Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Parhaat yhdistelmävaunut?

02.08.2007 |

Tarkoituksenamme on hankkia perheemme tulevalle kuopukselle yhdistelmävaunut, joihin pehmeä kantokoppa. Tulen liikkumaan vaunujen kanssa suhteellisen paljon. Olen nyt katsellut eri valmistajien malleja pääni pyörryksiin. Siitä syystä ajattelinkin kysäistä täältä käytännön neuvoja ja vinkkejä.

Mitkä sinun mielestäsi ovat parhaat yhdistelmävaunut ja miksi? Onko esim. Brion ja Emmaljungan tuotteissa laatueroja? Mitä eroa on Brio Novalla ja Emmaljunga Ceroxilla?

Mitkä vaunut ostaisit itse kaikista mieluiten?

Kiitos jo etukäteen mielipiteistänne!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meidän suosikki.

- heittoaisa (ei ikinä sada, tuule lapseen)

- loistavat vaunuina, mutta myös tukevat rattaina

- Teutonian pehmeä koppa markkinoiden tilavimpia: meillä käytössä 2v3kk ikään asti pitkällä lapsella

- Teutonian koppa myös tukeva: toimi hienosti matkasänkynä 4kk ikäiseksi asti

- hyvännäköiset

- suojaava kuomu (esim. Emmaljungan kuomu jää minusta tosi lyhyeksi alhaalta)

- ilmakumirenkaat parhaat (ei siis vakiona tulevat, kovat muoviset pyörät)

- kaikinpuolin laaturattaat

Vierailija
2/8 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmipyöräiset yhdistelmävaunut, niissä on kylläkin ihan vaununkoppa, mutta kyllä taitaa ratasosaan saada sen pehmeänkin kantokassin. Ainoana miinuksena sanoisin että akseliväli on todella leveä joten kaupassa hyllyjen välissä on hieman ahdasta =)Ja autossa vievät kyllä tilaa, koppa täytyy aina irroittaa mutta se on tosi helppo ja koppa on todella kevyt, runko sitten painaakin enemmän ja voi olla pienikokoisen vaikea nostaa, (autona meillä on bemarin-500 farkku) Muuten kolmipyöräiset kulkevat kuin unelma ja vaununkoppa on todella tilava.

Aikaisemmin meillä oli Emmaljungan yhdistelmävaunut ( 2000-02) ja niissäkin oli erillinen vununkoppa, ei mitään valittamista ollut. Vaunukopassa nukutin lapsia pitkään kun mahtuivat sinne. Nämä mahtuivat muistaakseni hieman paremmin autoon.

Kaverilla on Brion yhdistelmät kovalla kantokopalla, ja valittaa vaunujen olevan raskaat? (Brion runko näyttäisi olevankin markkinoiden painavin.) Autoon laittaessa joutuu myös purkamaan koppaosan erilleen. Mutta toisaalta harvaan autoon menee vaunut

heittämällä, heilläkin on iso farkku. Muuten on kyllä kehunut vaunuja.

Eiköhän se oikeammin ole makuasia? Itse olin kovasti kääntymässä ensin emmaljungan kolmipyöräisten vaunujen puoleen ( niihinkin kun saa sen city kopan). Mutta ne olivat jotenkin kiikkerämmät minun makuuni, meillä kun isommat lapset haluavat myös työntää veikkaa vaunuissa joten ne eivät saa kaatua. Hinnassakin oli +200¿ eroa Herquleksiin joten Sveitsiläiset voittivat =)

JB72

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on yhtä monta kuin käyttäjääkin. Itse en edes harkinnut Emmaljungaa tai Brioa, ovat minusta jotenkin hyökkäysvaunumaiset.

Mitään pahaa sanottavaa ei ole Hartaneista, olivat kaikin puolin mahtavat. Ilmakennorenkaat ovat todella hyvät, eniten plussaa tuli kuomusta, jonka sai laskettua ihan alas ja tehtyä vauvalle suojaisan pesän. Lisäksi kuomun sai laskettua ja nostettua täysin äänettömästi.

Todennäköisesti en toisen lapsen kohdalla enää hankkisi yhdistelmiä vaan kuomurattaat ja pehmeän kopan. Todennäköisesti merkki olisi edelleen Hartan tai Teutonia (Timmyt aivan mahtavat).

Vierailija
4/8 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa kannata rajata valikoimaa Emmaljungaan ja Brioon vaikka ne ovat varmasti tunnetuimmat merkit Suomessa.

Markkinoille on tullut paljon erilaisia, laadultaan yhtä hyviä tai jopa parempia vaunuja. Yleensä tietämys ja kokemus vaunuista on aika heikkoa, kun niitä ei osteta elämässä kovin monta.

Laatu, mitä se sitten mahtaa tarkoittaa, on vaihtelevaa ja paljon tälläkin palstalla moititaan niinTeutoniaa kuin Emmaljungaakin ja Brioakin.

Tärkeintä on tehdä itselleen selväksi, mitä vaunuilta odotetaan, oletko itse iso vai pieni. asutko kaupungin keskustassa, lähiössä vai maaseudulla, maan tasalla vai kerroksissa. Pakkaatko vaunut usein autoon., liikutko julkisilla jne.

Kaikki nämä asettavat erilaisia tarpeita vaunujen ominaisuuksille ja nitä on tarjolla valtavasti. Aiotko hankkia monet vaunut ja rattaat esim. yhdistelmävaunut, joiden rinnalle monet hankkivat kuomurattaat ja matkarattaat ja rahaa palaa. Voit myös ostaa järkevät vaunut/rattaat, joiden kanssa pärjää paikassa kuin paikassa. Niitäkin on.

Vierailija
5/8 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan taas niin samaa mieltä!

Mistralit meillä käytössä ainoina rattaina yli2,5 vuotiaalla. Ilmakumeilla meilläkin. Ovat tosin rasittavat kura-aikoina, kun renkaiden mukana kaikki mahdollinen tulee sisään. Mutta kesällä ja eteenkin talvella tosi toimivat.

Itse rattaat ovat ihan loistavat.Kevyet ja helposti ohjautuvat, vaikka olis painavampikin lapsi kyydissä. Lisäksi tälläinen lyhyempikin ihminen näkee kuomun yli. Ja nyt lapsi pystyy jo itse kiipeämään kyytiin, kun ovat tarpeeksi matalat. Ihan hyvä asia, jos on itsellä selkäongelmia...

Jos nyt ostaisin uusia, niin Spirit S3 olis aika vahvoilla.Mutta koska olen " heittoaisariippuvainen" , niin ei se vaan käy. On vaan niin helppoa tempasta se aisa toisinpäin, jos sääolosuhteet onkin mahdottomat (ne aika usein ne on ollu).

Täydelliset vaunut olis mielestäni Mistralit isoilla kääntyvillä etupyörillä. Eli jos löydät sellaiset ominaisuudet joltain muulta merkiltä, niin hihkaise tännekin päin...

Vierailija
6/8 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa taisin laittaa ap viestini otsikkoni väärin; kuomurattaat kantokopalla olisi toiveissa.

Teutonian Timmyjä, jotka Pompelmo mainitsi, olen miettinyt yhtenä vaihtoehtona. Nyt saisi Brio Nova 2006 -rattaita tarjouksessa - onko kenelläkään kokemuksia niistä?

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Vierailija
7/8 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmät ne Novat tai Ceroxitkin ovat. Brion laatu on huonontunut aika dramaattisesti viime vuosina, yhä enemmän tulee takuukorjauksiin mitä erilaisemmista syistä. Sanotaanko näin, että kun laadukkaat vaunut on 90 %:sti sunnuntaikappaleet ja maanantaikappaleiden osuus on sen 10 % ja halpisvaunuilla osuudet menee vähän kärjistäen suunnilleen toisin päin, niin Brio on valitettavasti hilautunut arvioiden 70/30 suhteeseen :( Emmaljungan Cerox, Teutonian Mistral ja Hartanin Top-Line ovat suunnilleen samaa sarjaa, minusta kaikki ovat hyviä. Kääntyvillä etupyörillä oleva Mistral S tai Emmaljungan tai Hartanin vastaavat ovat ihan ok, mutta henk. koht. en valitsisi niitä jos rinnalle ostaa kuitenkin matkarattaat.

Vierailija
8/8 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itsellämme Hartanin Skater X 3-pyöräinen pehmeällä erittäin tilavalla kantokopalla, materiaalit, kuomu, istuinosa jne. ovat aivan samat kuin Top-Linessa, olemme yhä todella tyytyväisiä kun käyttöä nyt takana tasan 1,5 v. Muina rattaina meillä on Emmaljunga Scooter kuomurattaat, muuten hyvät, mutta kuomu huono, Emmaljunga Softy avorattaat, joissa pyörä narisee ja Carena Easy matkarattaat, jotka hinta-laatu suhteeltaan hyvät, mutteivät mikään viimeistelyn riemuvoitto...