Olen menossa huomenna ruokakassin hakuun
käyn työkkärissä ja lähellä on ruokakassin jako. Käyn myös kirpparilla katsomassa löytyykö mitään vaatetta, esim. kumppareita lapselle.
Lapsi, 4 v, on päiväkodissa 4 päivää viikossa, haen töitä koko ajan, muttei löydy. Nyt on eka kerta kun haen ruoka-apuakin.
Olen ollut 6 kk työttömänä.
Kommentit (42)
Suomalaiset elävät köyhyydessä. Köyhien lapsista tulee köyhiä, syrjäytyneisyyskin lisääntyy...
En voi hyväksyä tätä! Suurituloiset vaan porskuttaa.
jos ei olisi nyt taantumaa, niin olisin varmaan töissäkin, ainakin pätkätöissä.
Olen kumminkin ihan kouluttautunut ja olen ollut töissä ihan hyvin valmistumisen jälkeen, mutta viime vuonna vaan työpaikat hävisivät :-/.
Nyt tuo lapsi vähän haittaa sitä, että miten voi töitä tehdä, ei voi tehdä ylitöitä ym. entiseen malliin.
Mutta kait ne työpaikat joskus palaakin...
ap
Suomalaiset elävät köyhyydessä. Köyhien lapsista tulee köyhiä, syrjäytyneisyyskin lisääntyy...
En voi hyväksyä tätä! Suurituloiset vaan porskuttaa.
Voit toki ihailla somaleitakin, koska älysivät tänne tulla. Mamuille annetaan enemmän tukia, heitä ei jätetä leitäjonoihin! Suomalaisista köyhistä ei todellakaan pidetä huolta! Olen itse kokenut saman. Ei mitään vippivelkoja, yli varojen elämistä ym. Vain köyhyyttä! Lapset soskun mielestä sai olla vaikka ilman vaatteita. Mulla on kaikki paperit tallessa.
jonottamaan se on saletti :-D
Laki sen määrää ettei niin alas tartte vajota. Se olisi ihmisoikeuksien rikkomista. Tämä on fakta. Ja älkää luulko että olen rasisti. Olen sitä mieltä, että kaikille samat säännöt ja oikeudet.
mutta en kehtaa, kun olen töissä. Bruttopalkka on kuitenkin vain 1200 ja nyt on taas kerran tilanne, etten tiedä, millä elämme loppukuun...
missä on noin pieni palkka?
mutta en kehtaa, kun olen töissä. Bruttopalkka on kuitenkin vain 1200 ja nyt on taas kerran tilanne, etten tiedä, millä elämme loppukuun...
jos saa 1200-1300 miinus verot ja ei oo elättäjää??
Miten tulee toimeen jos saa 1200-1300 miinus verot ja ei oo elättäjää??
Se, jonka palkka 1200.
On mulla mieskin, mutta ei sen palkka sen kummempi ole - itse asiassa vielä huonompi.
Niin, hyvä kysymys, että miten tulee toimeen jos nettopalkka on 1200 e.
Entäs jos se on vähemmän? Kun palaan töihin, teen 6-tuntista, ja saan bruttona tuon 1200 e / kk. Lapsia on kaksi, kun olen töissä on vanhempi koulussa ja pienempi päiväkodissa.
Nyt olen kotihoidontuella. Saan lapsilisiä 300 e ja kh-tukea n. 500 e + asumistukea n 500 e kuukaudessa.
Asumiskulut on 940 e / kk.
Missä niitä ruokakasseja tarkkaan ottaen jaetaan myyrmäessä? Olen itsekin länsi-vantaalta.
Fidan edessä, Kelan edessä - MISSÄ !!??? Hakisin itsekin sellaisen.
Olen aiemmin hakenut näitä ruokakasseja mutta siellä paikkakunnalla se kävi paremmin kuin täällä, kun täällä en tiedä missä näitä jakoja on.
ai niin, eikä elareita ole (vielä) mutta ei sitä miestäkään, just erottu.
myyrmäessä vanhan terveysaseman luona, iskostie 5. suht lähelläm yyrmannia.
http://maps.google.fi/maps?rlz=1C1CHMR_fiFI331FI331&sourceid=chrome&q=I…
http://www.ruoka-apu.com/apua.php
jakaa ainaskin jotkut Vapaaseurakunnat, pelastusarmeijat, Helluntaiseurakunnat... Soittamalla seurakunnan toimistoon saa lisätietoja, koska on seuraava EU-ruokajako.
Ja netistä löytää helposti sen lähimmän seurakunnan.
Vasta 1.9. alkaa jakaminen taas...
Kävin kirpparilla, sopivia kumppareita ei ollut, mutta löysin yhdet trikoot ja yhden paidan.
Työkkärissä meni 2,5 h, mutta ei ollut mitään tarjota.
ap
suomalainen köyhyys. Toivotan onnea työnhakuun, ap ja muut köyhät.
infotilaisuuksissa, että saat taas bussilipun maksaa? Ja laittavat sinulle käyntipäivän väärin ja antavat karenssia, kun et ilmottautunut.
aina siis oon mennyt ja saanut uusittua. Yleensä en oo mennyt ihan vikana mahdollisena päivänä.
Mutta olen kyllä joutunut niihin infoihin... hohhhoijaa...
Tänään kyllä annettiin neuvo, että varo erästä työpaikkaa (puhelinhastattelua9, kun olen sinne menossa pe koulutukseen ja eivät suostuneet sanomaan puhelimessa palkkaa. Sanoi että jos on pelkkä provikkapalkka, niin älä ota. Ja että he eivät suosittele tai anna mitään puhelintyötä alan ongelmien takia.
ap
infotilaisuuksissa, että saat taas bussilipun maksaa? Ja laittavat sinulle käyntipäivän väärin ja antavat karenssia, kun et ilmottautunut.
Eiköhän sulla pian työnhaussa tärppää, vaikutat jotenkin niin järkevältä ihmiseltä =)
Älkää nyt viittikö olla niin kateellisia! Maahanmuuttajat (työn, opiskelun tai perhesuhteen perusteella tulleet) saa ihan saman verran tukia kun muutkin vähävaraiset...pakolaiset on sitten erikseen, ne saattaakin saada jotain extraa...somaleillahan on usein monia lapsia, kyllähän tukien (lapsilisät, toimeentulotuki) määrät on paljon suuremmat kun porukkaa on enemmän. Varmasti heillä on paljon käytettynä ostettua/tuttuilta saatua yms. Monien miehet ovat myöskin töissä, eli miehen palkka + kotihoidontuet + lapsilisät monesta lapsesta mahdollistaa yllättävän hyvän elintason.
Itse on onnistunut löytämään kirpparilta halvalla tosi hyviä vaatteita lapsille, usein kalliimpiakin merkkejä, ja moni varmaan ajatteleekin, että meillä on enemmän rahaa kuin mun kotihoidontuki ja miehen työttömyysrahat + asumistuki ja toimeentulotuki. Vaunutkin löysin uudenveroiset edullisesti käytettynä....Siis hienoja vaatteita ja tavaroita voi olla vaikkei olis paljon rahaakaan, tuurista on kiinni. Me ollaan ruoan suhteen tosi tarkkoja, siinä myös säästetään rahaa, alkoholia ja tupakkaa ei käytetä. Mulla on monia pienituloisia ystäviä, joilla ei oikeasti ole mitään tajua siitä, mikä on kallista ja mikä edullista ruokaa...
Ap, meidän oli kans pakko ottaa yhdessä vaiheessa noita ruokakasseja. Siellä oli kuivatarvikkeita, puuroa, maitojauhetta, mannaryynejä jne.
Se oli oikeasti kauheaa aikaa, onneksi selvittiin. Se joka ei ole oikeasti kokenut köyhyyttä, ei tiedä millainen stressi se on!
Tsemppiä sulle, toivotaan että asiat alkais taas sujumaan!
syömme aamiaiseksi aina puuron (tyttö siis syö nyt 4 kertaa sen päiväkodissa), ja kaikki tuo on hyvää ja tulee käyttöön.
ap