Työtön on syytön siihen että on luotu järjestelmä että tuilla pärjää niin hyvin ettei töihin meno motivoi
Syy on päättäjissä jotka ovat mahdollistaneet tämän.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä aloitus kyllä. Moni on työtön kun ei ole ammatillista koulutusta. Ei voi tehdä työtä jos ei osaa tehdä työtä . Ja kun tietotekniikka muuttui sen säännöt moni tipahti kyydistä. Ja nuoret oppii kyllä nykykoulussa medialuokissa. Nuoret joutuu ottamaan vastuun heistä ja hoitamaan vanhukset niin se on aina ollut. Vastuu siirtyy uudelle sukupolvelle. Kokemusta pitää hankkia kesätöillä ja harjoittelulla. Et sä osaa et ymmärrä ilman opiskelua. Vanhoilla on kokemusta osaamista kun nuorilla taas uutta tietoa. TYÖTTÖMÄKSI joutunut monikin kun joku ulkomaa yritys ei palkkaa suomalaisia mihinkään . Kokeile mennä kiinalaiseen ravintolaan töihin tai libanonilaiseen baariin tai mohametin kioskille .
Itsellä on kolme ammatillista koulutusta ja silti työtön. Työkykyinen olen tosin noista ammateista vain yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kerro kuka? Saan yleistukea 20 euroa/arkipäivä ja siitä verot pois. Laske siitä, miten rellestän täällä ja makaan haluttomana menemään töihin.
Hengissä näytät kuitenkin olevan. Mitä muuta kaipaat?
Samaa voisi kysyä siltä työssäkäyvältä. Hengissä on, miksi siis tarvii ryöstää osakkeenomistajilta osingot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kerro kuka? Saan yleistukea 20 euroa/arkipäivä ja siitä verot pois. Laske siitä, miten rellestän täällä ja makaan haluttomana menemään töihin.
Suurin osa työttömistä saa 1000-1500€/kk netto tukia.
Vai suurin osa 😅 Herääpäs nyt todellisuuteen. Ansiosidonnaisen jälkeen työtön elää vajaalla 600€/kk eikä sillä 1000€/kk ansisidonnaisellakaan elämästä nautita. On kyllä käsittämätöntä miten tietämättömiä ihmiset työttömien elämästä ovat.
Vaikka itse ei olisi ollut köyhä koskaan, sen verran pitäisi itseään sivistää, että ei tekisi itsestään ihan pelleä edes avlla. Minä olen aina ollut varakas, mutta en mä kehtaisi edes äänestää, jos äänestäisin vain kaltaisteni asiat edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kerro kuka? Saan yleistukea 20 euroa/arkipäivä ja siitä verot pois. Laske siitä, miten rellestän täällä ja makaan haluttomana menemään töihin.
Suurin osa työttömistä saa 1000-1500€/kk netto tukia.
Vai suurin osa 😅 Herääpäs nyt todellisuuteen. Ansiosidonnaisen jälkeen työtön elää vajaalla 600€/kk eikä sillä 1000€/kk ansisidonnaisellakaan elämästä nautita. On kyllä käsittämätöntä miten tietämättömiä ihmiset työttömien elämästä ovat.
Vaikka itse ei olisi ollut köyhä koskaan, sen verran pitäisi itseään sivistää, että ei tekisi itsestään ihan pelleä edes avlla. Minä olen aina ollut varakas, mutta en mä kehtaisi edes äänestää, jos äänestäisin vain kaltaisteni asiat edellä.
Just näin. Aika monella työttömällä on omistusasunto ja kesämökki joten tulot voi olla alle 600€/kk. Pikkusen eri summa kuin 1500€ jolla elelisi jo ihan mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kerro kuka? Saan yleistukea 20 euroa/arkipäivä ja siitä verot pois. Laske siitä, miten rellestän täällä ja makaan haluttomana menemään töihin.
Suurin osa työttömistä saa 1000-1500€/kk netto tukia.
Joo eihän tässä hätäpäivääkään olisi jos tulisi nettona edes 1000€. Sillähän maksaa jo asumisen ja ruuan ja saa lääkkeitäkin. 595€:lla joko maksat omistusasunnon kulut tai syöt.
Olet rikas, jos sinulla on omistusasunto, myy se niin elät hyvin.
Tämä kuvitteellinen järjestelmä perustuu sille, että sulla on lauma kakaroita. Nekö ei muka työllistä? Työssä käynti on mukavaa verrattuna ympärivuorokautiseen häirintään ja hermojen koetteluun. Jokaisen lapsettoman sinkun. kannattaa käydä töissä, kun tukia ei tulekaan kuin minimi.
Vierailija kirjoitti:
Muslimies kertoi medioissa ettei hän osta jäätelöautonsa jäätelöihin edes marjoja jos poimijat on joku muu kuin muslimi. PUHUTAANKO RASISMISTA ?
Mistä jäätelöautosta kyse?
Paitsi jos on ollut myötävaikuttamassa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kerro kuka? Saan yleistukea 20 euroa/arkipäivä ja siitä verot pois. Laske siitä, miten rellestän täällä ja makaan haluttomana menemään töihin.
Suurin osa työttömistä saa 1000-1500€/kk netto tukia.
Vai suurin osa 😅 Herääpäs nyt todellisuuteen. Ansiosidonnaisen jälkeen työtön elää vajaalla 600€/kk eikä sillä 1000€/kk ansisidonnaisellakaan elämästä nautita. On kyllä käsittämätöntä miten tietämättömiä ihmiset työttömien elämästä ovat.
Vaikka itse ei olisi ollut köyhä koskaan, sen verran pitäisi itseään sivistää, että ei tekisi itsestään ihan pelleä edes avlla. Minä olen aina ollut varakas, mutta en mä kehtaisi edes äänestää, jos äänestäisin vain kaltaisteni asiat edellä.
Voi sua. Miten saat sen teltan lämpimäksi, talvet ja kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kerro kuka? Saan yleistukea 20 euroa/arkipäivä ja siitä verot pois. Laske siitä, miten rellestän täällä ja makaan haluttomana menemään töihin.
Hengissä näytät kuitenkin olevan. Mitä muuta kaipaat?
Samaa voisi kysyä siltä työssäkäyvältä. Hengissä on, miksi siis tarvii ryöstää osakkeenomistajilta osingot?
Avaa toki ajatustasi väkän enemmän.
Tämä on ihan totta. Avauduin joskus amerikkalaiselle ystävälleni siitä miten elin ja yhä elän tukien varassa. Kerroin tuntevani syyllisyyttä asiasta. Hän sanoi, ettei syy ole minun vaan systeemin.
Olisin varmasti saanut elämässäni jotain aikaiseksi, jos minun ikinä olisi tarvinnut itse yrittää yhtään mitään.
Minulle on aina riittänyt peruselämä, en ole halunnut tai tarvinnut mitään ihmeellistä. Saan syödäkseni - hyvin, katto on pääni päällä ja terveydestäni huolehditaan. Minun siis ei ikinä ole tarvinnut yrittää yhtään mitään.
Mitä ne ihmeelliset suuret tuet on?? Itse sain työmarkkinatuen, vähän asumistukea päälle. En muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kerro kuka? Saan yleistukea 20 euroa/arkipäivä ja siitä verot pois. Laske siitä, miten rellestän täällä ja makaan haluttomana menemään töihin.
Hengissä näytät kuitenkin olevan. Mitä muuta kaipaat?
Samaa voisi kysyä siltä työssäkäyvältä. Hengissä on, miksi siis tarvii ryöstää osakkeenomistajilta osingot?
Avaa toki ajatustasi väkän enemmän.
Mitä avattavaa tuossa nyt on? Se "palkka" on yrityksen rahaa, joka kuuluu osakkeenomistajille. Jokainen sentti, jonka se työssäkäyvä vetää välistä on suoraan pois osakkeenomistajan leivän päältä. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Ei ole mitään taikaseinää, josta sille työssäkäyvälle vedetään ilmaista rahaa! Ne on osakkeenomistajan rahoja!
Mikä sairaus on tällä hullulla tyypillä kun joka päivä täällä vaan lyttää työttömiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työttömällä on sellainen hätä, että parempi olisi, kun sen työpaikan saisi, mutta kun on luotu sellainen järjestelmä, että saa laittaa hakemusta vaikka kuinka helvetisti ja mistään ei kuulu vahingossakaan mitään, ei edes tuurilla. Yrittäminen on sellaista, että hyvin harvaa motivoi palkata lisää väkeä. Päin vastoin, motivoi kuuteen muutosneuvotteluihin puolessa vuodessa ja potkimaan lisää väkeä kortistoon. Missä on Orpon lupaamat 100000 uutta työpaikkaa? Televisiosta näkyy (paitsi MTV), radiosta kuuluu, mutta työpaikkaa ei näy eikä kuulu. Työttömät saa olla työttöminä, koska maassa mennään rikkaat edellä.
Yrittäjäpula, julkisesta sektorista on tullut palkkajohtaja jo 2000-luvun alusta. Suomessa puhutaan jatkuvasti työvoimapulasta ja rekrytointien haasteesta. Harvemmin puhuttu aihe on kuitenkin yrittäjien riittävyys ja suoraan tästä johdettuna yritysten tuottamien työpaikkojen saatavuus tulevaisuudessa. Suurin osa yrittäjistä on yli 55 vuotiaita ja seuraavan kymmenen vuoden aikana tulee lopettamaan kymmeniä tuhansia yrityksiä ja edessämme tilanne, jossa myös yritysten määrä tulee laskemaan ja sitä myötä yrittäjyydestä syntyvät työpaikat sekä verotulot niin ikään tulevat vähenemään.
Yrittäjiä kyllä tulee, jos markkina ei ole täynnä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kerro kuka? Saan yleistukea 20 euroa/arkipäivä ja siitä verot pois. Laske siitä, miten rellestän täällä ja makaan haluttomana menemään töihin.
Suurin osa työttömistä saa 1000-1500€/kk netto tukia.
Joo eihän tässä hätäpäivääkään olisi jos tulisi nettona edes 1000€. Sillähän maksaa jo asumisen ja ruuan ja saa lääkkeitäkin. 595€:lla joko maksat omistusasunnon kulut tai syöt.
Olet rikas, jos sinulla on omistusasunto, myy se niin elät hyvin.
Jos möisin niin ehkä 25000e saisin. Onneksi ei tarvi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kerro kuka? Saan yleistukea 20 euroa/arkipäivä ja siitä verot pois. Laske siitä, miten rellestän täällä ja makaan haluttomana menemään töihin.
Suurin osa työttömistä saa 1000-1500€/kk netto tukia.
Joo eihän tässä hätäpäivääkään olisi jos tulisi nettona edes 1000€. Sillähän maksaa jo asumisen ja ruuan ja saa lääkkeitäkin. 595€:lla joko maksat omistusasunnon kulut tai syöt.
Olet rikas, jos sinulla on omistusasunto, myy se niin elät hyvin.
Jos möisin niin ehkä 25000e saisin. Onneksi ei tarvi myydä.
Asunon arvo todellakin jotain 20-30000 e niin rikas just joo sitä taas kapitalistien mielikuvitus laukkaa.
Työtön on syytön siihen että on luotu järjestelmä että tuilla pärjää niin hyvin ettei töihin meno motivoi.
Työtön on viaton siihen, että monioireiset jää väliinputoajiksi, eikä jää muuta vaihtoa, kuin elää työttömänä. Oireita, joita vähätellään..kroonistuvat ja vie työ sekä toimintakyvyn.
Jos vaikka miettisit asiaa avarakatseisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
"Kohtuullisuus on kärsinyt samana inflaation jo siinä kohtaa kun on pitänyt ne 8 lasta hommata. 4 on jo suurperhe, mutta siitä määrästä selviää vielä jos jotain käy. Sen verran pitäisi olla ennakointikykyä ja älyä varautua eri tilanteisiin ettei pyöräytä puolta enempää. Et voi tietää koska sairastut, menee työt tai tulee ero. Lapsia ei voi tehdä holtittomasti ja sillä oletuksella,muut haluaa ne mukisematta ruokkia. "
Meillä on ennen lähdetty siitä ajatuksesta että se ei ole sen lapsen vika mihin perheeseen hän on syntynyt joten se lapsi ansaitsee kohtuullisen elämän vaikka se vanhempi olisikin käyttäytynyt vastuuttomasti.
Mutta huomaan että tällainen näkökulma on oikealta kadonnut aika lailla kokonaan ja lasta ollaan valmis rankaisemaan siitä että hänen vanhempansa ei ole osannut käyttäytyä juuri niin kuin poliitikko olisi halunnut.
Ne lapsiperheen saamat tuethan menevät sille lapselle, eivät oikeastaan hänen vanhemmilleen.
Ne tuet on muilta perheellisiltä pois. Tyhmän suurpeerheelisen yh:n lapset saavat terveydenhoidon, ilmaisen päivähoidon, ilmaisen koulutuksen sina tohtoriksi saakka, ilmaisen asumisen, ruoan jne. Mutta se ettei rahat riitä ylellisyyksiin, Lintseihin ja leffoihin on sen syypään niille jälkeläisilleen aivan itse selitettävä ja kannettava vastuu pershedelmiensä mielipahasta. Meillä muillakin on lapset elätettävänä. Ei kiinnosta maksaa teidän kersojenne mäkkäriaterioita, huvipuistoja ja harrastuksia. Ehkä edes ne jälkeläiset oppivat jotain vastuullisuutta, eivätkä halua siirtää typeriä ratkaisuja eteenpäin.
Joo eihän tässä hätäpäivääkään olisi jos tulisi nettona edes 1000€. Sillähän maksaa jo asumisen ja ruuan ja saa lääkkeitäkin. 595€:lla joko maksat omistusasunnon kulut tai syöt.