Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiiko tämä kappale laulettavaksi vl-ystäväni häihin?

Vierailija
15.08.2014 |

Olen saanut tehtäväkseni laulaa vl-ystäväni häissä ja mietityttää vähän että minkälaiset laulut ovat sinne sopivia. Tässä ois yks nimeltään Jäähyväiset, jota oon miettinyt. Piano siis säestää mutta laulan yksin. Mitä mieltä olette? Sanat menee näin:

On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa

Nyt meidät yhteen liittää vain muistojemme maa

Jäi jälki sydämiimme

Jälki unelmiin

Teille laulamme nyt näkemiin

kertosäe:

Turvallista matkaa me toivotamme näin

On aika purjeet nostaa ylöspäin

Turvallista matkaa aalloilla elämän

Kanssa hyvän ystävän

Ei huomispäivän teitä voi kukaan aavistaa

On joskus kyyneleitä ja joskus naurattaa

On yksi joka pystyy kaiken ymmärtää

Jeesus

vierellemme aina jää

kertosäe

Tässä vielä linkki youtubeen ko. kappaleeseen:

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole enemmänkin jäähyväislaulu? Ei kai naimisiin mennessä tarvitse sanoa jäähyväisiä? Kaunis laulu muutoin, en sillä.

Vierailija
2/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole Siionin laulukirjassa tai virsikirjassa, niin ei käy lestadiolaisiin häihin. Sori, näin se vaan on. Mun vl-rippikoulupappi paheksui kaikkia hengellisiäkin lauluja, jotka ei olleet virsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei VL häissä lauleta tai tanssita.

Vierailija
4/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Lisäksi jos olet nainen, niin sun julkisia lauluesityksiäsi voi osa paikalla olevista paheksua ihan siitäkin syystä.

Vierailija
5/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs alapeukuttamista siinä on, että kerron totuuksia vl-mielipiteistä? Oikeasti osalle klassinenkin musiikki on liian maailmallista. Nämä ei ole kuulopuheita vaan oikeasti tunnen ja tiedän nämä jutut.

Vierailija
6/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:40"]Jos ei ole Siionin laulukirjassa tai virsikirjassa, niin ei käy lestadiolaisiin häihin. Sori, näin se vaan on. Mun vl-rippikoulupappi paheksui kaikkia hengellisiäkin lauluja, jotka ei olleet virsiä.

[/quote]

Höpö höpö,on paljon muitakin kauniita sopivia lauluja kuin yllämainitut.Sinäänsä fiksua ap lta et ottaa "kulttuurierot' huomioon,hienoa olet oikea ystävä! Kysy morsiammelta mielipidettä.uskoisin et sopivia kansanlauluja,häälauluja tms löytyy klassiselta puolelta varmasti,mut tärkeää on myös esitystapa,jos "iskelmätyyli" jää esityksestä päälimmäisenä mieleen voi homma mennä pieleen.omissa häissäni esitettiin "sä minne kuljet sun kanssas kuljen",raamatun tekstiin pohjautuva kaunis häälaulu.

T.vl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok.

Vierailija
8/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisit ap sun maallistumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisit ap sun maallistumista.

Vierailija
10/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö taas! Se, että häihin pyydetään esiintymään ei-vl-ihminen, kertoo jo hääparin asenteesta (eivät siis ole selvästikään kamalan "tiukkoja"). Ehdottamasi laulu on kaunis ja sopisi varmaan muuten, mutta päättyykö ystävyytenne tähän? 

Todellakin vl-häissä voi esittää muutakin kuin virsiä ja Siionin lauluja. Ehkä kannattaisi kysyä hääparilta toiveita minkätyylisistä lauluista pitävät. Klassisissa lauluissa ja kansanlauluissa on paljon häihin sopivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvin sopii! Ihana laulu! Mutta en tiedä mitkä jäähyväiset ne on, että sikäli..

Vierailija
12/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kaikkea, mutta itse en ainakaan menisi. Koska kyllä siellä sen nuorenparin lisäksi on ne vanhemman polven ihmiset, jotka naama mutrulla tuomitsemassa. Turha höpötellä. Meillä ei rippikoulun päätteeksi konfirmaatiossa saatu esittää edes Simojoen laulua, koska vl-rippipappi ei hyväksynyt mitään niin maailmallista. Itse sanoi näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim se "On neitonen kaino, armainen, mi aamuna sunnuntain.."

Tuo laulu on aika popahtava vl häihin. Nyt on aika paljon kuunneltu sellainen trio ku cuulas, saisitkohan niiden häälaulun nuotteja, youtubesta löytyy niiden lauluja..

Vierailija
14/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen el eli esikoislestadiolainen ja meidän, niinkuin monen muun häissä tuo kyseinen laulu on laulettu viimeisenä kun poistuimme hääpaikalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse moniss vl häissä olleena voin sanoa, että usein on kuullut laulun jonka nimeä en muista, mutta se menee jotakuinkin näin: Sateen jälkeen taivahalle katsomaan jos jäät, nähdä silloin voit sä nauhan kauniin värikkään.. Enempää en muista, joku Sateenkaari tms on laulun nimi. Kaunis kappale ja sopii hyvin jos pianolla säestää! :)

T. Vl

Vierailija
16/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:08"]Itse moniss vl häissä olleena voin sanoa, että usein on kuullut laulun jonka nimeä en muista, mutta se menee jotakuinkin näin: Sateen jälkeen taivahalle katsomaan jos jäät, nähdä silloin voit sä nauhan kauniin värikkään.. Enempää en muista, joku Sateenkaari tms on laulun nimi. Kaunis kappale ja sopii hyvin jos pianolla säestää! :)

T. Vl

[/quote]

Niin, laulun nimi ob Sateenkaaren laulu. Toinen on Paljon ois aihetta lapsella kiittää. En tiedä löytyykö youtubesta! :)

Vierailija
17/24 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laula se sua vain yli kaiken mä rakastan...

Vierailija
18/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänsä teki siinä niin kuin parhaalle itsestä tuntui. Noissa tilanteissa ehkä kuitenkin kannattaisi hieman kunnioittaa sitä kenelle mennään laulamaan, tässä tapauksessa hääparia, joka ilmeisesti kuitenkin musiikillisesti oli hieman eri linjoilla. Aika popahtavan biisin oli laulaja valinnut, itse en olisi sulhasena tykännyt.

Vierailija
19/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotuksen laulun olen kuullut lähinnä hautajaisissa.

Vierailija
20/24 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt ei ainakaan sovi!! "Sua vain yli kaiken mä rakastan" Raamatussa kehotetaan rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseään! Kanttorina tiedän ettei tuota laulua hyväksytä läheskään kaikissa maamme kirkoissakaan vihkitilaisuuksissa laulettavaksi! Vähän ajatusta ja järkeä nyt tähän hommaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä