Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhusten palvelutalossa laimennettu kipulääkkeitä vedellä - ja jaettu lääkkeitä myöhässä

Vierailija
24.05.2026 |

Hämeenlinnalaisessa vanhusten palvelutalossa on laimennettu vahvaa opioidi kipulääkkeitä vedellä sekä jaettu lääkkeitä myöhässä. 

 

Miksi ?

 

LÄHDE 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012029317.html

 

 

Kommentit (259)

Vierailija
241/259 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä pystyy valvomaan menerkö lääke hoitajan suuhun vai taskuun? Yllätyshuumetestit olisi hyvät. Narkkarit jäis kiinni.

Kustannustehottomia ja siksi niistä on monessa paikassa luovuttu kokonaan tai lähes kokonaan.

Mistä tiedät? Lähde tähän tai sinun täytyy olla itse alalla!

Vierailija
242/259 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa hoitaa ihmisiä jotka vain valittaa? Miksi heidän vieläpä pitisi saada valittaa mahdollisimman pitkään?

Tämä! Ja haukkuvat kaikki hoitajat mm huumehörhöiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/259 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä pystyy valvomaan menerkö lääke hoitajan suuhun vai taskuun? Yllätyshuumetestit olisi hyvät. Narkkarit jäis kiinni.

Kustannustehottomia ja siksi niistä on monessa paikassa luovuttu kokonaan tai lähes kokonaan.

Mistä tiedät? Lähde tähän tai sinun täytyy olla itse alalla!

Hyvin päätelty.

Vierailija
244/259 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen,  tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?

Miten edunvalvoja valvoo sitä laimentaako hoitaja lääkkeitä vai ei?

Eikö edunvalvojalle kerrota miksi ja miten hoidetaan ja lääkitään, mitä kaikki maksaa ja mikä on hoitosuunnitelma? Eikö hänen taas tule raportoida Digivirastoon,  jos näin on vanhuksen kanssa sovittu. 

Et näköjään tiedä, mitä edunvalvoja tarkoittaa.

En todellakaan tiedä, olen vain kuvitellut että se olisi yksinäisen vanhuksen turva, vanhuksen jolla ei ole läheisiä omaisia. Onko se siis vain kylmä rahakirstun vartija?

On. Yleensä edunvalvoja huolehtii valvottavan raha-asioista ja omaisuudesta,  mutta ei valvottavasta ihmisestä. 

Kiitos! Mietinkin, että noita sopimuksia teetetään vanhuksilla, kuinka he sitten ovat noin heitteillä😥Eikö kukaan seuraa, edes vilkaise mitä on tekeillä. Ihmisiä he ovat, joskus jollekin rakkaita😥

Miksi ne rakkaat ihmiset eivät sitten hoida?

Tämä! Ai niin ei mitenkään pysty jne

Vierailija
245/259 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hävytöntä ! Ja se johtuu vain niiden NS hoitajien ammattipuutoksesta. Heillä ei ole pätevyyttä ammattiin . Sitten on ne kiinalaiset ja japanilaiset, jotka tuskin ymmärtävät suomea, saati puhuivat sitä. Ja vain muutama sana englantia ymmärtävät ja puhuvat. Ja ne on vaan yhes paikas, taukotilassa ja olevat netissä yms omalla puhelimellaan yms TYÖAIKANA. Ja kun joku vanhus kaipaa esim apua vessassa käymiseen, he eivät välitä mitään vaan jatkavat tylsistyneenä netissä yms olla. Jättävät työnsä tekemättä. Se ei ole oikein. Ei laiskuudesta makseta palkkaa ! Miksi palkkaatte täysin ammttitaidottomia henkilöitä ? Heiltä ei vissiin enää vaadita yhtään mitään, ei edes pätevyyttä. Kuka tahansa hiihoo vaan kelpaa. Vanhuksista ei piitata enää yhtään. Antavat vaan heidän olla. Hyvä, jos edes ruokaa kerran päivässä saavat. Se on tyhmää. Ruokaa kuuluu jokaisen saada aina ajallaan. Ei liikaa eikä liian vähän, eikä väärää ruokaa, esim kala- allergikoille kalaa. He ovat yksinäisiä. Ja usein sidottu kiinni vuoteeseensa tai pyörätuoliin tai tavalliseen tuoliin useaksi tunniksi päivässä, joskus jopa joutuvat nukkumaan yönsäkin siellä. He ovat täysin unohdettuja henkilöitä. Se on väärin ! 

Vierailija
246/259 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.

Ei tässä tainnut olla kyse ohjeen mukaisesta laimentamisesta vaan siitä että joku muu veteli lääkeaineet itse ja sitten täytti pulloa vedellä ettei huomata että se on vajaa. 

Ei selviä tuosta jutusta mitä on tehty, muuta kuin laimennettu.

Oxynorm luios on 10 mg/ml, jos määräty vaikka 3 mg se on niin pieni annos, että pakkohan se on laimentaa, että potilaan suuhun jotain saisi.

Eikä tarvitse, mun äidille annettiin 5 mg annoksia. Annon jälkeen ruiskuun vettä ja se vielä letkuun. Jotta saa ne ruiskun seinään tarttuneet. Muutenhan sä et tiedä paljonko siinä on ainetta, jos joku siihen vettä läträä ennen antamista. Ja näin meillä juuri kävi, hoitaja väitti olevan Oxynormia vaikka se on kellertävää limaista ainetta. Ruiskussa vain 5 mg vettä. Annoin ilmi niin siirrettiin toiselle osastolle hoitajaksi.

No mitähän hyötyä tuostakin oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
247/259 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti en elä vanhaksi.

Minä ainakin haluan elää vanhaksi ja haluan saada hyvää hoitoa tervepäisiltä hoitajilta. Lääkevarkaille potkut välittömästi!

Ja vaadimme myös läheisillemme  ammattitaitoista hoitoa vanhusten palvelukodissa.

Vierailija
248/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sitä kulmalävärit mummon naamassa helisemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
249/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.

Ei tässä tainnut olla kyse ohjeen mukaisesta laimentamisesta vaan siitä että joku muu veteli lääkeaineet itse ja sitten täytti pulloa vedellä ettei huomata että se on vajaa. 

Ei selviä tuosta jutusta mitä on tehty, muuta kuin laimennettu.

Oxynorm luios on 10 mg/ml, jos määräty vaikka 3 mg se on niin pieni annos, että pakkohan se on laimentaa, että potilaan suuhun jotain saisi.

Eikä tarvitse, mun äidille annettiin 5 mg annoksia. Annon jälkeen ruiskuun vettä ja se vielä letkuun. Jotta saa ne ruiskun seinään tarttuneet. Muutenhan sä et tiedä paljonko siinä on ainetta, jos joku siihen vettä läträä ennen antamista. Ja näin meillä juuri kävi, hoitaja väitti olevan Oxynormia vaikka se on kellertävää limaista ainetta. Ruiskussa vain 5 mg vettä. Annoin ilmi niin siirrettiin toiselle osastolle hoitajaksi.

Et ymmärrä että tuon esimerkin vaikuttavan aineen määrä on niin pieni että kyllä siihen ruiskuun vettä täytyy laittaa myös. Vaikuttava aine ei tietenkään laimennu.

Juuri näin, en kyllä hoitajana hyväksy tällaisia epämääräisiä syytöksiä, laimennettu lääkkeitä?
Mehän laimennetaan lääkkeitä päivittäin, siksi niitä lääkelaskuja opiskellaan.


Sensaationhakuista syyttelyä taas, jos kyseessä rikos, eli pulloon lantrattu, se täytyy erikseen kertoa.

Vierailija
250/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suomalsiset palvelutalot ja päiväkodit kunnallisiksi ja erityisvalvontaan ---- yksityiset voitontavoittelijat helkkariin.

 

Tuotto jäisi suomeen, kotimaahan,  eikä rahat valuisi minne lie. 

Luuletko tosiaan tämän koskevan vain yksityisiä.

Voin kertoa että on kyllä julkisella ihan yhtä paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
251/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurihan lintemanni sanoi että hoitajien kielitaitovaatimus on kiusaamista.

Vierailija
252/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka täällä vähättelette tai puolustelette näitä törkeitä vääryyksiä, muistakaa: jonain päivänä makaatte itse näiden sadistien armoilla!  Voi sitten mieli muuttua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
253/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka täällä vähättelette tai puolustelette näitä törkeitä vääryyksiä, muistakaa: jonain päivänä makaatte itse näiden sadistien armoilla!  Voi sitten mieli muuttua...

Mitä väliä sillä on mitä mieltä tuosta asiasta on? Miten se minun tai sinun mielipiteesi muuttaa tilannetta?

Vierailija
254/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka täällä vähättelette tai puolustelette näitä törkeitä vääryyksiä, muistakaa: jonain päivänä makaatte itse näiden sadistien armoilla!  Voi sitten mieli muuttua...

Ei näitä asioita tarvitse kuitenkaan liioitella ja syyllistää kaikkia hoitajia ja haukkua heitä kaikkia huumehörhöiksi jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
255/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään muutosta tapahtunut näiden kirjoittelujen takia? Ei ole, eikä tule. 

Vierailija
256/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään muutosta tapahtunut näiden kirjoittelujen takia? Ei ole, eikä tule. 

Yleisen ilmapiirin takia on tapahtunut se muutos että ne jotka arvostavat työilmapiiriä ja sitä että työssä saa käyttää osaamistaan hakeutuu muualle kuin hoitoalalle. Toki se on myös se mitä yhteiskunta toivoo että hoidosta ei tarvitsisi maksa kenellekään.

Vierailija
257/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti en elä vanhaksi.

Vai oisko kiva vanhuus ilman opiaatteja? Kaikki vanhukset eivät syö opiaatteja.

Vierailija
258/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti en elä vanhaksi.

Vai oisko kiva vanhuus ilman opiaatteja? Kaikki vanhukset eivät syö opiaatteja.

Tuskin kun ei työikäisenäkään pärjää ilman. Asianmukainen kipulääkitys tarvittaessa on minusta normaali toive myös vanhuksena. 

Vierailija
259/259 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä