Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja miten jumankekkula joku jaksaa vaahdota noista virikelapsista?

Vierailija
15.08.2009 |

Mulle on nyt ihan just yks ja sama miten muut ihmiset niitä lapsiaan hoitaa! Pääasia on et tiedän et mun lapsilla on kaik hyvin.

Itse mä voisin jopa lapseni laittaa virikehoitoon ihan vain sen vuoksi, et se oppisi sosiaaliseksi. Ettei sitten vasta kouluun mennessä näe ensimmäistä kertaa elämässään muitakin lapsia kuin vain sen pikkuveikan.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko verovaroin ylläpidettävä ylipäänsä lastenhoitoa?

Miksi tahallaan tai tahattomasti lapsettomien pitää maksaa meidän lastemme hoidosta? Minä työssäkäyvä äiti olen ainakin valmis luovuttamaan virikehoidetuille lapsille päiväkotipalveluihin verojen muodossa. Sen sijaan jos heiltä otetaan pois oikeus päivähoitoon, otettakoon saman tien pois meiltä muiltakin.

Haluaisin nähdä, mitä turhasta uikuttavat mammat, jotka "joutuvat kuskaamaan lapsensa hoitoon kauas, koska virikelapset täyttävät lähipäiväkodin", tekisivät siinä vaiheessa, kun yhteiskunta lopettaisi heidän lastensa päivähoidon tukemisen. Tulisi iloisia kotiäitejä heistä varmaan. ;-)

Vierailija
2/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa kyllä ennaltaehkäisy on halvempaa kuin ongelmien maksaminen.

sairaanhoito länsimaissa on lihavien paapomista yhteiskunnan rahoilla ja vanhusten pitämistä keinotekoisesti hengissä miljoonilla. yhden vanhuksen keinotekoisesti hengissä pitäminen kuukauden ajan maksaa enemmän kuin kaikkien virikehoitolasten paikat, ja lihavuudesta johtuvat diabeteksen hoito enemmän kuin lapsiperhdeiden kaikki "palvelut " yhteensä.

on se nyt helveti, kun lapsiperheiltä on viety läskien sairaanhoitoon ja vanhusten paapomiseen kaikki resurssit, ja nyt viedään vielä tukiverkottomien lapsiperheiden MLL:n hoitoapukin, ja lapsiperheet haukkuvat toisiaan.

Helvetti! Muualla länsimaissa kaikki lapset pääsevät 3-4-vuotiaana pääsääntöisesti ILMAISEEN leikkikouluun ja suomessa virikehoitolapset maksavat yhden ihmisen palkasta isot hoitomaksut lapsestaan, jotta lapsi saa hetken olla eri ympäristlssö kuin koti (oma laps oli puolipäiväisenä 4-5-vuotiaana vaikka olin vauvan kanssa kotona)

Kai itsekin myönnät, että tärkeämpiä rahanreikiä on vaikka miten paljon: sairaanhoito, terveydenhoito, koulut, sosiaalitoimi. Tiet, kunnallistekniikka ja jopa ne katuvalot, joihin teidän seudulla rahat ilmeisesti eivät ole aivan riittäneet, kun rahaa on mennyt muuhun. Lisäksi on syytä muistaa, että lähes kaikki Suomen kunnat ovat varsinkin juuri nyt velkaantumassa kovaa kyytiä - hyvinvointia rahoitetaan lainarahalla. On aiheellista miettiä, mikä on tarpeellista ja mikä ei. Jotkut hiihtoputket ja sisälaskettelukeskukset eivät varmasti ole kovin välttämättömiä. Mutta kumpi on esimerkiksi tarpeellisempaa, taata hoitopaikat työssäkäyville vai niille, joiden vanhemmat ovat kotona vaikkapa vauvaa hoitamassa? Voisi varmasti kyseenalaistaa senkin, pitääkö kuntien ylipäänsä tarjota hoitopaikkoja yhtään kenellekään. Onko reilua maksattaa omilla lapsilla se, että äiti sai aikoinaan keskittyä vauvan hoitoon kotona ja vanhempi lapsi teki työpäivää päiväkodissa?

Moni on maksanut veroja monta monta vuotta ennen lasten tekemistä käyttämättä kovinkaan paljon yhteiskunnan palveluita. Sitä paitsi onnellinen lapsuus kantaa pitkälle tulevaisuuteen, joten lapsen hyvään kasvuun satsaamalla yhteiskunta todennäköisesti säästää pitkän pennin jatkossa. Minä en näe onnellisena sitä, että viisivuotiaani odottaa koko päivän kotiin naapurin samanikäistä hoidossa olevaa lasta, ja hyvällä säkällä he ehtivät leikkiä tunnin pilkkopimeässä pihassa (kyllä, talvella on kuuden aikaa pihavaloistakin huolimatta pilkkopimeää täällä haja-asutusalueella, jossa ei ole katuvaloja). Yhteiskunta laittaa miljoonittain rahaa hullumpiinkin asioihin (mm. huippu-urheilun ja taiteen tukeminen), mutta tulevaisuutensa toivoihin, eli tuleviin veronmaksajiin, ei mielestäsi saisi satsata mitään? En ymmärrä miten voit olla noin lapsivihamielinen. Mitä pahaa lapset ovat sinulle tehneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on nyt ihan just yks ja sama miten muut ihmiset niitä lapsiaan hoitaa! Pääasia on et tiedän et mun lapsilla on kaik hyvin.

Itse mä voisin jopa lapseni laittaa virikehoitoon ihan vain sen vuoksi, et se oppisi sosiaaliseksi. Ettei sitten vasta kouluun mennessä näe ensimmäistä kertaa elämässään muitakin lapsia kuin vain sen pikkuveikan.

Niinpä! Mutta katsoskun nämä kaikkitietävät av-mammat luulee tietävänsä KAIKEN. MINÄMINÄMINÄ tiedän miten SINUN perheessäsi pitäisi elää! :D Jep jep!

Ulkopuolinen ei voi koskaan täysin tietää mikä on jonkun perheen todellisuus. Mä en mitenkään jaksa uskoa että suurin osa virikelasten perheistä olisi jotenkin vinksahtaneita. Kyllä se on niin, että kukin perhe tekee päätöksensä sen mukaan mikä juuri sille perheelle on kokonaisuuden ja jaksamisen kannalta parasta.

Vierailija
4/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma,että leikki-ikäinen ei saisi osan päivää ollla eri paikassa kuin kotonaan.

jotkut ovat muuttaneet miehen työn perässä satojen kilometrien päähän suvusta ja voimat eivät vauvan ja leikki-ikäisen hoidon ja perheen huoltamisen kanssa riitä tutustumiseen, tutustuminen uusiiin ystäviin vie aikaa, ehkä vuosia.

mikä helvetti siinä on että toisilla riittää energiaa arvostella toisten päätöksiä. miten ihmeessä jonkun toisen lapsi ansaitsee olla koko päivän hoidossa mutta toisen samanikäinen ei saa muutamaa tuntia olla muussa kuin kotiympäristössä? vain siksi että kokopäivälapsen äiti on ansiotyössä tienaamassa perheellen rahaa hänen lapsi on oikeutettu saamaan palvelun, mutta toinen, joka tekee kotona lastenhoitotyötä lähes ilmaiseksi, ei saa omalle lapselleen palvelua.

ja kyllä, veroja maksavat aiva yhtä paljon virikelasten isät ja äiditkin äidin palatessa töihin.

Vierailija
5/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalisesti lahjakas ja iloinen mutta itkevänsä koko lopun päivää, jos joku katsoo vähän pitkään perään.

Näin joku edellisellä sivulla kirjoitti itsestään perusteena sille että vie lapsen hoitoon vaikka itse on kotona. Miten näille herkille ruususille ennen muinoin Suomessa kävi? Onko kokonaisuuden kannalta kovin edullista, että tämmöiset lisääntyy?

Niinpä! Mutta katsoskun nämä kaikkitietävät av-mammat luulee tietävänsä KAIKEN. MINÄMINÄMINÄ tiedän miten SINUN perheessäsi pitäisi elää! :D Jep jep!

Ulkopuolinen ei voi koskaan täysin tietää mikä on jonkun perheen todellisuus. Mä en mitenkään jaksa uskoa että suurin osa virikelasten perheistä olisi jotenkin vinksahtaneita. Kyllä se on niin, että kukin perhe tekee päätöksensä sen mukaan mikä juuri sille perheelle on kokonaisuuden ja jaksamisen kannalta parasta.

Vierailija
6/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on elämäntapavalinta, jäädä lasta hoitamaan kotiin. TYössäkäyvät ihmiset tuottaa sitä rahaa, jolla palveluita pyöritetään. Kotonaoleva ei tuota mitään. Nykysysteemillä vaan kuluttaa... ja tällekö porukalle pitäisi kustantaa ilmaisia palveluita vielä lisää sillä perusteella että ne jossain vaiheessa elämäänsä ehkä maksavat vähän veroja.

Vierailija
7/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on elämäntapavalinta, jäädä lasta hoitamaan kotiin. TYössäkäyvät ihmiset tuottaa sitä rahaa, jolla palveluita pyöritetään. Kotonaoleva ei tuota mitään.

Onko se sitten parempi että perheeseen jätetään vauva tekemättä jos tuntuu siltä että perheen 5-vuotiaalle ei kotihoito riitä, vaan tarvittaisiin virikehoitoa päiväkodissa? Taitaisi syntyvyys laskea aika lailla.

Mutta eihän täällä osata katsoa yhtään eteenpäin, eletään vain nykyhetkessä.

Vierailija
8/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vinksahtaneelta kyllä vaikuttaa, jos väittää olevansa sosiaalisesti lahjakas ja iloinen mutta itkevänsä koko lopun päivää, jos joku katsoo vähän pitkään perään.

Näin joku edellisellä sivulla kirjoitti itsestään perusteena sille että vie lapsen hoitoon vaikka itse on kotona. Miten näille herkille ruususille ennen muinoin Suomessa kävi? _Onko kokonaisuuden kannalta kovin edullista, että tämmöiset lisääntyy?_

Ahaa, nyt puhutaan jo lisääntymisestä! :O Eli onko tässä virikehoitokeskustelussa perimmäisenä pointtina että ei saisi lapsia tehdäkään, jos meinaa kehdata niitä päiväkotiin ikätovereiden seuraan viedä? :D

Vierailija
9/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalisesti lahjakas ja iloinen mutta itkevänsä koko lopun päivää, jos joku katsoo vähän pitkään perään.

Näin joku edellisellä sivulla kirjoitti itsestään perusteena sille että vie lapsen hoitoon vaikka itse on kotona. Miten näille herkille ruususille ennen muinoin Suomessa kävi? Onko kokonaisuuden kannalta kovin edullista, että tämmöiset lisääntyy?

Vierailija
10/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytetään virikelasten äitejä laiskoiksi ("ei niillä päässä ole mitään ongelmaa") vaikka kukaan ei tiedä että useampikin aamulla sinulle hymyilevä tapaus voi itkeä kotona koko loppupäivän kun tapasi aamulla ihmisen joka katsoi häntä ilkeästi...minulla on tuon tyylisiä ongelmia eikä niistä tiedä kuin mies. Olen sosiaalisesti taitava ja sanavalmis mutta aivan rikki jokaisen ylimääräisen tuijotuksen tai keskustelun jälkeen.

Onkohan mikään instanssi oikeasti tutkinut, miten iso osa lapsista todellakin tarvitsee sitä ryhmäytymistä ja muuta opetusta, mitä päiväkoti tarjoaa alle esikouluikäisille, koska valmiudet eivät kotona kehity niin pitkälle, että esikoulussa taidot ovat hanskassa?

Muistetaanpa vielä, ettei edes esikoulu ole Suomessa pakollinen! Jospa lähdettäisiin varhaiskasvatuksessa liikkeelle ensin siitä ja siirryttäisiin asteittain nuorempiin.

Vierailija
11/58 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuis idioottien urputukset moraalista, virikkeistä ja laillisuuksista.

LAPSILLA ON OIKEUS PÄIVÄHOITOON!! OIKEUS tajuatteko! Ei lapsen kuulu eikä pidä l joutua kotihoitoon vain sen takia että äitinsä haluaa vääntää lisää beibejä.

Vierailija
12/58 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on se, että keskittää sen energiansa niihin omiin lapsiinsa, ja hoitaa heitä, kuten oikeaksi näkee.

Muut tehköön kuten heidän perheelleen parhaiten sopii.

Vierailija
13/58 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi ottaa enemmän vastuu omasta ja perheensä elämästä ja osallistua myös läheistensä auttamiseen. Virikehoito on yksi merkki siitä, miten yhteiskunta menee väärään suuntaan. Hyvä että asiasta puhutaan.

Vierailija
14/58 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi ottaa enemmän vastuu omasta ja perheensä elämästä ja osallistua myös läheistensä auttamiseen. Virikehoito on yksi merkki siitä, miten yhteiskunta menee väärään suuntaan. Hyvä että asiasta puhutaan.

Lapsilla on oikeus päästä päiväkotiin. Vanhemmilla on oikeus hakea paikkaa päiväkodista. Tämä on ihan laissa säädetty.

Siihen ei voi joku av-palstan kyylä mamma sanoa yhtään mitään!

Vierailija
15/58 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkauan kuin siihen on laillinen oikeus.

Vierailija
16/58 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoitopaikkoja oikeasti tarvitsevat joutuvat sen takia huonompaan asemaan.

Vierailija
17/58 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on oikeus päästä päiväkotiin. Vanhemmilla on oikeus hakea paikkaa päiväkodista. Tämä on ihan laissa säädetty.

Lapsella on oikeus vanhempiensa seuraan. Lapsella on oikeus luoda läheiset suhteet sisaruksiinsa. Lapsikin on ansainnut lomaa hoidosta siinä missä aikuinen vauvalomansa.

Vierailija
18/58 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus vanhempiensa seuraan. Lapsella on oikeus luoda läheiset suhteet sisaruksiinsa. Lapsikin on ansainnut lomaa hoidosta siinä missä aikuinen vauvalomansa.

Jos kotona on vittumainen ja loppuunpalanut äiti, joka vain huutaa ja repii.

Vierailija
19/58 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/58 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumaiset ja loppuunalaneet äidit pitää laittaa hoitoon!

Ja sekös vasta niitä yhteiskunnan varoja söisikin. Sitä paitsi olen seurannut muutaman mamman touhuja kun ovat pitäneet niitä pentujaan kotona 3 vuotiaiksi saakka ja voin todeta, että siinä ei kuulkaa mitään turvallista kiintymyssuhdetta kyllä automaattisesti taata. Jos äiti on paska niin se on paska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi