Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies päätti sitten lähteä kaupunkilomalle äitinsä kanssa.

Vierailija
12.07.2009 |

Kolmen päivän reissu, ja minä saan pärjätä vauvan kanssa yksin sen ajan. Sairastan synnytyksen jälkeistä masennusta, mutta hänen äitinsä kuulemma tarvitsee tämän matkan, koska on invalidi eikä pääse muuten minnekään.

Aika tylyä minusta.

Kommentit (369)

Vierailija
181/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai on väärä. Ap, yritä päästä terapiaan, jos todella haluat parantua.

Mielestäni miehesi vaikuttaa todella mukavalta kun auttaa ja ilahduttaa invalidi-äitiään. Se on sellainen elämäntilanne, joka kaikilla on ennemmin tai myöhemmin edessä. Vanhemmat hoitivat meitä kun me olimme pieniä, me hoivaamme heitä kun he tarvitsevat hoivaa.

31

Vierailija
182/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi koko aikaa olla paikalla. no miksi hänen pitäisi olla koko aikaa paikalla? Mikä siinä lapsen kanssa kahdestaan olemisessa on niin kauheaa?

Jos et kykene olemaan lapsesi kanssa kahdestaan, niin mene hyvä ihminen töihin ja vie lapsesi hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittää olevasi hyvä äiti lapsellesi, jos et häntä sen vertaa ajattele, että soisit hänelle terveiden ihmisten seuraa päivisin. Masentunut äiti ei ole hyvä äiti, vaikka haluaisi olla. Masentuneesta äidistä tulee yleensä ikävä kyllä marttyyri äiti, joka verhoaa omat pelkonsa ja ahdistuksensa katkeruuteen lastaan, perhettään ja maailmaa ylipäätään kohtaan.

Niin kuin tästä näemme: sä koet lapsesi niin vaikeana, että et pysty olemaan hänen kanssaan kolmea päivää kahdestaan. Se EI ole normaalia, ja tuollaisessa tunnetilassa olevan äidin seura ei ole lapselle jatkuvasti hyväksi, jos vaihtoehtojakin olisi.

Ja näistä sun viesteistä huokuu tosi vahvasti se, että sä et edes halua muutosta, haluat rypeä ja vihata ja syytellä miestä ja anoppia. Etkä vielä kertaakaan ole onnistunut osoittamaan pienintäkään empatian rippua miestäsi kohtaan. EI, hän ei voi olla uupunut, hänellähän on niin mahtava mörkö siellä kotona vaimona.vain SINÄSINÄSINÄ saat olla väsynyt ja sairas ja vaativa.

En väitäkään olevani hyvä äiti, vaan ihan tavallinen äiti, joka sairastui. Jos viittaat tuolla terveiden ihmisten seuralla, niin masentunut äitikin on parempi kuin päiväkotiin vieminen. Olen sentään lääkityksellä ja lääkärin hoidossa. En tavoittele hyvää äitiyttä, vaan tavallista äitiyttä.

Mies ei ole uupunut, sillä hän on aikoinaan sairastanut burn outin, jolloin hoidin häntä. Ei olisi tullut mieleenkään lähteä matkalle silloin. Tunnistaisin kyllä uupumuksen merkit, jos hän olisi uupunut.

Ihan turha päteä asioista, joista ei oikeasti tiedä mitään.

ap

Vierailija
184/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai on väärä. Ap, yritä päästä terapiaan, jos todella haluat parantua.

Mielestäni miehesi vaikuttaa todella mukavalta kun auttaa ja ilahduttaa invalidi-äitiään. Se on sellainen elämäntilanne, joka kaikilla on ennemmin tai myöhemmin edessä. Vanhemmat hoitivat meitä kun me olimme pieniä, me hoivaamme heitä kun he tarvitsevat hoivaa.

31

Terapiassa en enää käy. Tai eihän se mitään terapiaa ollut, vaan keskusteluapua sairaanhoitajalta. Aivan turhanpäiväistä.

ap

Vierailija
185/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa en enää käy. Tai eihän se mitään terapiaa ollut, vaan keskusteluapua sairaanhoitajalta. Aivan turhanpäiväistä.

ap

Vierailija
186/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju aikoihin. Hyvä ap!!!!

Vierailija
187/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi koko aikaa olla paikalla. no miksi hänen pitäisi olla koko aikaa paikalla? Mikä siinä lapsen kanssa kahdestaan olemisessa on niin kauheaa?

Jos et kykene olemaan lapsesi kanssa kahdestaan, niin mene hyvä ihminen töihin ja vie lapsesi hoitoon.

Kuka ottaa vastuun, jos joudun taas vaikeaan masennuskohtaukseen, eikä ketään ole paikalla? Vain minä ja vauva.

Edelleenkään en ole menossa töihin.

ap

Vierailija
188/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kertauksen vuoksi selittää, että miksi sen miehen pitäisi sitten olla paikalla koko ajan?

Ihminen on joko masentunut tai sitten ei.

Sinä kuulostat todellakin joko provolta tai sitten vain tyypilliseltä nykyajan minä-minä-ihmiseltä, joka heittää hanskat tiskiin, jos ei saa koko ajan huomiota tai kivaa tekemistä.

Vierailija
189/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisenä ymmärtää läheistensä masennuksen ja uupumuksen, koska velloo siinä omassa pahassa olossaan.

Minäkin uskon, että miehesi ei vaan uskalla sanoa sulle, että matka invalidiäidin kanssa on lepoa sinusta. Tai sitten on jo niin väsynyt itsekin, ettei tajua sitä! Ehkäpä miehen äiti on tajunnut, ja siksi pyysi nimenomaan tätä poikaansa mukaan. Koska äitinä näkee, kuinka poikki poikansa on!

Nyt katse pois omasta navasta ja anna miehen mennä hyvällä mielellä!

Hän ei ole uupunut, tunnistan kyllä uupumuksen oireet.

ap

Vierailija
190/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kertauksen vuoksi selittää, että miksi sen miehen pitäisi sitten olla paikalla koko ajan?

Ihminen on joko masentunut tai sitten ei.

Sinä kuulostat todellakin joko provolta tai sitten vain tyypilliseltä nykyajan minä-minä-ihmiseltä, joka heittää hanskat tiskiin, jos ei saa koko ajan huomiota tai kivaa tekemistä.

Vierailija
191/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olemaan kolme päivää vauvan kanssa. Varsinkn kun on vielä apua saatavilla että pääsee suihkuun, kauppaan jne.

Vaikka oletkin provo, niin provoile edes vastaus siihen että eikö sinua huolestuta se että miehellesi invalidiäidin seura on houkuttelevampi kuin sinun seurasi?!

Vierailija
192/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ottaa vastuun, jos joudun taas vaikeaan masennuskohtaukseen, eikä ketään ole paikalla? Vain minä ja vauva. Edelleenkään en ole menossa töihin. ap

SINÄ. Sinä otat vastuun tekemisistäsi, sinä hoidat lapsesi, jos kerran saat yhteiskunnalta siihen rahaakin, sinä olet aikuinen.

Miehesi on lapsen isä, ei sinun hoitajasi.

Vierailija
193/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: sulla on aivan upea mies, joka kestää sua ja hoitaa vielä invalidiäitiäänkin.

Vaikka miehesi haluaisi matkalle enemmän kuin mitään muuta ei hän voi sitä sinulle sanoa. On varmaan raukka valinnut samanlaisen kumppanin kuin äitinsä. Joka tarvitsee hoivaa ja huolenpitoa. Jos miehesi on tyytyväinen huolehtija-vastuunkantajaroolissaan niin hyvä juttu. Muista kuitenkin, että joskus se voi katketa vahvankin kamelin selkä.

Olethan sinä yksin lapsesi kanssa koko sen ajan kun miehesi on töissä ja harrastuksissa (joita mainitsit hänelle olevan). Pärjäät varmasti.

Toivottavasti miehesi saa hiukan hengähtääkin matkalla.

Niin ja toivottavasti sinä toivut ja pääset palaamaan töihin.

Vierailija
194/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisenä ymmärtää läheistensä masennuksen ja uupumuksen, koska velloo siinä omassa pahassa olossaan.

Minäkin uskon, että miehesi ei vaan uskalla sanoa sulle, että matka invalidiäidin kanssa on lepoa sinusta. Tai sitten on jo niin väsynyt itsekin, ettei tajua sitä! Ehkäpä miehen äiti on tajunnut, ja siksi pyysi nimenomaan tätä poikaansa mukaan. Koska äitinä näkee, kuinka poikki poikansa on!

Nyt katse pois omasta navasta ja anna miehen mennä hyvällä mielellä!

Epäilen tuota, että äiti näkisi tilanteen. Hän asuu n. 800 km päässä ja on maanis-depressiivinen.

ap

Vierailija
195/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha rypeä siellä itsesäälissä...mies on lomansa ansainnut..Olet kuule kohta yksin sen lapsesi kanssa kun se ottaa susta eron !!!!

Älä käytä masentuneisuuttasi hyväksi...3 päivää ei ole pitkä aika edes mun mies oli viikon poissa ja ei mitään hätää.

Niin ja itsekkin olen sairastanut ja sairastan masennusta!!! ALa nousta sieltä ylös!!

Vierailija
196/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi koko aikaa olla paikalla. no miksi hänen pitäisi olla koko aikaa paikalla? Mikä siinä lapsen kanssa kahdestaan olemisessa on niin kauheaa? Jos et kykene olemaan lapsesi kanssa kahdestaan, niin mene hyvä ihminen töihin ja vie lapsesi hoitoon.

Kuka ottaa vastuun, jos joudun taas vaikeaan masennuskohtaukseen, eikä ketään ole paikalla? Vain minä ja vauva. Edelleenkään en ole menossa töihin. ap

Äitisi ei siis voi olla koko aikaa paikalla, eli toisin sanoen asuu kuitenkin lähellä ja on lomalla. Eli voit kai soittaa hänelle jos asiat kääntyvät noin huonolle tolalle että et enää kykene huolehtimaan vauvasta. Mitä jos saat masennuskohtauksen hoitovapaalla kun miehesi on vaikka sillä yhden päivän työmatkalla? Kuka silloin ottaa vastuun vauvasta?

Vierailija
197/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ. Sinä otat vastuun tekemisistäsi, sinä hoidat lapsesi, jos kerran saat yhteiskunnalta siihen rahaakin, sinä olet aikuinen.

Miehesi on lapsen isä, ei sinun hoitajasi.

vastuuta lapsesta, kun en voi huolehtia edes itsestäni. Tuolla yhteiskunnan tuella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

ap

Vierailija
198/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat kärsiä ja olla hoidettavana, sen sijaan että oikeasti haluaisit ottaa vastuun itsestäsi, vauvastasi ja normaalista, tavallisesta elämästä. Ikävä kyllä, tällaisen vaikutelman tästä saa. Sinun elämäsi, totta kai, mutta voisit olla itsellesi armollisempi. Lapsesi ja miehesikin takia, sinun täytyy muuttaa asennoitumistasi. Muutos alkaa sinusta.

Vierailija
199/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha rypeä siellä itsesäälissä...mies on lomansa ansainnut..Olet kuule kohta yksin sen lapsesi kanssa kun se ottaa susta eron !!!!

Älä käytä masentuneisuuttasi hyväksi...3 päivää ei ole pitkä aika edes mun mies oli viikon poissa ja ei mitään hätää.

Niin ja itsekkin olen sairastanut ja sairastan masennusta!!! ALa nousta sieltä ylös!!

Vierailija
200/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ei siis voi olla koko aikaa paikalla, eli toisin sanoen asuu kuitenkin lähellä ja on lomalla. Eli voit kai soittaa hänelle jos asiat kääntyvät noin huonolle tolalle että et enää kykene huolehtimaan vauvasta. Mitä jos saat masennuskohtauksen hoitovapaalla kun miehesi on vaikka sillä yhden päivän työmatkalla? Kuka silloin ottaa vastuun vauvasta?

Siitähän ei ole mitään takuuta. Miehen työhön ei kuulu matkustelua.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän