Vanhusten palvelutalossa laimennettu kipulääkkeitä vedellä - ja jaettu lääkkeitä myöhässä
Hämeenlinnalaisessa vanhusten palvelutalossa on laimennettu vahvaa opioidi kipulääkkeitä vedellä sekä jaettu lääkkeitä myöhässä.
Miksi ?
LÄHDE
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012029317.html
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on myös se, että näihin paikkoihin ei saada pätevää henkilökuntaa.
Kukapa tuonne haluaisi töihin..
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on myös se, että näihin paikkoihin ei saada pätevää henkilökuntaa.
Ei pidä paikkaansa. Nikkereitä ja taikkuja otetaan. Suomalaiset hoitajat laitetaan työttömyyskortistoon. Tämä asia on tosi.
Siis hoitajathan vievät potilaiden kaikki tarvikkeetkin. Vaatteet päältä, vaipat, peräpukamalääkkeet ja kaikki. Muuttavat myös asumaan potilaiden koteihin, kun joutuvat vuodepotilaiksi... ette siis tätäkään tienneet?
No niin! Mielikuvitus lähti taas laukalle...
Onko laimennus kielitaidon puutetta vai mitä? Liikakäyttöä hallitaan annostuksella, ei laimennoksilla. Jos nyt jotain laimennettaisiin, pitää hukkamäärä raportoida jos loppuja ei voi enää käyttää. Ei sellaisia opiaatteja kai olekaan, sehän olisi hullua.
Vierailija kirjoitti:
Siis hoitajathan vievät potilaiden kaikki tarvikkeetkin. Vaatteet päältä, vaipat, peräpukamalääkkeet ja kaikki. Muuttavat myös asumaan potilaiden koteihin, kun joutuvat vuodepotilaiksi... ette siis tätäkään tienneet?
Onko dokumenttia missään?
Koska kaikki suomalaisten rahat on kannettu rikkaille EU maille ja rikkaalle rahastavalle EU eliitille sekä Ukrainan hallinnolle; nyt olisi perittävä takaisin näitä valtavia summia nopeasti...
on järjetöntä että vanhoja suomalaisia ei tämän vuoksi tueta kaikin tavoin...
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten pitää pienistä eläkkeistään maksaa vielä huumehörhö hoitaja akkojen lääkkeet!
Äläpä sinä ala haukkumaan hoitajia huumehörhöiksi, kun niitä ei edes paljoa ole sivistymätön ääliö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hoitajathan vievät potilaiden kaikki tarvikkeetkin. Vaatteet päältä, vaipat, peräpukamalääkkeet ja kaikki. Muuttavat myös asumaan potilaiden koteihin, kun joutuvat vuodepotilaiksi... ette siis tätäkään tienneet?
Onko dokumenttia missään?
Mielikuvituksissanne!
Vierailija kirjoitti:
Onko laimennus kielitaidon puutetta vai mitä? Liikakäyttöä hallitaan annostuksella, ei laimennoksilla. Jos nyt jotain laimennettaisiin, pitää hukkamäärä raportoida jos loppuja ei voi enää käyttää. Ei sellaisia opiaatteja kai olekaan, sehän olisi hullua.
Mitä väliä?
Erehdyin kerran kysymään yhdeltä tuttavalta, miksi lähti sotealalta. Vastaus oli, että ei halua istua oikeussalissa, kun jotain menee pieleen, kun esimiehet eivät tee mitään, vaikka heitä on useaan kertaan informoitu ongelmista, ja tulevat aivan varmasti vierittämään syyn alemmas.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin kerran kysymään yhdeltä tuttavalta, miksi lähti sotealalta. Vastaus oli, että ei halua istua oikeussalissa, kun jotain menee pieleen, kun esimiehet eivät tee mitään, vaikka heitä on useaan kertaan informoitu ongelmista, ja tulevat aivan varmasti vierittämään syyn alemmas.
Juu kannattaa lähteä ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on myös se, että näihin paikkoihin ei saada pätevää henkilökuntaa.
Pätevät käyvät tekemässä yhden vuoron ja lähtevät muualle, kun näkevät yhdessä vuorossa niin paljon kyseenalaista toimintaa, että ei muuta ehtisiä tekemään kuin naputtaa ilmoitusta ilmoituksen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on myös se, että näihin paikkoihin ei saada pätevää henkilökuntaa.
Pätevät käyvät tekemässä yhden vuoron ja lähtevät muualle, kun näkevät yhdessä vuorossa niin paljon kyseenalaista toimintaa, että ei muuta ehtisiä tekemään kuin naputtaa ilmoitusta ilmoituksen perään.
Missä välissä he ilmoituksia ehtisi tehdä? Kun jonkun on hoidettava ne työtkin.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin kerran kysymään yhdeltä tuttavalta, miksi lähti sotealalta. Vastaus oli, että ei halua istua oikeussalissa, kun jotain menee pieleen, kun esimiehet eivät tee mitään, vaikka heitä on useaan kertaan informoitu ongelmista, ja tulevat aivan varmasti vierittämään syyn alemmas.
Ihminen on erehtyväinen.
Yrjö ja Hanna hoivan nettisivujen mukaan sillä on 15 vanhusten ympärivuorokautista hoivaa ja yhteisöllistä asumista tarjoavaa yksikköä. Kahden yhtiön hoivakodin toiminta on aiemmin keskeytetty.
Yle sai hyvinvointialueilta valvonta-asiakirjat 12 yksiköstä. Ongelmia on ollut 11 yksikössä.
Ei ole yksittäistapaus. Koko firma toimii laittomasti ympäri Suomen. Miksi tämä sallitaan? Miksi vanhustenhoivaa ei sosialisoida? Kenen idea oli yksityistää sote?
"Kenen idea oli yksityistää sote?"
Yhteiskunnan.
Ongelma on myös se, että näihin paikkoihin ei saada pätevää henkilökuntaa.