Te-palveluitten tehtävien määräpäivä
Hei, olen ensimmäistä kertaa työttömänä työnhakijana. Sain eilen iltapäivällä suunnitelman, joka olisi viimeistään 20.4 mennessä hyväksyttävä. Yritin tänään ottaa yhteyttä työntekijään, joka sen minulle laati, koska haluaisin kysyä siitä jotain. Mutta hän taitaakin olla juuri tämän päivän poissa! :D
Uskallanko odottaa huomiseen ennen suunnitelman hyväksymistä vai onko päätös tehtävä jo tänään? Tehtävässä ei näy lainkaan kellonaikaa ja haluaisin puhua kys. henkilölle tai saada edes vastauksen viestiin. Ajattelisi, että huomenna on viimeinen päivä tehdä valinta. Mutta olen aiemmin luottanut "xx päivään mennessä" ja asia/tehtävä onkin umpeutunut sinä päivänä.
Kommentit (15)
Laita ye-toimiston sivujen kautta yhteydenottopyyntö tänään. Sieltä omilta sivuiltasi.
Vierailija kirjoitti:
Laita ye-toimiston sivujen kautta yhteydenottopyyntö tänään. Sieltä omilta sivuiltasi.
Kiitos neuvosta, käyn heti katsomassa!
Siis miten noin lyhyt hyväksymisaika? Eilen sait suunnitelman ja huomenna kuitattava.
Näissä suunnitelmissa tosiaan on vain pari päivää hyväksymisaika.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten noin lyhyt hyväksymisaika? Eilen sait suunnitelman ja huomenna kuitattava.
Omastakin mielestä aika lyhyt aika. "Jos et tarkista ja kuittaa suunnitelmaasi 3 päivän kuluessa, voit menettää työttömyysetuutesi määräajaksi" ilmoitettiin eilen saadussa tekstarissa ja oma asiointi -sivuilta näkyykin jo huominen määräpäivänä.
Jos siinä on sovitut työnhakuvelvoitteet, hyväksyisin sen ja tekisin tehtävät ennen eräpäivää. Joskus unohtui eräpäivä ja siitä tuli ongelma, joten nyt teen kaiken heti.
Nostan vielä, jos joku tietäisi kysymykseen vastauksen. Muuten teen, kuten viimeisin kommentoija ehdottikin ja hyväksyn suunnitelman jo tänään. En halua mitään ongelmia siitä, että se jäi kuitattua :')
Vierailija kirjoitti:
Niin ap siis teki eilen suunnitelman ja ainoa vaiva on kirjautua sivuille hyväksymään se. Suunnitelmassa lisänä vain listattu tieto että pitää hakea neljää työpaikkaa.
Älä missään tapauksessa hyväksy sitä tänään, jos koet ettet voi hyväksyä sitä!
Vaan tosiaan laita viestiä sieltä palvelun kautta, että siinä on sitten päivämäärät ja saat vastauksen sen mukaan. Ja sitten vasta hyväksyt, kun se on korjattu mieleiseksesi.
Eihän ne noteeraa sun kysymyksiä, jos nyt sen hyväksyt.
Mitä ihmettä haluaisit siitä kysyä kun yhdessähän te sen laaditte?
Laitat sen kysymyksen ja asiasi vaikka siihen lomakkeeseen. Parempi kuitenkin palauttaa se ajallaan, koska sitä ei voi myöhemmin muokata, kun se menee automaattisesti epäonnistuneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä on sovitut työnhakuvelvoitteet, hyväksyisin sen ja tekisin tehtävät ennen eräpäivää. Joskus unohtui eräpäivä ja siitä tuli ongelma, joten nyt teen kaiken heti.
Ei suunnitelmassa pitäisi olla työvelvotteita.
**** OT******
Itsellä kävi kerran työhakuvelvoitteen kanssa, että menin koneelle kuten yleensä eli iltayöllä. Kävin sitten täyttämässä sen velvoitteen, niin piru vie olikin jo vuorokausi vaihtunut. Eipä kelvannut ja sitten piti selitellä kirjeitse miksi en ollut hyväksynyt sovittuun (heidän asettamaansa) eräpäivään mennessä. Kyse ol i kuitenkin vaan 3 minuutista ja katkaisivat rahahanat käsittelyn ajaksi.
Selitin ja sain rahnat takautuvasti.
Eli tosiaan tarkkana olla. Oma moga joo, aivan tarpeeton sellainen.
Aika outoa, että sulle on tehty joku suunnitelma. Ilmeisesti et ole ihan toivoton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä haluaisit siitä kysyä kun yhdessähän te sen laaditte?
Esim
Omalla kohdalla alkuvuodesta: Käsittelijä sanoi toista puhelimessa ja oli kirjannut toisin. "sieltä sitten soitetaan sulle 3 kuukauden kuluessa. Siellä on ruuhkaa, niin siksi voi kestää noin kauan. " Olin menossa hyväksymään suunnitelmaa, niin siellä lukikin, että mun pitää itse soittaa sinne paikkaan 3 kk:n sisällä. - eikä mitään yhteystietoja yms. Ne piti sitten tsekata erikseen.
Ohis
Voi ei. Useampi kirjoitusvirhe. Haen oikeasti vastausta, älkää tulko kiusaamaan D: Syytän lukihäiriötä ja väsymystä