**KESÄNUPUT ma-ke**
Kommentit (110)
Kanelisokeri, voi että. Anna minä puhallan. Puuh. Hirvitys kun tuommoisia voi sattua ihan salamaniskusta etkä mitään voi estääksesi. Olet onnekas kun päänsäryllä selviät.
Sakariini: Ja täyttä kukkua tuo sukunimiasia. Ihan varmasti saatte vauvallenne isänsä sukunimen. Sano kaverillesi että tarkistaa faktat eikä horise tyhmiä. Olisipa meilläkin hauskaa jos olisin naimisissa uuden miehen kanssa ja meidän yhteinen lapsi saisi mun exmiehen sukunimen koska vanhemmilla lapsilla on se. :D haloo..
Minulla on kuulumisia synnytystapa-arviosta.
Vauvan kokoarvio on tällä hetkellä 3220g ja olikohan 32cm pitkä. Kuulemma pontevalta näytti. Mittasivat pään ympäryksen suhteen vartalon ympärystä ja nostivat minut seinälle siitä että jos kasvaa vartalo isommaksi kuin pää, voi synnytyksessä tulla ongelmia. No, olisihan se hassu tapa syntyä että pää mahtuisi ulos mutta jäisi mahasta kiinni. :)
Minulle on koko ajan sanottu että hyvät ovat olleet sokeriarvot ja painoa ei ole tullut kuin 8kg ja viikolta 36 lähtien ei tartte enää vahdata noita sokereja. No tämäpä kääntyi sitten päälaelleen. Sokeriarvot olivat ihan hyvät mutten niitä ollut mitannut tarpeeksi päivän ajalta. Painoa ei missään nimessä tulla enää lisää koska olen niin lihava muutenkin ja nyt vasta lopun ajan olenkin sitten vellidieetillä ettei lapsi liho enkä minäkään. Jesh.
Se lääkäri paasasi minulle niin että sylki roiskui ja kaksi kätilöä komppasi vieressä. Olo oli vähän pieni niiden edessä. Halusin vain pois sieltä mahdollisimman nopeasti.
Asiaahan ne puhuivat mutta tuli taas semmoinen olo että haukkukaa nyt läski pystyyn. Kun olevinaan olen tuon asian perään katsonut niin sitten se ei riitä, päinvastoin. Pojan neuvolakortista katselin että samoilla käyrillä on kasvanut sekin, tosin syntyi 10 päivää etuajassa. Mies siihen tuli selventämään että ei kai sillä painolla niin merkitystä kuin miten iso on vartalo päähän verrattuna. Siinä repesi mulla. Oon tänään heränny 4 jälkeen ja väsy pojan riehumisesta ja tytön kiukuttelusta. Olisin edes vähän myötätuntoa kaivannut kun oli niin paskat fiilikset. Kaippa tuo oli jälleen oppitunti miehelle että älä mene korjaamaan liikaväsyn vaimon mietteitä. Taukki.
Et silleen.
- läskiperse
tosta Kanelisokerin kauheasta päivästä...Onni onnettomuudessa että kummallekaan ei käyny sen pahemmin :) Mä olisin varmaan ollu ihan hysteerinen jos itelle ois noin käyny. Mä oonkin koko raskauden ajan sanonu että en niin välitä jos itte kaatuisin, mutta ku pieni vauva on mukana (eli siis kohdussa) niin en todellakaan halua vaarantaa mitään... Isot halit täältäkin teille molemmille- toivottavasti kaikki hyvin :)
Sakariini: Sama tieto mullakin tosta sukunimi-asiasta ku Pirkolla...Eli avopuolisoina saatte päättää kumman sukunimen annatte vauvalle. Vaikka sisaruksella olisi mikä nimi, se ei siihen vaikuta...Se onkin sitten eri asia jos saatte toisen vauvan ja teillä edelleenkin on avopuolison kanssa eri sukunimet...Silloin on sitten toisellekin vauvalle pakko antaa sama sukunimi kuin sisarukselleen...Mutta tämä pätee siis vain näissä tapauksissa kun isä ja äiti ovat molemmilla samat...Jos nyt ymmärsit mitä tarkoitin? :)
Oon muuten kans huomannu saman ku joku muukin...eli että näitä meidän sivuja käydään lukemassa ihan hirveesti...
Öitä :)
Suvi edelleenki 37+6
Nousinpa sitten kukonlaulun aikaan ylös kun uni ei enää tule.
Toivottavasti kanelisokeri selvisit pelkällä säikähdyksellä, ja vauva jatkaa normaalia liikkumista yms. Ikävää että tollaista pitää sattua.
Sukunimistä: Mun käsittääkseni sisaruksila saa olla eri nimet, vaikka molemmat vanhemmat olisisvat samat. Itse muistelen että ainakin yhdellä mieheni tuntemalla pariskunnalla (avopari) on lapsilla eri sukunimet. Ovat käyttäneet vuorotellen äidin ja isän sukunimeä.
En nyt enää muista mitä kaikkea piti kommentoida, kun juttuja on niin paljon.
Vauva on ihmeen vähäliikkeinen jo useamman päivän, sillä alkaa varmaan tila pikkuhijaa käymään ahtaaksi. Supistuksia tulee samaan tahtiin kuin on tullut jo tammikuusta lähtien. Ja limatulppaa ei näy eikä kuulu. Valkovuotoa kylläkin riittää. Tuntuuko teillä muilla vauvan potkut ylämahalla? Kun mulla melkein kaikki potkujen tapaiset tuntuu navan alapuolella..?
sroigh ja masuvauva 38+1
Onneksi ei kuitenkaan käynyt mitään vakavampaa, mutta todella rajulta kyllä kuulosti tuo sinun "lentäminen".
Tänne kuuluu erittäin tasaista. Luulen että synnytän rv 42+ . Ainakin pääsee nauttimaan loppuviikon ihanista säistä, eikä tartte laitoksella maata. Jotain positiivista koittaa keksiä. Eli ei supistuksia, ei kolotuksia, ei vihlaisuja alapäässä....
Tänään on luvassa metsäretkeä naapurin lasten kanssa sekä kesäkukkien istuttamista.
Ajattelin tulla ehdottamaan päivän tai kahden pinoja, kun tuntuu että nämä ma-ke ja to-su pinot tuntuu paisuvan niin pitkiksi. Olisiko lyhyempiä hiukan helpompi lukea?
Huomenna aamulla jälleen neuvolaan, niitä kuulumisia siis luvassa huomenna.
Eliador 38+6
Kohta puoliin pitää alkaa lipumaan kohti neuvoaa ja sitten sinne lainaneuvotteluun. Supistukset ovat tasaisesti jatkunee, välillä on vähän kipeitäkin. Eli ehkä mulla on toivoa synnyttää ensi viikolla. Maanantaina klo 14 jälkeen ois ihan hyvä aika... (eiks siitä saa päättää itse??)
Mie taas toivoisin, että sais lapsen pihalle ennen helteitä. Kuumat ilmat tuovat mukanaan vain turvotukset ja tukalan olon.
Oispa tää nyt viimeinen neuvolakäynti. Ärsyttää raahautua sinne joka viikko kun ei siellä mitään uutta tule esille. Meillä kun on nuo aluejaot vähän oudot, niin joudun menemään aika pitkän matkan päähän neuvolaan. Onneks bussi kulkee ja vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi.
Palailen illalla. Niin ja parin päivän pinot kuulostaa hyvältä. Me ollaan aika ahkeria kirjoittajia!
Tytteli-83 rv 39+3
No sitten yöllä jo heräsin siihen, että kallonpohjan lihaksia kiristää. Aattelin että tästä kun pahenee niin onpa kiva päänsärky. Sain kuiteski unen päästä kiinni ja väsyä nukuinkin sitten todella sikeästi. No aamusta se sama takakireä tunne oli tallella ja eikun särkylääkettä oli otettava käkätintä kohden. Sen verran Panadolilla helpotti että sain venyteltyä niskaa. Oli kuitenkin jäätävä tytön kevätjuhlista kotiin. Ja peruin muuten sen siskon lakkiaisiin menon myös. Selkää särkee eikä se autossa istuminen tuntunut hyvältä liikkeeltä. Äitee sitten motkottaa kun ei saa mukeloja luokseen. Minkäs teet?
Niin siitä synnäriarviosta jäi sanomatta se, että kohdunsuu oli auki sormelle ja kaulaa jäljellä 3cm. Eli ei odotettavissa mitään ihan heti. Kun ne oikeat synnytyspoltot puuttuvat niin kai tuo raasu saa masuaan kasvatettua vielä ihan kunnolla..
Toivottavasti ei jää jumiin..
Ja tuo lääkäri oli sitä mieltä että jos kasvaa liian paksuksi niin pitää käynnistää synnytys sitten jo ennen laskettua aikaa. Mutta tuohonkaan en jaksa täysillä uskoa kun yksi lääkäri sanoo yhtä ja toinen toista niin seuraavalla on varmasti semmoinen mielipide että ei tässä mitään hätää, katsotaan sitten viikolla 43.
- BMI35-Pirkko ja punkero rv 36 tasan
onneksi sentään viikot menevät eteenpäin.
Kauheeta mitä sitä voikaan sattua, toivotaan että vauvalla kaikki hyvin!
Eilen pääsin kehumasta, että olen muka päässyt oksennuksista eroon niin paskanmarjat! Aamulla tuli täystyhjennys kummastakin päästä. Onni oli ettei yhtäaikaa ;)
Suihkuun lähettiin pojan kaa ja olo on ollut nyt ihan ok. Mitä nyt juilii sitä häpyliitosta, niinku joka päivä nyt. Hankala nousta, hankala kävellä ja auta armias, hankala nukkua!
Toivotaan ettei enää kauaa mee..
Mansikkapirkolle halit kans. Kyllä on ollut sulle läksytystä, hyi niitä tohtoreita! Antasivat toisen olla, kun vauva ihan normikokoinen. pyh.
Rouva 39+2
Hui! Kanelisokeri kun pelästytit. Onneksi olette vauvan kanssa kunnossa:)
Stemppiä synnytykseen Mariatar!
Täällä ei ole vielä alkanut "JOKO" puhelut. Kun kaksi edellistä on mennyt 2,5vkoa yli, niin kukaan ei varmaan nyt edes odota että nyt tapahtuisi sen aikaisemmin mitään:D
Pahoinvointi on taas palannut tännekkin:( Osasin sitä kyllä odottaakkin, ennenkin on aina loppuvaiheessa pahentunut.
Yksi koneellinen vauvanvaatteita pitäisi vielä pestä ja silittää. Sitten se puoli on kunnossa. Vaipat ja muut tarvikkeet on hommattu. Itselle pitäisi vielä ostaa vaippoja ja imetysritsikat. Aikaisemmat ritsikat on aika huonossa kunnossa jo. Mun on kyllä helppo ostaa liivitkin etukäteen kun mun rinnat eivät kasva raskausaikana ollenkaan(?) ja silloinkin kun maito nousee niin vain aavistuksen verran. B-kupin liivit menee normaalisti ja imettäessä:D. Pakko lisätä et maitoa multa tulee siltikin ihan älyttömästi.
ilonella rv tasan 37
Kanelisokeri: Hui sentään!!!! Onneksi ei käynyt pahemmin, ihan tuli kylmät väreet kun luin kirjoitustasi..
Mariatar: Tsemppiä synnytykseen! Tänään on hyvä päivä vauvan syntyä =) meidän kuopus on syntynyt tänään tosin 4v aiemmin ;)
Kylläpäs on päivä mennä hujahtanut! Aamulla kävin kuopuksen kanssa näin synttäripäivän kunniaksi 4v-neuvolassa ja hyvin suoriutui tehtävistään =)
Sitten kotia syömään ja kahvittamaan vieraita, osa vieraista tulee vasta lauantaina.
Voinnissa ei mitään uutta, eilen huomasin että masu on tipahtanut nyt jo todella alas..kuinkahan kauan vielä menee kun itse pääsee tositoimiin..
Tsemppiä kaikille ja voikaa hyvin!=)
Kauris ja pulla rv36+6
Kamalaa Kanelisokeri - olit varmasti kauhuissasi bussihötäkän jälkeen! Minä ainakin olisin itkeä tihuuttanut koko päivän, huh. Mutta onneksi mitään pahempaa ei kuitenkaan sattunut!
Täällä oli puhe ehkäisystä, ja itse vannon kyllä hormonikierukan nimeen - ajattelin sen laitatuttaa uudestaankin. Pillerit vaikuttivat mullakin mielialaan, ja tulipa niistä valtavia finninmollukoitakin. Kierukka taas teki hyvää runsaille kuukautisille, oli vaivaton eikä vaikuttanut nuppiin :) Laastareitakin meinasin kokeilla, hain jopa reseptin, mutta sitten päätettiinkin rueta vahvasti yrittämään tätä pikkuista ja niin jäi kokeilu ;) Minulla on ystävä, joka niitä käyttää, ja häntä tympii se ihoon jäävä liima. Ja toisaalte ne ei pysy paikollaan.
Tänään oli neuvola, eikä oikein ollut mitään uutta.. Vauva oli hoitajan mukaan samoissa asemissa kuin viikko sitten, ei ainakaan vatsanpäältä kokeiltaessa ollut humpsahtanut juurikaan alaspäin. Turhauttavaa, voisihan se tulla sovitusti lauantaina, voisihan? Äsh, teillä sentään on tuntunut oikeita supistuksiakin, ja limatulppaakin on tullut - mulla taas ei supparit ole niitä mahan kovenemisia kummempia...
Hei mutta kertokaas UUSPERHEELLISET mulle pari faktaa:
Ystävä pelotteli että lapsi saa aina sisaruksensa sukunimen - siinäkin tapauksessa että isä olisi eri. Se kuulosti niin utopistiselta, etten voi uskoa sen olevan totta. Meillä tilanne on nimittäin sellainen, että esikoisella (joka ei siis ole nykyisen miesystäväni) on minun sukunimeni, ja tälle uudelle haluamme antaa isänsä sukunimen koska olemme kuitenkin naimisiin menossa (häät siirtyi vauvauutisen vuoksi :)
En muista enää edes isyystunnistus kuvioitakaan, voisiko joku nyt auttaa että miten nämä systeemit menee avopareilla- ja miten tosiaan on lapsen sukunimen laita? Kiitos :)
Vointeja kaikille - ja vauvoja! :)
Sakariini 39+4