Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön on syytön siihen että on luotu järjestelmä että tuilla pärjää niin hyvin ettei töihin meno motivoi

Vierailija
25.05.2026 |

Syy on päättäjissä jotka ovat mahdollistaneet tämän. 

Kommentit (231)

Vierailija
221/231 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kohtuullisuus on kärsinyt samana inflaation jo siinä kohtaa kun on pitänyt ne 8 lasta hommata. 4 on jo suurperhe, mutta siitä määrästä selviää vielä jos jotain käy. Sen verran pitäisi olla ennakointikykyä ja älyä varautua eri tilanteisiin ettei pyöräytä puolta enempää. Et voi tietää koska sairastut, menee työt tai tulee ero. Lapsia ei voi tehdä holtittomasti ja sillä oletuksella,muut haluaa ne mukisematta ruokkia. "

 

Meillä on ennen lähdetty siitä ajatuksesta että se ei ole sen lapsen vika mihin perheeseen hän on syntynyt joten se lapsi ansaitsee kohtuullisen elämän vaikka se vanhempi olisikin käyttäytynyt vastuuttomasti.

Mutta huomaan että tällainen näkökulma on oikealta kadonnut aika lailla kokonaan ja lasta ollaan valmis rankaisemaan siitä että hänen vanhempansa ei ole osannut käyttäytyä juuri niin kuin poliitikko olisi halunnut.

Ne lapsiperheen saamat tuethan menevät sille lapselle, eivät oikeastaan hänen vanhemmilleen.

Ne tuet on muilta perheellisiltä pois. Tyhmän suurpeerheelisen yh:n lapset saavat terveydenhoidon, ilmaisen päivähoidon, ilmaisen koulutuksen sina tohtoriksi saakka, ilmaisen asumisen, ruoan jne. Mutta se ettei rahat riitä ylellisyyksiin, Lintseihin ja leffoihin on sen syypään niille jälkeläisilleen aivan itse selitettävä ja kannettava vastuu pershedelmiensä mielipahasta. Meillä muillakin on lapset elätettävänä. Ei kiinnosta maksaa teidän kersojenne mäkkäriaterioita, huvipuistoja ja harrastuksia. Ehkä edes ne jälkeläiset oppivat jotain vastuullisuutta, eivätkä halua siirtää typeriä ratkaisuja eteenpäin.

Mua taas ei kiinnosta maksaa Oululaisten sairaalaa. Pärjätkööt ilman sairaalaa saatana, ei ole minun ongelmani.

Vierailija
222/231 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän kannattaisi kerrata ala-asteen matematiikkaa. Koska jokainen tienattu euro vähentää tukea vain puoli euroa. Matemaattisesti työ kannattaa aina. 

Työttömyysetuus ilman töitä = 800€/kk

Työttömyysetuus jos tienaa keikkatöistä 600€: 500€ (Tienestit yhteensä 1100€).

Palkka jos jää juuri työttömyysetuuden ulkopuolelle: 1600€ (tuplasti enemmän kuin työttömyysetuus).

 

Ja nyt hampuusin aloitus voitaisiinkin jo poistaa. Mene töihin vai pitääkö vauhtia antaa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/231 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kohtuullisuus on kärsinyt samana inflaation jo siinä kohtaa kun on pitänyt ne 8 lasta hommata. 4 on jo suurperhe, mutta siitä määrästä selviää vielä jos jotain käy. Sen verran pitäisi olla ennakointikykyä ja älyä varautua eri tilanteisiin ettei pyöräytä puolta enempää. Et voi tietää koska sairastut, menee työt tai tulee ero. Lapsia ei voi tehdä holtittomasti ja sillä oletuksella,muut haluaa ne mukisematta ruokkia. "

 

Meillä on ennen lähdetty siitä ajatuksesta että se ei ole sen lapsen vika mihin perheeseen hän on syntynyt joten se lapsi ansaitsee kohtuullisen elämän vaikka se vanhempi olisikin käyttäytynyt vastuuttomasti.

Mutta huomaan että tällainen näkökulma on oikealta kadonnut aika lailla kokonaan ja lasta ollaan valmis rankaisemaan siitä että hänen vanhempansa ei ole osannut käyttäytyä juuri niin kuin poliitikko olisi halunnut.

Ne lapsiperheen saamat tuethan menevät sille lapselle, eivät oikeastaan hänen vanhemmilleen.

Ne tuet on muilta perheellisiltä pois. Tyhmän suurpeerheelisen yh:n lapset saavat terveydenhoidon, ilmaisen päivähoidon, ilmaisen koulutuksen sina tohtoriksi saakka, ilmaisen asumisen, ruoan jne. Mutta se ettei rahat riitä ylellisyyksiin, Lintseihin ja leffoihin on sen syypään niille jälkeläisilleen aivan itse selitettävä ja kannettava vastuu pershedelmiensä mielipahasta. Meillä muillakin on lapset elätettävänä. Ei kiinnosta maksaa teidän kersojenne mäkkäriaterioita, huvipuistoja ja harrastuksia. Ehkä edes ne jälkeläiset oppivat jotain vastuullisuutta, eivätkä halua siirtää typeriä ratkaisuja eteenpäin.

Mua taas ei kiinnosta maksaa Oululaisten sairaalaa. Pärjätkööt ilman sairaalaa saatana, ei ole minun ongelmani.

Sairaalat on kaikkia eli yhteiskuntaa varten. Et voi tietää, vaikka sinä tai läheisesi ajaisi kolarin ja lähin sairaala on Oulussa.  Sen sijaan yksittäisten ihmisten tyhmien ja vastuuttomien valintojen ei kuulu kuormittaa yhteiskuntaa. Kyse ei ole mistään kertaluontoisesti katkenneesta raajasta, vaan vuosikausien vapaamatkustelusta. Näillä on koko elämä perustettu tukien ja muiden kukkaron varaan. Se ei käy. Viestin pitää olla selvä  tuet eivät nouse esimerkiksi kolmannen lapsen jälkeen. Jos silti hommaat 8 lasta ja et kykene heitä asiallisesti elättämään, menetät lapset parempiin perheisiin.

Vierailija
224/231 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin heti huomenna jos löytyy töitä. Pariin vuoteen en ole päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
225/231 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa sekä tulo- että varallisuuserot ovat mikroskooppisen pienet. "

 

En oikein näe miten Kontulassa toimeentulotuella yksiössä sinnittelevä ja Eirassa 150 neliön arvoasunnossa asuva olisivat vain mikroskooppisen erilaisia.

On tottta että kansainvälisesti vertaillen tuloerot ovat meillä varsin pienet. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin että siinä elintasoerossa ei voisi nähdä mitään moraalista ongelmaa. 

Enkä siis sano että kukaan ei saisi olla rikas. Sanon että kenenkään ei pitäisi olla sillä tavalla köyhä että elämä näyttäytyy näköalattomalta ja vaihtoehdottomalta päivästä päivään selviytymiseltä.

Köyhä voi ottaa peilin,sieltä se syyllinen löytyy.

Vierailija
226/231 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On työpaikan vika, jos palkka on niin pieni, että tuet ovat houkutteleva vaihtoehto...

Kerro se liitoille,he ne huonot palkat sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/231 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kerro kuka? Saan yleistukea 20 euroa/arkipäivä ja siitä verot pois. Laske siitä, miten rellestän täällä ja makaan haluttomana menemään töihin.

Suurin osa työttömistä saa 1000-1500€/kk netto tukia.

Joo eihän tässä hätäpäivääkään olisi jos tulisi nettona edes 1000€. Sillähän maksaa jo asumisen ja ruuan ja saa lääkkeitäkin. 595€:lla joko maksat omistusasunnon kulut tai syöt. 

Olet rikas, jos sinulla on omistusasunto, myy se niin elät hyvin.

Jos työttömyys jatkuu niin todennäköisesti laitan sen vuokralle ja muutan Suomesta. Tuosta saa nyhdettyä niin hyvin vuokraa että vuokratuotoilla elää jo tosi mukavasti jossain muualla. 

Vierailija
228/231 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidon tuki, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772937.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/231 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen työelämä on vankilaakin pahempi rangaistus. 

Vierailija
230/231 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/231 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietynlainen yhteiskunnan turvaverkko on pakko olla olemassa näillä leveyspiireillä ihan jo sen takia, ettei ihmisiä voi heittää talveksi kadulle pakkaseen. Kuitenkin pitäisi pystyä seuraamaan kultaista keskitietä, ja etenkin valtavaksi paisuneen julkisen sektorin osalta ollaan menty aivan liian pitkälle. "

 

Tuo on helposti sanottu yleinen hokema että julkinen sektori on paisunut. Mutta mistä konkreettisesti sieltä ottaisit että ihmiset eivät joutuisi pakkaseen? Työttömyysturvasta tai toimeentulotuesta ei enää kamalasti voi leikata ilman että ollaan joko ilman ruokaa tai suojaa, terveydenhoidosta on hankala leikata ilman että ihminen kuolee ilman hoitoa., koulutuksesta leikkaaminen tulee äkkiä kalliimmaksi kuin mitä sillä säästetään jne.

Eli mitä ihan konkreettisesti leikataan? Ja älä sano hallintoa koska se on samanlainen hokema. Todella isoja säästöjä ei sieltä lähde koska ei se hallinto ole Suomessa ole niin laaja kuin usein kuvitellaan. Valtava enemmmistö julkisen puolen tylntekijöistä tekee muuta kuin hallintoa eikä toisaalta asiat pyöri myöskään ilman hallintoa.

Sanon nimenomaan hallinto. Kyllä muutkin maat pärjää ilman tällaista jättimäistä hallintoa ja byrokratiaa, miksi me emme pärjäisi??!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme