Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhusten palvelutalossa laimennettu kipulääkkeitä vedellä - ja jaettu lääkkeitä myöhässä

Vierailija
24.05.2026 |

Hämeenlinnalaisessa vanhusten palvelutalossa on laimennettu vahvaa opioidi kipulääkkeitä vedellä sekä jaettu lääkkeitä myöhässä. 

 

Miksi ?

 

LÄHDE 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012029317.html

 

 

Kommentit (259)

Vierailija
181/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on myös se, että näihin paikkoihin ei saada pätevää henkilökuntaa. 

Vierailija
182/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on myös se, että näihin paikkoihin ei saada pätevää henkilökuntaa. 

Kukapa tuonne haluaisi töihin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on myös se, että näihin paikkoihin ei saada pätevää henkilökuntaa. 

Ei pidä paikkaansa. Nikkereitä ja taikkuja otetaan. Suomalaiset hoitajat laitetaan työttömyyskortistoon. Tämä asia on tosi.

Vierailija
184/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hoitajathan vievät potilaiden kaikki tarvikkeetkin. Vaatteet päältä, vaipat, peräpukamalääkkeet ja kaikki. Muuttavat myös asumaan potilaiden koteihin, kun joutuvat vuodepotilaiksi... ette siis tätäkään tienneet? 

Vierailija
185/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Mielikuvitus lähti taas laukalle...

Vierailija
186/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laimennus kielitaidon puutetta vai mitä?  Liikakäyttöä hallitaan annostuksella, ei  laimennoksilla.  Jos nyt jotain  laimennettaisiin, pitää hukkamäärä raportoida  jos loppuja ei voi enää käyttää.  Ei sellaisia opiaatteja kai olekaan, sehän olisi hullua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, hauku hoitajat ketju....

Vierailija
188/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hoitajathan vievät potilaiden kaikki tarvikkeetkin. Vaatteet päältä, vaipat, peräpukamalääkkeet ja kaikki. Muuttavat myös asumaan potilaiden koteihin, kun joutuvat vuodepotilaiksi... ette siis tätäkään tienneet? 

Onko dokumenttia missään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh.

Vierailija
190/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki suomalaisten rahat on kannettu rikkaille EU maille ja rikkaalle rahastavalle EU eliitille sekä Ukrainan hallinnolle; nyt olisi perittävä takaisin näitä valtavia summia nopeasti...

on järjetöntä että vanhoja suomalaisia ei tämän vuoksi tueta kaikin tavoin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten pitää pienistä eläkkeistään maksaa vielä huumehörhö hoitaja akkojen lääkkeet!

Äläpä sinä ala haukkumaan hoitajia huumehörhöiksi, kun niitä ei edes paljoa ole sivistymätön ääliö!

Vierailija
192/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hoitajathan vievät potilaiden kaikki tarvikkeetkin. Vaatteet päältä, vaipat, peräpukamalääkkeet ja kaikki. Muuttavat myös asumaan potilaiden koteihin, kun joutuvat vuodepotilaiksi... ette siis tätäkään tienneet? 

Onko dokumenttia missään? 

Mielikuvituksissanne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko laimennus kielitaidon puutetta vai mitä?  Liikakäyttöä hallitaan annostuksella, ei  laimennoksilla.  Jos nyt jotain  laimennettaisiin, pitää hukkamäärä raportoida  jos loppuja ei voi enää käyttää.  Ei sellaisia opiaatteja kai olekaan, sehän olisi hullua. 

Mitä väliä?

Vierailija
194/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin kerran kysymään yhdeltä tuttavalta, miksi lähti sotealalta. Vastaus oli, että ei halua istua oikeussalissa, kun jotain menee pieleen, kun esimiehet eivät tee mitään, vaikka heitä on useaan kertaan informoitu ongelmista, ja tulevat aivan varmasti vierittämään syyn alemmas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyin kerran kysymään yhdeltä tuttavalta, miksi lähti sotealalta. Vastaus oli, että ei halua istua oikeussalissa, kun jotain menee pieleen, kun esimiehet eivät tee mitään, vaikka heitä on useaan kertaan informoitu ongelmista, ja tulevat aivan varmasti vierittämään syyn alemmas.

Juu kannattaa lähteä ajoissa.

Vierailija
196/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on myös se, että näihin paikkoihin ei saada pätevää henkilökuntaa. 

Pätevät käyvät tekemässä yhden vuoron ja lähtevät muualle, kun näkevät yhdessä vuorossa niin paljon kyseenalaista toimintaa, että ei muuta ehtisiä tekemään kuin naputtaa ilmoitusta ilmoituksen perään.

Vierailija
197/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on myös se, että näihin paikkoihin ei saada pätevää henkilökuntaa. 

Pätevät käyvät tekemässä yhden vuoron ja lähtevät muualle, kun näkevät yhdessä vuorossa niin paljon kyseenalaista toimintaa, että ei muuta ehtisiä tekemään kuin naputtaa ilmoitusta ilmoituksen perään.

Missä välissä he ilmoituksia ehtisi tehdä? Kun jonkun on hoidettava ne työtkin.

Vierailija
198/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyin kerran kysymään yhdeltä tuttavalta, miksi lähti sotealalta. Vastaus oli, että ei halua istua oikeussalissa, kun jotain menee pieleen, kun esimiehet eivät tee mitään, vaikka heitä on useaan kertaan informoitu ongelmista, ja tulevat aivan varmasti vierittämään syyn alemmas.

Ihminen on erehtyväinen.

Vierailija
199/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrjö ja Hanna hoivan nettisivujen mukaan sillä on 15 vanhusten ympärivuorokautista hoivaa ja yhteisöllistä asumista tarjoavaa yksikköä. Kahden yhtiön hoivakodin toiminta on aiemmin keskeytetty.

Yle sai hyvinvointialueilta valvonta-asiakirjat 12 yksiköstä. Ongelmia on ollut 11 yksikössä.

 

https://yle.fi/a/74-20227496

 

Ei ole yksittäistapaus. Koko firma toimii laittomasti ympäri Suomen. Miksi tämä sallitaan? Miksi vanhustenhoivaa ei sosialisoida? Kenen idea oli yksityistää sote?

Vierailija
200/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenen idea oli yksityistää sote?"

Yhteiskunnan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä