Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhusten palvelutalossa laimennettu kipulääkkeitä vedellä - ja jaettu lääkkeitä myöhässä

Vierailija
24.05.2026 |

Hämeenlinnalaisessa vanhusten palvelutalossa on laimennettu vahvaa opioidi kipulääkkeitä vedellä sekä jaettu lääkkeitä myöhässä. 

 

Miksi ?

 

LÄHDE 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012029317.html

 

 

Kommentit (259)

Vierailija
161/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, että siitä osasta mitä vanhukset eivät saaneet kääräistiin kadulla hyvät massit.

Ei normaalilla ihmisellä tulisi edes mieleenkään laimentaa vedellä ihmisen vahvaa opioidi-kipulääkitystä !

Ihan tarkoituksellisesti piinattu! 

Toivottavasti joka asianomainen joutuu vastuuseen - ja potkut ikuisesti alalta. 

Varmaan tuo on ollut yksityisessä "hoiva"kodissa ihan ohjeistuksen mukaista toimintaa. Sillä lailla saadaan enemmän voittoja, kun lääkemäärää leikataan. Niin toimii oikeistolainen systeemi.

Hoivakodit lääkkeitä osta. Vanhukset ne maksaa. 

Vierailija
162/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän sanoin. Kipulääkettä ei laimennetaan enkä keksi yhtään syytä miksi joku olisi tehnyt niin. Eli tässä tapauksessa mennyt parempiin suihin. Valitettavasti hoitoalalla on myös kaikenlaisia ihmisiä. Suurinosa hoitaa niin hyvin kun ehtii, mutta joka paikassa on niitä että tehdään vain vuoron pakolliset hommat.

Eikö asia ole ok jos ne kerran menee oarempiin suihin.

Vierailija
164/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän sanoin. Kipulääkettä ei laimennetaan enkä keksi yhtään syytä miksi joku olisi tehnyt niin. Eli tässä tapauksessa mennyt parempiin suihin. Valitettavasti hoitoalalla on myös kaikenlaisia ihmisiä. Suurinosa hoitaa niin hyvin kun ehtii, mutta joka paikassa on niitä että tehdään vain vuoron pakolliset hommat.

Eikö asia ole ok jos ne kerran menee oarempiin suihin.

Onko asia ok sinulle? Vanhus maksaa tarvitsemansa, lääkärin määräämät lääkkeet. Hoitaja käyttää ne. Vanhus ei saa tarvitsemaansa määrää kipulääkettä! Makaa kivuissaan siksi että hoitaja varastaa!

Vierailija
165/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten pitää pienistä eläkkeistään maksaa vielä huumehörhö hoitaja akkojen lääkkeet!

Vierailija
166/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hallitus nostaa asiakasmaksuja myös palveluasemisessa.

Vierailija
168/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, että siitä osasta mitä vanhukset eivät saaneet kääräistiin kadulla hyvät massit.

Tietenkin kaiken liiketoiminnan ensisijainen tavoite on tuottaa maksimaalinen määrä voittoa sijoittajille ja omistajille. Kaikki muu on toissijaista. 

 

Sen takia voi pohtia, onko ylipäätään eettistä, että tiettyjä yhteyskunnan toimintoja avataan näille kaupallisille toimijoille, kun niillä on voittoja tavoitellessaan tapana mennä sieltä, missä aita on matalin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen,  tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?

Vierailija
170/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän sanoin. Kipulääkettä ei laimennetaan enkä keksi yhtään syytä miksi joku olisi tehnyt niin. Eli tässä tapauksessa mennyt parempiin suihin. Valitettavasti hoitoalalla on myös kaikenlaisia ihmisiä. Suurinosa hoitaa niin hyvin kun ehtii, mutta joka paikassa on niitä että tehdään vain vuoron pakolliset hommat.

Eikö asia ole ok jos ne kerran menee oarempiin suihin.

Onko asia ok sinulle? Vanhus maksaa tarvitsemansa, lääkärin määräämät lääkkeet. Hoitaja käyttää ne. Vanhus ei saa tarvitsemaansa määrää kipulääkettä! Makaa kivuissaan siksi että hoitaja varastaa!

On.

Olet sairas. Varastatko itsekin  lääkkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäkohtana mm hoitajien huono kielitaito. muistakaa että demareiden mielestä suomalaisen hoitajan on opetettava näitä kielitaidottomia puhumaan suomea eikä heiltä saa siis vaatia ennakkoon mitään kielitaitoa. 

Vierailija
172/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen,  tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?

Miten edunvalvoja valvoo sitä laimentaako hoitaja lääkkeitä vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kameravalvonta lääkekaapille, kovien lääkkeiden kirjaaminen ka kulutus annettava poliisin tutkittavaksi. Sairaanhoitajalle/ sairaanhoitajille irtisanominen, näin on maan tapa. Miksei kukaan valvo? Esimies pölkylle !

Mitä hyödyttäisi että poliisi noin tutkisi? Jos siihen oikeasti haluttaisiin parannnusta niin ehkä mieluummin sitten farmaseutti vastasmaan lääkehoidosta.

Myös farmaseutti voi olla lääkkeiden väärinkäyttäjä, joka varastaa huumaavat lääkkeet omaan käyttöön. 

Poliisi ei voi olla?

Meinaatko että poliisi tönöttäisi jokaisen laitoksen lääkekaapin edessä vahdissa 24/7? Kun he eivät lääkkeitä saa jakaa kuitenkaan. 

Vierailija
174/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kameravalvonta lääkekaapille, kovien lääkkeiden kirjaaminen ka kulutus annettava poliisin tutkittavaksi. Sairaanhoitajalle/ sairaanhoitajille irtisanominen, näin on maan tapa. Miksei kukaan valvo? Esimies pölkylle !

Mitä hyödyttäisi että poliisi noin tutkisi? Jos siihen oikeasti haluttaisiin parannnusta niin ehkä mieluummin sitten farmaseutti vastasmaan lääkehoidosta.

Myös farmaseutti voi olla lääkkeiden väärinkäyttäjä, joka varastaa huumaavat lääkkeet omaan käyttöön. 

Poliisi ei voi olla?

Meinaatko että poliisi tönöttäisi jokaisen laitoksen lääkekaapin edessä vahdissa 24/7? Kun he eivät lääkkeitä saa jakaa kuitenkaan. 

Mitä väliä? En minä sitä poliisi valvontaa ehdottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten hoitolaitokset tulisi pisteyttää, että ihmiset tietäisivät minne vievät läheisensä.

Jonkinnäköinen Ranking-lista paremmussjärjestyksessä.

Pisteytetäänhän helskutti vieköön jotain ruokaravintoloitakin Michelin-tähdillä.

 

Mihin enää uskallan viedä hauraan äitini/isäni/mummoni/pappani viettämään jäljellä olevia päiviään? Kenen käsiin?

Jos ette maksa hoitoa itse, valinta ei ole teidän.

Vierailija
176/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen,  tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?

Miten edunvalvoja valvoo sitä laimentaako hoitaja lääkkeitä vai ei?

Eikö edunvalvojalle kerrota miksi ja miten hoidetaan ja lääkitään, mitä kaikki maksaa ja mikä on hoitosuunnitelma? Eikö hänen taas tule raportoida Digivirastoon,  jos näin on vanhuksen kanssa sovittu. 

Vierailija
177/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen,  tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?

Miten edunvalvoja valvoo sitä laimentaako hoitaja lääkkeitä vai ei?

Eikö edunvalvojalle kerrota miksi ja miten hoidetaan ja lääkitään, mitä kaikki maksaa ja mikä on hoitosuunnitelma? Eikö hänen taas tule raportoida Digivirastoon,  jos näin on vanhuksen kanssa sovittu. 

Meinaatko että noi kaikki ei olisi kunnossa jos ja kun hoitaja tekee laimennoksen?

Vierailija
178/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen,  tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?

Miten edunvalvoja valvoo sitä laimentaako hoitaja lääkkeitä vai ei?

Eikö edunvalvojalle kerrota miksi ja miten hoidetaan ja lääkitään, mitä kaikki maksaa ja mikä on hoitosuunnitelma? Eikö hänen taas tule raportoida Digivirastoon,  jos näin on vanhuksen kanssa sovittu. 

Et näköjään tiedä, mitä edunvalvoja tarkoittaa.

Vierailija
179/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen,  tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?

Miten edunvalvoja valvoo sitä laimentaako hoitaja lääkkeitä vai ei?

Eikö edunvalvojalle kerrota miksi ja miten hoidetaan ja lääkitään, mitä kaikki maksaa ja mikä on hoitosuunnitelma? Eikö hänen taas tule raportoida Digivirastoon,  jos näin on vanhuksen kanssa sovittu. 

Et näköjään tiedä, mitä edunvalvoja tarkoittaa.

En todellakaan tiedä, olen vain kuvitellut että se olisi yksinäisen vanhuksen turva, vanhuksen jolla ei ole läheisiä omaisia. Onko se siis vain kylmä rahakirstun vartija?

Vierailija
180/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

epäkohtana mm hoitajien huono kielitaito. muistakaa että demareiden mielestä suomalaisen hoitajan on opetettava näitä kielitaidottomia puhumaan suomea eikä heiltä saa siis vaatia ennakkoon mitään kielitaitoa. 

Mitä demareita tähän sotket. Kokoomus jaa soten yksityistämistä ja kokoomuspersut on ympäri maailmaa huokutelleet työntekijöitä Suomeen, milloin pääministeri, milloin työministeri tai joa presidentti elinkeinoministeri vanavedessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän