Muita, jotka pettyneet katkerasti neuvolapalveluihin?
Itselläni ei ole ollut muuta kuin huonoa palvelua ja kohtelua neuvolassa alkaen jo ensi soitosta. Terveydenhoitajan mukaan soitin liian myöhään viikkoihin nähden, ja ei kuulemma ehtisi käydä np-ultrassa. Voivotteli siinä langalla itsekseen, että mitäs me nyt tehdään. Asiakkaanko se ongelma pitäisi ratkaista? Valitus lähti esimiehelle.
Sitten nämä surullisenkuuluisat oma, nyt jo entinen terveydenhoitaja ja depressiohoitaja. Valitus on tehty esimiehelle. Lääninhallitus käsittelee asiaa.
Sitten lääkärintarkastuksen punnituksessa taas uusi terveydenhoitaja aloittaa jäpätyksen lapsen painosta. Kyllästyneenä tähän, teen jälleen valituksen esimiehelle.
Nyt on syytä uskoa, että minun ja lapseni terveystietoja on käynyt lukemassa ihmiset, joille ne eivät kuulu. Pitää ilmeisesti tehdä rikosilmoitus tietosuojalain rikkomisesta.
Eikö tämä koskaan lopu? Pitääkö lopettaa käynnit kokonaan, jotta saisi rauhan?
Kommentit (300)
Lopeta jo jankkaaminen ja katso peiliin.
Kerro ihmeessä, haluan kuulla.
ap
Minäkin haluaisin puhtaasti asiakassuhteen, mutta entinen terveydenhoitaja halusi minusta lähinnä passiivisen, ohjailtavan potilaan. Tähän en suostu. Entinen terveydenhoitaja ei esittänyt omia näkemyksiään tai suosituksiaan, vaan asiat esitettiin kiristämällä ja painostamalla. En alistu sellaiseen ikinä. Lapsen etua ei aja se, että terveydenhoitaja yrittää painostaa ja syyllistää äitiä. ap
En ymmärrä mitä asiaa neuvolassa voi esittää kiristämällä ja painostamalla?!? ihan kahden lapsen kokemuksella ja monemoisilla asioilla neuvolassa käyneenä ja aina olen pystynyt kommunikoimaan neuvolaihmisten kanssa vaikka joskun on tullut näkemyseroja. Ja en, en ole tehnyt silloin valitusta esimiehelle.
En ymmärrä mitä asiaa neuvolassa voi esittää kiristämällä ja painostamalla?!? ihan kahden lapsen kokemuksella ja monemoisilla asioilla neuvolassa käyneenä ja aina olen pystynyt kommunikoimaan neuvolaihmisten kanssa vaikka joskun on tullut näkemyseroja. Ja en, en ole tehnyt silloin valitusta esimiehelle.
No se on kiva, että kaikki on mennyt suht hyvin. Katsos, kun kaikilla ei mene. Miltä kuulostaisi, jos neuvolan terveydenhoitaja sanoisi seuraavalla kerralla, että nyt kotiinne tulee vieras ihminen (eli perhetyöntekijä) tai teemme lastensuojeluilmoituksen? Kuulostaisiko mitenkään kiristykseltä? Osaisitko sanoa kahden lapsen kokemuksella?
ap
että terveydenhoitajat ja muut ansaitsisivat jo rauhan sinulta ja perheeltäsi.
Ole hyvä ja jätä heidät rauhaan, meitä on monia, jotka otamme kyseisen palvelun ilolla vastaan.
että en itse enää tippaakaan häpeä omaa persoonallisuushäiriötäni ja jos olet ap onnekas, tulee päivä jolloin sinäkään et sitä enää häpeä. Näet että se on looginen seuraus tietyistä asioista ja mukautuvan, tarkoituksenmukaisesti toimivan mielen osoitus. Olet aikanaan sopeutunut silloin toimivalla tavalla hankaliin olosuhteisiin, ja nyt on aika herätellä mielensä siihen, että olosuhteet ovat muuttuneet tai kykenet itse muutamaan niitä, ja on aika oppia pois vanhasta. Sitten kun se on tehty, huomaat, että mielesi on ihan yhtä ok kuin kenellä tahansa.
ja kukas niitä papereitakin oli väärin perustein käynyt lukemassa??
harhaluuloisuushäiriö ja kyllä ap:n teksti kuulostaa ikävän tutulta. Se tulee vielä tuosta pahentumaan vuosien aikana ja tuottamaan varsinkin lapsille suurta tuskaa sekä myös puolisolle. Valitettavasti näillä ihmisillä ei ole mitään sairaudentuntoa ja he pystyvät kieltämään täysin pitävätkin todisteet. Äitinikin osaa selittää aivan muuksi oman diagnoosinsa ja sen miksi hän on sen vuoksi eläkkeella. Vaikka papereissa lukee selvällä suomen kielellä harhaluuloisuushäiriö niin tämä viesti ei mene perille.
Ap, yrität sinnikkäästi liputtaa yleissivistyksen puolesta ja silti suloinen sekamelska paistaa tarinastasi:), onneksi valtaosa porukasta ei hoksaa.
Varsin herkullinen on tää pähkäily hallinnollisesta, tuloksellisesta ja hoidollisesta "pomosta". Pari järkevää yritti jo saada tolkkua soppaan, mutta lakimies ja sh sekoittavat kanssasi termit, koulutuksen ja vastuun. Jihaa!!!
Tosiaan ylilääkäri on sinulle ja lapsellesi annetusta sairauden ja terveyden hoidosta(eli lääketieteellisestä osasta) vastuullinen ja siksi joutuu lukemaan paperisi ja tekemään vastineen lääninhallitukseen.
Ylihoitaja on terveydenhoitajasi lähiesimies, hoitotieteen maisteri, ja th:si toteuttamasta hoitotyöstä(kuten kohtaamisestasi, hoitotyön arvojen toteuttamisesta yms humaanista ja filosofisesta osasta) vastuullinen.
Sitten on se laitosesimies(titteli vaihtelee suuresti) ja hän on tuloksellisesti ja taloudellisesti vastuullinen esimies.
Kuten olen yrittänyt jo tehdä selväksi. Kyse ei ole lapsen sairauden hoidosta, vaan terveydenhoitajien käytöksestä. Eli oikea osoite vastineen kirjoittamiselle olisi ollut neuvolatoiminnan esimies. Hänen tittelinsä ei ole ylihoitaja, mutta ilmeisesti hoitotieteen maisteri.
ap
No oikaistaanpa pari asiaa sitten vielä:
ainakin meidän tk:ssa th:n lähiesimies on osastonhoitaja (ei akateemista koulutusta), tämän yläpuolella terv.aseman ylilääkäri, sitten vastaanottotoiminnan päällikkö (meillä lääkärin koulutuksella myös) ja lopuksi terveystoimen johtaja.
Virallisiin hoitajista tehtyihin valituksiin ottaa kantaa ylilääkäri, jonka on tutustuttava tapauksen asiakirjoihin voidakseen kirjoittaa vastineen. Ymmärräthän ap ja lakimies, että ne toimivat sekä hoitajan ettö potilaan oikeutta haettaessa tärkeinä dokumentteina.
Osastonhoitaja kommentoi vain puhelimitse tulleita valituksia.
Olen itse tehnyt kerran myös valituksen hoitohenkilökuntaan kuuluvasta henkilöstä ja silloinkin sain vastineen sekä asianosaiselta, että ylilääkäriltä.
Kun kirjoitin, että ylilääkäri ON VASTUUSSA. Niin toteat riemuissasi saavasi vahvistuksen sanoistani olevasi oikeassa siinä, ETTEI OLE VASTUUSSA. En ihmettele ollenkaan, että sinulla on noin vaikeaa, kun kykenet lukemaan ja käsittämään toisten sanat juuri päinvastaisiksi, eli oman kuvitelmasi mukaisiksi. Kovin surullinen on kohtalosi.
T 239
Ylilääkäri ei ole vastuussa terveydenhoitajien asiattomasta käytöksestä. Asia tarkistettu potilasasiamieheltä. Että silleen.
ap
kun toi sun jankkailu on niin viihdyttävää :DD. Että joku viitsii! Huudatan sua kun olet niin intona vastaamassa.
Itse et siis koe jankkaavasi?
ap
kaikille paitsi ehkä niille jotka on just samaa mieltä. Että karisee se halu olla ystävällinen ja ohjata aika pian =).
En kiroile, "huuda" tai tee muuta, jota voisi tulkita aggressiiviseksi tai ilkeäksi. Jospa lukisit ihan ajatuksella minulle osoitetut viestit ja miettisit sitten, kuka on ilkeä ja kuka ei.
ap
Ja kaipa ne vahtaa, kun on yksi aiheeton ls-ilmoituskin tehty. ap
Ihan nyt kiinnostaisi että mistä asiasta se ls-ilmoitus on tehty? Voihan ne osottautua aiheettomiksi joo mutta silti viranomaisilla on velvollisuus tietyissä tilanteissa tehdä lastensuojeluilmoitus, pelkän epäilynkin pohjalta. On virkavirhe ellei sitä tee.Mä olen sitä mieltä että parempi yksi ylimääräinen ilmoitus kuin yksi liian vähän..
Tuota aiheetonta ls-ilmoitusta on jo vatvottu niin kauan, että en palaa siihen enää.
ap
Tuota aiheetonta ls-ilmoitusta on jo vatvottu niin kauan, että en palaa siihen enää. ap
Mitä, maailmani järkkyy, ap ei halua vatvoa :O.
ap:n kertomaan siinä, että olisi saanut osakseen huonoa kohtelua neuvolassa. Mielestäni on ollut ihan aiheellistakin suuttua neuvolassa, jos on väkisin tyrkytetty kiristämälläkin jotain perhetyöntekijää. Jos ap on jo muulla tavoin hoidon piirissä kerran?! Sitä paitsi ei ole vaikea kuvitella, ettei mielenterveyspotilaita oteta todessa missään. Hiukan on tietysti liikaa sitkeyttä ja valituksia eri tahoille, mutta jos on ollut puolittainen pakko. Jos nuo ap:n kertomat asiat pitävät paikkaansa, niin syrjintäähän se on ollut. Ja eikö muka hoitotyöntekijöitäkin ole moneen junaan, kuten kaikkia muitakin ihmisiä. Huomatkaa myös lapsen isän iskenyt terkkari!
Menkää ihmiset muutenkin itseenne, että jos toisella on mielenterveysongelmia, niin miten vastaatte ja ilkeilette henkilön viesteihin.
ettei tottakaan. Turha luulla, että kovin moni ottaa nämä löpinäsi tosissaan. :))