Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että alkaa ottaa päähän nämä työtöntä lähestyvät rekryfirmat: tule ilmaiseksi töihin 5 kuukaudeksi

Vierailija
19.02.2020 |

Saat mahtavan etulyöntiaseman!

Taas tuli tuollainen eilen. On erikseen junioriohjelma vastavalmustuneille ja senioriohjelma kokeneille. Yhtä kaikki teet 4-5 kk ilmaistyötä jollekin yritykselle omalla alallasi, koulutustasi vastaavassa työssä. Palkkaa ei tipu mutta työttömyyskorvauksen saat pitää.
Vähän kuin työkokeilu mutta härskimpi, kun pitää jo olla sopiva pätevyys ja mieluusti pitkä kokemuskin.

Kommentit (204)

Vierailija
201/204 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkiä? Voisin muutaman lukea ja naureskella. Tarkemmin ajateltuna tämähän vain vahvistaa sen mikä jo tiedetään: ei ole työvoimapulaa vaan palkanmaksupulaa

Tässä on juuri se, mikä päättäjille ei vaan mene jakeluun: ei ole työvoimapulaa vaan palkanmaksupulaa.

Yritetään vaikka mitä konsteja, eikä tajuta mikä työttömyydessä on oikeasti se suurin haaste. Eli tämä: "ei ole työvoimapulaa vaan palkanmaksupulaa."

Ja avataan vielä palkanmaksupula:

Liitot on neuvotelleet niin kovat palkat ettei niillä kannata palkata Suomessa koska työn tuottavuus ei ole kv. tasoa.


Palkanmaksupula lähtee sillä että palkkoja kohtuullistetaan.

Kuplahan se oli asuntojenkin hinnoissa jota nyt sitten korjataan.

Vierailija
202/204 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarttua tilaisuuteen päästä ilmaiseksi "töihin". Vielä muutama vuosi lisää porvarihallitusta, niin työttömän pitää maksaa työpaikasta. Ulkomailta Suomeen paperittomina töihin tulevien kohdallahan se on jo todellisuutta, esim marjanpoimijat ravintolatyöntekijät. Rakennuksilla kevytyrittäjät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/204 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo vastikkeellisuus on joka tapauksessa tulossa joihinkin ihmisille maksettaviin tukiin, ja juurikin tuohon työttömyyspäivärahaan.

Näin on ainakin suunnitelmat sosiaaliturvan uudistuksesta medioissa uutisoitu.

EK:n märkä uni ei ole sama asia kuin valmis laki.

Vierailija
204/204 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkiä? Voisin muutaman lukea ja naureskella. Tarkemmin ajateltuna tämähän vain vahvistaa sen mikä jo tiedetään: ei ole työvoimapulaa vaan palkanmaksupulaa

Tässä on juuri se, mikä päättäjille ei vaan mene jakeluun: ei ole työvoimapulaa vaan palkanmaksupulaa.

Yritetään vaikka mitä konsteja, eikä tajuta mikä työttömyydessä on oikeasti se suurin haaste. Eli tämä: "ei ole työvoimapulaa vaan palkanmaksupulaa."

Ja avataan vielä palkanmaksupula:

Liitot on neuvotelleet niin kovat palkat ettei niillä kannata palkata Suomessa koska työn tuottavuus ei ole kv. tasoa.


Palkanmaksupula lähtee sillä että palkkoja kohtuullistetaan.

Kuplahan se oli asuntojenkin hinnoissa jota nyt sitten korjataan.

Korkeat palkat? Kyllä meidän palkkataso on huonoin pohjoismaista ja palkat on neuvoteltu yhdessä työnantajapuolen kanssa. Palkkatasoa madaltamalla loppuu se muu kulutus perusasioiden jälkeen sitten kokonaan. Tuotteiden tai palveluiden hinnat ei todellakaan laske vaikka palkkakustannukset olisivat yrityksellä hieman pienemmät, kuten ei hinnat laske vaikka raaka-aineet halpenevat. Kun moni saa käteen työstään n. 2000€ ja siitä vähennetään asumiskulut ja muut perusmenot, niin ei se palkka kaksinen ole kun nuo menot saa katettua ihan tuilla.  Eli n. 200€ hyöty työnteosta/viikko siitä että raataa 40 tuntia. On iso palkka juu. Sitten maksat auton kustannukset ja polttoaineet että sinne töihin pääset. Ei paljoa jää ylimääräistä kulutettavaksi vaikka työtä tekee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi