Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hehe, tyttöni 5v - kommentilla sai toisen tytön

Vierailija
09.07.2009 |

hiljaa kaupassa. Oltiin ostoksilla ja mun fiksu ihana tyttö (joka kylllä osaa käyttäytyä huonostikin muttei yleisillä paikoilla) seurasi kun toinen noin 4-5v tyttö huusi ja itki ja kiukutteli. Kuului koko kaupassa - oikeesti, noin iso mielestäni kyllä pitäisi osata käyttäytyä esim kaupassa. No - asiaan. Monet katseli, sen äiti jatkoi kiertämistä. Kassoilla seisoivat lähellä meitä jolloin mun tyttö kovalla äänellä "kyllä sä olet lapsellinen kun käyttäydyt kun vauva näin kaupassa missä kaikki ihmiset näkee".... haha. Tyttö hiljeni sekunnissa ja piilotti kasvonsa äidin helmaan.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyttäätte jonkun 5-vuotiaan lapsen ja sen äidin kokonaan yhden kauppareissun takia. Jos se olikin ensimmäinen kerta kun lapsi huusi kaupassa, jos sillä lapsella on ollut rankka päivä/vuosi, surua, pelkoa ihan mitä vaan?

Nyt se lapsi on huonosti kasvatettu jne.

Relatkaa vähän, pitäkää lomaa tai jotain. Miks te ootte noin hermoheikkoja neurootikkoja? Edes lapsen huutoa ette kestä vähää aikaa, huhhuh! taitaa vanne puristaa todella pahasti päätä?

Vierailija
2/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän lapsensa kun ovat niiiiin hyvin kasvatettuja, eivät koskaan kiukuttele kaupassa. Se jos on sen merkki että on hyvin kasvatettuja lapsia niin halleluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi bussijuttu oli AIVAN LOISTAVA. Enemmän tollaista...

Vierailija
4/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten vastaajalla nro 34, myös minulla on pitkä lapsi. 2v4kk vanha ja 102 cm pitkä. Valitettavasti edes aikuiset ihmiset eivät aina ymmärrä, että pitkä lapsi ei aina automaattisesti ole samanikäinen kuin muut samanpituiset.

Vierailija
5/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole kyllä ap:een lapsikaan.

Vierailija
6/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntea sympatiaa huutajaa kohtaan ja kysyisivät ehkä mikä sillä on? ojentelemaan eivät lähtisi ja hyvä niin.

Vierailija
7/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lapsiryhmässä/koulussa/työpaikalla aika ärsyttäviä. Ovat jo äidinmaidossa imeneet asenteen, että ovat muita parempia, aina oikeassa ja heillä on oikeus arvostella muita. Ripaus nöyryyttä ei olisi pahitteeksi!

Vierailija
8/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kestetä pienten lasten ääniä...! Pitäisi osata 5-vuotiaanakin olla kuin aikuinen.

AP:lle haluaisin sanoa, että turha itkeä sitten kun maailman fiksuin lapsesi on koulukiusaaja... ainiin, mutta sustahan tuleekin se "ei mun lapseni äiti".

Vierailija
9/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntea sympatiaa huutajaa kohtaan ja kysyisivät ehkä mikä sillä on? ojentelemaan eivät lähtisi ja hyvä niin.

Vierailija
10/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5-v poika viime viikolla sai ihan kamalan kohtauksen kaupassa (jota ei koskaan ennen muuten ole saanut!) ja ei tasan tarkkaan sillä ole mitää kehitysviivästymää tms. Ihan normaali lapsi, jolla sattui olemaan ehkä vähän huono päivä. Huoh, teidän kanssa :D

Vierailija
11/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ihmetellään, kun nykyvanhemmat ovat epävarmoja lastensa kanssa eivätkä luota itseensä. Tokihan niiden raivareiden pitäisi loppua kuin seinään juuri jonain tiettynä syntymäpäivänä ja sinä samaisena syntymäpäivänä pitää osata just jotkut tietyt taidot jne. Ihanaa, kun elämä on tosiaan näin säänneltyä, niin ei jää epäselväksi, onko lapsi epänormaali. Sillähän ei tietty ole väliä, onko lapsi jossain muussa asiassa ikäistään keskimääräistä kypsempi.

Vierailija
12/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaisi sanoa jotain vastaavaa. Ja on sanonutkin. "Kato toi huutaa niinku pikkuvauva" tms. jolloin minä aikuisena opetan, että sellaista se on, että välillä kiukuttaa ja että niin olet sinäkin huutanut ja kiukutellut. Opetan myös, että noin ei osoitella vieraita ihmisiä ja kommentoida heidän käytöstään. Onneksi 5v ei enää sellaista tee. Ap olisi varmaan ylkepä siitäkin jos 5v kommentoisi vammaiselle kuinka hänellä kuola valuu niin kuin vauvalla. Ja hei, siinähän on jotain vikaa silloin ja se tarkoitta sitä, että julkinen paheksunta ja arvostelu on sallittua?

Vierailija
13/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivareita kaupassa. Saattaa puhjeta huutoitkuun missä tahansa ja mistä syystä tahansa. Näennäinen syy on pikkuauto, jota äiti on kieltäytynyt ostamasta. Todellisuudessa lapsi itkee ja huutaa pappansa perään, jonka menetti taannoin. Onpa tosi lapsellista. :(

Vierailija
14/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi myös voinut pienempänä kommentoida minulle sitä, että miksi toinen lapsi huutaa. Lähinnä huolta siitä, onko toisella joku hätänä kun huutaa kovasti. Tyttömme ei siis itse ole kovinkaan paljon huutanut tai itkenyt (on enemmän kiukuttelijatyyppiä kuten äitinsä :). Mutta jos noin olisi käynyt, olisin kyllä opettanut tytölle, ettei muiden asia ole puuttua toisten käytökseen, ellei se jostain syystä koske myös ko. henkilöä.

Vierailija
15/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi Pieni talo preerialla oli Nelly.

Vierailija
16/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan nuo lasten kiukuttelut kaupoissa saa kyllä vieras loppumaan samantein. Minusta 5-vuotiaan ja terveen lapsen ei kuulu enää huutaa kaupassa. Jotain on vialla kasvatuksessa, jos tuota rajaa ei ole aikaisemmin tehty selväksi. Muistan kerran paikallisbussissa, kun noin 4-vuotias huusi ja huusi jotain äksykohtaustaan äidilleen. Sellaista tekohuutoa. Koko bussi kuunteli sitä noin 10 minuuttia, kunnes eräs vanha ja kiukkuinen täti kääntyi ja rääkäisi: "turpa kiinni kakara". Teki mieli antaa aplodit. Lapsi vaikeni heti ja istui loppumatkan hiiskumatta. Onneksi äiti ei ollut hysteerikko ja nostanut meteliä aika tujusta ilmaisusta.

Neljän lapsen väsyneenä äitinä olisin varmaan kiittänyt helpottuneena tätiä. En hyväksy rumaa kielenkäyttöä toisia kohtaan, enkä itse pysty sanomaan kenellekään noin rumasti, mutta ei se tarkoita sitä etteikö tekisi mieli. Sillehän ei voi mitään, jos sen tekee joku toinen.

Luulen, että tämä lapsi muistaa olla hiljaa bussissa..

Vierailija
17/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo selkeästi, että ap:n perheessäkin lapsi on joskus kiukutellut ja kuullut saman kommentin :)

Vierailija
18/67 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot kakarat kilju enää kaupassa. Ei tosiaan ole mitenkään normaalia, että 5-6 -vuotias huutaa kaupassa edelleen. Ne asiat käydään lapsen kanssa läpi jo 2-vuotiaana...

Heidän lapsensa kun ovat niiiiin hyvin kasvatettuja, eivät koskaan kiukuttele kaupassa. Se jos on sen merkki että on hyvin kasvatettuja lapsia niin halleluja.

Vierailija
19/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huutaa kaupassa - todennäköisesti joku adhd lapsi, niihin ei tepsi normaali puhe.

Vierailija
20/67 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin hävennyt tyttöni puolesta. Kyllä 5-vuotiallekin vielä niitä kiukkukohtauksia tulee.

t. toinen 5-vuotiaan äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän