Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikenteen kameravalvonnasta

Vierailija
06.08.2009 |

Kuinka nopeati sakkolappu tulee postilaatikkoon, jos on ajanut ylinopeutta liikennekameraan? Onko kyse päivistä, viikoista, kuukausista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä sakkolappuja lähettävien kiireistä. Porissa se lappu tuli heti seuraavalla viikolla.

Vierailija
2/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnasta.

Eräs laitos ilmoittaa ettei heillä ole aikaa lähettää "laskua" kuin suurimmille ylityksille.

- eräs mies -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaako sen itse jos kamera ottaa kuvan?

- itsellä kesäkuun alkupuolella kamera räpsähti kohdalla ja sitä ei voinut olla huomaamatta. Näin muutkin olivat minulle kertoneet ja nyt uskon. Ei laskua kyllä vielä ole näkynyt ja ylityskin tuossa oli ehkä 5km tai jotain. Saa nähdä milloin tulee vai tuleeko ollenkaan.

Vierailija
4/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sieltä mitään laskua tule, vaan käsky laitokselle tarkempaan selvitykseen, sieltä sitten saa laskun mukaansa, jos tarpeen.

Vierailija
5/9 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sieltä mitään laskua tule, vaan käsky laitokselle tarkempaan selvitykseen, sieltä sitten saa laskun mukaansa, jos tarpeen.

Sieltä tulee tunnustuslappu ja kun sen faksaa allekirjoitettuna sakko tulee postissa!

Kutsu tulee jos ylitystä yli 20 km/h.

Vierailija
6/9 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitystä 8 km/h ja sakkolappu ja kiistämislappu samassa kuoressa. Jos lähetän kiistämislapun, etten ole ajanuut, niin sitten sakko perutaan ja toivotetaan tervetulleeksi tunnistamaan kuvasta se tyyppi joka ajoi minun autoani. Ja sakko toimitetaan sitten hänelle. Mutta että joku maksaa kuitenkin.

Musta on hieman epäreilua, että jossain tuosta samasta ylityksesta selviää huomautuksella ja toisessa paikassa lykätään heti sakkolappu käteen. Enkä voi itseäni taparikolliseksi kutsua, edellisestä ylinopeussakosta on aikaa 9 vuotta.

Vierailija
7/9 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat useimmiten menee

0-10 km/h huomautus

10-20 km/h rikesakko

21-> päiväsakko

t: 7

Vierailija
8/9 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itsellä kamera välähti Inkoossa, kantatie 51:llä, jossa on tämä kuuluisa nollatoleranssi. Seuraavalla viikolla tuli maksulappu ja tunnustus/kiistämislappu samassa kuoressa. Kun lähetin lapun takaisin, en kiistänyt, mutta protestoin koko sakkoa periaatteesta, niin tuli kutsu laitokselle. Siellä tosin konstaapeli ilmoitti, ettei sillä mun protestillani ollut merkitystä, kutsu olisi tullut joka tapauksessa paikanpäälle vastaanottamaan sakko. En oikein ymmärrä miksi sitten lähettivät postissa maksulapun jos kuitenkin pitää käydä se paikan päällä kuulemassa?! Aivan järjetöntä toimintaa.

Vierailija
9/9 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla poliisiasemalle tunnistamaan itsensä kuvasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi