Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hehe, tyttöni 5v - kommentilla sai toisen tytön

Vierailija
09.07.2009 |

hiljaa kaupassa. Oltiin ostoksilla ja mun fiksu ihana tyttö (joka kylllä osaa käyttäytyä huonostikin muttei yleisillä paikoilla) seurasi kun toinen noin 4-5v tyttö huusi ja itki ja kiukutteli. Kuului koko kaupassa - oikeesti, noin iso mielestäni kyllä pitäisi osata käyttäytyä esim kaupassa. No - asiaan. Monet katseli, sen äiti jatkoi kiertämistä. Kassoilla seisoivat lähellä meitä jolloin mun tyttö kovalla äänellä "kyllä sä olet lapsellinen kun käyttäydyt kun vauva näin kaupassa missä kaikki ihmiset näkee".... haha. Tyttö hiljeni sekunnissa ja piilotti kasvonsa äidin helmaan.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseni laukoisi tuollaisia vieläpä vieraalle lapselle kaupassa. Meidän 4v. saa kyllä kiukkukohtauksia ja saattaa huutaa koko kauppareissun, mutta hänkin tietää, ettei toisille puhuta tuolla tavalla ilkeästi.

Ylpeile sinä todennäköisestä tulevasta koulukiusaajastasi vain, minulla tekee pahaa lukea viestisi.

Vierailija
22/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ole lapsellinen. Pitäisikö 4-5-vuotiaan olla jo aikuisella tasolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi tavallisen lapsen jo osata käyttäytyä tuon ikäisenä, jos ei ole vanhempien vika eli esim yliväsynyt ja nälkäinen lapsi.

Vierailija
24/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse häpeäisin.

Vierailija
25/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä opitaan hävytön kielenkäyttö isältä ja äidiltä.

Vierailija
26/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi tavallisen lapsen jo osata käyttäytyä tuon ikäisenä, jos ei ole vanhempien vika eli esim yliväsynyt ja nälkäinen lapsi.

"tavallinen" lapsi?

Vierailija
27/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kyllä sä olet lapsellinen" Siis eikös 5-vuotiaskaan enää saa olla lapsi??

Vierailija
28/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hehettelystäsi päätellen olet ihan itse opettanut lapsellesi tuon typerän käytöksen.

Vierailija
29/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli nyt ap aika nolo juttu. 5-vuotias on lapsi ja saa käyttäytä lapsellisesti. Eri asia ehkä jos se huutaja olis ollut 15 vuotias.

Vierailija
30/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen äidille. Ap:een tytär taasen vaikuttaa yhtä ärsyttävältä ja tyhmältä kuin äitinsä.

Vierailija
31/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan ylpeä tytöstään. Hommaan ehkä pitää lisätä mistä nämä "puheet" ja "lapselliset" sanat tulee että saatte kokonaiskuvaa oikein. Hänellä on siis 5 isosisarusta (teinejä kaikki) joten päätelkää siitä kuka opettaa ketä...hihi... kyllä ne isommat ovat hänelle paasannut viimeiset vuodet että ei itketä, ei kitistä, ei huudeta jne...joten en ole itse sanonut mitään siitä.

Vierailija
32/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan ylpeä tytöstään. Hommaan ehkä pitää lisätä mistä nämä "puheet" ja "lapselliset" sanat tulee että saatte kokonaiskuvaa oikein. Hänellä on siis 5 isosisarusta (teinejä kaikki) joten päätelkää siitä kuka opettaa ketä...hihi... kyllä ne isommat ovat hänelle paasannut viimeiset vuodet että ei itketä, ei kitistä, ei huudeta jne...joten en ole itse sanonut mitään siitä.

Vierailija
33/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalit 5-vuotiaat eivät riehu kaupassa, täytyy olla joku häiriö tai kehitysviivästymä.

Minä olisin hävennyt tyttöni puolesta. Kyllä 5-vuotiallekin vielä niitä kiukkukohtauksia tulee.

t. toinen 5-vuotiaan äiti

Vierailija
34/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toiseksi nuorin on just täyttänyt 6v, eikä pitkään aikaan ole saanut kiukkuraivareita kaupassa. Jos saisi, ei lähtis kauppaan enää mukaan. Kyllä pitää osata jo käyttäytyä.

Vierailija
35/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos tällä toisella lapsella vaikka onkin joku kehitysviivästymä?? Auttoiko tytön kommentti häntä jotenkin? Ehkä me jotkut onnistumme kasvatuksessa huonommin ja jotkut paremmin ja lapset ovat erilaisia, mutta en ylpeilisi silti sillä, että lapseni sanoisi toista lasta lapselliseksi. Niinkin toki voi käydä, mutta vanhemman pitäisi sanoa lapselle rauhallisesti, ettei toisille puhuta tuolla tavalla kuitenkaan.

Olen allerginen kaikenlaiselle salailkeilylle. Tiedän kuvioita, joissa esim. isosisko voi hoivaamisen nimissä lytistää pienempiä lapsia aika rumastikin :(

Vierailija
36/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias ei kyllä saa mitään kiukkukohtauksia julkisella paikalla.

Vierailija
37/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juuri 4 vuotta tättänyttä tytärtä luullaan aina vähintään 5-vuotiaaksi, joskus 6 ja jopa 7-vuotiaaksi. On ikäisiään reilusti pidempi.

Vierailija
38/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se toinen 5-vuotiaan äiti

normaalit 5-vuotiaat eivät riehu kaupassa, täytyy olla joku häiriö tai kehitysviivästymä.

Minä olisin hävennyt tyttöni puolesta. Kyllä 5-vuotiallekin vielä niitä kiukkukohtauksia tulee. t. toinen 5-vuotiaan äiti

Vierailija
39/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei riitä, että toiset aikuiset tulevat antamaan ohjeita lastenkasvatuksessa, mutta nyt niiden lapsetkin jo tulevat.

Oma 4-vuotiaani näyttää paljon vanhemmalta kokonsa puolensa ja saa kyllä raivokohtauksia. Mä en kyllä tykkäisi jos joku toinen samanikäinen -vieras lapsi- tulisi tuollalailla sanomaan. Ja miksi edes pitäisi!

Vierailija
40/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko ap todellakin ylpeä lapsesta joka puhuu noin ilkeästi toisille lapsille? Minulle tuli ihan ihon tunne lapsesi käyttäytymistä kohtaan! Ei sinun lapsellasi ole mitään oikeutta haukkua toista lapselliseksi ja vauvaksi.

Ap ehkä olisi aika sitten vihdoin kasvattaa niitä omia lapsia, varsinkin niitä isompia jos saavat 5v:n laukomaan tuollaisia typeryyksiä!

Ja sitten vielä pieni lisäys: Me oltiin yhdessä lasten tapahtumassa, jossa oli pallomeri alle kouluikäisille. Sinne juoksi sitten yksi tyttö, joka oli kokonsa puolesta vähintään 7-8 vuotiaan oloinen. Mutta tyttö olikin vasta parin kk päästä täyttämässä 5v. Eli ei lapsen ulkonäöstä voi niin varmasti sanoa minkä ikäinen lapsi oikeasti on ja kuinka hänen tulisi käyttäytyä.

Ehkä tuo kiukutteleva lapsi olikin vasta vaikka 3 vuotias...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi