Sopiiko tämä kappale laulettavaksi vl-ystäväni häihin?
Olen saanut tehtäväkseni laulaa vl-ystäväni häissä ja mietityttää vähän että minkälaiset laulut ovat sinne sopivia. Tässä ois yks nimeltään Jäähyväiset, jota oon miettinyt. Piano siis säestää mutta laulan yksin. Mitä mieltä olette? Sanat menee näin:
On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa
Nyt meidät yhteen liittää vain muistojemme maa
Jäi jälki sydämiimme
Jälki unelmiin
Teille laulamme nyt näkemiin
kertosäe:
Turvallista matkaa me toivotamme näin
On aika purjeet nostaa ylöspäin
Turvallista matkaa aalloilla elämän
Kanssa hyvän ystävän
Ei huomispäivän teitä voi kukaan aavistaa
On joskus kyyneleitä ja joskus naurattaa
On yksi joka pystyy kaiken ymmärtää
Jeesus
vierellemme aina jää
kertosäe
Kommentit (24)
Jos ei ole Siionin laulukirjassa tai virsikirjassa, niin ei käy lestadiolaisiin häihin. Sori, näin se vaan on. Mun vl-rippikoulupappi paheksui kaikkia hengellisiäkin lauluja, jotka ei olleet virsiä.
Ei VL häissä lauleta tai tanssita.
Ai niin. Lisäksi jos olet nainen, niin sun julkisia lauluesityksiäsi voi osa paikalla olevista paheksua ihan siitäkin syystä.
Mitäs alapeukuttamista siinä on, että kerron totuuksia vl-mielipiteistä? Oikeasti osalle klassinenkin musiikki on liian maailmallista. Nämä ei ole kuulopuheita vaan oikeasti tunnen ja tiedän nämä jutut.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:40"]Jos ei ole Siionin laulukirjassa tai virsikirjassa, niin ei käy lestadiolaisiin häihin. Sori, näin se vaan on. Mun vl-rippikoulupappi paheksui kaikkia hengellisiäkin lauluja, jotka ei olleet virsiä.
[/quote]
Höpö höpö,on paljon muitakin kauniita sopivia lauluja kuin yllämainitut.Sinäänsä fiksua ap lta et ottaa "kulttuurierot' huomioon,hienoa olet oikea ystävä! Kysy morsiammelta mielipidettä.uskoisin et sopivia kansanlauluja,häälauluja tms löytyy klassiselta puolelta varmasti,mut tärkeää on myös esitystapa,jos "iskelmätyyli" jää esityksestä päälimmäisenä mieleen voi homma mennä pieleen.omissa häissäni esitettiin "sä minne kuljet sun kanssas kuljen",raamatun tekstiin pohjautuva kaunis häälaulu.
T.vl
Höpö höpö taas! Se, että häihin pyydetään esiintymään ei-vl-ihminen, kertoo jo hääparin asenteesta (eivät siis ole selvästikään kamalan "tiukkoja"). Ehdottamasi laulu on kaunis ja sopisi varmaan muuten, mutta päättyykö ystävyytenne tähän?
Todellakin vl-häissä voi esittää muutakin kuin virsiä ja Siionin lauluja. Ehkä kannattaisi kysyä hääparilta toiveita minkätyylisistä lauluista pitävät. Klassisissa lauluissa ja kansanlauluissa on paljon häihin sopivia.
Tosi hyvin sopii! Ihana laulu! Mutta en tiedä mitkä jäähyväiset ne on, että sikäli..
Voihan sitä kaikkea, mutta itse en ainakaan menisi. Koska kyllä siellä sen nuorenparin lisäksi on ne vanhemman polven ihmiset, jotka naama mutrulla tuomitsemassa. Turha höpötellä. Meillä ei rippikoulun päätteeksi konfirmaatiossa saatu esittää edes Simojoen laulua, koska vl-rippipappi ei hyväksynyt mitään niin maailmallista. Itse sanoi näin.
Esim se "On neitonen kaino, armainen, mi aamuna sunnuntain.."
Tuo laulu on aika popahtava vl häihin. Nyt on aika paljon kuunneltu sellainen trio ku cuulas, saisitkohan niiden häälaulun nuotteja, youtubesta löytyy niiden lauluja..
itse olen el eli esikoislestadiolainen ja meidän, niinkuin monen muun häissä tuo kyseinen laulu on laulettu viimeisenä kun poistuimme hääpaikalta.
Itse moniss vl häissä olleena voin sanoa, että usein on kuullut laulun jonka nimeä en muista, mutta se menee jotakuinkin näin: Sateen jälkeen taivahalle katsomaan jos jäät, nähdä silloin voit sä nauhan kauniin värikkään.. Enempää en muista, joku Sateenkaari tms on laulun nimi. Kaunis kappale ja sopii hyvin jos pianolla säestää! :)
T. Vl
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:08"]Itse moniss vl häissä olleena voin sanoa, että usein on kuullut laulun jonka nimeä en muista, mutta se menee jotakuinkin näin: Sateen jälkeen taivahalle katsomaan jos jäät, nähdä silloin voit sä nauhan kauniin värikkään.. Enempää en muista, joku Sateenkaari tms on laulun nimi. Kaunis kappale ja sopii hyvin jos pianolla säestää! :)
T. Vl
[/quote]
Niin, laulun nimi ob Sateenkaaren laulu. Toinen on Paljon ois aihetta lapsella kiittää. En tiedä löytyykö youtubesta! :)
Laula se sua vain yli kaiken mä rakastan...
Ystävänsä teki siinä niin kuin parhaalle itsestä tuntui. Noissa tilanteissa ehkä kuitenkin kannattaisi hieman kunnioittaa sitä kenelle mennään laulamaan, tässä tapauksessa hääparia, joka ilmeisesti kuitenkin musiikillisesti oli hieman eri linjoilla. Aika popahtavan biisin oli laulaja valinnut, itse en olisi sulhasena tykännyt.
Alotuksen laulun olen kuullut lähinnä hautajaisissa.
Tuo nyt ei ainakaan sovi!! "Sua vain yli kaiken mä rakastan" Raamatussa kehotetaan rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseään! Kanttorina tiedän ettei tuota laulua hyväksytä läheskään kaikissa maamme kirkoissakaan vihkitilaisuuksissa laulettavaksi! Vähän ajatusta ja järkeä nyt tähän hommaan!
Eikö tuo ole enemmänkin jäähyväislaulu? Ei kai naimisiin mennessä tarvitse sanoa jäähyväisiä? Kaunis laulu muutoin, en sillä.