poistettiin tänään viisaudenhammas
kiva ootella sitä kipua mikä alkaa ku tää puudutus loppuu.. noh, ei kai se oo mitään synnytykseen ja jälkisuppareihin verrattuna (tuoreessa muistissa, synnytyksestä 3 vkoa).
piti vaa purkaa. :p
Kommentit (28)
heti mukaan antibiootti ja 800burana reseptit.Ei tulehtunut eikä tarvinnut kärsiä kivusta.
verensokeri matalalla.. pitäs kyl juoda tuoremehua
-ap
ekan ja muistaakseni tokan päivän, kun suu ei auennut isommalle, eikä tod tehnyt mieli väkisin vääntää sitä auki ja tunkea sisään mitään ruokaa, joka olisi voinut mennä leikkaushaavaan.
Minä sain antibiootti- ja reseptikipulääkkeen hammaslääkäriltä ja toipuminen meni ilman takapakkeja, vaikka itse toimitus oli itselle järkytys (ajattelin pyörähtää hammaslääkärissä hampaanpoistossa ennen luennolle menoa... joo... jäi luento väliin... kotiin peiton alle ihan tokkurassa).
kai sitä saa nyt jo juoda jotain verensokeri matalalla.. pitäs kyl juoda tuoremehua -ap
uskaltaako jo seuraavana päivänä?
mulle ainakin sanottiin että seuraavana päivänä saa jo syödä normaalisti jos vain siltä tuntuu, purskutin kyllä joka aterian jälkeen hellästi vedellä.
itseltä otettu kaikki 4 visuria kerralla pois ja muutamin tuli tikit. Ei kipuja, ei turvotuksia ja sain vielä kahden päivän sairasloman. Tämä 90-luvun alussa.
molemmat alaviisurit viime keväänä. Leikattiin siis ientä leukaluuhun asti ja toisella puolella vielä leukaluun ympäriltäkin kun juuret oli siihen kietoutunu. Hampaat piti pilkkoa tosi moneen osaan ennen kuin ne saatiin irti. Leikkaaja oli suukirurgi ja silläkin meinas usko loppua, kahteen hampaaseen meni aikaa 1,5h. Sain heti reseptit kahteen antibioottiin, 600mg buranaan, panacodiin, purskutettavaan desinfiointiaineeseen ja sekä käskyn ostaa iso purkki maitohappobakteereja.
Kun torstaina oli leikkaus, niin maanantaina söin ekan kerran kiinteetä ruokaa (perunamuussia). Sitä ennen en saanu suuta edes auki niin paljoa että olisin saanut hampaiden välistä ujutettua mitään. Pillillä vedin kaikkee mahollista nestemäistä mitä vaan keksin. Pureskeltavaa ruokaa pystyin syömään reilun viikon päästä leikkauksesta. Ja kuukauden verran ne hirvittävät kraaterit keräs hirveet kasat ruokaa, eikä niitä meinannu millään saada putsattua. Hammastikulla sitten kavelin ruokajämiä ikenien onkaloista.
Nyt on kulunu 4kk leikkauksesta ja kaikki hammaskivut on poissa ja niitä oli ennen tosi usein.
mulla poistettiin 3 päivää sitten hammas. Nyt tuntuu että kipu olis vaan yltynyt, saan ottaa yht 6 pancodia päivässä, eikä meinaa riittää(olen siis raskaana).Antibioottia syön myös. Sais kyllä tää kipu hellittää...