Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄHATTUSTEN ensimmäinen vauvapino ***

13.07.2009 |

Avasin nyt sitten tännekin puolelle meille pinon, kun joku taisi jo tätä kaipaillakin.

Meillä neidillä ikää jo 2,5vkoa, eli nopeasti tämä aika menee. Tosin tuntuu kyllä siltä kuin tuo vauva olisi ollut meillä ihan aina :) Tyttö on ihan samaa kaliiberia kuin isommat sisaruksensakin, eli pääasiassa syö, nukkuu ja kakkaa :) Yöt meillä mennään yhdellä, joskus kahdella syötöllä ja siitä äiti kyllä kiittää. Mulle on ihan oleellisen tärkeää, että saan yöllä unta, jotta jaksan päivällä olla äiti muillekin kuin vauvalle.

Vauva on jo kovasti kasvanut. Viimeksi ollaan vaa'alla käyty tasan viikon iässä ja silloin painoa oli tytsyllä 3450g (syntyessään 3240g), eli hyvin lähti paino heti nousuun. Seuraavan kerran ollaan neuvolaan menossa vasta 1kk:n iässä (en tiedä, mihin on kadonnut 2vkon käynti), joten sinne asti on odoteltava uusia mittoja.

Vauva-arki on täällä muutenkin lähtenyt oikein mukavasti käyntiin, mieskin on ollut kohta 3 viikkoa isyyslomalla. Sitten tuo käy viikon töissä välillä ja pitää taas 2 viikkoa lomaa. On ollut kyllä suureksi avuksi, kun on toinenkin aikuinen koko ajan paikalla. Erityisesti meidän 2v neitimme on siten saanut tarvitsemaansa huomiota.

Nyt lyhyestä virsi kaunis, jään odottelemaan muidenkin vauvautuneiden kuulumisia :)

M ja kuuden kopla :)

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen käyntiin sit loppui meidän täysimetys.. :( Ei ollut paino noussu taaskaan tarpeeksi ja nyt pitää joka imetyksen jälkeen antaa lisämaitoa. Äsken sai ekan satsin.

En nyt muista et onko täällä muita lisämaidolla/kokonaan pullovauvoja, jos on niin paljonko menee korviketta/lisämaitoa kerralla ja päivässä?

Me alotettiin eilen d-vitamiinit ja kävin ihan varmuudeksi ostamassa jekovitit, käytetään neuvolasta saadut devitolit sit isompana..

Muuten menee ihan hyvin, mitä nyt viime yönäkin kahdesta eteenpäin söi tunnin välein tai useamminkin. Eli unet tosi katkonaisia ja vähäistä, mutta yllättävän hyvin jaksan. No, jospa ne nyt alkais paranee kun toinen saa kunnolla ruokaa.

Bejpi, Poju 2vk 4pvää ja Eveliina 12/06

Vierailija
42/79 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö saa edelleen pullomaitoa lisäksi. Sitä ei kyllä mene kuin parilla syötöllä ja päivässä vetäsee korviketta 60-12o ml et ei todellakaan mene paljon. ja monesti illalla jos antaa tankkauksen yhteydessä niin puklaa pois melkein sen mitä söi.

Seuraava neuvola on ens viikolla ja toivon et painoa olis taas tullu mukavasti lisää. On meinaan stressaavaa aina jännittää tuota punnitusta =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikkuneiti on jo neljä viikkoa, nopeasti on aika mennyt.

Heräilee öisin kolmen-neljän tunnin välein mutta pitää siinä välissä varsin "eläimellistä" ääntä, kunnon örinää ja hirnumista :)

Nyt olen itse tottunut tuohon örinään ja pystyn nukkumaan kunnes tulee pientä itkua ja tiedän, että nyt on maidon paikka.

Bejpi kysyi lisämaidosta ja täällä menee korviketta 60-100 ml/kerta vaikka annan ensin rintaa. Eli melko paljon korviketta joudun antamaan, tosin välillä tuntuu, että syö ihan huvikseen (ja liikaa), sillä puklaa aika paljon.

Nyt alkaa jo ensimmäiset vaatteet käymään pieneksi ja jotenkin tuntuu, että tyttö on kasvanut hurjasti. Torstaina taas neuvola.

Kiva lueskella muiden kokemuksia, saas nähdä milloin viimeiset Heinähattuset siirtyvät tänne vauva-puolelle tuolta odotuspuolelta.

Misti74 sekä neiti 4 vk 1 pv.

Vierailija
44/79 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on jo 19 vrk ikäinen jäppinen, kyllä aika menee eteenpäin liian nopsaan. eka nla-oli viikko sitten ja hienosti oli kasvanut.

syntymäpaino oli 3615g, kotiin lähtö paino oli 3440g, ja viikko sitten 4100g, joten ruokaa on ainakin saanut :-)) pituus syntyessä 51cm ja viikko sitten 54cm. ainut ongelma on pojan v.silmä, se kun ei ota parantuakseen. vuotaa sellaista keltaista .. ja muutenkin vetistelee. sain viikko sitten oftan-tipat 6-8krt/vrk, mutta v.silmä edelleen rähmii. taidan viedä huomenissa lekuriin, jos vain saan ajan. muutoin poika oikein hyvä vointinen, ja kunnon jässikkä.

viihtyy tissillä vähän liiankin hyvin, ja ottanut tavakseen nukahtaa myös tissisuussa :-// ja siihen saattaa mennä ihan kivasti aikaa, kuten viime yönä syömisen päälle 2h kekkuloi rinnalla, ainakun nostin laatikkoon niin avasi silmänsä ja karjaisi, ja ei kun takaisin rinnalle. nimban tavoin annoin lopulta tutin, kun yöaikaan olisi ihan kiva nukkuakin.

meillä se sama rytmi edelleen .. klo.23-23.30 syöpötellään ja mennään yleensä kiltisti sänkyyn, klo.2.30 herää syömään ja silloin välillä ollaan todellakin kukuttu 2h putkeensa. ja klo. 6 herää aamulla tankkaamaan, ja silloin yleensä otan viekkuun sänkyyn. meillä onkin kunnon perhepeti, kaikki 4 siinä nukutaan. hyvästi ja ihanat unet ja oma sänky-tai sänkyrauha:-))

vaunuissa tykkää olla ulkosalla. nukkuu koko ulkoilun ajan. d-vitamiineista sai vatsanpuruja, joten nyt pidetään muutama tauko päivä.

täälläkin on saatu niitä tissiraivareita. osaako joku kertoa miksi vauva niitä saa. onko imuote jotenkin huono vai mikä ihme mättää. juuri viime yönä herra taisteli oikein kunnolla, halusi rintaa ja ei halunnut jne.

ja olipas täällä hurjia synnytysstooreja :-(( hyvä, että kaikkien vauvat kuitenkin syntyivät ja äiditkin ovat paranemaan päin. tuntuu, että itsellä oli oikea luksus synnytys, mutta kipeetä se kuitenkin teki. mutta mitään dramatiikkaa siihen ei liittynyt.

nyt viihdyttämään pikkuista ..

niin ja vielä tuohon esikkoon, tyttö on välillä ollut ihan depiksessä niin koville veljen tulo on ottanut. nlassa kehoittivat viettämään tytön kanssa mahdollisimman paljon aikaa, varsinkin äidin, ja niin ollaankin tehty. tänäänkin olin kolmisen tuntia neidin kanssa ulkona, olen kylvettänyt hänet, leikkinyt jne. nyt ollaan ehkä asteen verran menty parempaan suuntaan. käy jopa silittämässä veljen päälakea, ja antaa suukonkin. mutta edelleen sanoo, en tykkää tosta ;-)) vie se pois ..

jos nyt vihdoinkin menisi jutustelemaan pikku-ukon kanssa.

niin ja eräsheinähattunen oli saanut jo nimenkin, onnea vain sinne nimestä, sekä vanhemmille tervetuloa ja onnea avioliiton auvoiseen maailmaan.

emmi + poitsu 19vrk + esikko 2v4kk

Vierailija
45/79 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolatäti kävi tänää ja kehui Papusta jäntevä, virkeäksi ja hänen paino oli noussu jo 4440 g ku synt. paino oli 4360. Viimesen vuorokauden aja on viihtynyt tunnin välein tissillä ja itelle ottaa vähä koville ku ei saa nukuttua pitempää pätkää kerralla. Mua ihmetyttää se et hän on valvonu tänää koko päivän, muutaman kerran vaa nukkunu n. 1 h. Johtuukohan se jostain kasvuvaiheesta samoin ku tuo tiuha syöminen??

Mun tikit otettin tänää pois ja kipu on onneks jo vähän hellittäny mutta kyllä sektio oli kokonaisuutena niin järkyttävä kokemus et toivottavasti mä en ikinä enää joudu sitä kokemaan.

Mekin yritetään huomenna lähteä ulkoilemaan hieman.

Tuttia yritän opettaa mut vaikeeta on. Ja tuttipullon huolii ensihätään ja sitte on päästävä tissille. Muuten tulee kitinää. Muuten hän ei kyllä itke ollenkaan.

Minkä ikäisenä ootte muuten aloittanu cuplatonin ja onko auttanut ylensyöntiin tai onko muita kikkoja. Röyhtäytys ei oikeen auta. Masu jää pulputtamaan.

Is ja Papunen 8 vrk

Vierailija
46/79 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään neuvola. Kovasti on poika kasvanut. Pituutta nyt 54.8 ja painoa 3812g. Tissimaidolla mennään ja tuntuisi ainakin toisaiseksi riittävän. Seuraava neuvola meillä onkin vasta 29.9, ja se on sit jälkitarkastus. Toki saa soittaa aikasemminkin, jos jokin huolestuttaa. Tuntuu vaan aika pitkiltä nää välit...

Kelläs muulla se oli rähmivien silmien kanssa ongelmaa? Meillä pojalla molemmat silmät rähminee ihan syntymästä asti. Enkä nyt tiedä, onko ns normaalia rähmimistä vai voisko olla jo tulehdukseen viittaavaa..? Sain tänään varuiks reseptin silmätippoihin, mut mistä sitä nyt tietää pitäskö ne hommata vai ei? Onkohan siitä kovasti haittaa jos niitä laittaa, vaik ei sit oikee tulehdus oliskaan? Vaikeeta!

Ollaan huomenna lähdössä mökille...huoh! Mitäköhän tuosta matkasta tulee. Ei olla pahemmin autolla vielä kuljettu, laitokselta vaan kotia. Nyt ois sellanen 4h istumista tiedossa kera 2v lapsosen ja KOIRAN! Täyty vaan ottaa se asenne, että matkaan voi mennä 4+4h! Eipä meillä mikään kiire ole, tarttee vaan pysähdellä tarpeeksi.

Tuosta nukkumisesta ja tiheestä syömisestä isosmurffille...Meilläkin toisena päivänä saatetaan nukkua käytännössä koko päivä ja sit taas toisena päivänä nukutaan just tunnin pätkiä ja muu aika roikutaan tissillä, välillä tuntuu, ettei nuku juuri ollenkaan...Mut tuo että on usein tissillä, niin vauva tekee "ruoka tilausta" seuraavalle päivälle, eli tarttee maitoa lisää ja sillä että imuttelee usein niin saa enemmän maitoa nousemaan seuraavaks päiväks. Ymmärsitköhän tätä selitystä...? Mut siis tarpeellista tuo tiheänimun kausi, jotta maito riittää.

Tarttis varmaan lähtee nukkumaan, et saa taas itekkin hiukan unta..Ei vaan millään malttas, ku molemmat vihdoinkin nukkuu ja vielä samaan aikaan =)

Hepe ja poju 2vko 4pv +tyttö 2v 4kk

Vierailija
47/79 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys mammat ja vauvat :)

Isosmurffi: Meillä annettu cuplatonia enemmän vähemmän säännöllisesti noin viikon iästä asti. Auttamisesta en oikein osaa edes sanoa.. typy aika kova piereskelee, ehkä se vähän on kiukkua vähentänyt, hankala oikeesti sanoa.. Pieruihin auttaa meillä kun pötköllään "pumppailee" jalkoja eri tahtiin, niin yleensä silloin tulee ilmaa ulos :)

Ja sama pää kesät talvet....

Kuka nyt kysyi korvikkeen määrästä:

Meillä oltu koko ajan rinta + korvike (NAN)

Joka syötöllä tällähetkellä korviketta noin 50-70ml lisäksi.

Omat kilot... Sillon 2viikon neuvolassa kävin itse puntarilla, ja koko noin 13kg:sta mitä tuli, oli jäljellä 1,2kg. Eli nyt on varmaan lähteny jo sekin. Tyttö pitää niin kiireisenä et nauroinkin eilen miehelle et ei tässä mitään painonvartijoita tarvita! Oma vartija nyt hankittuna :D

Täällä unet paikoitellen lyhentyneet, ennen nukku 3-3,5h, nyt välillä jää 1,5h-2h.

Kovasti syö, ja silloin painokontrolliajalla 2 vkon iässä oli nousua onneksi tullut (synt. paino 3420g) painoi 3595g.

Ristiäiset meillä jo 16.8. Arvatkaa alkaako olla paniikki kohta, mitään en ole vielä valmistellu! Suunnitellu vasta.. :)

Nyt pitää kiiruhtaa pyykkien pariin..

---------------------------------

Taateliz ja neiti eilen 3vkoa ?

---------------------------------

Vierailija
48/79 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät juoksevat sellaista kyytiä, että ei täälläkään ehdi kuin joskus lueskella. Meillä neiti huomenna jo 6vkoa "vanha" :) Neuvolaa ei ole ollut sitten 4kon iän, mutta kotona punnitaan tyttöä aina välillä sylissä ja eilen näytti vaaka tasan 5 kiloa. Pituuttakin on tullut ilmeisen selvästi, kun toissapäivänä oli pakko jo täälläkin laitella ekoja 56cm vaatteita laatikkoon ja nyt suurin osa käytössä olevista vaatteista onkin 60/62cm.

Ihana hymytyttö meillä täällä asustaa. Toki joskus vääntää masussa ja sitä kitistään, mutta tosi vähällä ollaan päästy. Päivisin valvotaan enenevässä määrin, parit pidemmät unet nukutaan ja pikku pätkiä päälle. Ei kylläkään mitenkään säännöllisiin aikoihin, vaan riippuu paljon siitä, mihin aikaan aamulla on herätty.

Ristiäiset meillä ovat vasta 23.pvä, mutta esikoisen rippijuhlat nyt tulevana sunnuntaina. Kiirettä siis pitää valmisteluiden kanssa täälläkin :) Ja kun itse leivon lähes kaikki tarjottavat, niin keittiössäkin saa hikoilla näin helteillä ihan kiitettävästi :/

Omista kiloista oli juttua. Mulla homma on mennyt joka kerta samalla kaavalla, eli painoa tulee reilusti (lähemmäs 20kg) ja tässä vaiheessa sitä on n.8kg jäljellä. Mun kroppa tuntuu pitävän tiukasti kiinni kiloista siihen asti, että täysimetys loppuu ja sitten alkaa paino pudota reippaammin. Toki nytkin putoaa, mutta ei mitään kilo per viikko tahtia.

Jaaha, nyt kutsuu vauva, joten omanapaiseksi jäi tällä kertaa. Isot onnittelut kuitenkin kaikille uusille vauvautuneille!

M ja neiti kesäkuu

49/79 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät tosiaan juoksee lujempaa ku ite tajuukaan..

Mein tytsy kävi eilen neuvolassa ja ikää oli jo hurjat 5vk3pv.

Kasvanu on toi tyttö erittäin huvin kauheista oksenteluista huolimatta.Pituutta oli 54.6cm(48) ja painoa 4815gr(3140).Pään ympäryys oli 37.6cm(34.5),suluissa olevat mitat on syntymä mitat.

Juups,hyvin meillä arki rullaa,pieni epäilys miul on että toi on maidolle allerginen,kakka haisee niin järkyttävälle ja pierut myös.Sit ku on tota kunnon oksentelua.Mut ei ne neuvolassa mitään siihe sanonu kerta paino nousee noin hyvin....pitää nyt ite seurailla sit tota oksentelua,ku eihä se oikeen tervettä oo noin pienelle lapselle et oksentelee monta kertaa päivässä kunnon kaaressa kaikki pihella.

Lauantaina ois neitillä sit ristiäiset,pienet juhlat tulossa...vieraita alle 10,mut ei haluta mitään isoa hössötys juhlaa joissa melki puolet suvusa,MÄ INHOON SEMMOSIA!!!

pitäis ruveta leipomaan kakkuja sinne,mut innostus vähä hukassa....saattaahan se käydä niin et ku veli avovaimonsa kans perjantaina tän saapuu,niin aletaan sitte leipomaan:) ei turhaa ressiä jaksa ottaa juhlista,mukavampi tehä kaikki relax meiningillä,ku se nyt on ihan varmaa et ne kakut kuiteen leivotaan,niin sit ennemmin tai myöhemmin...ja sillä sipuli,ei ressiä.:D

Isot sisarukset on kyl niin auttavaisia ettei tartte ite ees syöttää vauvaa ku siskot ja velu olisivat syöttämässä :)

Mut nyt en jaksa enempää kirjotella,jos menis aamukahvia juomaan ku vauva nukkuu,mies lähti hammaslääkäriin ja isot sisarukset läks eile isälleen....åitää nauttia tästä "omasta-ajasta" joka mulle suotiin tälle aamulle :)

AINIIN...melki unohin....aiottako ottaa lapselle rotavirus rokotteen???

Me ei oteta ku mein pitäis ite maksaa se rokote ku tyttö syntyny ennen 1.7.

Rokote maksaa 150 euron luokkaa....

musta aivan tyhmää toi et 1.7 jälkeen syntyneet saa sen ilmaiseksi,mut sitä ennen syntyneet joutuu maksamaan sen...TYHMÄÄ,TYHMÄÄ,TYHMÄÄ!!!!

Mut tätä tää suomen byrokratia on....

Johanna & lotta 5vk4pv(viel pari päivää on lotta) :)

Vierailija
50/79 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon koneelle ehtinyt, kun on tytön kanssa ollut niin paljon hommaa... meillä tyttö siis syntyi jo 4.7 3 päivää ennen laskettua aikaa.

Kolmen viikon ikään saakka meni kutakuinkin hyvin, vauva vain söi ja nukahti helposti. Nyt on tullut kuvaan kovat vatsavaivat "koliikki"? ja joka syötön jälkeen on oma rumbansa saada tyttö taas rauhoittumaan. Kantoliina on ollut meillä oivallinen apuväline tytön rauhoitteluun. Meillä kun ipana ei miillään suostu/pysty olemaan pitkällään heti syönnin jälkeen. Meillä syödään ensin tissiä, yleensä molemmat ja sitten 60-130 ml Nan1:stä päälle riippuen miten rintamaitoa on tullut.

Misti74:n kirjoitus oli ihan kuin minun kirjoittamani :) meilläkin tyttö murisee kuin karhu välillä nukkuessaan, varsinkin silloin, kun alkaa heräillä. Ei kannata neuvolatätien valituksista rintaruokinnasta ottaa itseensä... kyllä äiti tietää milloin lapsi saa tarpeeksi ruokaa.

Jaha tyttö heräs, palaan myöhemmin

Mirable ja prinsessa reilu 1 kk

Vierailija
51/79 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla kun muiltakin löytyy murisijoita ja örisiöitä kun ollaan oltu miehen kanssa ihan ihmeissämme ja luultu et Papusella on masu kipee ku murisee ja sille kiljahteleeki unissaan. Luin jostain et usein yli 4kg vauvoilla on tota ja siihen ei tiedetä mitää syytä ja loppuu sitten aikanaan. Papusella on kyllä myös masuvaivoja ja on tosi inhottava katsoa ku mikää ei auta ja röyhyä ja pierua ei vaa kuulu. Uni eimyöskää sitte tuu ja kestääki tunti pari et hän nukahtaa. Niin kauan pitää kanniskella ja helliä. Ostettiin eilen disflatyliä ja ollaa muutama kerta sitä annettu ja toivotaa et auttais ees vähäsen. Ite pitäs saada kyllä nukuttua ku muute käy huonosti univelan kaa.

Is ja Papunen

Vierailija
52/79 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mä saan ton neidin huoliin pullon?Sairaalassa sai pullosta lisämaitoo, meni ihan hyvin.Nyt mulla on selkeesti maidontulo vähentyny eikä riitä läheskää joka syömis kerralle.Äskenki kauheen tappelun kera sain meneen vähäsen.

Nyt meillä on anatomisesti muotoiltu pullotutti, aattelin viel kokeilla niit toisia.

Oonko mä tosiaan näin (uus)avuton, etten vaa osaa ja saa neitiä huoliin pulloo.

Ja sitten, miten teillä muilla ton jälkivuodon kanssa.Itellä oli tossa jo pari päivää ettei tullu juuri mitään, pärjäs hyvin ilman pikkuhousunsuojaa/sidettä.Nyt eilen sitten rämähti ja tuli kirkasta verta, samoin aamulla.Yöllä ei mitään, eikä nyt aamun jälkeen.Mitään kipuja tms ei oo.Neuvolasta sanovat että seuraile ja jos vuoto jatkuu ni näytille synnärille.

Mulle on ainakin synnytyksen jälkeiset mielialanvaihtelut yms tullu aika rankkana.Itkee tihuutan vähä väljä ja oon ihan poikki.Johtuisko sitten tosta että synnytys meni miten meni.

Onneks tuo mies on kotona tukena ja turvana :)

Onneks vaaveli kuiteski voi hyvin :D

Sellasta tällä kertaa.

Miinnu ja Liisi

Vierailija
53/79 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo saanut ekaa lastani enkä tätä vikaa syömään pullosta. Onneksi rintamaito on mulla riittänyt.

Mutta jälkivuodon kanssa mulla on ollut aika samanlaista. Tuntui että loppuu jo ja sitten taas tuleekin yhtäkkiä taas kunnolla. Äh! Rasittavaa mutta mulla ainakin ollut joka synnytyksen jälkeen sama juttu eikä siis mitään kummempaa kyseessä.

Mielialanvaihtelua on kans ollu. En oo itkeskellyt (ainakaan kauheesti =) ) mutta välillä on tuntunut ol vähän masentuneelta ja jotenkin tarkotuksettomalta mutta seuraava päivä voi taas olla ihan valoisa.

Miten te joilla on kolme tai useampia lapsia ootte jaksaneet?

Mulla siis tytöt 5v, 2v ja tää vauva 5vkoa ja oon aika rasittunut välillä vaikka vanhin aloittikin puolipäiväisenä tarhassa. Vauva nukkuu päivisin vaan niin pieniä pätkiä tai nukahtaa kyllä kun saa tutin taas mutta on niin hektistä kyllä käydä ravaamassa vaunuilla tai sängyn ääressä ja samalla hoitaa jotenkin kotia ja kaks vuotiasta. Olis niin ihanaa kun vauva oppisi nukkumaan päivisin heräilemättä edes tunnin!

Nukkuuko kaikkien muiden vauvat päivisin tosi hyvin?

Vierailija
54/79 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että muilla on samanlaista jälkivuodon kanssa.Turhauttavaa!

Sama on mulla ton olon kanssa, välillä tuntuu vähän masentuneelta mutta seuraava päivä onkin parempi.Taikka kesken päivän mieliala vaihtuu iloisesta apeaksi.

9v ja 7v on välillä kysynykki että "äiti mikä sun on".Yrittäny toki vastata rehellisesti, ja ettei ole mitenkään heistä rippuvaa.

Ens viikolla alkaakin sitten koulut.

Meillä tuo neitokainen ei huoli tuttiakaan, sairaalassa huoli vielä.Aamupäivällä nukkuu 2-3h ihan hyvin putkeen, mutta yhdestä eteenpäin sellasia 10minuutin pätkiä ja tappelee unta vastaan todenteolla.Juuri kun silmät lupsahtaa kii, ni samantien havahtuu hereille.

Elättelenpä toiveita että ois jo alkuviikosta sen verran voimissaan, että jaksais lähtee vaunutteleen.

Kantoliinaa testailtii tässä yks päivä, neiti nukahti siihen samantien :)

Miinnu ja Liisi

Vierailija
55/79 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituutta tytöllä 56cm ja painoa 4250g. Hyvin lähtenyt siis tyttö kasvamaan :)

Tänään tuli kantoliina postissa, äsken yritin sitä solmia, mutta ei oikein vielä onnistunut, kun tyttö oli niin levoton ja miehen piti lähteä töihin...

Pitää yrittää huomenna uudelleen kun vauva nukkuu.

Tuttipullon kanssa oli jollain ongelmia. Jos et ole jo koittanut niin kannattaa koettaa erilaisia tutteja siihen pulloon. Meillä esikoinen söi vaan luonnonkumisesta tutista ja tutti ei saanut olla kova... tämän tytön kanssa ei ole pulloa vielä tarvinnut, mutta meinasin sitäkin opettaa, että pääsee syksyllä vaikka jumppaan iltaisin :) saa isäkin sitten syötellä.

muuten mennään imetyksellä niin pitkälle kun hyvältä tuntuu :)

onko teille muille puhuttu neuvolassa siitä pneumokokki (vai mikä se nyt oli) rokoteohjelmaan osallistumisesta? meinasitteko lapsen rokotuttaa?

vivi ja vilma 1kk 2pvä

Vierailija
56/79 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, erilaisia tutteja koetettiin siihen tuttipulloon ja nyt löyty sitten se mikä neidille kelpaa.Esikolle kelpas ainoastaan anatomisesti muotoiltu luonnonkuminen-tutti, joten niitähä minä ekana ostin ja tää ei huolinu sellasta sitten alkuunkaan.

Tässä ollaan nyt melkein koko 10pv mitä neidille on ikää niin menty yöt samalla kaavalla.Nukahdetaan 20-21.00, herätään puolenyön maissa syömään, samoin kahden-kolmen aikaan ja seuraavan kerran viiden-kuuden maissa.Sit joko jäädää hereille taikka jatketaan viellä seiskaan-puoli kasiin asti unia.

Mä en oo noita rokotuksia miettiny juuri ollenkaan..ja vasta yks neuvola meillä takanakin.

Äiti-76: Onnittelut (joskin myöhäset) avioliiton satamaan purjehtimisesta :)

Miinnu ja Liisi

Vierailija
57/79 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu niin nopeasti, ettei pysy perässä:(

Meijän tyttö täyttää huomenna sunnuntaina 3vko:)

Tytteli painoi syntyessään 3233g

Pituutta oli kertynyt 50cm

Syntyi 1 viikon etuajassa, mutta se ei paljoa haitaanut.

Tyttö on pirtsakka ja hassu tyttö.

Yössä herätään n. 2-4 kertaa

Hyvää loppu kesää lukijoille:)

Vierailija
58/79 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

Kiva nähdä tuttuja nimiä. En ole ehtinyt täällä käymään ollenkaan mutta hengissä ollaan. Tyttö syntyi 22.7. ja voi hyvin. Mulla menee vielä totuttelemisessa arkeen. Kirjoittelen joskus vähän enemmän jos ehdin ja pystyn tässä istumaan.

Kaikkea hyvää teille ja jaksamista uusien pakettien kanssa! =)

T Sanna ja Vilma 2,5vk

Vierailija
59/79 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Vihdoinkin! Ihana pieni poikamme syntyi pitkän odotuksen päätteeksi maanantai-aamuna klo 05.29. Painoa 3840 cm ja pituutta 49 cm eli oli pienempi mitä veikkailtiin. Ja tuhannesti kauniimpi, suloisempi, täydellisimpi kuin uskalsin kuvitella..!

Synnytys siis käynnistettiin su-aamupäivänä kohdunkaulanlaanjentavalla bard-katerilla, mikä toimi hyvin - pari tuntia myöhemmin pääsin synnytyssaliin, missä jatkettiin oksitosiinitipalla. Kalvojenpuhkaisu päästiin tekemään vasta illalla, koska vauvan pää pysyi sitkeästi korkealla eikätkä napanuoran esiinluiskahtamisriskin takia halunneet siihen ryhtyä.

Kipeät supistukset alkoivatkin oikeastaan siitä, ja voimistuivat nopeasti. Kivunlievityksenä tuli sitten kokeiltua akupunktiota ja ilokaasua ja lopulta pyysin ja sain myös epiduraalin - mahtava keksintö, ei voi kieltää :).

Kohdunsuu oli täysin auki puoli neljän jälkeen yöllä ja vauvan pääkin vihdoin tullut alas. Jonkin aikaa sain istuskella pallon päällä ja keinutella, jotta pää tuli alas viimeiset sentit "lähtökuoppiin".

Ja neljän jälkeen alkoi sitten ponnistaminen, mitä kesti sen 1,5 tuntia. Karmea homma, huhhuh.. Viiden jälkeen alkoivat puhua imukupista (mä toivoin jo sitä..!)ja lääkäri kävikin huoneessa asti mutta kätilö totesi siinä vaiheessa, että kyllä se sieltä tulee. Auttoivat loppurytinässä painamalla vatsan päältä ja sukelsihan tuo sieltä lopulta ulos. Ja sen jälkeen onkin ollut tätä euforiaa :)

Nyt ollaan kotona ja voidaan hyvin, pikkumies on rinnalla TIHEÄSTI ja on kaikin puolin mallikas. Mulla rinnat kestää juuri ja juuri, ilmakyvettelen ja laitan Lancinoh-voidetta jokaisessa sopivassa välissä :).

On tämä äitiys sitten ihanaa! En pysty käsittämään tällaista onnen määrä. Katsotaan nyt parin päivän päästä mitkä ovat fiilikset, kun alkaa se babyblues soida. Mutta vielä mennään korkealla :)

Onnea Sannalle ja Vilmalle!

Vee-lan ja pojanpallero 2 vrk

Vierailija
60/79 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sit käyty painokontrolli lisämaidon aloituksen jälkeen. Ja kyllähän se lapsi kasvaa kun saa tarpeeksi maitoa. :)

Tehostetulla imetyksellä tuli sillon viidessä päivässä paino 60g lisää, nyt lisämaidon kanssa viikoss puoli kiloa. :) Eli mitat 3vkon ja 4pvän iässä 4245g (synt. 3670g) ja 55cm (synt. 52,5cm)

Terkka kehui poikaa jänteväksi ja että seurailee kovasti jo ympärilleen. :)

Hurjasta maito määristä huolimatta meillä syödään vähintään kahden tunnin välein, myös yöllä.. Sitten jos ensin imetän ja annan pullosta lisäksi, valvomista tulee puoli tuntia per syöttö.. Aamut tuntuu melko vaikeilta..

Tyttö aloittaa huomenna seurakunnan perhekerhon, saa nähdä miten siellä menee. :)

Bejpi, Poju 3vko ja 5pvää ja Eve 12/06