Vanhusten palvelutalossa laimennettu kipulääkkeitä vedellä - ja jaettu lääkkeitä myöhässä
Hämeenlinnalaisessa vanhusten palvelutalossa on laimennettu vahvaa opioidi kipulääkkeitä vedellä sekä jaettu lääkkeitä myöhässä.
Miksi ?
LÄHDE
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012029317.html
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.
Ei tässä tainnut olla kyse ohjeen mukaisesta laimentamisesta vaan siitä että joku muu veteli lääkeaineet itse ja sitten täytti pulloa vedellä ettei huomata että se on vajaa.
Ketä kiinnostaa hoitaa ihmisiä jotka vain valittaa? Miksi heidän vieläpä pitisi saada valittaa mahdollisimman pitkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen, tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?
Miten edunvalvoja valvoo sitä laimentaako hoitaja lääkkeitä vai ei?
Eikö edunvalvojalle kerrota miksi ja miten hoidetaan ja lääkitään, mitä kaikki maksaa ja mikä on hoitosuunnitelma? Eikö hänen taas tule raportoida Digivirastoon, jos näin on vanhuksen kanssa sovittu.
Et näköjään tiedä, mitä edunvalvoja tarkoittaa.
En todellakaan tiedä, olen vain kuvitellut että se olisi yksinäisen vanhuksen turva, vanhuksen jolla ei ole läheisiä omaisia. Onko se siis vain kylmä rahakirstun vartija?
On. Yleensä edunvalvoja huolehtii valvottavan raha-asioista ja omaisuudesta, mutta ei valvottavasta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.
Ei tässä tainnut olla kyse ohjeen mukaisesta laimentamisesta vaan siitä että joku muu veteli lääkeaineet itse ja sitten täytti pulloa vedellä ettei huomata että se on vajaa.
Ei selviä tuosta jutusta mitä on tehty, muuta kuin laimennettu.
Oxynorm luios on 10 mg/ml, jos määräty vaikka 3 mg se on niin pieni annos, että pakkohan se on laimentaa, että potilaan suuhun jotain saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.
Ei tässä tainnut olla kyse ohjeen mukaisesta laimentamisesta vaan siitä että joku muu veteli lääkeaineet itse ja sitten täytti pulloa vedellä ettei huomata että se on vajaa.
Tämähän on sitten jo rikos, jos näin on tehty.
Haluan takaisin kuntien vanhainkodit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.
Ei tässä tainnut olla kyse ohjeen mukaisesta laimentamisesta vaan siitä että joku muu veteli lääkeaineet itse ja sitten täytti pulloa vedellä ettei huomata että se on vajaa.
Ei selviä tuosta jutusta mitä on tehty, muuta kuin laimennettu.
Oxynorm luios on 10 mg/ml, jos määräty vaikka 3 mg se on niin pieni annos, että pakkohan se on laimentaa, että potilaan suuhun jotain saisi.
Jos se jutussa mainitaan ongelmana niin ei se silloin normaalia toimintaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen, tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?
Miten edunvalvoja valvoo sitä laimentaako hoitaja lääkkeitä vai ei?
Eikö edunvalvojalle kerrota miksi ja miten hoidetaan ja lääkitään, mitä kaikki maksaa ja mikä on hoitosuunnitelma? Eikö hänen taas tule raportoida Digivirastoon, jos näin on vanhuksen kanssa sovittu.
Et näköjään tiedä, mitä edunvalvoja tarkoittaa.
En todellakaan tiedä, olen vain kuvitellut että se olisi yksinäisen vanhuksen turva, vanhuksen jolla ei ole läheisiä omaisia. Onko se siis vain kylmä rahakirstun vartija?
On. Yleensä edunvalvoja huolehtii valvottavan raha-asioista ja omaisuudesta, mutta ei valvottavasta ihmisestä.
Ei se kyllä huolehdi edes noistakaan paitsi mekaanisesti siten että laskut tulee maksettua. Mitään väliä ei tunnu olevan paljonko mistäkin veloitetaan kunhan laskulle esitetään joku nimellisesti hyväksyttävä peruste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.
Ei tässä tainnut olla kyse ohjeen mukaisesta laimentamisesta vaan siitä että joku muu veteli lääkeaineet itse ja sitten täytti pulloa vedellä ettei huomata että se on vajaa.
Ei selviä tuosta jutusta mitä on tehty, muuta kuin laimennettu.
Oxynorm luios on 10 mg/ml, jos määräty vaikka 3 mg se on niin pieni annos, että pakkohan se on laimentaa, että potilaan suuhun jotain saisi.
Etkö ymmärrä lukemaasi? Kuvitteletko jonkun valittavan jostain laimennusuhteesta, jos vaikuttavan lääkkeen annettu määrä on kuitenkin oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.
Ei tässä tainnut olla kyse ohjeen mukaisesta laimentamisesta vaan siitä että joku muu veteli lääkeaineet itse ja sitten täytti pulloa vedellä ettei huomata että se on vajaa.
Ei selviä tuosta jutusta mitä on tehty, muuta kuin laimennettu.
Oxynorm luios on 10 mg/ml, jos määräty vaikka 3 mg se on niin pieni annos, että pakkohan se on laimentaa, että potilaan suuhun jotain saisi.
Etkö ymmärrä lukemaasi? Kuvitteletko jonkun valittavan jostain laimennusuhteesta, jos vaikuttavan lääkkeen annettu määrä on kuitenkin oikea.
Näköjään jotkut kääntävät vaikka mustan valkoiseksi jälkiään peitellessään.
Vierailija kirjoitti:
Haluan takaisin kuntien vanhainkodit!
Yleensä ihminen oppii jo lapsena että haluaamaansa ei aina saa.
Nyt viedään jo kipulääkkeet kuolevien vanhusten suusta.
Vanhusten hoitoalan alennustila on saavuttanut pohjansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.
Ei tässä tainnut olla kyse ohjeen mukaisesta laimentamisesta vaan siitä että joku muu veteli lääkeaineet itse ja sitten täytti pulloa vedellä ettei huomata että se on vajaa.
Ei selviä tuosta jutusta mitä on tehty, muuta kuin laimennettu.
Oxynorm luios on 10 mg/ml, jos määräty vaikka 3 mg se on niin pieni annos, että pakkohan se on laimentaa, että potilaan suuhun jotain saisi.
Eikä tarvitse, mun äidille annettiin 5 mg annoksia. Annon jälkeen ruiskuun vettä ja se vielä letkuun. Jotta saa ne ruiskun seinään tarttuneet. Muutenhan sä et tiedä paljonko siinä on ainetta, jos joku siihen vettä läträä ennen antamista. Ja näin meillä juuri kävi, hoitaja väitti olevan Oxynormia vaikka se on kellertävää limaista ainetta. Ruiskussa vain 5 mg vettä. Annoin ilmi niin siirrettiin toiselle osastolle hoitajaksi.
Kuka sitä pystyy valvomaan menerkö lääke hoitajan suuhun vai taskuun? Yllätyshuumetestit olisi hyvät. Narkkarit jäis kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen, tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?
Miten edunvalvoja valvoo sitä laimentaako hoitaja lääkkeitä vai ei?
Eikö edunvalvojalle kerrota miksi ja miten hoidetaan ja lääkitään, mitä kaikki maksaa ja mikä on hoitosuunnitelma? Eikö hänen taas tule raportoida Digivirastoon, jos näin on vanhuksen kanssa sovittu.
Et näköjään tiedä, mitä edunvalvoja tarkoittaa.
En todellakaan tiedä, olen vain kuvitellut että se olisi yksinäisen vanhuksen turva, vanhuksen jolla ei ole läheisiä omaisia. Onko se siis vain kylmä rahakirstun vartija?
On. Yleensä edunvalvoja huolehtii valvottavan raha-asioista ja omaisuudesta, mutta ei valvottavasta ihmisestä.
Kiitos! Mietinkin, että noita sopimuksia teetetään vanhuksilla, kuinka he sitten ovat noin heitteillä😥Eikö kukaan seuraa, edes vilkaise mitä on tekeillä. Ihmisiä he ovat, joskus jollekin rakkaita😥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksinäisen vanhuksen käsittelyä kotona ja laitoksissa valvo kukaan läheinen, tai edunvalvoja? Miksi nämä Edunvalvontasopimukset tehdään, ei mitään ilmaisia nekään? Pitääkö niiden täytäntöönpanoon maksaa erillinen kyylä?
Miten edunvalvoja valvoo sitä laimentaako hoitaja lääkkeitä vai ei?
Eikö edunvalvojalle kerrota miksi ja miten hoidetaan ja lääkitään, mitä kaikki maksaa ja mikä on hoitosuunnitelma? Eikö hänen taas tule raportoida Digivirastoon, jos näin on vanhuksen kanssa sovittu.
Et näköjään tiedä, mitä edunvalvoja tarkoittaa.
En todellakaan tiedä, olen vain kuvitellut että se olisi yksinäisen vanhuksen turva, vanhuksen jolla ei ole läheisiä omaisia. Onko se siis vain kylmä rahakirstun vartija?
On. Yleensä edunvalvoja huolehtii valvottavan raha-asioista ja omaisuudesta, mutta ei valvottavasta ihmisestä.
Kiitos! Mietinkin, että noita sopimuksia teetetään vanhuksilla, kuinka he sitten ovat noin heitteillä😥Eikö kukaan seuraa, edes vilkaise mitä on tekeillä. Ihmisiä he ovat, joskus jollekin rakkaita😥
Miksi ne rakkaat ihmiset eivät sitten hoida?
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä pystyy valvomaan menerkö lääke hoitajan suuhun vai taskuun? Yllätyshuumetestit olisi hyvät. Narkkarit jäis kiinni.
Kustannustehottomia ja siksi niistä on monessa paikassa luovuttu kokonaan tai lähes kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt viedään jo kipulääkkeet kuolevien vanhusten suusta.
Vanhusten hoitoalan alennustila on saavuttanut pohjansa.
En oikein usko että olisi vielä lähelläkään pohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.
Ei tässä tainnut olla kyse ohjeen mukaisesta laimentamisesta vaan siitä että joku muu veteli lääkeaineet itse ja sitten täytti pulloa vedellä ettei huomata että se on vajaa.
Ei selviä tuosta jutusta mitä on tehty, muuta kuin laimennettu.
Oxynorm luios on 10 mg/ml, jos määräty vaikka 3 mg se on niin pieni annos, että pakkohan se on laimentaa, että potilaan suuhun jotain saisi.
Eikä tarvitse, mun äidille annettiin 5 mg annoksia. Annon jälkeen ruiskuun vettä ja se vielä letkuun. Jotta saa ne ruiskun seinään tarttuneet. Muutenhan sä et tiedä paljonko siinä on ainetta, jos joku siihen vettä läträä ennen antamista. Ja näin meillä juuri kävi, hoitaja väitti olevan Oxynormia vaikka se on kellertävää limaista ainetta. Ruiskussa vain 5 mg vettä. Annoin ilmi niin siirrettiin toiselle osastolle hoitajaksi.
Et ymmärrä että tuon esimerkin vaikuttavan aineen määrä on niin pieni että kyllä siihen ruiskuun vettä täytyy laittaa myös. Vaikuttava aine ei tietenkään laimennu.
Terveisin kalasataman palanut talo jossa palon leviäminen kattoon ei kuulemma pitänyt olla mitenkään mahdollista määräysten mukaan?
Tulee mieleen yksikin puukerrostalo jota tehtiin mutta urakoitsijaa ei tuntunut huolestuttavan että puuelementit oli suojaamatta kaatosateessa viikonloppuja, ja vähemmän yllättäen homeessa jo ennen kuin talo oli edes kokonaan pystyssä. Tai julkisivuremontoitu kerrostalo jossain kontulassa josta tippui seinärappaukset pihalle 10v jälkeen kun homma tehtiin ilmeisesti vähän sinnepäin ja nyt sitten korjataan hitaasti ja huolella. Kaikista muista rakennussekoiluista puhumattakaan.