**KESÄNUPUT ma-ke**
Kommentit (110)
Onnea pienestä prinsessasta. Olipa todella nopeaa toimintaa, onneksi ehditte sairaalaan.
Eliador
Ja Niinalle myös onnea! Ja pikku-heposille :)
Juu kyllä tämä antaa voimaa kun lukee että jotain alkaa vihdoin tapahtua! Tai joillain ainakin, miulla ei edelleenkään supistuksen supistusta...
Aika vauhdikkaasti oli Auringon tyttö tullut maailmaan, onneksi kerkesitte sentään sairaalaan asti!
Meillä nousi tytölle eilen 40 asteen kuume, ei oo nuhaa eikä mitään, tiedä sitten mikä pöpö iskenyt. Ulkona paistaa aurinko ja koko päivä ollaan möllötetty sisällä. Kunhan mies saa käytyä kaupassa niin pitää karata lenkille, jospa sais vaikka supistuksia palkinnoksi.
Juhlin tuossa viikonloppuna synttäreitä ja sain ihania lahjoja, lahjakortin vaatekauppaan ja kaikenlaista rasvaa ja voidetta. Ja mikä parasta, kosmetologille jalkahoitoon ja säärten sokerointiin! Toivottavasti ei satu kauhiasti tuo sokerointi, vahaus ainakin on melko tuskaista touhua... Pitää varata heti aika sinne niin kerkeis varmasti käydä ennen synnytystä. Mukavampi kätilön kurkkia karvattomien jalkojen välistä :)
Joku kyseli pinnasänky-asiasta, meillä ei meinannut esikoinen viihtyä alkuun siellä, ja viritin pari tyynyä pinnasängyn suojan ja pinnojen väliin, niin että vauvalle tuli mukava "pesä" siihen, ja auttoi kummasti! Ilmeisesti se sänky on kuitenkin pienelle niin iso että saattaa tuntea olonsa turvattomaksi. Ja se suoja estää hyvin ettei ne tyynyt kaadu pikkuisen päälle.
Onko muitten maha-asukeilla muuten usein hikkaa? Tää kaveri nikottelee joka päivä vähintään kerran, liekö hänessä juopon vikaa, litkii tietysti lapsivettä minkä ehtii :) Esikoisella oli sama homma, ja oli vielä sitten synnyttyäänkin kova hikottelemaan. Nykyäänkin tulee helposti hikka jos vaikka nauraa oikein kovasti.
Että sellasta täällä, mukavaa viikon alkua kaikille!
Deepest_Blue 36+6
Pitkästä aikaa, olen kyllä lukenut viestejä mutten ole kirjoitellut.
ONNEA Aurinko ja Niina!
Itselläni ei ole oireen oiretta synnytyksestä, viikkoja nyt 38+2. Naistenklinikalla olin torstaina ja vauvalla ei ainakaan ole liikaa kokoa, 3 kg oli arvio. Olen raskausdiabeetikko joten siihen nähden aika hyvin. Alkaa oikeastaan huolestuttaa että onko liiankin pieni ( edelliset pojat kun olleet yli nelikiloisia, nythän siis tyttöä lupailtu).
Sain luvan synnyttää lähisynnärillä, sitä hieman jännittelin. Naistenklinikka kun on aika kaukana ja jos vaikka ruuhka-aikaan sinne joutuu niin taidan synnyttää tien varrella. Omat synnytykseni ovat olleet myös suht nopeita, ei sentään noin nopeita kuin Auringolla. Tosiaan, jos tämä vauveli on 3 kg vähän päälle niin sen kyllä puhaltaa aika helpolla kun edellinen minuutin ponnistuksen tulos oli 4kg 500g.
Kremppoja kyllä riittää. Nyt jostain syystä ei toinen jalka oikein reidestä taivu ilman tuskaa. Piti kuusivuotiasta pyytää laittamaan aamulla mulle sukkakin siihen jalkaan... :)
Neuvola oli tänään, painoni senkuin laskee ( siksi vähän huolestuttaa tuo vauvan painoarviokin), terkkari ja muut asiantuntijat ovat kyllä riemuissaan, mun paino kun ehti nousta sellaset 6 kg ennenkuin rd huomattiin. Ja nyt dieetin myötä painoa on vähemmän kuin lähtöpaino. Painoa siis toki oli ja on runsaasti edelleenkin.
Verenpainekin oli alhainen ( varmaan kun ei ole tarvinnut stressata synnytyspaikkaa enää) ja veri hyvä. Vauvan sydänäänet ok. Naikkarilla todettiin viime viikolla että paikat eivät ole kyllä vielä kypsät että ei ole odotettavissa ihan lähiaikoina mitään. No , ylihän nuo ovat menneet kaksi nuorintakin runsaasti.
Puutarhahommia olen minäkin täällä ährännyt vaikka sen jälkeen selkä on tosi kipee. Pakko on kuitenkin kun rikkaruohot valtaa alaa ja muutenkin piha on sen verran uusi että kohennettavaa riittää. Varsinkin kolmen tuholaisen jäljiltä jotka ei juuri arvosta äidin ponnistuksia pihan kaunistuksen eteen. Olen varmaan aika huvittava näky tuolla pihalla ryömiessäni rikkaruohojen perässä ison vatsani kera. Housutkin meinaa tippua vähän väliä.....
Kämppäkin on kuin hävityksen kauhistus. Ei ole yhtään inspistä siivota vaikka appi ja anoppikin on tulossa tänään vierailemaa. Jos raskautettu ei saa yhtään armoa niin olkoon sitten.
Loppuodotuksen iloa meille kaikille!
Soilioili 38+2
Onnea koko perheelle! Hassua lukea noista nopeista synnytyksistä, itsellä ollut vähän kaikkea muuta.. Mutta todellakin ihana uutinen :)
Hikasta, kyllä täälläkin on kova hikkailija isojen sisarusten malliin. Joskus tuo hikka masussa tuntuu ärsyttävältä, varsinkin loppuviikoilla.
Pinnasängystä, meillä on ollut vain kolmannella äp-laatikko käytössä, kun sain kaverilta lainaan siihen reunukset. Muilla käytin peittorullia tai tyynyjä pienentämään pinnistä ja samaan saa tyytyä tämäkin. Mietin vain, olisko paremmin suojassa taaperon käsiltä siellä laatikossa, mutta sitten sisko-taapero voisi turhaantua, kun ei näe vauvaa pinnojen välistä ja kiipeily alkaisi..
Piia masunsa kera
Siis AURINGOLLE onnittelut pienestä tytöstä!
Mulle tuli soitto jo aamusta, että pääsisin tänään peruutusajalle sinne kokoarvioon, sieeläsit käytiin, poika oli mukana, kun en lapsenlikkaa näin äkkiä saanut.
Vauva oli pää alaspäin ja kuulemma laskeutunut. Rakenteita vähän katseli kanssa ja näytti kuulemma normaalilta. Kooksi sai 3 600g, jos syntyy lskettuna päivänä. Jos menee yli niin vauva kasvaa just sen n 200g viikossa! Toivotaan ettei yli menisi. Nyt ne tarttui sitten mun paastosokeriarvoon, joka oli himpun koholla, ja joudun mittaileen sokereita loppuajan ja sokerirasitukseen puolen vuoden kuluttua synnytyksestä. Paino mulla onkin nyt huippulukemissa, että suunta on vain alaspäin ja enkä todellakaan tieten tahtoen itselleni kakkostyypin diapetestä ota, eli nyt alko vahtaaminen täällä, siis sen vahtaaminen mitä suuhunsa laittaa!!
Mulla on tullut niitä sukkapuikkovihlaisuja alapäähän ja valkovuoto on lisääntynyt, eiköhän se tässä parin viikon sisään ala tuleen ulos :)
Harvat on jäänyt sisään ;)
Rouva 38+6
Onnea, Aurinko, mieletön homma! Miten oletkin jo koneella, pääsitkö jo pois sairaalasta?
Täällä menkkakipuilee lievästi, mutta varmasti tositouhut ovat vielä kaukana. Eilen harjoitussupisteli koko päivän lähes tauotta, ja maha oli ihan hellänä illalla. Mitä se kohtu oikein harjoittelee enää, eikös nyt pitäisi alkaa tositoimiin jo?
Eilen silitin miehen paitoja ja meinasi tulla tuska. Se seisominen kun ei tunnu kauhean hyvältä, maha painaa tonnin ja vielä se raudasta tuleva kuumuus turvottaa entisestään, hyh.
Aamulla piti herätä lonkkakipuihin. No, se nukkuminen nyt on mitä on, ei siitä enää jaksa edes valittaa.
En ole yhtään valmis vielä lähtemään synnärille. Tuleekohan sitä kypsää fiilistä ikinä (tai no, ehkä siinä kesäkuun lopulla...). Nyt lähinnä ajattelen, että jospa vaikka ensi viikolla, ei tällä viikolla vielä... Pitäisi vielä hankkia jotain juttuja ja laittaa kämppää ja leipoa ja siivota ja... Taidan vaan jännittää tulevaa elämää ;)
Poltsi 37+1
Ai niin, piti vielä kommentoida seksijuttuja. Tyttelin mies se taisi olla murheessaan, kun ei ole seksielämää. Meillä on ollut ihmeellisen tyyntä, vaikka mies on yleensä ollut hyvin kiinnostunut hommailuista. Raskausaikana tahti on todellakin vähentynyt, itse en tunne oloani mitenkään järjettömän seksikkääksi ja miestä taitaa häiritä tuo maha. En kyllä usko, että synnytyksenkään jälkeen kauheasti vonkaa, enköhän saa toipua rauhassa. Ihan mielelläni tosin palaisin normihalutilanteeseen, onhan se mukavaa puuhaa :)
Vauhdikas tapaus tämä pikkuneiti ollut =)
Asiasta kolmanteen, me ostettiin se asunto ja kauppa oli heti selvä =)=)=) Vastasi kaikin puolin sitä mitä ajateltiinkin. Piti heti varata pankkiin aika lainaneuvotteluun ja se aika tulikin sitten laskettuun päivään. Virallinen kauppapäivä on 10.6, joten kerkiää vielä vaihtaa sen ajan jos just olen synnärillä. Vähänkö nyt helpotti!
Tästä alkaa sitten aikamoinen rumbakuukausi. Pitäisi pakata, hommata muuttoauto, synnyttää, hoitaa vauvaa... Huh! Mutta ens kuun lopussa sitten päästään aloittamaan niin sanotusti uusi elämä, kivaa!
Sais nyt viimeistään keskiviikkona käynnistyä synnytys, niin ois jo ens maanantaina lainaneuvottelukunnossa. Jänskää!!
Tytteli-83 rv 39+0
Isot onnittelut Niinalle ja Auringolle!! Nyt me kesäkuiset sit jakaannumme, milloinhan se oma vuoro tulee....no viim 3,5vkon päästä on nyytti sylis =) Mulle on luvattu jo että yli la:n ei päästetä.
Hikasta: täällä kans on kova vauveli hikkaamaan, parhaimmillaan saattaa hikka olla 5-6 kertaa/vrk.
Vointi on ollut ihan tavallinen näille viikoille, närästys on ihan hirveää edelleen mut täytyy kestää..sit se loppuu onneks kun pikkuinen syntyy.
Meillä on esikoinen kuumeessa ja flunssassa, toivottavasti parantuisi torstaiksi kun silloin olisi eskarin kevätjuhlat. Ensi viikolla olisi taas äpolikäynti ja seuraava neuvola vasta 10.6
Jeps, nyt iltapäivä kahvelle, kukahan on seuraavana vuorossa kertomassa vauvauutisia!!=)
Kauris ja pulla rv36+3
Voi, että on ihana lukea vauvauutisia! Jospa se vielä itelläkin tulis ulos...
Kävin terveydenhoitajalla ja lapsivettä sieltä testin mukaan lurahtelee. Neuvoi lähteä käymään Oysissa synnytysvastaanotossa. Menin sinne ja tekivät testin ja niiden mukaan ei ollut lapsivettä vaan ehkä runsasta valkovuotoa. Olin vajaa tunnin ajan käyrillä ja välillä vauvan pulssi hypähteli 180 ja miettivät jo osastolle jäämistä, mutta sain kuitenkin onneksi lähteä kotiin kun pulssi rauhoittui. Mittasivat verenpaineen, joka matalempi kuin koskaan neuvolassa. Lisäksi mittasivat lämmön, joka oli 37.4, enkä mitään ollut tuntenut. Normaalisti kun nousee 37 asteesee tuntuu olo jo kipeältä. Kotiin lähtiessä sain 1g Panadolia ja kehottivat seuraamaan lämpöilyä. Paikat olivat samassa tilanteessa aukeamisen suhteen kuin viime viikolla eli reilulle sormelle auki ja kaula pehmeä. Muuten jatkuu neuvolaseurannat. Ja sain mukavan kivuliaan lonkan kyljellään makaamisesta kotiin viemisiksi!
Miten muuten on, onko raskaana ollessa hammaslääkäri ilmaista? Mulle tuli lasku. Olin kyllä käsityksessä, että olisi ilmaista, mutta näin ei nähtävästi ainakaan meidän kunnassa ole.
Mutta kylläpä alkoi jännittämään synnytys kun kävin itse "tapahtumapaikalla". Saa nähä miten siitä taas selviää...
Nyt ruuan tekoon!
- Tuikku
tyttövauvan syntymän johdosta :) Kuulostipa olleen vauhdikas synnytys :) Ja Tyttelille onnittelut asuntokaupoista!
Tänään on ollu jotenki väsyny olo, varmaan sen eilisen touhuilun vuoksi. En oikein mitään oo saanu aikaiseksi...No pesin sentäs keittiön ikkunat ja sen jälkeen tulikin menkkamainen kipu selkään ja maha kovettui- tätä ei tosin kovin kauaa kestänyt kun jo helpotti. Vauvan huoneen seinään tein myös kokeilumaalauksen sillä pastellisävyllä, minkä eilen hankin. Ihan kivan värinen, joten eiköhän se seinä sitten sillä maalata. Miehen olis tarkoitus myös tänään illemmalla töistä tullessaan kokeilla talon seiniin ulkomaalien sävyjä- joku aika vaalea se sävy tulee joka tapauksessa olemaan.
Vielä olis reilu 2vkoa laskettuun aikaan ja senkin jälkeen voi joutua odottamaan ties kuinka pitkän aikaa...Tosin nykyään OYS:ssa on vissiin käytäntönä että jo 10pv kohdalla pääsis aippäpolille, jossa arvioidaan tarviiko jo käynnistää. OIs kyllä mukava jos syntyis luonnollisesti ettei tarvis käynnistää, mutta eihän sille mitään voi jos niin käy...
Hikasta sen verran, että tällä meidänkin pötkäleellä on kyllä vähintään kerran päivässä kova nikottelu päällä :D
Hammaslääkäriin tarvis munkin varmaan päästä tarkistukseen, ku ikenet vuotaa lähes joka kerta kun hampaita pesee, mutta en kyllä pysty mennä sinne enää istumaan ennen synnytystä...Jääköön sitten vaikka alkusyksyyn se tarkistus. Neuvolalääkärille mainitsin tosta ikeneiden vuotamisesta viimeksi kun oli se tarkistus (joskus 26.viikolla vissiin), mutta ei se ottanut yhtään kantaa siihen että tarvis hampilääkärille lähtiä...
Ostin muuten eilen myös sen kauratyynyn ja tänään sitä testasin ekan kerran kipeisiin ja jumittuneisiin hartioihin- ihan mukavalta tuntui ja rentouttikin vähän. Mutta on ne sen verran jumissa toi niska-hartia-alue että hierojalle pitäs päästä, mutta sekin pitää sitten toteuttaa vasta synnytyksen jälkeen.
Nyt varmaan alkaa tulla enemmänki vauva-uutisia kesänupuilta ku "pää on aukaistu" :D
Suvi edelleenki 37+4
Miehen kanssa hommailtiin perjantaina ja siinä jälkeenpäin huomasin heti että lapsiraukka sai hikan. Kai se aatteli että vanhemmat on jotain ihme rietastelijoita ja mikä ihme käy koputtelemassa tuonne yksiön ovelle.. :D
Perjantaijuoppo tämä meidä vauveli :D
Onnea Tyttelille uudesta kodista.
- Pirkko ja punkero rv 35+4
Nykyisin se taitaa olla suurimmassa osassa kaupungeista maksullinen, myös odottajille. Itse kävin joskus rv 14 hammaslääkärissä. Seuraavan kerran menen sitten 2-3kk synnytyksen jälkeen. Lappeenrannassa on tehostettu hammasseuranta odottajille ja lapsille. Käyn hammaslääkärillä niiden suositusten mukaan.
Tytteli-83
Onnea Aurinko pikku prinsessan syntymän johdosta! Samaa mietin, et joko päästivät teidät kotiin?
SuviHelena: Vuotavien ikenien takia mäkin menin hammaslääkäriin, sanoi vaan ettei niille mitään voi kun vuotavat paljon raskausaikana, ihan normaalia. Hammaslankaa pitäs käyttää vaikka kuinka vuotas koska raskausaikana tulee extramäärä hammaskiveä.
Onnea tyttelu uudesta kodista, sulla on sitten vipinää tiedossa.
Englannin kamut mulle suosittelivat sitä vadelmanlehti teetä ja kivastihan noita supistukisa tulee, no ehkä ne ei siitäjohdu, mutta siitä tuolla muailmalla puhutaam, synnytysteenä. :) Yrittänyttä ei laiteta.
KixNix 38
Ei olla päästy vielä kotiin...mut sairaalassa on netti ;-)
keskiviikkona päästään, täälä tapana pitää kolme vuorokautta.
mieluusti jo lähtisin, mut ehkäpä nyt täytyy ottaa levon kannalta, kun ei kuiteskaan kotona kerkiä lepäilee...
aurinko07+nuuskis
luontaistuote kaupasta. Siis, tää tee ei missään nimessä käynnistä itse synnytystä, mutta sen on kuulemma todettu vahvistavan kohtulihasta ja supistuksia ja en tiedä onko outoa sattumaa, mut aina kun juon pari kuppia oikein vahvana mulla alkaa supisteleen... ja supistuksiahan tässä halutaan, että paikat avautuis. Saa nähdä mikä on tilanne kun saliin pääsee jos nyt jo auki sen 2cm..
KXNX
Eipä niin mitään uutta tänne.
Ei oo supistellut läheskään kuten eilen. Eilen sentäs koko päivän, kipeitä ja miedompia.
Tänään oikeestaan alko supisteleen vasta kunnolla 17 aikaan et tuli kipeitäkin, aina välillä noita tulee mut paljon myös mietoja.
Vihloo kyllä ihan kunnolla alapäätä.
Limatulppaakin tuli TAAS vähäsen. Kuinka kauan sitä oikein voi tällein erissä tulla?? Sitä on tullut jo kohta 1,5 viikkoa melkein joka päivä aina vähän. Mun keho kiusaa mua...
Äsken lähti kylästä kummipoika 10,5kk perheineen, oli mukavata.
Täällä on kanssa vauvelilla hikkaa usein! Nyt just äsken oli tän päivän kolmas hikka. Kyllä se on vähintään 2 krt/pvä kun on hikkaa, joskus neljäkin kertaa. Välillä se tuntuu ilkeeltä kun oikeen hikottelee, tuntuu että 'tärähtelee' takamuksessa asti.
Tyttelille onnea asunnon löytymisestä! Pian teillä onkin kovaa härdelliä sitten muuttopuuhissa..
Hyvää yötä ja huomiseen!
a_j taas (38+4)
Onnea,onnea kovasti! Vauhdikas alku teidän neidille - nyt nauttikaa ja levätkää nuppusen kanssa kunnolla!
Nappula
Ihana lukea kesänuppujen syntymistä :D Todella nopea oli Auringon synnytys, onneksi tiesit jo kokemuksesta, missä vaiheessa ollaan menossa ja osasit pyytää ambulanssia.
Mä ostin viime viikolla vadelmalehtiteetä ja olen juonut sitä kupin päivässä. Suositusten mukaan kannattaa aloittaa yhdestä kupista ja lisätä määrää lasketun ajan lähestyessä. En ole vielä huomannut mitään vaikutuksia, mutta se maistuu ihan hyvälle, joten voin juoda sitä muuten vaan :) Mä ostin sitä Tampereen Punnitse ja säästä -kaupasta.
Neuvolassa oli kaikki tänään ok. Painoa oli tullut 600 grammaa viikossa, yhteensä koko raskausaikana kymmenisen kiloa. Olo on ihan hyvä, vaikka välillä väsyttää tosi paljon. Hemoglobiini onkin alhainen ja saan syödä Retaferia ainakin synnytykseen asti.
Mullekin sanottiin tänään neuvolassa, että nyt sit saa tehdä kaikkea, mikä oli aiemmin kiellettyä. Varmaan tarkoitti sillä just liikkumista ja muuta riuhtomista :D Mulla tuleekin harjoitussuppareita nykyään niin harvakseltaan, että pitää kai alkaa siivota ja kävellä entistä reippaammin.
Haissa 37+5
Siis meidän huushollin pinnankireys!
Nyt tuo isännänretku ilmoitti olevansa myös ensi viikonkin poissa!!! Eli käy vaan la-su kotona kääntymässä ja häipyy ulkomaille taas. (iso liuta rumia sanoja tähän perään sensuroituna)
Ikinä en ole valittanut sen reissaamisista, päinvastoin, mutta nyt tähän ajankohtaan - ja vielä kun on virallisesti lomallakin tuo äijä. Selkeästi tekee kaikkensa ettei vahingossakaan tarvitse A) tulla mukaan synnärille ja B) jäädä useammaksi päiväksi kotiin yksin lasten kanssa. (ja toinen samanlainen liuta niitä kirosanoja!!!)
Eli syntyi milloin tahansa tuo Urpo-Ulla, niin kusessa olen lasten-ja eläintenhoidon osalta. Kaverin mies sentäs naapurikunnassa on lupautunut lastenvahdiksi synnytyksen ajaksi, on vaan tilattava taksi, lastattava lapset kyytiin ja hurautettava ensin 20km naapurikuntaan ja sieltä sitten jatkettava taksilla toiset 20km synnärille. Mahtaa olla mannaa puhista supistusten keskellä taksin etupenkillä - toivottavasti ei kuitenkaan siihen penkille päätä syntyä...
Täytyypä neuvolassa kysellä tuota polikliinisen synnytyksen mahdollisuutta, ei kyllä houkuttaisi yhtään, mutta en pysty jäämään sairaalaan itkeskelemään ja stressaamaan noitten isompien lasten tilannetta yhtään. Ja koiratkin kai jonkun pitäisi vielä hoitaa....
No joo, jos siirtyisi muuhun kuin omaan napaan :-P
Tyttelille onnittelut asuntokaupoista! Ihanaa päästä sitten omaan kotiin vauvan kanssa!
Ja Alcatrazin varsat oli niiiiiiin liikkiksiä, iski kauhia ikävä talleille itselläkin taas :-)
KAnelisokeri: Ja minä kun luulin meidän poitsulla olleen iso pipo :-D Mutta kyllä teikäläisen jälkikasvu veti nyt pitemmän korren. Ei ihme että sellaiset repeämät saitkin, huh-huh! Meidän pojulla oli vaan 37,5cm - ja kun muutoin kokoa oli vain 3,2kg ja pituus 48cm niin aikamoinen kaalimaan kakarahan tuo pyöreydessään oli ekat vuodet. Tytöt meillä olleetkin ihan normikokoisia vaikkakin lyhyitä, saas nähdä mitä tällä kertaa tuolta ulos putkahtaa ;-)
Pinnasängyistä: jos tuntuu liian tilavalta niin pyyherullilla tms voi tosiaan niitä reunoja vähän topata. Meillä vauvat nukkuneet alkuun aina kapaloituna joten ei ole liika tilavuus sängyssä haitannut.
Tuota vadelmanlehtiteetä tännekin ja vähän äkkiä!!!!!! :-D
Hammaslääkäristä on meillä joutunut aina maksamaan raskaana ollessaankin (Hki sekä nyt Läntisellä Uudellamaalla), mahakkaat on vaan oikeutettuja kunnalliseen hammashuoltoon eikä tarvitse niiiiiiiiiiiin montaa kuukautta jonottaa kuin ei-mahakkaana. Viikko sitten minulla olisi ollutkin käynti mutta peruin sen huonon olon ja supistelujen takia. Käyn sitten kesällä joskus myöhemmin.
Käytiin tänään sitten vihdoin hakemassa turvakaukalo ja ensisänkykin korjauksesta. Miehenhän ne piti hakea myöhemmin, mutta kun häipyy maisemista niin pakkohan mulla joku istuin olla millä saan sitten vauvan taksiinkin laitokselta kotiutuessa. Sänkyyn ei ole reunapehmusteita, en ole vieläkään saanut aikaiseksi ommella niitä. Ompelen ensin sen ripustettavan kehdon ja sitten vasta pehmusteet - ellen nyt sattuisi jostain netistä löytämään suht siistin ja kukkarolle sopivan suojan.
Kaukalon kanssa kävi tuuri, saatiin satasen halvemmalla esittelykappale. Väri tosin on ihan kauhea, se kaikista pahin mitä olla voi, mutta ei auta, on se satku vaan niiiiiiin iso raha näillä minimiäitiyspäivärahoilla. Ja tietysti heti kotona nuorempi koiranrotkale ehti sen kuolata läpimäräksi joten tulipahan sitten saman tien pestyä kaikki osat siitä kunnolla puhtaaksi.
Nyt sitten vielä muistettava pakata vauvalle vaatteet kotiutumista varten, nekin kun mun pitää nyt itse muistaa ottaa mukaan synnyttämään mennessä kun ei ole kukaan niitä enää sitten laitokselle tuomassa. (purnausta,purnausta,purnausta...)
Nukkumiset tuntuu monella olevan vähän heikolla tolalla, otan osaa! Itse kuulun niihin onnellisiin jotka ei yöllä juokse lainkaan vessassa vaikka litratolkulla juonkin aina iltaisin. Keskimäärin kerran yössä herään kääntämään kylkeä, muuten saan nukkua heräämättä. Mitä nyt nuo vatsakivut herättelee joskus enemmän, joskus vähemmän.
Mutta nyt muihin hommiin ja suunvuoro teille muille!
Lisää vauvauutisia odottelemaan!
Nappula ja U-U 38+6
Ihania uutisia!!!! Aika vauhdikas oli, nopeasti ohi siis! Kaikkea hyvää teille.
Olisipa mullakin nopea synnytys, toinen oli vauhdikas, 3h35min. en tiedä enteileekö mitään tähän synnytykseen.
Lisäuutisia odotellen, Selma (joka näyttää ihan noita-akalta kun kulmat värjättiin liian tummiksi. Tai siis mustiksi, ja itse olen ihan vaalea. en taida olla oikein tottunut, kun oli eka kerta)