Sopiiko tämä kappale laulettavaksi vl-ystäväni häihin?
Olen saanut tehtäväkseni laulaa vl-ystäväni häissä ja mietityttää vähän että minkälaiset laulut ovat sinne sopivia. Tässä ois yks nimeltään Jäähyväiset, jota oon miettinyt. Piano siis säestää mutta laulan yksin. Mitä mieltä olette? Sanat menee näin:
On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa
Nyt meidät yhteen liittää vain muistojemme maa
Jäi jälki sydämiimme
Jälki unelmiin
Teille laulamme nyt näkemiin
kertosäe:
Turvallista matkaa me toivotamme näin
On aika purjeet nostaa ylöspäin
Turvallista matkaa aalloilla elämän
Kanssa hyvän ystävän
Ei huomispäivän teitä voi kukaan aavistaa
On joskus kyyneleitä ja joskus naurattaa
On yksi joka pystyy kaiken ymmärtää
Jeesus
vierellemme aina jää
kertosäe
Kommentit (24)
En laulaisi Jäähyväiset laulua vl häissä. Jotenkin koen sen humppamaiseksi. Cuulaksen laulut sopivat mainiosti...
Cuulaksenkin laulut on osan mielestä vähän keveitä. :/ Riippuu tietysti mihin tyyliin esitetään, mutta ainakin ne youtube-videot (Cuulaksen), joissa syntikka vonkuu ei minusta ole ihan vl-tyylisiä. Ei ne sanat ratkaise vaan musiikkityyli.
Hassua ajatella, että Cuulaksen laulut eivät sopisi vanhoillislestadiolaisille. Cuulaksen jäsenet ovat nimittäin itse vanhoillislestadiolaisia. Olen ollut monissa vl häissä, joissa on heidän lauluja laulettu.
Ps. Vl serkkuni häissä, hänen miehensä lauloi ”sua vain yli kaiken mä rakastan” ja vieläpä mummomme pyynnöstä (joka on hänkin vanhoillislestadiolaiset) .
Huvittavaa kun saa lukea, että lestadiolaiset ovat tuomitsevia ymsyms.. ja samat ihmiset tuomitsevat lestadiolaisia eivätkä ymmärrä että mekin olemme yksilöitä.
Jos yksi lestadiolainen sanoo, että tämä laulu ei ole sovelias, se ei tarkoita että kaikki 150 000 lestadiolaista olisivat samaa mieltä. Tämä sama ajattelu tapa pätee ihan jokaisessa asiassa mitä ”lestadiolaiset eivät saa tehdä”.
T. vl :)
Olen itse ex-vl, mutta vl-ystäväni häissä hänen ystävänsä lauloi johanna kurkelan Kaikki askeleet. Oli aivan ihana! Ei sen aina tarvi olla niin vakavaa :)