Ja miten jumankekkula joku jaksaa vaahdota noista virikelapsista?
Mulle on nyt ihan just yks ja sama miten muut ihmiset niitä lapsiaan hoitaa! Pääasia on et tiedän et mun lapsilla on kaik hyvin.
Itse mä voisin jopa lapseni laittaa virikehoitoon ihan vain sen vuoksi, et se oppisi sosiaaliseksi. Ettei sitten vasta kouluun mennessä näe ensimmäistä kertaa elämässään muitakin lapsia kuin vain sen pikkuveikan.
Kommentit (58)
en minäkäään tajua. samaa paskaa vuodesta toiseen vaahdota.
ja kun muissa maissa jopa 2-3-vuotiaat kaikki pääsevät ilmaiseen leikkikouluun, saksassa, ym. euroopan maissa.
ei tajua.
Lapsella on oikeus vanhempiensa seuraan. Lapsella on oikeus luoda läheiset suhteet sisaruksiinsa. Lapsikin on ansainnut lomaa hoidosta siinä missä aikuinen vauvalomansa.
Naapurin 5v:n vanhemmat ovat pitkäaikaistyöttömiä, ehkä hiukan syrjäytyneitäkin. He eivät vie lasta kerhoihin tai puistoihin (ainakaan siihen aikaan kun siellä on muita lapsia). Lapselle olisi tehnyt niin hyvää päästä puolipäiväiseksi päiväkotiin vuodeksi ennen eskaria, mutta ei. Virikkeitähän hän olisi sieltä saanut, mutta päiväkodista niitä ei av-totuuden mukaan saa hakea.
päivähoito on Suomessa perheille edullista, perhe maksaa vain murto-osan niistä kustannuksista päivähoitomaksuna. Onko tosiaan suurimmassa osassa Eurooppaa ilmainen päivähoito niin kuin #14 väitti?
että lapset on kotona eskari ikään asti ja sitten on lapsella tosi kurja sielä eskarissa, eikä viihdy. Koulu ei ala sujumaan, kun jännittää ja muut tuntee jo toisensa päiväkodista.
Minusta joka lapsen pitäisi päästä siinä 4-v virikehoitoon, niin kerkeää tottua isoihin ryhmiin. Se kun on kuitenkin sinne kouluun mentävä, jos ei kotona opeta.
Ja tiedättekö mitä, mulla on laillinen oikeus yksinhuoltajalisään, vaikka ihan yhdessä asutaankin. Meillä on kaksi asuntoa, ja minä siirrän verotuksellisista syista kirjani toiseen asuntoon. Naureskeltiin, että nythän mun pitäis hakea yksinhuoltajakorotusta lapsilisään, kun ollaan paperilla asumuserossa. Siihenhän mulla olisi ihan lain mukainen oikeus, eikö niin...
Ja tiedättekö mitä, mulla on laillinen oikeus yksinhuoltajalisään, vaikka ihan yhdessä asutaankin. Meillä on kaksi asuntoa, ja minä siirrän verotuksellisista syista kirjani toiseen asuntoon. Naureskeltiin, että nythän mun pitäis hakea yksinhuoltajakorotusta lapsilisään, kun ollaan paperilla asumuserossa. Siihenhän mulla olisi ihan lain mukainen oikeus, eikö niin...
Ja miten liittyy asiaan?
että lapset on kotona eskari ikään asti ja sitten on lapsella tosi kurja sielä eskarissa, eikä viihdy. Koulu ei ala sujumaan, kun jännittää ja muut tuntee jo toisensa päiväkodista. Minusta joka lapsen pitäisi päästä siinä 4-v virikehoitoon, niin kerkeää tottua isoihin ryhmiin. Se kun on kuitenkin sinne kouluun mentävä, jos ei kotona opeta.
Mutta se ei tarkoita, että kaikkien laillisten oikeuksien käyttäminen on myös moraalisesti oikein.
Vai oikeestiko jonkun mielestä on ookoo, että äiti vie lapset päivähoitoon, vaikka voisi hoitaa ne kotona. Ja yhtä ookoo on sitten, että kotiäiti nostaa työttömyysrahaa. Tai oikein on myös se, että yhdessä asuvaan perheeseen nostetaan yh-korotusta. Jne.
Mun mielestä nuo mikään ei oo moraalisesti oikein, mutta laillisesti niihin kaikkiin on oikeus.
Millaista on lapsen kotiolot, jos pelkkien virikkeiden takia pitää hoitoon viedä? Tuskin suomesta koviin montaa sellaista torppaa löytyy, venäjän lastenkodit OVAT virikkeettömiä paikkoja!
on ainoastaan yksinhuoltajalla. Jos joku kikkailee itsensä paperilla yksinhuoltajaksi, kyse on petoksesta. Ja jos siitä jää kiinni ( epätodennäköistä ehkä, mutta mahdollista )siitä tulee kyllä jonkinmoinen seuraamus. Joku palstan lukuisista juristeista varmaan osaa kertoa onko kyse petoksesta vai millä nimikkeellä lie kulkee.
Jos taas lapsi on hoidossa ja vanhemmat kotona, se ei edellytä viranomaisten huijaamista ja täysin laillista.
Millaista on lapsen kotiolot, jos pelkkien virikkeiden takia pitää hoitoon viedä? Tuskin suomesta koviin montaa sellaista torppaa löytyy, venäjän lastenkodit OVAT virikkeettömiä paikkoja!
Kotona ei välttämättä ole samanikäisiä lapsia, ei edes naapurustossa (ainakaan niin että olisi päivisin kotona).Vanhemmat eivät muutu ikätovereiden seuraksi vaikka kuinka haluaisivat.
samaa mieltä. Jos ei lapsiaan jaksa pitää kotona ja itse siellä lusmuilee tai sitten kapakassa, kauneushoitolassa, elokuvissa jaa kakrut päiväkodissa, niin tällainen mamma pitäisi viedä hoitoon. Hei! Perustetaan lusmumammoille oma lusmula, jonne he voivat mennä. Siellä voivat maata ja syädä ja olla tekemättä mitään.
[iLapsikin on ansainnut lomaa hoidosta siinä missä aikuinen vauvalomansa.
[/quote]
Olet itse säätänyt pienessä päässäsi asian.
Pitäis olla omakin elämä ja keskittyä siihen.
Ja kyllähän se vauva on koko perheen, jos siltä kannalta katsotaan. Koko perheen pitää tutustua häneen ja päin vastoin.
Eihän se lapsi saa vauvaa :-O[iLapsikin on ansainnut lomaa hoidosta siinä missä aikuinen vauvalomansa.
ettei lähistöllä vahingossakaan asu muita ihmisiä? Ettekö te seurustele toisten ihmisten kanssa? Eikö teillä ole sukulaisia, ystäviä, tuttavia?
Kotona ei välttämättä ole samanikäisiä lapsia, ei edes naapurustossa (ainakaan niin että olisi päivisin kotona).Vanhemmat eivät muutu ikätovereiden seuraksi vaikka kuinka haluaisivat.
ja maksaa enemmän kuin mitä perheet maksaa Suomessa hoitopaikasta (siis verojen lisäksi) Samoin työkaverini lasten kindergarten Berliinissä maksaa aika paljon.
päivähoito on Suomessa perheille edullista, perhe maksaa vain murto-osan niistä kustannuksista päivähoitomaksuna. Onko tosiaan suurimmassa osassa Eurooppaa ilmainen päivähoito niin kuin #14 väitti?
ettei lähistöllä vahingossakaan asu muita ihmisiä? Ettekö te seurustele toisten ihmisten kanssa? Eikö teillä ole sukulaisia, ystäviä, tuttavia?
perintötilalla asutaan, aika isot on maat ja mannut, joten pikkuset ei yksin naapuriin pääse.
Lisäksi juuri meidän nurkilla ei ole paljon lapsiperheitä. Siksi meidän pienet käy "virikehoidossa", kivittäkää!
Ja ihan olisi rahaa pitää kotonakin. Itse tällä hetkellä opiskelen päivisin (graduvaihe), joten senkin puolesta hyvä järjestely. Lapset rakastavat päikkäriä (3 pvää/vko).
Ja meillä on sukulaisia, ystäviä ja olemme hyvinkin sosiaalisia.
Se sama raivopää äiti kun on siellä himassa illat ja viikonloputkin.