eli 4 päivää viikossa. Joskus kyllä pidän muuten vaan vapaapäiviä hänellä.
Haen aika aktiivisesti töitä, mutta en oo saanut nyt. Olen nytkin hakenut 3 paikkaan elokuun aikana.
Oon ns. hanttihommiin ilmeisesti liian koulutettu, mutta oman alan töitä ei vaan oo. haen kyllä mitä vaan, paitsi puhelinmyyntiä, oon hakenut myyjäksikin.
Hän on 4 v, melko pienikokoinen kyllä.
Yleensä meenkin ilmaiseksi bussilla kärryjen kanssa, mutta en viitsi työkkäriin ja ruokakassijonoon ottaa mukaan ja toisaalta hän viihtyy tarhassa ja saan rauhaa hakea hommia.
ap
jos siis jotkut kärryt löytyy. Eihän noin pieni (varmaan n. 3v?) kuitenkaan jaksa kamalasti kävellä... kyllä meillä ainakin sen ikäinen kulkee vielä rattaissa. Jo senkin takia ettei siitä niin helposti karkaa auton alle ja toisaalta ei jaksa kävelläkään... on siis rattaissa vaikka ei mentäis bussilla.
Aattelin, jos joku tietää, mitähän siinä kassissa on? Vai vaihteleeko se joka kerta? ap
Minusta se olisi hyvä idea. Minullakin olisi jotain tavaraa mitä en enää tarvi mutta ei kuitenkaan niin paljon että viitsisin lähteä kirpputoripöytää laittamaan.
itsekkin sain apua aikoinaan kun olin yh ja raha oli tiukoilla ja muistan kyllä auttaa jos joku tarvii. Nyt ikävä kyllä ei voi auttaa, kun ei oo tytön vaatetta, ja asun Oulussa.
Jos tarvitset tuon ikäisen tytön vaatetta, niin lahjoitan mielelläni. Jos kumppareita ei ole vielä löytynyt, niin pengon varastot meillä. Käviskö trefft Tikkurilaan? olen sillä töissä, joten esim Tikkurin kauppakeskuksessa voitaisiin tavata jonain iltapäivänä.
Olin itse joskus yh ja tiukoilla, mutta nyt kun asiat on paremmin itsellä, niin mielelläni auttaisin.
lapset aina niin viimmesenpäälle puettuna. Vauvat ja taaperot istuvat aina viimeistä huutoa olevissa rattaissa. Viettävät aikaansa shoppaillen suurissa kauppakeskuksissa ja työtä ei ole tehty päivääkään.
Pää pystyyn kyllä sinustakin huolta pidetään kun oikein ahtaaksi elämä käy.
on kaikenlaista kaupoista saatua, voi olla mitä vaan, mitä kaupat ovat antaneet.
EU-ruoka-apu köyhille on se missä on paljon viljatuotteita, esim. vehnäjauhoa, sämpyläjauhoja, kauraryynejä ja näkkileipää.
En oo käynyt, mutta lukenut lehdistä.
Voit toki ihailla somaleitakin, koska älysivät tänne tulla.
Mamuille annetaan enemmän tukia, heitä ei jätetä leitäjonoihin!
Suomalaisista köyhistä ei todellakaan pidetä huolta! Olen itse kokenut saman. Ei mitään vippivelkoja, yli varojen elämistä ym. Vain köyhyyttä! Lapset soskun mielestä sai olla vaikka ilman vaatteita.
Mulla on kaikki paperit tallessa.
lapset aina niin viimmesenpäälle puettuna. Vauvat ja taaperot istuvat aina viimeistä huutoa olevissa rattaissa. Viettävät aikaansa shoppaillen suurissa kauppakeskuksissa ja työtä ei ole tehty päivääkään. Pää pystyyn kyllä sinustakin huolta pidetään kun oikein ahtaaksi elämä käy.
sämpyläjauhoja, hapankorppuja, näkkileipää, maitojauhetta, makaronia, digestive keksejä, mysliä, 4viljan hiutaleita, venhäjauhoja, tomaattimakaroni valmisruoka pussi
oliskohan ollut muuta
hae vaan jos tarvit...
minkäkokoisia kumppareita haet?