Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne mitään ihmeellistä kuulu...liitoskivut eivät jätä rauhaan.

Mies innostui tänään jopa suunnittelemaan tuota pinnasängyn paikkaa (ei sitten yhtään ennemmin :D). ja tulimme siihen tulokseen, että josko nyt ainakin aluksi laitamme pinnasängyt peräkkäin tuonne meidän makkariin (tulee hismkatin ahdasta) ja sitten myöhemmin ostamme noille kahdelle vanhemmalle muksulle kerrossängyn ja siirrämme sitten tuon kolmannen tuonne esikoiselta vapautuvaan huoneeseen, ja kuopus jää meidän kanssa nukkumaan...monimutkaista, mutta periaatteessa ainoa tapa selvitä näissä pienissä tiloissa menettämättä järkeään...

Nappula, juu tuo meidän nuori mies oli melkoinen jötkäle kaikin puolin (4,8kg, 55cm, py 39cm), mutta sain kuin sainkin hänet ponnistettua ulos. :) Meidän nuorimmaisella, oli päänympärys "vain" 37cm, mutta vartalo oli muuten kuin lihapulla (5cm lyhyempi, ja puolisen kiloa kevyempi kuin veljensä), joten nopeassa synnytyksessä nuo meidän tytön mitat tuntuivat pahemmilta kuin ison pojan synnytyksessä.

Joku, olikos se Poltsi, kyseli joskus, miten pitkä vauva voi syntyessään olla?...Yhdelle tuttavaperheelle syntyi juuri 60cm pitkä vauveli, mikä on kyllä pisin tietämäni vauva, mutta kaipa niitä vieläkin pidempiä syntyy. :)

Nappulalle vielä iski viime hetken kriisi miehen matkojen takia :( Olisin varmaan minäkin pikkuisen äkäinen moisesta! Muutenkin sitä pitää sumplia ja miettiä asiat valmiiksi ja sitten kaikki meneekin uuteen uskoon. Voin hyvin samaistua tunnetilaasi...voisi taas muutama astia hajota... Sanoin jo miehelleni kun hänellä tuntui olevan joka illalle kaiken maailman menoa, että nyt voisi todellakin jo höllätä sitä menojalkaa, olen ollut niin paljon yksin iltaisin lasten kanssa, että alan olla jo ihan jaksamiseni äärirajoilla. Onneksi tuo sentään kuunteli ja jätti menoja jo vähemmälle.

Kanelisokeri

Vierailija
42/110 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea Aurinko, uskomattoman nopeesti toi sun hommas edennyt, vähän kuin oisit kakalle käynyt kuulosti ainakin toi ponnistus.

Piti myös onnitella Kaksosvarsoista, tosi söpöjä!

Onnittelut tyttelille asuntokaupoista, myös meillä haaveissa mut taitaa jäädä vähän syksymmälle.

Taitaa monet jakaantua ennen tätä kesämammaa jonka LA on 6pv päästä. Tänään oli turhaakin turhempi neuvola käynti, toivottavasti ei tarvii enää viikon päästä mennä! Sf-mitta laskenu taas ja vauva siis lähtöasemissaan. Jotkut ihmetelleet (minä mukaan lukien) kun joillekin tullut niin vähän painoa, mulle n.16kg nyt, mut en ota stressiä siitä koska olen aina liikkunut ja harrastanut monipuolisesti liikuntaa, jumppia on ikävä täälläkin! eli eiköhän ne kilot karise aikanaan.

Tänään taas kävelty sellasta tahtia että sai sentään vähän suppareita aikaan mutta aika mietoja. Minä nukun kyllä edelleen hyvin, vaikka vessas käynkin 2-3krt yössä. Pyykkiä olen pessyt, petivaatteeetkin tyynyjä myöten tuli pestyä, jotain saanut siis aikaan.

Miehen juomisestakin ollut juttua ja seksistä. Onneks ei mies juo ollenkaan eli yks huoli vähemmän ja minä se innokkaampi taidan olla vällyjen välissä, tai varsinkin nyt jos se edesauttas yhtään suppareita. Miehestä vaan tuntuu niin oudolta ison mahan kanssa peuhaaminen että menee ihan nauruks koko homma tai sit oltiin vaan väsyneitä...

Nyt rupee uutisia varmaan tuleen päivittäin, hienoa jo aikakin kun kuu pian vaihtuu. 3.6 on täysikuu ja maanveto voima suurimmillaan eli oiskohan synnärillä ruuhkaa sillon =)))

-Zurite 39+1 Komeet lukemat alkaa olla... huoh!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea juu Auringolle ja Pma78 joka tuolla toisessa pinossa kertoi 20.5 syntyneestä kesäkuisesta, mahtoikohan olla eka? Kohta varmaan saamme kuulla Niinan synnytystarinatkin..

Täällä ei juuri mitään uutta..virtaa riittää vielä, tänään ikkunan pesua, lattioiden puunaamista jne..huomenna jatkuu urakka.

Juu Mansikkapirkko meillä sama la, kumpi ehtti ensin ;) mulla ei tosin kyllä minkään sortin lupausta vielä, ei edes harjoitussuppareita...

Vierailija
44/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostipa nopealta ja helpolta synnytys..mulle kans samanlainen! ehditkö saada mitään lääkettä kipuihin??

onnea tyttelille uudesta asunnosta ja tervetulao tähän ihanaan muutto+siivous+synnytystys rumbaan :) on niin paljon tekemistä..et eiköhän pikkuiset ajallaan tule..toivotaan ainakin!!

tänään supisteli pitkästä aikaan, mut aika kivuttomia oli!!

"menkkakipuja"lähinnä

hikottelusta oli puhetta..meitin tiitiäinen hikoittelee useasti!! tulee isäänsä :)

isänsä hikoitteli kans useasti masussa:)

en muista pitikö vielä johonki kommentoida, mut jatketaan huomenna..nyt nukkuun!

tintti ja tiitiäinen38+2

Vierailija
45/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas sateinen sää :(.

VADElmanlehti teestä: siis en nyt tiedä tosiaankaan onko tää ihan sattumaa, mut aina kun juon pari kuppia vahvana, niin jo alkaa supistella ja lujaa! Eilen alkoi klo 21 supistukset ja kesti koko yön. Heräsin pariin kertaan sellaiseen menkkamaiseen kramppaukseen, millasta mulla ei ole ennen ollut. Valtava paineen tunne alamahassa ja vähän myös juimii, onko muilla?

Jotenkin ihan veto pois. Mulle on tulossa pari kaverin lasta vielä hoitoon tänään, mielenkiinnolla odotan...

Kix 38+2

Vierailija
46/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tosi kylmä oli tuolla ulkona, kun vein lapset päiväkotiin. Meillä tosiaan on vielä rauha maassa tän viikon, kun lapset on päiväkodissa, ensi viikosta alkaen pyöritään sitten kaikki täällä kotona. Hommaa ennen sitä ois hirmusesti, mut toisaalta on ihana nyt levätä ja olla vaan kun on aikaa. Mulla on ihan haikea olo, kun tiedän, etteivät lapset enää tuohon päiväkotiin mene. Hoitajat ovat olleet aivan superihania ja lapsilla on paljon mukavia kavereita, joita varmasti ainakin aluksi tulee Prahassa ikävä. Varsinkin pojalla on yksi hyvä ystävä, jonka kanssa leikit menee todella hyvin. Noh, pieniähän nuo vielä ovat, mutta kyllä sitä miettii, että teemmekö nyt oikein kun raahaamme jälkikasvumme jonnekin hornan kuuseen. Olisi ollut niin turvallista jatkaa samojen kavereiden kanssa eskariin ja siitä yhdessä kouluun. Noh, itse olen kuitenkin sellainen maailmanmatkaaja, että uskon kileitaidon ja erilaisten kulttuurien tuntemuksen olevan kaikille eduksi. Ja elämänkouluahan sekin on. Taitaa raskaus vain saada mut yliherkäks. Tänä iltana siis taas itkua tiedossa, kun pojan kevätjuhla...

Onnea tosiaan myös Pma78:lle. Ihanaa kun vaaveja syntyy!!! Mulla tänään neuvolalääkäri. En odota sieltä paljoa, vaikka kysymyksiä ois miljoona! Arveluttaa, että vaavi taas kääntynyt väärinpäin. Mut viimeks kun kysyin miten päin vauva on, niin lääkäri ei osannut sanoa. Nyt ois parempi osata tai antaa lähete Taysiin. JA lapsiveden määrääkin pähkäilen. Kiloja on varmasti tullut paljon, kun ei pysty enää oikein liikkumaan ja makea maistuu. Vessassa juoksin viime yönä oikeasti puolentunnin välein!!! Ei hauskaa. Ja samalla mietin, onko hiivaa, vai johtuuko kutina ainaisesta pyyhkimisestä. Noh, palailen iltapäivällä ilmoittelemaan miten kävi.

Mukavaa aamun jatkoa, Selma 36+0

Vierailija
47/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni nukkuen todella huonosti. Vessassa tuli juostua varmaan kuusi kertaa, nyt on aivan pyörryksissä oleva olo.

Eilen oli aika aktiivinen päivä. Siivosin, kävin kävellen postissa ja leivoin tälle päivälle tarjottavaksi suolaisen ja makean piirakan. Illalla olikin selkä sitten jumalattoman kipeä.

Tänään on heti aamupäivästä tulossa kaveri kylään tyttönsä kanssa. Täytyisi vielä purkaa nuo pykinkuivaustelineet ympäri kämppää pois ja lajitella pyykit. Inhoan nykyisin sitä hommaa. Varsinkin sukkien lajittele on todella vastenmielistä. Pyykinkuivaustelineeet ottavat myös päähän, toivottavasti on joskus niin suuri koti, että ei tarvitse viritellä moisia olo-ja makuuhuoneeseen.

Tuo mukelo liikkuu mahassa nykysin aika vähäisesti, mutta liikkeet sattuvat. Nytkin myörinä tuntuu todella ilkeältä. Taitaa mahassa olla ahdasta. Ihmekös tuo jos painoa on jo reilut kolme kiloa. Miehen kanssa juteltiin, että vauvan syntymään on maksimissaan enää vajaa seitsemän viikkoa ja hän toivoi, että toivottavasti menisi niin pitkälle. Huomautin, että ei edes saa toivoa minulle sellaista. Tuohan ehtii kasvaa aivan hirmuiseksi jos viihtyy mahassa viikolle 42.

Minulta on varmaan mennyt ohi mistä sitä vadelmanlehtiteetä saa, luontaistuotekaupastako?

Nyt täytyy aktivoitua, että saa sängyn pedattua, pyykit pois ja astianpesukoneen tyhjätyä/täytettyä ennen kuin kaveri tulee.

Onnittelut myös Pma78:lle vauvan syntymästä.

Terveisin mapemaukka 35+3

Vierailija
48/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tyttelille asuntokaupoista. Se on kyllä mahtava fiilis, kun löytää sen unelma-asuntonsa ja pääsee laittamaan sitä :)

Hmm, Kix, sinun oireesi kuulostavat lupaavilta. Lähdetköhän sinä seuraavaksi laitokselle...

Täällä ei mitään ihmeellistä, nukkumisvaikeuksia ja lieviä menkkakipuiluja sekä paljon harjoitussuppareita. Maha painaa ihan mielettömästi, ihme, että iho jaksaa kantaa sitä. Vauvan peppu on heilunut puolelta toiselle, toivottavasti ei keksi alkaa kääntyillä sen enempää.

Eilen tuli väsättyä lasagnea pakkaseen, tänään pitäisi leipoa pullakranssi tulevan varalle. Aika hyvin noita ruokia ja leipomuksia alkaakin jo olla pakkasessa. Sain myös eilen täydennettyä isyyspakkausta. Piti antaa se jo kuukausia sitten, mutta muutto- ja remppahässäkät vähän jarruttivat menoa. Nyt sitten annan sen vaan jossain vaiheessa, toivottavasti isäntä on mielissään.

Poltsi 37+2

Vierailija
49/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä valvoin kolme tuntia vessareissun jälkeen, ei millään vaan tullut uni silmään. Esikoista odottaessa oli samanlaista loppuajasta. Ei se muuten mitään haittaa, mutta piru vie että on tylsää pyöriä monta tuntia sängyssä saamatta unta. Ei kauheasti viitsi mitään touhuta ettei muut herää.

Mietin eilen kuumeisesti, että mistä saadaan muuttolaatikoita. No yöllä sitten tajusin, että omalta työpaikalta, mikä sattuu vielä olemaan vieressä (siis sairaalasta). Siellä sitä pahvia riittää. Äsken sainkin jo neljä laatikkoa ja pistin tilaukseen lisää. Pitäis sitten vaan pikkuhiljaa alkaa pakkaamaan...

Nappulalle jaksamisia miehen kanssa. Aika keljuja temppuja tekee. Eiks hää nyt oikeasti tajua, mihin jamaan pistää siut? Mie pistäisin jo pihalle tuollaisen ukon (sorry). Pitäähän nyt joku tärkeysjärjestys elämässä olla (niin ja mielellään se perhe ois se nro 1).

Me ollaan jo tilattu ristiäisetkin. Otettiin sellainen valmis paketti, missä tulee tarjoilut, siivous ym. samaan. Maksaa 9e/aikuinen. Tosi helpottavaa, koska on tää muutto ym. En jaksaisi todellakaan alkaa leipomaan tai mitään. Varattiin seurakuntakeskus niitä varten. Helppoa! Kokonaisuudessaan tulee maksamaan noin 200e, melkein saman verran menis jos varais jonkun tilan + tekis itse tarjoilut. Kotona ei voi pitää kun ei millään mahdu. Ja sit pitäis olla jo kämppä kondiksessa ja siivota ennen ja jälkeen juhlien. No thanks! Ajankohta on 28.6, joten kerkiää vauva ainakin maailmaan.

Mitenköhän tässä saa pidettyä kaikki narut käsissä ettei kaikki romahda niskaan. Muistilaput jääkaapin ovessa kertoo mitä kaikkea pitäisi tehdä. No mut 2,5 viikkoa eteenpäin, niin kaiken pitäis olla ohi; synnytyksen ja muuton. Jossain välissä pitäisi käydä siivoamassa se uus kämppä lattiasta kattoon. Onneks miehellä on enää 4 työpäivää ja sit jää kotiin. Ei tulis mitään jos sillä ois vielä pidempään töitä.

Tänään pitäis vielä raahautua ruokakauppaan. Hieman jo pelottaa liikkua esikoisen kanssa kahdelleen jos vaikka vedet menee tms. Ehkä me elellään pääsääntöisesti tässä omassa pihapiirissä tää loppuaika. En sit joudu raahaamaan kiukuttelevaa lasta kera supistuksien jostain kaupungista kotiin.

Tytteli-83 rv39+1

Vierailija
50/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on siis käyty. Painoa oli tullut 233g/viikko, eli nyt on ekasta neuvolakerrosta tullut se 11kg, mutta oikeasti lähtöpainosta varmaan 14 kg. Verenpaine 120/76, Hb 133, sf-mitta 31,5 (laskenut 0,5 cm edellisestä mittauksesta), vauvan sykkeet noin 133-139. Tutki vielä alakautta paikat, ja sanoi että kaulaa jäljellä noin 1 cm, ja kohdunsuu pehmennyt. Elikkäs jotain sentäs on tapahtunut.

Mies lähti eilen vaihteeksi töihin. Ei sen sairastelusta ota selvää mitä se on, mutta toivon että voi tulla sitten synnytykseen mukaan. Tää on vähän hullua: esikoisen kanssa mies ei millään olis halunnut synnytykseen tulla, eikä missään nimessä leikata napanuoraa. Tuli kuitenkin kun kauniisti pyysin, ja kätilön kysyessä napanuoran leikkuusta teki senkin ;). Nyt ei missään nimessä haluaisi missata synnytystä.

Useammalla miehellä tuntu olevan kiirettä ja reissua, ettei kotona oikein viihdy. Meillä vähän sama tilanne; päivisin on tällä viikolla koulutuksen pitämistä ja workshoppia, joista ei voi olla pois, iltasin pitäs mennä vieraiden kanssa syömään tai saunailtaan, ens viikolla on sitten lisää koulutuksia. Iltamenoista ei ole etukäteen puhuttu :(. Sairastelu vielä sotki lisää kuvioita. Vielä mies mietti, että menis viikonloppuna, su tai la auttamaan isäänsä metsätöihin noin 150 km päähän. Meillä on miehellä vähän sellanen meininkin jäänyt päälle, että mistään ei kerrota jos ei erikseen kysytä, kun pelkää kai että hermostun. Mistä minä osaan kysyä?, sitten kun selviää niin hermostun varmasti ;)

Tyttelille onnea uudesta asunnosta!!!

Mapemaukka: mäkin toivoin pääseväni eroon kuivaustelineistä kun omaan taloon muutettiin. Kattia kanssa, vaikka meillä nyt on kuivausrumpukin niin tuntuu että se kuivauteline pitää aina olla esille. Nyt se vaan on kapeassa khh:ssa eikä olo- tai makuuhuoneessa. Mä en myöskään tykkää pyykkien poislaitosta, en telineestä enkä korista kaappiin. Seisovat sitten monta päivää ennen kuin saan kaappeihin. Miesten sukissa pitäs olla jotkut tunnistesysteemit että tietää mitkä on parit. Suosinkin itselläni kuviollisia sukkia ;)

Selma3: Meillä on kans toi sama suru päiväkodin jättämisestä. Tyttö on viihtynyt tosi hyvin päiväkodissa lähes 1,5 v. nyt sitten jää kotia ens viikolla. Päiväkoti on sen verran kaukana ettei varmaan viititä sinne enää kuljettaa, varsinkin jos jomman kumman työpaikka vaihtuu ja ajoreitit muuttuu. Eilen vein sinne lahjana uusia hiekkaleluja kiitoksena kivasta paikasta. Huomenna olis kevätjuhla

t. SannaNu ja tiuhti rv 39+1

Vierailija
51/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttelin aktiivisuutta, varsinkin kun on vielä yksi lapsi on jo pyörimässä mukana. Mä varmaan ahdistusin kun on noin monta asiaa hoidettavana samaan aikaan, ja kun synnytyksen ajankohdastakaan ei oo mitään varmuutta.

Tsemppiä seuraavaan kuukauteen!!!!!

t. SannaNu

Vierailija
52/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni pojan kanssa kaupungilla käydessä. Kuka on joskus sanonut ettei miehet osaa shoppailla? Poika ostatti tarroja, vesipyssyn, Turtles pelikortit, Henkkamaukalta t-paitoja ja Salama McQueen repun.. Huh. Ja sitten unohdin siellä ihan kokonaan sen, minkä takia sinne menin eli piti vakoilla sitä masutuubia. Hehe.. Meikäläisen rahoihin teki pienen loven tuo reissu enkä uskalla lähteä tänään uusiksi yrittämään vaikka mies jätti auton ja meni pyörällä töihin.

Niin ja tietty nälkä tuli heti ensimmäisen Mäkkärikyltin luona. Vaikka olin sanonut että kotona on hyvää kanakeittoa valmiina että mennään syömään niin jostain narusta tuo Teppana osaa vetäistä ja näyttää niin nälkäiseltä että hellyin. Itselleni en tosin ottanut kuin jäävettä \o/. Eli pojan jämiä vain pureskelin että jaksoin kotiin.

Nappulan ja Sannan miehille tekis mieli tulla opettamaan järjenkasvua kaulimella. Mun ex oli juur tuommoinen. No, siksi se on ex. ;) Mutta jospa tuosta tokenisivat vielä. Heräisivät ja haistaisivat hapatuksen. Aina ihminen voi kasvaa ja tajuta asioita.

Minulla ei osaa näköjään supistella selän puolelle ollenkaan.. Vain niitä harjoitussuppareita tulee ja painetta tuntuu tuolla jalkojen välissä. Mutta huomisessa synnytystapa-arviossa ei varmasti ole mitään kohdunsuulla tapahtunut, paljostako lyödään vetoa??

Vauva pönkii vatsassa jopa supistusten aikana, mikä ei ole kovin kivan tuntuista. Osan aikaa vatsa sillai tärisee jännästi. Mitä lie puuhaa sen aikana.. Tässä olis vielä 4 viikkoa noin laskettuun aikaan. 4 _pitkää_ viikkoa..

- pirkko ja punkero rv 35+5

Vierailija
53/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se pitänyt arvata, että ihan turha reissu sinne neuvolaan tulee. Mitään muutoksia ei ole kohdunsuulla tapahtunut, kiinni on paikat (ja pysyy luulen minä) ja kaulakin kokonaan jäljellä. Tosi kiva. Lääkäri sanoi vauvan TODENNÄKÖISESTI olevan pää alaspän. Eikä ole oikeastaan vielä edes laskeutunut. Hiphuraa!!! Tässä sitä kökötetään vielä heinäkuussakin, ja olo on tosi raskas. Syntyy varmaan vasta siellä Prahassa. Lääkärikin oli muuten joku uusi, olikohan 20 täyttänyt mies, jota tuntui jännittävän itseäänkin. En oikein osannut luottaa siihen. Kiva, kun oli vielä viiminen lääkärikäynti ennen synnytystä. Pitäisköhän vielä varata yksityiselle ultra, kun arveluttaa niin moni aisa. Pitäisköhän ne mua ihan pöpinä?

Painoa oli tullut ihan liikaa, lähteeköhän ikinä pois? Mutta mä lähen nyt Ideaparkiin shoppailemaan, vaikkei rahaa olekaan. Onhan mulla Visa ;) Pientä helpotusta.

Selma

Vierailija
54/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä, onko tämä nyt menoa...

Supistelee noin 10-15min välein, napakasti ja se tuntuu etureisiin saakka...kuulostellaan..ihan selkeä alku, huippu ja loppu havaittavissa...tätä ennen on ollut vain tasaista jomottelua...

Kiva kun ei tiedä milloin kannattaa lähteä synnärille...edellinen syntyi niin nopsaan tahtiin.

M-Pirkko: Minullakin myllää vauva samalla kun supistaa. Ei tunnu kivalta.

Kääks, ei sen vauvan pidä vielä tulla...tässähän on vielä vaikka mitä tekemistä...no ehkä nämä vielä hiipuvat... :O

No, eipä ole yksikään syntynyt näin aikaisin...laskettuna kylläkin ja onhan sekin lähellä. :D

Tulen myöhemmin kirjoittelemaan vielä. Nyt yritän rentoutua...

Kanelisokeri 38+4

Vierailija
55/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin eilen neuvolaan tuosta turvonneesta jalasta ja siirsivät keskiviikolle varatun neuvola ajan eiliselle. Neuvolantäti kysäisi lääkäriltä mitä jalan kanssa pitäisi tehdä ja käsky kuului päivystykseen! No neuvolasta sitten soittivat äippäpolille ja sinne minut passittivat.

Vauvan käyriä mittailivat reilun puoltuntia kaikki ok. Huvitti vain kun kätilö kysyi tunnenko supistuksia, olin vain ihmeissäni että mitä supistuksia. 5 min välein piirsi supistuskäyrää ja osa jo kai vahvojakin...=) Oliskin kaikki sellaisia, mutta eihän se niin mene. Hyvä vain tietää että jotain tuolla minullakin tapahtuu vaikka suurempia kipeitä supistuksia on tainnut olla vain pari kpl.

Pari tuntia odoteltiin lääkäriä. Lääkäri tutki jalan noin 5 minuutissa ja totesi, että ei kun kotiin. Jos kipu pahenee niin sitten uudestaan polille. Kylläpä helpotti. Ei olis ollut nautinnollista alkaa piikittelemään kerran päivässä jotain ohennuslääkitystä.. Lääkäri sanoi, että veritulppa on melko yleinen raskaana ollessa, varsinkin jos suvussa on siihen taipuvaisuustta, joten hyvähän tuo oli tsekata..

Muuten kaikki yhä ok. Painoa oli tullut reilussa vkossa 700g (turvostus tekee kyllä osansa), pissa ok ja paineet ok.

Nyt tuli kielto että en saa rasittaa jalkaa. Kauheasti olis energiaa ja olin ajatellut tänään pestä keittiön kaapit. Taitaa jäädä sitten myöhemmälle.

Löysin kirjastosta eilen aivan huippu kirjan: Lotta Sjöberg : Täältä tllaan! Opas aloitteleville vanhemmille. Puoliskon kanssa naurettiin ihan kippurassa tuota. Samoin Baby Blues sarjakuvia olen hamstrannut kirjastosta. Aivan hulvattoman hyvin tehtyjä =)

Onnittelut kaikille jakaantuneille! Minusta tuntuu että tämä minun mötkö pysyy sisällä vielä tovin ja ehkä ihan hyvä niin.

Mustikka 36+0

Vierailija
56/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan iloiset onnittelut Auringolle, Niinalle ja Pma78:lle!!

Tyttelille onnittelut asunnon löytymisestä. Olipa nopeaa toimintaa. Me ollaan etsitty asuntoa jo puoli vuotta, mutta sopivaa ei vain ole osunut kohdalleen. Tai sitten mulla taitaa olla liian kovat kriteerit (miehellä ei liiemmin sanavaltaa, hah). Kovasti haluisin päästä maalailee ja sisustamaan uutta kotia. Ärsyttää niin asua tässä pienessä vuokra luukussa.

Ja pieniä heppojakin oli syntynyt, onnittelut Alcatraz.

Nappulalle pahoittelut miehen käytöksestä, ymmärrän täysin ärsytyksesi. Mieheni reissaa myös älyttömästi ja yksin saan viettää aikaa paljonkin. Voikun miehesi tulisi järkiin ja jättäisi reissun käymättä. Jaksamisia sinne.

SannaNu, kuulostaapa tutulta. Mieheni ei myöskään oikein halua kertoa menoistaan, koska ajattelee jo etukäteen että hermostun. Hän ravaa päivät/illat (kun joskus harvoin on kotona) kaikenmaailman harrastusten parissa ja kokoaika pitäisi aloittaa joku uusi. Plaah. No onhan sitä timmiä kroppaa kiva katsella, mutta kun itse täällä neljän seinän sisällä hajoan, kun ei pysty tekemään/menemään oikein enää. Toivottavasti vauvan tulo avaa hänen silmänsä ja osaisi pistää perheen etusijalle. Kaikesta huolimatta kiltti ja kultainen mies kuitenkin on.

Nyt kun pikku nuppuja on alkanut syntymään, tuli kauhea polte itselle, että minäkin haluun oman nuppuni jo, eli vadelmanlehtiteetä tännekin ja kaikkia mahdollisia ässiä.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, sekin siis vielä edessä.

Poltsi, saako kysyä mitä isyyspakkauksesi sisältää? Ihana idea.

Selma, pyydä neuvolatädiltä lähete äitipolille asennon varmistamiseksi. Ja jos ei onnistu, itse menisin yksityiselle jo mielenrauhan takia. Ja vastaukset saisit kaikkiin kysymyksiisi varmasti. En itse kauheasti haluaisi, että synnytyssalissa selviää vauvan olevan perätilassa, ja sitten päätöksiä tehdään kiireessä.

Kanelisokerille tsemppiä jos lähtö tulee, hyvältä kuulostaa, nauti, heh ;)

Mariia ja pieni 36+1 (onpa vähän viikkoja vieläkin, miten se aika ei kulu, höh)

Vierailija
57/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä ajan mittaan lukenut noita sun mieheesi liittyviä purkauksiasi täältä ja olen onnistunut pitämään mölyt mahassani, mutta nyt kyllä täytyy sanoa ihan suoraan että miehesi on hemmetinmoinen törppö. Anteeksi, ei ole tarkoitus loukata sinua. Mutta siis kaikki tämä mistä olet viime aikoina kertonut on kyllä saanut vereni kuohumaan, tuntisinpa ukkosi niin antaisin sille kyytiä.

Että tämä herra siis ei ole kertonut vieläkään työnantajalleen teidän tulevasta perhetapatumasta vaikka se on aivan ovella (ihan varmasti työmatkojen suhteen olisi joustettu, ja oliko tuo uusin ilmaantunut matka edes työmatka..?) Totuushan on, että olet mahdottoman edessä heti, jos sattuu jotakin vähänkin yllättävää. Jos synnytys on nopea, et ehdi ajella lapsia sinne ja koiria tänne taksilla. Jos vauvan syntymän jälkeen tulee jotain pientäkin, esim. vaikka pientä keltaisuutta jota päätetään seurata sairaalassa muutaman päivän, niin olet jälleen aivan järjettömässä kusessa vanhempien lasten ja eläinten kanssa.

Miehesi on itsekäs sika, siis todella, kun jättää sinut yksin huolehtimaan kaikesta tästä. Ilmeisesti se ei siis ollenkaan tajua, mistä kaikesta tässä on kysymys. Kysymys on teidän yhteisestä perheestänne ja yhteisvastuusta siitä huolehtimisessa.

Onko teillä naapureita tai kavereita lähistöllä, joilta voisit pyytää apua jo etukäteen sen yllättävänkin tilanteen varalle? Ilmeisesti vanhempia tai anoppia ja appea ei saatavilla ole? Entä olisiko mahdollista ostaa lastenhoitoapua? Löytyisikö kunnastanne jokin päiväkoti missä lapset voisivat olla päivisin, ja yöksi sitten joku tuttu/sukulainen/maksettu hoitaja.

Minua surettaa puolestasi senkin takia, että tuntuu hirveältä että joudut tulemaan uuden vauvan kanssa sitten sekaiseen kotiin missä on kaikki vähän rempallaan koiran- ja lastenhoitajien jäljiltä, ja hyppäämään heti täyteen vastuuseen kaikesta. Kun ansaitsisit itse tulla palvelluksi ja saada viettää rauhallista toipumisaikaa uuteen vauvaan tutustuen. Mua siis surettaa ja suututtaa nyt aivan todella puolestasi, en muuten kirjoittaisi näin suoraa tekstiä.

Minulla sosiaalialan ihmisenä on tällainen tieto teidän kaltaisesta tilanteesta, siis jos äiti tulee synnärille vanhempien lasten kanssa ja ketään hoitajaa ei ole: Tällöin sosiaalitoimi sijoittaa lapset äidin sairaalajakson ajaksi avohuollon sijoituksena, tällainen sijoituspaikka voi olla kunnasta riippuen jokin perhekoti, lastenkoti, perhetukikoti tms. Meidän kaupungissa sellainen paikka on eräs perhetukikoti. Siellä ihan varmasti pidetään lapsista hyvää huolta, mutta voit kertoa tämän miehellesi jos se häntä hieman edes hetkauttaisi. Yleensä kun nuo isät tuppaavat haluamaan olla paikalla perheen kasvaessa, vaimojensa tukena ja jakamassa vastuuta. Jos tosiaan näyttää siltä, että ainut oljenkortesi on jossain kymmenien kilometrien päässä asuva tuttu, niin silloin suosittelen ajattelemaan asiaa jo etukäteen. Ja ottamaan yhteyttä alueesi sosiaalityöntekijään pikimmiten, jotta tarvittava tuki järjestyy sitten yhteiskunnan puolelta, jos kerran miehesi ei ole halukas auttamaan. Toki myös sairaaloissa on sosiaalityöntekijät, jotka sitten tarvittaessa järjestelevät asiat kuntoon yhteistyössä alueellisten sosiaalityöntekijöiden kanssa.

Anteeksi vielä kerran tylyt sanani, minua vaan todella paljon suututtaa tämä asia.

Maarmeladi

Vierailija
58/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä reissussa pitkään, ensin kävin uudestaan vesirokkovasta-ainekokeessa ja sitten pohdittiin tuota tytön mahdollista vesirokkoa. Yhtään selvää vesikelloa ei tytöllä ole, mutta näppyjä tullut kyllä lisää. Onneksi kuitenkaan tuosta Zovirax-kuurista ei ole haittaa, vaikka söisinkin sen turhaan. Perjantaina ois siis aloitettava.

Paino oli noussut ihan hurjana, turvottaa taas niin paljon, että.. Sormetkin on ihan pökkelöt, eikä tässä ole oikein jaksanut liikkuakaan. Allergia ja flunssa yhtäaikaa tekevät tepposensa. Seliseli, mutta jostain muusta kuin pelkästä syömingistä tuo miun paino koostuu, jälleen kerran. Pissa ja paineet ok, hB vastausta tässä ootan, kun se otettiin labrassa verikokeen mukana. Terkka myönsi oman mokansa, edellisen kullannupun syntymäpäinon perusteella ois miun pitänyt käydä ajat sitten sokerirasituksessa. No, ongelmia siihen suuntaan ei ole kyllä ollut yhdessäkään odotuksessa.

Vauva oli, luojan lykky, rt ja sf-mitta 35cm. Tosin missään nimessä vauva ei ole kiinnittynyt eikä kovin alhaallakaan ja kohdussa on ainakin sivuttaissuunnassa kuulema paljon tilaa. Sydänäänet ok. Eilen illalla huomasin pitkästä aikaa, että vauva kai rt, hikka tuntui alhaalla vas. lonkan päällä ja jalat viuhto ylämahassa. Ihana tunne oli :) Ikäänkuin vauvakin ois remunnu siitä riemusta, kun pääsi takas pää alaspäin!

Selma, jotenkin niin tuttua tuo turhautuminen, kun ei alapäästä mitään "uutisia". Mulla oli silloin rv34+ lääkärissä ihan tuttua tekstiä, kiinni, kaulaa YLI 3cm..

Just soitti terkka, hB vain 112 eli rautaa lisää. Parin viikon ajan otin joka toinen päivä Obsidania ja joka päivä Multitabsin, jossa siis rautaakin.

Mustikka, nyt utelen taasen.. Asutteko missäpäin Joensuun lähistöä? Myö Pyhäselässä, 21km matkaa on meiltä kaupunkiin.

Hih, pitäisikö ihan koemielessä hankkia itsellekin vadelmateetä :D Paitsi en mie osais lähteä synnyttämään ilman yliaikakontrollia, jos tuommonen minuun tehoaisi! Varmaan kotona vaan ihmettelisin kipeää vatsaa ja vetisiä housuja..

Piia ja masukki tasan 36 (miten tässä nyt näin kävi, vasta plussasin ja nyt viikot tommoset..?)

Vierailija
59/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA vihdoinkin nuppuja alkanut syntymään. ONNEA Niina, Aurinko ja Pma78.

Auringon synnytys kuulosti uskomattoman nopealta ja helpolta (vaikkei sekään kiva ole että tulee liian kiire). Itselläni on vain kokemusta 2 päivän maraton synnytyksistä:D

Alcatrasille onnea heppavauvojen johdosta=)

Tyttelille onnea uuden/oman kodin löytämisestä=)

Täällä ollaan huonosti nukutun yön jäljiltä väsyneitä. Aamu alkoi "ihanasti", kun oksensin kaaressa aamupalan ulos. Ja samalla tuli pissat housuun, kun oli kauhia pissahätä samaan aikaan:( (lantionpohjanlihaksia pitäisi näköjään harjoitella vähän enemmän:D). Etova olo jatkuu vieläkin:(

Kohta varmaan kuullaan lisää uutisia syntyneistä kesänupuista. Osalla ainakin kuulostaa lupaavalta:)

Tuota vadelmateetähän vois vaikka kokeilla:D

ilonella 36+5

Vierailija
60/110 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Niina, Aurinko ja Pma78! Ihanaa että ensimmäiset kesänuput ovat syntyneet.

Onnea myös kaksosvarsojen omistajalle!

Zurite: Hlesingissä asutaan. Melko kaukana Vantaan rajalta.

Ainakin nappulalla ja tyttelillä tuntuu olevan hommaa vähän liiankin kanssa. Jaksamisia! Varsinkin, jos nappulan mies ei paranna tapojaan.

Pinnasängystä oli puhetta. Me ollaan ajateltu laittaa vauva heti pinnasänkyyn nukkumaan. Siirretään pinnis meidän sänkyyn kiinni ja kun yhden laidan saa laskettua alas on melkein kuin nukkuisi vauvan kanssa perhepedissä. Saa nähdä miten toimii sitten oikeasti. Mies sanoo että aikoo nukkua sitten korvatulpat päässä yöllä ettei joudu heräilemään vauvan kanssa ja jaksaa mennä töihin (sitten isyysloman jälkeen).

Täälläkin vauva hikkaa joka päiviä melko pitkiä aikoja. Hikka on mielestäni aina kauhean tiheä, voi vauva raukkaa kun joutuu hytkymään koko ajan.

sroigh 37+6