Vanhusten palvelutalossa laimennettu kipulääkkeitä vedellä - ja jaettu lääkkeitä myöhässä
Hämeenlinnalaisessa vanhusten palvelutalossa on laimennettu vahvaa opioidi kipulääkkeitä vedellä sekä jaettu lääkkeitä myöhässä.
Miksi ?
LÄHDE
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012029317.html
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki suomalaisten rahat on kannettu rikkaille EU maille ja rikkaalle rahastavalle EU eliitille sekä Ukrainan hallinnolle; nyt olisi perittävä takaisin näitä valtavia summia nopeasti...
on järjetöntä että vanhoja suomalaisia ei tämän vuoksi tueta kaikin tavoin...
Eikä meillä yksinkertaisesti ole rahaa. Suomi on maailman rahoittajana. Mutti- perhe vie 80 000 e vuodessa veronmaksajien valtiolle maksamaa rahaa. Näitä otetaan vaan lisää. Ulkomaalaisille annetaan loputkin työt että osa edes tienaa elantonsa. Meidän suomalaisten kustannuksella, meidät ajetaan työttömiksi.
Vaikka rahaa olisikin, kuka sitä haluaisi laittaa vanhustenhoitoon?
Pitkä ketju, en jaksa lukea, mutt ihmettelen tuota opioidien laimennus uutista.
Mitä pahaa siinä on, lääkekipon pohjallehan ne tipat jää, jollei niitä vedellä laimenna.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään seuraukset ovat kovat jos jää kiinni. Menettää ammattioikeudet. Se on aika kova hinta muutamasta pilleristä
Eikä ole. Sain yhden kiinni verekseltään, yritti antaa vettä ruiskussa kivuista kärsivälle äidille. Piti olla vahvaa kipulääkettä. Mitään muuta ei tapahtunut kuin siirrettiin toiselle osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo laimentaminen on käytännössä tehty? Joka toinen ryyni povariin ja joka toinen kahtia?
Nestemäinen on täytynyt olla laimennettu aine
Pitäisikö rikoslakiin lisätä erikseen kohta kiskonnasta hoitosuhteessa liittyen siihen, jos ei saa tarpeeksi ravintoa, lääkeainetta laimennetaan muuten kuin lääkärin määräyksestä, tai muut laiminlyönnit.
Tosin nykyistäkin kiskontasäännöstä saisi mielestäni jo soveltaa tälläisiin tapauksiin, jos hoidettavan ja palvelutalon välillä on sopimus.
Näiden vanhuksia kaltoin kohtelevien palvelutalojen omistavat tahot pitää saattaa korvausvastuuseen joka oikeasti järkyttää niiden taloutta, tyyliin miljoonia/kymmeniä miljoonia. Johto ja vastuuhenkilöt pitää tuomita ehdottomiin vankeustuomioihin. Muuten nämä tapaukset eivät koskaan lopu.
Vierailija kirjoitti:
Näiden vanhuksia kaltoin kohtelevien palvelutalojen omistavat tahot pitää saattaa korvausvastuuseen joka oikeasti järkyttää niiden taloutta, tyyliin miljoonia/kymmeniä miljoonia. Johto ja vastuuhenkilöt pitää tuomita ehdottomiin vankeustuomioihin. Muuten nämä tapaukset eivät koskaan lopu.
Tilanne paranee kun ne lopettaa toiminnan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden vanhuksia kaltoin kohtelevien palvelutalojen omistavat tahot pitää saattaa korvausvastuuseen joka oikeasti järkyttää niiden taloutta, tyyliin miljoonia/kymmeniä miljoonia. Johto ja vastuuhenkilöt pitää tuomita ehdottomiin vankeustuomioihin. Muuten nämä tapaukset eivät koskaan lopu.
Tilanne paranee kun ne lopettaa toiminnan?
Jos ei ole kykyä toimia lainmukaisesti, niin silloin on parempi lopettaa toiminta.
Jotenkin mahdotonta heittää näitä narkkarihoitajia ulos talosta tai mieluiten pysyvästi ulos koko alalta?
Jos siellä siis lääkkeitä varastetaan niin ne menee todennäköisimmin hoitajien omaan käyttöön.
En oikein ymmärrä miten tuolla alalla voi olla jatkuvasti noin vaikeaa korjata edes tuollaisia perusongelmia jotka jokainen normaali firma saa hoidettua hetkessä. Ei normaalifirmassa katsella tyyppiä joka varastaa firmasta, ei tee hommiaan ja pahimmillaan sekoilee päivät ainepäissään hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden vanhuksia kaltoin kohtelevien palvelutalojen omistavat tahot pitää saattaa korvausvastuuseen joka oikeasti järkyttää niiden taloutta, tyyliin miljoonia/kymmeniä miljoonia. Johto ja vastuuhenkilöt pitää tuomita ehdottomiin vankeustuomioihin. Muuten nämä tapaukset eivät koskaan lopu.
Tilanne paranee kun ne lopettaa toiminnan?
Jos hommaa ei saa tehtyä kunnolla niin millä logiikalla sitä pitäisi saada jatkaa. Eihän rakennusliikekään joka ei saa rakennettua pystyssä pysyviä taloja voi kovinkaan pitkään toimia alalla.
Ketään ei kiinnosta. Miksi kiinnostaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään seuraukset ovat kovat jos jää kiinni. Menettää ammattioikeudet. Se on aika kova hinta muutamasta pilleristä
Eikä ole. Sain yhden kiinni verekseltään, yritti antaa vettä ruiskussa kivuista kärsivälle äidille. Piti olla vahvaa kipulääkettä. Mitään muuta ei tapahtunut kuin siirrettiin toiselle osastolle.
Täh??????
Eikö noita pomojasi voi raportoida mihinkään?
Laimennetaanhan laxoberon tipatkin, etteivät kipon pohjalle kuivu.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta. Miksi kiinnostaisi?
Sitten pitää rakentaa systeemi että alkaa kiinnostaa. Ei tässä muu auta, koska ei tää nykytouhu voi jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden vanhuksia kaltoin kohtelevien palvelutalojen omistavat tahot pitää saattaa korvausvastuuseen joka oikeasti järkyttää niiden taloutta, tyyliin miljoonia/kymmeniä miljoonia. Johto ja vastuuhenkilöt pitää tuomita ehdottomiin vankeustuomioihin. Muuten nämä tapaukset eivät koskaan lopu.
Tilanne paranee kun ne lopettaa toiminnan?
Jos hommaa ei saa tehtyä kunnolla niin millä logiikalla sitä pitäisi saada jatkaa. Eihän rakennusliikekään joka ei saa rakennettua pystyssä pysyviä taloja voi kovinkaan pitkään toimia alalla.
Rakannusalalla ei ole samaa ongelmaa kuin hoitoalalla etenkin vanhusten hoidossa. Ihmisiä kiinnostaa rakentaa ja rakennttaa ja sille on rakennttjalla tarve. Vanhuksia taas ei oikein motivoi hoitmaan nykyosin mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta. Miksi kiinnostaisi?
Sitten pitää rakentaa systeemi että alkaa kiinnostaa. Ei tässä muu auta, koska ei tää nykytouhu voi jatkua.
Ketä kiinnostas rakentaa se systeemi?
Laiminlyönnit jatkuneet vuosikymmeniä, nykyään kaiken huippuna kielitaidottomat hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta. Miksi kiinnostaisi?
Sitten pitää rakentaa systeemi että alkaa kiinnostaa. Ei tässä muu auta, koska ei tää nykytouhu voi jatkua.
Ketä kiinnostas rakentaa se systeemi?
Tuo on poliitikkojen ja ministeriön tehtävä. Ei se kiinnostuksesta voi olla kiinni. Jos homma ei toimi niin silloin se on korjattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta. Miksi kiinnostaisi?
Sitten pitää rakentaa systeemi että alkaa kiinnostaa. Ei tässä muu auta, koska ei tää nykytouhu voi jatkua.
Ketä kiinnostas rakentaa se systeemi?
Tuo on poliitikkojen ja ministeriön tehtävä. Ei se kiinnostuksesta voi olla kiinni. Jos homma ei toimi niin silloin se on korjattava.
Kyllähän se on kiinni nimenomaan siitä kiinnostulsesta mitä asioita yhteiskunnassa halutaan.
Eikä meillä yksinkertaisesti ole rahaa. Suomi on maailman rahoittajana. Mutti- perhe vie 80 000 e vuodessa veronmaksajien valtiolle maksamaa rahaa. Näitä otetaan vaan lisää. Ulkomaalaisille annetaan loputkin työt että osa edes tienaa elantonsa. Meidän suomalaisten kustannuksella, meidät ajetaan työttömiksi.