Mies päätti sitten lähteä kaupunkilomalle äitinsä kanssa.
Kolmen päivän reissu, ja minä saan pärjätä vauvan kanssa yksin sen ajan. Sairastan synnytyksen jälkeistä masennusta, mutta hänen äitinsä kuulemma tarvitsee tämän matkan, koska on invalidi eikä pääse muuten minnekään.
Aika tylyä minusta.
Kommentit (369)
Kyllä VARMASTI ruuan saa tai saisi lämmitettyä tarvittaessa.
Se ei kuitenkaan varmastikaan ole se ongelma vaan se, että miehesi lähtee ja sinä jäät.
Usko, että miehesi tarvitsee myös lomaa sinusta.
Älä loukkaannu mutta se on totta.
On raskasta olla masentuneen kanssa joka päivä.
Sinä vielä käytät hyväksesi tuota masennusta.
Minä sossuna haluaisin käydä katsomassa muutenkin teillä miten pärjäät ja jaksat lapsen kanssa?
Turvaudutko liian helposti rauhoittaviin??
Mulla on huoli!
Ajattelin että ok, mies huolehtii äidistään mikä on tosi hyvä juttu, mutta että ajoitus on vähän huono. Tulkitsin siis että ap:lla on tyyliin 2 kk ikäinen vauva.
Kun kävi ilmi, että ap:n vauva on siis jo 8 kk vanha, mies on poissa 3 päivää, ap:lla on apuna ja seurana oma äitinsä ja hänellä olisi ollut mahdollisuus lähteä mukaan, muttei viitsi kun vauvan ruokailu _voi_ olla hankalaa, niin ei voi muuta sanoa kuin että hyvänen aika.
Juu, masennus on vakava sairaus ja toivottavasti olet ap saanut siihen apua - kuten ilmeisesti olet jos sinulla kerran on rauhoittavat lääkkeet käytössä. Mutta minunkin mielestäni teet nyt elämästäsi itse hiukkasen turhan hankalaa :) 3 päivää se vauvasi syö vaikka hedelmäsoseita, puuroa (esim. Nutrician puolukkapuuro joka käy kylmänäkin) huoneenlämpöisenä ja ihan varmasti matkalla on paikkoja joissa voit myös lämmittää ruokaa. Jos ajattelet, että kolmen päivän hiukan normista poikkeava ruokailu aiheuttaa vauvallesi sen, ettei opi 4 kk myöhemmin syömään samaa ruokaa muiden kanssa, niin kontrollifriikkiytesi on mennyt hiukan yli :)
Kyllä VARMASTI ruuan saa tai saisi lämmitettyä tarvittaessa.
Se ei kuitenkaan varmastikaan ole se ongelma vaan se, että miehesi lähtee ja sinä jäät.
Usko, että miehesi tarvitsee myös lomaa sinusta.
Älä loukkaannu mutta se on totta.
On raskasta olla masentuneen kanssa joka päivä.
Sinä vielä käytät hyväksesi tuota masennusta.
Minä sossuna haluaisin käydä katsomassa muutenkin teillä miten pärjäät ja jaksat lapsen kanssa?
Turvaudutko liian helposti rauhoittaviin??
Mulla on huoli!
Ei hoitovapaalla ole varaa tehdä ylimääräisiä matkoja. Ikävä kyllä, et sinä etkä kukaan muukaan sossu tule meille katsomaan yhtään mitään. Lääkkeitä käytän lääkärin antamien ohjeiden mukaan, eikä asia oikeastaan edes kuulu sinulle.
ap
taloudelliset. Jos sulla ei ole varaa mennä niin sitten et mene. Olisit iloinen miehesi puolesta, että pääsee matkalle äitinsä kustantamana.
Mä olen matkustanut vanhan tätini kustantamana kolme kertaa (1.krt lapsi oli 10kk) pitkän viikonlopun. Mieheni hoitanut lapsen, musta tämä on itsestäänselvyys. JA jos joku olisi kustantanut miehelleni samanlaisen matkan olisin ollut iloinen hänen puolestaan.
vaan se, että hoitovapaalla ei ole varaa ylimääräisiin matkoihin. Lisäksi meidän vauvalle maistuu hedelmä- ja marjasoseet ja yleensäkin makeat kaikkein heikoiten.
ap
taloudelliset. Jos sulla ei ole varaa mennä niin sitten et mene. Olisit iloinen miehesi puolesta, että pääsee matkalle äitinsä kustantamana.
Mä olen matkustanut vanhan tätini kustantamana kolme kertaa (1.krt lapsi oli 10kk) pitkän viikonlopun. Mieheni hoitanut lapsen, musta tämä on itsestäänselvyys. JA jos joku olisi kustantanut miehelleni samanlaisen matkan olisin ollut iloinen hänen puolestaan.
Jos löytyy sisälukutaitoa..? Ja teillä oli sitten vaikeaa masennusta perheessä, vai..?
ap
miehesi matkan niin mikä TALOUDELLINEN ongelma siinä nyt sitten on?
miehesi matkan niin mikä TALOUDELLINEN ongelma siinä nyt sitten on?
tietysti siellä paikan päällä menee rahaa, vai kuinka? Anoppi ei tietenkään minun matkaani maksaisi. Ylimääräisiä matkoja ei ole nyt varaa tehdä.
ap
tarvitsee sinusta lomaa. Masentuneen ihmisen kanssa on tosi vaikeaa jaksaa. Yritä kuule vaan nyt näytellä reipasta vaikka pahalta tuntuisin.
ja et vieläkään ole vastannut että oletko miettinyt asiaa miehesi kannalta? Vai sattuiko sydämeen?!
tapaukselta ja varmasti selviät hyvin tästä miehesi kolmen päivän poissaolosta. Usko tai älä, huomaat että hyvin meni. Nyt vain murehdit ihan turhaan. Tulet huomaamaan että hyvin meni ja olet iloinen siitä, että sait sen kokeiltua.
vetoat masennukseesi, ettei tarvitse mitään tehdä, ja marttyroidut kotiin.
Tuo ei ole hyvä sinulle, eikä lapsellesi. Jos et pärjää paria päivää omatoimisesti lapsen kanssa, tuskin kannattaa jäädä hoitovapaalle. Lapsi tarvitsee monipuolista tervettä elämää, enemmän kuin pillerihuuruissa murehtivan äidin. Ja masentuneelle on usein parempi, että ympärillä on aikuisia ihmisiä, eikä vain se lapsi.
Se, että olet noin kiinni miehessäsi, ei tee hyvää teidän parisuhteellenne. Jos meinaatte vielä olla rakastavassa suhteessa, miehesi ei voi olla sinun omaishoitajasi.
Anteeksi, jos sanon tylysti, mutta olen itsekin ollut masentunut ja tuhonnut sillä parisuhteeni. Anna miehellesi oma elämä, ja anna hänen olla myös äitinsä kanssa. Jos sinulla ei ole varaa lähteä mukaan, keksit kyllä muuta tekemistä. Se, että haalit heti kotiisi jonkun muun hoitamaan sinua ja vauvaa ei oikeasti kerro hyvää kyvystäsi yrittää ja tehdä asioita. Ja nuo rahakommentit yhdistettynä tarhaan vievien äitien syyllistämiseen kuulostavat siltä, että tosiaan olet tekemässä itsestäsi marttyyriä "minä uhraan kaiken, katsokaa, ei ole rahaakaan, mutta olen kotona, koska niin hyvä äiti tekee". Se pitää lopettaa. Mieti teidän elämä kokonaisuutena niin, että sinäkin voit hyvin!
ja et vieläkään ole vastannut että oletko miettinyt asiaa miehesi kannalta? Vai sattuiko sydämeen?!
mutta velvollisuudentunnosta lähtee. Ei satu sydämeen, sillä mielestäni minä ja vauva tarvitsemme miestä nyt enemmän. Ehkä ensi kesänä asiaa olisi voinut harkita uudelleen.
ap
vetoat masennukseesi, ettei tarvitse mitään tehdä, ja marttyroidut kotiin.
Tuo ei ole hyvä sinulle, eikä lapsellesi. Jos et pärjää paria päivää omatoimisesti lapsen kanssa, tuskin kannattaa jäädä hoitovapaalle. Lapsi tarvitsee monipuolista tervettä elämää, enemmän kuin pillerihuuruissa murehtivan äidin. Ja masentuneelle on usein parempi, että ympärillä on aikuisia ihmisiä, eikä vain se lapsi.
Se, että olet noin kiinni miehessäsi, ei tee hyvää teidän parisuhteellenne. Jos meinaatte vielä olla rakastavassa suhteessa, miehesi ei voi olla sinun omaishoitajasi.
Anteeksi, jos sanon tylysti, mutta olen itsekin ollut masentunut ja tuhonnut sillä parisuhteeni. Anna miehellesi oma elämä, ja anna hänen olla myös äitinsä kanssa. Jos sinulla ei ole varaa lähteä mukaan, keksit kyllä muuta tekemistä. Se, että haalit heti kotiisi jonkun muun hoitamaan sinua ja vauvaa ei oikeasti kerro hyvää kyvystäsi yrittää ja tehdä asioita. Ja nuo rahakommentit yhdistettynä tarhaan vievien äitien syyllistämiseen kuulostavat siltä, että tosiaan olet tekemässä itsestäsi marttyyriä "minä uhraan kaiken, katsokaa, ei ole rahaakaan, mutta olen kotona, koska niin hyvä äiti tekee". Se pitää lopettaa. Mieti teidän elämä kokonaisuutena niin, että sinäkin voit hyvin!
hermoraunio. Tapaan äitiystäviä, muita ystäviä, ulkoilen paljon, luen kirjoja, perjantainakin käytiin Helsingissä ostoksilla.
Itse asiassa mies "haali" äitini meille.
Enkä ole syyllistämässä, vaan yritin tuoda esille tätä taloudellista puolta asiassa, mutta sitä ei haluttu ymmärtää.
ap
miehesi sanoo ettei haluaisi lähteä. Mitä muuta se voisi sanoa tuollaselle marttyyrille.
Mä asun masentuneen ihmisen kanssa ja voin sanoa että joka päivä on taistelua siitä kuinka kauan jaksan tuota ihmistä rakastaa.
Kaikkein pahinta on tuollanen ripustautuminen.
Mikä ap:n ongelma on. Jos mies matkustaa äitinsä rahoilla, niin miten se teidän taloutta heikentää? Eikös jopa paranna kun on kolme päivää poissa muonavahvuudesta?
Jos taas äitisi tulee sinun kanssa, niin varmasti pärjäätte vauvankin kanssa.
Melkein missä tahansa maassa paitsi Suomessa on helppoa matkustaa lasten kanssa, koska tosiaankin monessa maassa pienet lapset huomioidaan. Joka kahvilassa pöytiintarjoilu ja ruoka lämmitetään valmiiksi. Ei tarvitse hakea mikroja vaunut ja vauva käsipuolessa. Ovet avataan valmiiksi ja henkilökunta jopa viihdyttää vauvaa, että äitikin saa syödä.
Mikä ap:n ongelma on. Jos mies matkustaa äitinsä rahoilla, niin miten se teidän taloutta heikentää? Eikös jopa paranna kun on kolme päivää poissa muonavahvuudesta?
Jos taas äitisi tulee sinun kanssa, niin varmasti pärjäätte vauvankin kanssa.
Melkein missä tahansa maassa paitsi Suomessa on helppoa matkustaa lasten kanssa, koska tosiaankin monessa maassa pienet lapset huomioidaan. Joka kahvilassa pöytiintarjoilu ja ruoka lämmitetään valmiiksi. Ei tarvitse hakea mikroja vaunut ja vauva käsipuolessa. Ovet avataan valmiiksi ja henkilökunta jopa viihdyttää vauvaa, että äitikin saa syödä.
Kyllähän siellä matkalla rahaa kuluu, vai kökötätkö hotellissa koko päivän aamiaisen voimin? Se heikentäisi meidän talouttamme, jos minä lähtisin mukaan. Ylimääräisiin matkoihin ei ole varaa. Tietysti me äitini kanssa pärjätään.
ap
JA ihan vinkkinä kaikille tän palstan vinkuja-naisille: ei se teidän kanssa eläminenkään varmaan kovin helppoa ole. Joten se voipi tehdä sille miehellekin ihan hyvää saada edes hetken tauko majasta, jossa leijuu mustat pilvet koko ajan yllä.
Sun ihan oikeasti kannattaisi ottaa tuo 3 päivää harjoitteluna. Olet jäämässä hoitovapaalle, joka tietää tietenkin yksinäisiä päiviä lapsen kanssa (oletan että miehesi on töissä) ja lapsen kasvaessa häneltä yhä isompia tarpeita myös virikkeisiin (ei siis enää kolmia päiväunia ja pötköttelyä vaan liikkumista myös kodin ulkopuolella jne.).
Kokeile onko susta ihan oikeasti olemaan sen lapsen kanssa kahden.
Mun mielestä 8 kk on jo sillä tavalla pitkä aika että sun pitäisi alkaa pärjätä jo itseksesikin tai sitten hankkia järeämpää apua, ei kuulosta enää pelkältä synnytyksen jälkeiseltä masennukselta. Entä jos miehesi työhön olisi liittynyt enemmän matkustelua? Olisitko kieltänyt senkin?
Kiinteä ruoka ei ole sama kuin lämmin ruoka. Ja kyllä niitä mikroja löytyy mistä vaan. Ja ota vaikka vedenkeitin mukaan niin saat vesihauteessa ruuan lämmitettyä tarpeen tullen. Tekosyyt on tekosyitä. Kai sitä saa jäädä masennukseen makaamaan jos sitä oikeen yrittämällä yrittää. Huomion- ja säälinhakuinen omaan napaas tuijottaja olet.