Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poistettiin tänään viisaudenhammas

Vierailija
14.08.2009 |

kiva ootella sitä kipua mikä alkaa ku tää puudutus loppuu.. noh, ei kai se oo mitään synnytykseen ja jälkisuppareihin verrattuna (tuoreessa muistissa, synnytyksestä 3 vkoa).

piti vaa purkaa. :p

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vasta sattuukin, nimimerkki kokemusta on eikä synnytys ollut siihen verrattuna mitään.

Vierailija
2/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat hankalampia jälkeenpäin. Tulee helposti poski paksuksi.

Ei mulla sattunut ylhäältä poistettu jälkikäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
4/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin huuhtelu niillä desinfioivilla suuvesillä. Ja kannaattaa varmaan välttää, ettei mitään ruokaa mene hirveesti sinne reikään.

Mutta jos se tulehtuu nit sitten vaan heti soitto hampilääkärille ja heti antibioottikuuri.

Mulla tulehtu ja kivut olivat saa*analliset.Kipuihin ei auttanut edes 600 särkylääkkeet vaikka ois popsinut kuinka. Lisäks mulle kasvo sellainen iso patti poskeen sen jälkeen joka jouduttiin poistamaan, nyt siinä on ruma arpi:(

Vierailija
5/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on lähtenyt vetämällä, paranee yleensä nätisti.

Eikä suun haavat tulehdu helposi.

Vierailija
6/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes suu vedessä tai pestä hampaan niin onkohan viisasta huuhdella desifioivalla aineella? mistä semmosta ees saa? apteekista? minkä nimistä?

Vierailija
7/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten muuten ne muuten poistais kuin vetämällä? tai siis pikku hiljaa (1-3min) ne sitä löystyttää eikä vedä kerralla nykyään

Vierailija
8/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten muuten ne muuten poistais kuin vetämällä? tai siis pikku hiljaa (1-3min) ne sitä löystyttää eikä vedä kerralla nykyään

Mulla jouduttiin leikkaamaan, ihan oikein hammaskirurgisesti siis. EI ollut kivaa, ja tulehtui tosi pahasti jälkeenpäin.

Vierailija
9/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes suu vedessä tai pestä hampaan niin onkohan viisasta huuhdella desifioivalla aineella? mistä semmosta ees saa? apteekista? minkä nimistä?

saako heti ensimmäisenä päivänä huuhdella. Yleensä ne ohjeistaa lääkärisssä hyvin ja antaa suuvesien nimet. Esim Corsodyl nimistä liuosta saa apteekista, sitä käytetään desinfoivana aineena suukirurgisten toimenpiteiden yhteydessä.

Vierailija
11/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin hammas piti esin murskata ja sitten vielä leikata. Ei se olis vetämällä sieltä pois tullu.

Vierailija
12/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ien leikataan auki? vai miten? en ole ennen kuullut, oon aina luullut että hampaan poistetaan vain vetämällä.

Multa on poistettu ylhäältä viisaudenhammas just tollai vetämällä, oli kuulemma aika löysä (anto siis hyvin periks) ja oli aika pienen kokoinen

Vierailija
13/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ien leikataan auki? vai miten? en ole ennen kuullut, oon aina luullut että hampaan poistetaan vain vetämällä.

Kyllä, juuri noin. Pahimmillaan ikenen luu paljastetaan hampaan vierestä, se sahataan auki ja hammas poistetaan. Mulla tehtiin juuri noin, kun viisuri ole seiskan alla, vain kulma näkyi, eikä olisi voinut tulla vetämällä tai edes paloiteltuna. Helpommissa tapauksissa hammas paloitellaan koloonsa ja otetaan osissa irti. Joskus esim. juuret ovat niin vinttaralla, että ei tule kokonaisena ylös.

Tuosta leikkuksestakin toipui tosi nopeasti, vuorokauden jomotti (kuin keskipaha hammassärky), sitten oli arka pari viikkoa. Vuotokaan ei ollut paha.

Vierailija
14/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen tommonen tuppo (siis "vanu"lappu) oli ihan veressä. kolmas nyt kuopan kohdalla ja puren sitä kevyesti

-ap

Vierailija
15/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojaavan veripaakun muodostumista ei saisi häiritä mitenkään. En muista enää kotona vanutuppoja käyttäneeni, mutten muista.

Vierailija
16/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme päivää, kun ekalla kerralla ammas paloiteltiin ja ei saatu pois kun kruunu. Juuressa oli joku väkänen ja hammaslääkäri väänsi sitä kaksi tuntia, mutta ei lähtenyt. Sain sitten onneksi heti ajan hammaskirurgille, joka puolen tunnin vääntämisen jälkeen sai hampaan pois. Samantien sain antibioottikuurin, joka aloitettiin jo silloin ennen ensimmäistä leikkausta.

Olin tosi kipeä viikon verran, särkylääkettä (Panacodia) kului mutta pakko oli vetää, koska tuskat oli ihan kamalat.

Ylähampaat lähti ihan naks-naks vaan melkein huomaamatta pois, mutta kummankin alahampaan kanssa oli ongelmia. Jos olisin tiennyt miten kamalaa jälkeenpäin on, olisin jättänyt hampaat paikoilleen.....

Vierailija
17/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

homeopaattista ainetta, nimeltään arnica. Tuota oma hammaslääkärini määräsi minulle viisaudehampaiden poistojen yhteydessä eikä ollut mitään kipuja tai vaivoja jälkeenpäin, söin normaalisti heti leikkausta seuraavana päivänä. Ja kipuja ei ollut yhdelläkään kerralla laisinkaan.

Vierailija
18/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistavat tärkeää hyytymää

Vierailija
19/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen tommonen tuppo (siis "vanu"lappu) oli ihan veressä. kolmas nyt kuopan kohdalla ja puren sitä kevyesti

-ap

Vierailija
20/28 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin vinkasallaan, että ikenen aukaisun jälkeen poistettiin pala leukaluuta, sitten hammas paloiteltiin neljään osaan ja ne sitten yksi kerrallaan pois. Muutama tikki päälle ja kylmäpakkauksen ja antibioottien ja särkylääkkeiden kanssa kotiin. Ei ollut niin kamalaa kuin miltä kuulostaa.

Sain kyllä kirurgilta ohjeeksi ostaa apteekista tuota desinfioivaa suuvettä, mutta sillä ja keittosuolaluoksella sai huuhdella vasta leikkausta seuraavana päivänä. Käytin melkein plekästään sitä suolaliuosta, kun se suuvesi vie makuaistin mennessään.

Eipä sillä että en kyllä mitään kiinteää pystynyt syömäänkään, vaikkei varsinaisia kipuja ollutkaan. Sairaslomalla olin viikon, vauvanruokia syöden...