Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säilytätkö maksetut laskut? Entä muu paperiaines?

Vierailija
25.10.2014 |

Siinähän se kysymys tuli. Ap pähkäilee tavaroiden järjestelyn ja säilytyksen kanssa. Jostain on tullut jäädäkseen tapa säilöä kaikki paperit, myös maksetut paperiset laskut. Mikä on sinun systeemisi ns tärkeiden papereiden kanssa? Säilytätkö esim nykyisen vakuutussopimuksen myös paperilla? Takuulaput? Pankin sopimukset? Eri firmojen laskut sekä ennen maksua että sen jälkeen? Terveyteen liittyvät paperit? Opiskeluun ja työhön liittyvät paperit - esimerkiksi nykyisen työn työsopimus, vanhojen työpaikkojen sopimukset?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetut laskut.. Hohhoijaa.. Ei mitään järkeä. Vepassa on kuitit ja tiedot maksuista ja kaikki laskut kannattaisi muuttaa e-laskuiksi. Vakuutus ja pankkijutut on myös kätevin pitäö vepassa. Palkkatositteet, verotuspäätökset, takuulaput ja erilaiset todistukset kannattaa säästää. Mutta monet tiedot saa nykyisin kätevimmin käyttöön erilaisista sähköisistä palveluista kuten vaikka kelan asiointipalvelusta. Työsopparit suosittelisin pitämään tallessa, ainakin nykyisen. Myös edellisiä voi tarvita myöhemmin. Työtodistukset tottakai.

Vierailija
2/2 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säilytä maksettuja laskuja. Vakuutusoaoereita säilytän kunnes saan uudet, ja osassa on käytössä paperiton palvelu.
Takuulaput säilytän, nekin tosin kävin jokunen aika sitten läpi ja heitin vanhat pois.
Työsopimuksia olen säilyttänyt.

Käyn aika ajoin paperit läpi ja heitän tarpeettomat pois. Mietin kuitenkin kahdesti mitä alun alkaeenkaan tarvitsee säilyttää. Nykyään niin moni asia on verkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla