Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiiko tämä kappale laulettavaksi vl-ystäväni häihin?

Vierailija
15.08.2014 |

Olen saanut tehtäväkseni laulaa vl-ystäväni häissä ja mietityttää vähän että minkälaiset laulut ovat sinne sopivia. Tässä ois yks nimeltään Jäähyväiset, jota oon miettinyt. Piano siis säestää mutta laulan yksin. Mitä mieltä olette? Sanat menee näin:

On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa

Nyt meidät yhteen liittää vain muistojemme maa

Jäi jälki sydämiimme

Jälki unelmiin

Teille laulamme nyt näkemiin

kertosäe:

Turvallista matkaa me toivotamme näin

On aika purjeet nostaa ylöspäin

Turvallista matkaa aalloilla elämän

Kanssa hyvän ystävän

Ei huomispäivän teitä voi kukaan aavistaa

On joskus kyyneleitä ja joskus naurattaa

On yksi joka pystyy kaiken ymmärtää

Jeesus

vierellemme aina jää

kertosäe

Tässä vielä linkki youtubeen ko. kappaleeseen:

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ex-vl, mutta vl-ystäväni häissä hänen ystävänsä lauloi johanna kurkelan Kaikki askeleet. Oli aivan ihana! Ei sen aina tarvi olla niin vakavaa :)

Vierailija
22/24 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laulaisi Jäähyväiset laulua vl häissä. Jotenkin koen sen humppamaiseksi. Cuulaksen laulut sopivat mainiosti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cuulaksenkin laulut on osan mielestä vähän keveitä. :/ Riippuu tietysti mihin tyyliin esitetään, mutta ainakin ne youtube-videot (Cuulaksen), joissa syntikka vonkuu ei minusta ole ihan vl-tyylisiä. Ei ne sanat ratkaise vaan musiikkityyli.

Vierailija
24/24 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ajatella, että Cuulaksen laulut eivät sopisi vanhoillislestadiolaisille. Cuulaksen jäsenet ovat nimittäin itse vanhoillislestadiolaisia. Olen ollut monissa vl häissä, joissa on heidän lauluja laulettu.

Ps. Vl serkkuni häissä, hänen miehensä lauloi ”sua vain yli kaiken mä rakastan” ja vieläpä mummomme pyynnöstä (joka on hänkin vanhoillislestadiolaiset) .

Huvittavaa kun saa lukea, että lestadiolaiset ovat tuomitsevia ymsyms.. ja samat ihmiset tuomitsevat lestadiolaisia eivätkä ymmärrä että mekin olemme yksilöitä.

Jos yksi lestadiolainen sanoo, että tämä laulu ei ole sovelias, se ei tarkoita että kaikki 150 000 lestadiolaista olisivat samaa mieltä. Tämä sama ajattelu tapa pätee ihan jokaisessa asiassa mitä ”lestadiolaiset eivät saa tehdä”.

T. vl :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan