Hyytävä yllätys pilttipurkissa - YÖK!
http://www.iltalehti.fi/ruoka/2014080518541966_ru.shtml
Loviisalainen Päivi Malila koki tiistaina elämänsä yllätyksen, kun 12-vuotias tytär tuli näyttämään, mitä Piltti-purkin viimeisillä lusikoilla paljastui.
- Olin aivan ihmeissään, että mikä helkutti toi on. Näyttää niin kuin siellä olisi mätä mansikka. Tässä ei pitäisi edes olla mansikkaa, kun kuningattaressa on vain vadelmaa ja mustikkaa, Malila sanoo.
Vielä karummaksi tapauksen Malilan perheessä tekee se, että ennen kuin harvinainen kesäyllätys huomattiin, Malilan viisivuotias tytär oli ehtinyt syödä oman annoksensa.
- Vasta 12-vuotias tyttäreni huomasi ongelman, kun hänellä on tapana syödä viimeiset lusikalliset piltistä.
Kun Malila itse maistoi pilttiä Iltalehden haastatellessa häntä, oli maku karvas.
- Sellaiselta käyneeltä se maistui. Kai lapsen makuaisti on sitten jotenkin erilainen kuin aikuisella, kun viisivuotias ei makua huomannut.
Menikö kansi rikki?
Tapaus tuli todellisena yllätyksenä Malilalle, sillä lapsiperheessä syödään paljon Pilttiä.
- Ihan hirvittävät määrät käytetään näitä tuotteita, mutta minulle ei ole ikinä käynyt näin. Ja jotenkin sen verran luottaa siihen, ettei purkkia tarvitse maistaa etukäteen.
Pilttiä valmistavan Nestlén tuoteryhmäpäällikkö Hanna Vilhunen sanoo, että ennen kuin yritys on saanut tuotteen tutkittavakseen, on hankala arvioida, mistä on kysymys.
Vastaavissa tapauksissa on tärkeää, että tuote lähetetään valmistajalle tutkittavaksi, jotta selviää, mistä on kysymys.
Tuoteryhmäpäällikkö kuitenkin epäilee, että jostain syystä säilyvyyden varmistava tyhjiö on nyt vaurioitunut.
- Meidän tuotteissamme ei käytetä säilöntäaineita lastenruoissa, joten jos säilyvyyden takaava tyhjiömekanismi vaurioituu tai tuotetta säilytetään pitkään avattuna, tuote homehtuu aivan samalla tavalla kuin tavallinenkin marjasose, Vilhunen muistuttaa.Vaikka Malila itse sanoo, että purkki napsahti avatessa aivan normaalisti, Vilhunen arvioi, että esimerkiksi kuljetuksessa tai myymäläkäsittelyssä on voinut tulla vaurio säilyvyyden varmistavaan purkin kanteen.
Kommentit (15)
Yhyy ja itku. Varmaan lapsi saa myrkytyksen ja äiti järkytyksen ja tarvitsee mt apua.
Lapset 5- ja 12-vuotiaita ja "hirvittävät määrät käytetään näitä tuotteita"...?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]
Lapset 5- ja 12-vuotiaita ja "hirvittävät määrät käytetään näitä tuotteita"...?
[/quote]
No miksei, parempi välipala kuin lisäaine-jogurtti. Helteellä maistuu varmasti.
Miten porukka jaksaa soitella iltapäivälehteen näistä?
Voi kyynel. Kyllä muakin ahistaa. Aaaaaaahhhhh....
No onpa tosiaan hyytävän hirveää! Otsikon perusteella luulisi, että sieltä olisi vähintään löytynyt syanidikapseli, tai ainakin joku hiiren sikiö.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]
Lapset 5- ja 12-vuotiaita ja "hirvittävät määrät käytetään näitä tuotteita"...?
[/quote]
No miksei, parempi välipala kuin lisäaine-jogurtti. Helteellä maistuu varmasti.
[/quote]
Jos syö välipalaksi, niin tuskin silloin puhutaan "hirvittävistä määristä".
Kannattaa suosia sitä että lapset oppivat pureskelemaan ruokansa, niin voi nauttia terveellisiä välipaloja syömällä hedelmiä.
Ihmisen kuuluisi pureskella ruokansa. Miksi hedelmät pitäisi nauttia mössönä purkista.
Kannen pitää napsahtaa avattaessa.
Piltit on hirveän suosittuja välipaloja voimistelua harrastavilla tytöillä sekä teinitytöillä koulussa. Mikä siinä, ne on terveellisiä ja hyviä. Yleensä hyvin säilyviäkin. Toki aito hedelmä olisi parempi, mutta monesti toi piltti on vaan yksinkertaisempi - purkki auki ja eikun lusikoimaan.
En kyllä ymmärrä miksi näistä tehdään nykyään maailman isoimpia uutisia. Kas kun ei ole pääuutisena.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]
Lapset 5- ja 12-vuotiaita ja "hirvittävät määrät käytetään näitä tuotteita"...?
[/quote]
No miksei, parempi välipala kuin lisäaine-jogurtti. Helteellä maistuu varmasti.
[/quote]
Jos syö välipalaksi, niin tuskin silloin puhutaan "hirvittävistä määristä".
Kannattaa suosia sitä että lapset oppivat pureskelemaan ruokansa, niin voi nauttia terveellisiä välipaloja syömällä hedelmiä.
Ihmisen kuuluisi pureskella ruokansa. Miksi hedelmät pitäisi nauttia mössönä purkista.
[/quote]
Mä odotin että sinne olisi soseen joukkoon eksynyt perhosen toukka tms.
-11
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:04"]
No onpa tosiaan hyytävän hirveää! Otsikon perusteella luulisi, että sieltä olisi vähintään löytynyt syanidikapseli, tai ainakin joku hiiren sikiö.
[/quote]
Hahaha voi raukat kun noin vanhana syövät vielä kilo kaupalla vauvan sosetta
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:16"]
Mä odotin että sinne olisi soseen joukkoon eksynyt perhosen toukka tms.
-11
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:04"]
No onpa tosiaan hyytävän hirveää! Otsikon perusteella luulisi, että sieltä olisi vähintään löytynyt syanidikapseli, tai ainakin joku hiiren sikiö.
[/quote]
[/quote]
Minäkin odotin hukkunutta torakkaa tms.
Uskomaton tuo äiti. Ei viitsi tai tajua että ruokaa voi tehdä itse!
Meillä on myös vauvaikäinen ja isommat herkuttelee piireillä salaa :D
Illuusio lintukodosta särkyi nyt minullakin. Eikö kukaan ajattele lapsia enää??!