Muita, jotka pettyneet katkerasti neuvolapalveluihin?
Itselläni ei ole ollut muuta kuin huonoa palvelua ja kohtelua neuvolassa alkaen jo ensi soitosta. Terveydenhoitajan mukaan soitin liian myöhään viikkoihin nähden, ja ei kuulemma ehtisi käydä np-ultrassa. Voivotteli siinä langalla itsekseen, että mitäs me nyt tehdään. Asiakkaanko se ongelma pitäisi ratkaista? Valitus lähti esimiehelle.
Sitten nämä surullisenkuuluisat oma, nyt jo entinen terveydenhoitaja ja depressiohoitaja. Valitus on tehty esimiehelle. Lääninhallitus käsittelee asiaa.
Sitten lääkärintarkastuksen punnituksessa taas uusi terveydenhoitaja aloittaa jäpätyksen lapsen painosta. Kyllästyneenä tähän, teen jälleen valituksen esimiehelle.
Nyt on syytä uskoa, että minun ja lapseni terveystietoja on käynyt lukemassa ihmiset, joille ne eivät kuulu. Pitää ilmeisesti tehdä rikosilmoitus tietosuojalain rikkomisesta.
Eikö tämä koskaan lopu? Pitääkö lopettaa käynnit kokonaan, jotta saisi rauhan?
Kommentit (300)
Villi arvaus: kohta vatvotaan?
Sinä näemmä jo aloitit sen vatvomisen.
ap
asiallisesti. Itse asiassa osoittaa harvinaisen hienoa itsehillintää, kun jaksaa vastata asiallisesti kaikkiin idioottikommentteihin, joita täällä on pilvin pimein.
Taitaa olla niin, että ap on niin fiksu ja tiedostava, että huomaa herkemmin epäkohdat esim. neuvolan toiminnassa. Nämä haukkujat täällä ovat itse luultavasti kouluttamattomia ihmisiä, joille lääkäri on Jumala ja neuvolantäti hänestä seuraava. Ja jos joku neuvolatätiä kehtaa kritisoida, niin helvetin tulessa palakoon.
neuvolassa olisi uhkailtu jollain ls-ilmoituksella, jos en halua perhetyöntekijää. Aika lammastaista käytöstä itse asiassa jos tuollaisen joku painaisi villaisella. Eli täysin ymmärrettävä veto ap:lta tehdä valitus. Ja anteeksi ap, kun yhä tätä vatvon. Olen vasta tullut keskusteluun, joten energiaa asian vatvomiseen vielä piisaa.
Oliko sulla jotain oikeaa, järkevää asiaa? Oikeasti. Tässä on nyt ihan selvää että ap kasvattaa laskurilukemaa tai jotain, mistään järkevästä ja asiaa eteenpäin vievästä ei olla keskusteltu enää pitkään aikaan.
Oliko sulla jotain oikeaa, järkevää asiaa? Oikeasti. Tässä on nyt ihan selvää että ap kasvattaa laskurilukemaa tai jotain, mistään järkevästä ja asiaa eteenpäin vievästä ei olla keskusteltu enää pitkään aikaan.
Haluat saada viimeisen sanan?
ap
neuvolassa olisi uhkailtu jollain ls-ilmoituksella, jos en halua perhetyöntekijää. Aika lammastaista käytöstä itse asiassa jos tuollaisen joku painaisi villaisella. Eli täysin ymmärrettävä veto ap:lta tehdä valitus. Ja anteeksi ap, kun yhä tätä vatvon. Olen vasta tullut keskusteluun, joten energiaa asian vatvomiseen vielä piisaa.
Eikä se jäänyt edes uhkailun tasolle, vaan tekivät lastensuojeluilmoituksen kaksi viikkoa sen jälkeen, kun minä olin tehnyt hoitajista valituksen esimiehelle. Koston makuahan tässä on ollut.
ap
Haluat saada viimeisen sanan? ap
vastaajat jo halua vaan heitellä ihan mitä sattuu. Vai viimeisen sanan? Mistä aiheesta, kun ei tässä ole enää edes mitään aihetta. Selkeästi ap haluat itsekin jatkaa ja jatkaa jatkaa. Miksi nostelet tätä? Jonkun viimeisen sanan takia? Noh, tässäpä sulle mun puolesta tilaisuus sanoa viimeinen sana, ole hyvä: ->
vastaajat jo halua vaan heitellä ihan mitä sattuu. Vai viimeisen sanan? Mistä aiheesta, kun ei tässä ole enää edes mitään aihetta. Selkeästi ap haluat itsekin jatkaa ja jatkaa jatkaa. Miksi nostelet tätä? Jonkun viimeisen sanan takia? Noh, tässäpä sulle mun puolesta tilaisuus sanoa viimeinen sana, ole hyvä: ->
ap
on inhimillisestikin katsottuna aivan oikeat perusteet.
Minusta ei todellakaan ole mitenkään epäuskottavaa, etteikö terveydenhuollon ammattilainenkin voisi sortua käyttämään toimivaltaansa väärällä tavalla, kuten silloin kuin asiakas ei suostu toimimaan halutulla tavalla. Terveydenhoitaja voi menettää kykynsä katsoa asiaa objektiivisesti ja tehdä ärsyyntyneessä mielentilassa harkitsemattoman teon.
Terveydenhoitajakin on vain ihminen, eikä hänenkään kohdallaan ole suljettu pois mt-ongelmat tai vaikkapa henkilökohtaiset kriisit, jotka voivat vaikuttaa työkykyyn.
Siis ap nostat ketjun, jankkaat samoja asioita ja sitten loukkaannut jos ketju lipsahtaa vitsailun puolelle? Täältä katsottuna vedät itsekin kieli poskessa mutta ilmeisesti vaikutelma on väärä? Pyydän kovasti anteeksi jos käsitin väärin. Olet ihan tosissasi siis? Siis että kyttäät siellä jotain viimeisen sanan sanomista?
on inhimillisestikin katsottuna aivan oikeat perusteet.
Minusta ei todellakaan ole mitenkään epäuskottavaa, etteikö terveydenhuollon ammattilainenkin voisi sortua käyttämään toimivaltaansa väärällä tavalla, kuten silloin kuin asiakas ei suostu toimimaan halutulla tavalla. Terveydenhoitaja voi menettää kykynsä katsoa asiaa objektiivisesti ja tehdä ärsyyntyneessä mielentilassa harkitsemattoman teon.
Terveydenhoitajakin on vain ihminen, eikä hänenkään kohdallaan ole suljettu pois mt-ongelmat tai vaikkapa henkilökohtaiset kriisit, jotka voivat vaikuttaa työkykyyn.
toiseen. Ainakin kaksi muuta äitiä ovat päätyneet vaihtoon asiattoman käytöksen takia. Joten en ihan uskoisi sitä, että vika on vain minussa, kuten tässä ketjussa halutaan tuoda ilmi.
ap
Ja otetaan vielä huomioon se, että ap ei taatusti kerro meille kaikkia yksityiskohtia.
Tähän mennessä on kuitenkin selvinnyt, että ap: lla on masennus ja hänen ja vauvan vuorovaikutussuhteen on epäilty olevan puuttellinen.
TOTTAKAI neuvolassa puututaan varsinkin tähän vuorovaikutusongelmaan, sillä sen häiriintyminen haittaa lapsen kehitystä.
Lisäksi vauva ei ole kasvanut toivotulla tavalla.
Tähän tarjottu sitten perhetyöntekijää ja depressiohoitajaa. Ap ei ole ollut ilmeisesti kovinkaan vastaanottavainen, mistä on ehkä saattanut tulla th: lle mieleen, että lastensuojeluilmoitukseen on aihetta vauvan fyysisen ja psyykkisen kehityksen vuoksi. Ap ei tosiaan ole käytöksellään ja olemuksella ehkä antanut kovinkaan hyvää kuvaa itsestään, ei th: lla muuten heräisi epäilystä vuorovaikutusongelmasta.
Omasta mielestäni tämä juttu on aika paljon monimutkaisempi Ja otetaan vielä huomioon se, että ap ei taatusti kerro meille kaikkia yksityiskohtia.
Hoitajien versio olisi kiva kuulla, mutta eihän tää juttu tule koskaan tällä palstalla selviämään, kun ollaan vaan ap:n (provoilun?) varassa.
Ja otetaan vielä huomioon se, että ap ei taatusti kerro meille kaikkia yksityiskohtia.
Tähän mennessä on kuitenkin selvinnyt, että ap: lla on masennus ja hänen ja vauvan vuorovaikutussuhteen on epäilty olevan puuttellinen.
TOTTAKAI neuvolassa puututaan varsinkin tähän vuorovaikutusongelmaan, sillä sen häiriintyminen haittaa lapsen kehitystä.
Lisäksi vauva ei ole kasvanut toivotulla tavalla.Tähän tarjottu sitten perhetyöntekijää ja depressiohoitajaa. Ap ei ole ollut ilmeisesti kovinkaan vastaanottavainen, mistä on ehkä saattanut tulla th: lle mieleen, että lastensuojeluilmoitukseen on aihetta vauvan fyysisen ja psyykkisen kehityksen vuoksi. Ap ei tosiaan ole käytöksellään ja olemuksella ehkä antanut kovinkaan hyvää kuvaa itsestään, ei th: lla muuten heräisi epäilystä vuorovaikutusongelmasta.
Vauvaa on käytetty lastentautien erikoislääkärillä, joka on todennut, että lapsen kasvu on normaalia. Hoikka vauva, mutta lainatakseni lääkäriä "Ne kun tuppaavat tulemaan vanhempiinsa tässäkin asiassa." Terveydenhoitajan mielipiteellä lapseni kasvusta ei ole tuon taivaallista merkitystä, sillä lastenlääkärin lausunto menee terkkarin lausunnon ohi. Aina.
Depressiohoitajalla kävin, mutta kun hänkin allekirjoitti ls-ilmoituksen, lopetin käynnit. Luottamus meni täysin. Lisäksi hän kertoi terveydenhoitajalle luottamuksellisia asioita keskusteluistamme.
8-kuukautisneuvolassa lääkärin tutkimuksien mukaan vauva on fyysisessä kehityksessä edellä 1-2 kuukautta.
Käytös ja olemus eivät liity mitenkään vuorovaikutukseen vauvan kanssa. Vaikka haukkuisin terveydenhoitajan pystyyn likaisissa verkkareissa, niin se ei kerro yhtään mitään minun ja vauvani vuorovaikutuksesta.
ap
uusia keskustelijoita (kuten minä), joille jutun juju on vielä vähän epäselvä.
Niin tai näin, niin tuohon ls-ilmoituskeissiin olen nyt perehtynyt ja asiahan on päivänselvä. Valitukseen on todellakin hyvät perusteet (ja niin myös tuohtumiseen) ja ihmeteltävää on lähinnä taas se jännä joukkotyhmentyminen, että ap:ta lyödään kuin vierasta sikaa ilman, että edes enää ajatellaa, mistä alun perin on kysymys. Mutta se taitaa palvella jotain aggressionpurkua, johon itse kullakin on joskus tarve.
Ilmeet, eleet, äänensävyt- ja painot, käytöksesi vauvan seurassa, miltä olemuksesi vaikuttaa kun olet vauvan kanssa/ vauva on sylissäsi jne.
Tiedän kyllä, että lääkäri on tutkinut vauvan. Käsittääkseni kuitenkin vasta ilmoituksen jälkeen?
Ja hei, se menisi vielä läpi, että 1 th on persläpi ja vainoaa sinua ja perhettäsi. Mutta että th (vai oliko niitä 2), depressiohoitaja ja ketä vielä, en edes pysy kärryillä. Ylilääkäri lukee salaa tietojasi jne.
Jos olisit terve, tajuaisit, että tämä meni överiksi jo ajat sitten...
Jos olisit terve, tajuaisit, että tämä meni överiksi jo ajat sitten...
Tämä ketju ja useampi vastaava ovat parhaat osoitukset siitä, ettei lastensuojeluimoitus varmasti ole ollut AIHEETON. Se ettei se ole vaatinut tiettyjä toimenpiteitä, on sitten eri asia.
tässä ollaan vain ap:n sanomisten varassa niin kuin tietysti joka ikisessä ketjussa. Idishän on se, että joku kertoo tarinansa omasta näkökulmastaan ja siihen sitten otetaan kantaa. Tietysti terveydenhoitajan tarina olisi ihan erilainen. Tämä nyt on päivänselvää.
En vain ymmärrä, miksi lähtökohtaisesti ap valehtelisi / provoilisi / olisi seinähullu. Onhan täysin mahdollista, että ap:ta on aivan oikeasti kohdeltu asiattomasti terveydenhuoltopalveluissa. Onhan niitä kokemuksia nyt monella - ja mielestäni on todella hieno homma, että joku tekee myös jotain asialle, eikä vain narise naapureille tms. Ja valituksen teko on varsin konkreettinen toimenpide. Hyvä tapa saada asioita eteenpäin on kirjottaa vaikka valtakunnallisen lehden mielipidepalstalle -sitä lukee myös päättäjät.
En itse näe ap: viesteissä mitään sellaista, joka tekisi hänen kokemuksistaan erityisen epäuskottavia. Päin vastoin hänen argumentointinsa on ASIALLISTA, kohteliasta ja järkevää - toisin kuin monien muiden täällä. En voi ymmärtää, miten niin monen kommentti voi olla pelkkää "ota lääkkeesi", "olet persoonallisuushäiriöinen" -tasoa. Eikö näitä ihmisiä hävetä?
Eikö vieläkään ole selvinnyt se lampohaka?
ap