Mitä ihmettä. Saan huomenna lapsilisää.
Kelalta tuli tänään maksuilmoitus lapsilisästä.
Nimi, osoite, syntymäaika, tilinumero yms kaikki oikein.
Etuus 1.9.2013 lukien.
Huomenna eka tilillä.
Ei tässä muuta outoa ole, kuin se, että en ole missään muodossa oikeutettu lapsilisään.
Mulla ei ole lapsia.
Kommentit (20)
Selvittävät asiaa. Virkailija ei tiennyt tai ei osannut kertoa miten ja miksi näin on päässyt käymään. Maksu palautetaan. Sen toki jo tiesin eilen.
Myös minua palvellut virkailija oli ihmeissään.
Niin ja puolisoni luuli, että vitsailen ensin. Naureskeli tasan niin kauan kunnes iski saamani paperilapun hänen luettavakseen. On meitä tosiaan siunattu :) Miehelle tehty vasektomia kauan aikaa sitten ja itseltäni on poistettu kohtu melkein 20v sitten.
t. ap
niin varmaan sait tänään tiedon tästä :)
Onko sukunimesi Kreikkalaisperäinen?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:21"]
Onko sukunimesi Kreikkalaisperäinen?
[/quote]
:D Loistava! :)
Kreikkalaisperäinen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella
Ihan tavallinen suomalainen sukunimi. Kirje tuli tänään muun postin mukana. Huomenna täytyy soittaa sinne toimistoon tai ehtiä käymään.
Tosiaan siin kirjeessä on 1.9.2013 lukien ja ekaksi maksupäiväksi merkitty huominen.
En ymmärrä.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:23"]
Kreikkalaisperäinen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella
[/quote]
no ei Kyllä!
Kirjaudu kelan verkkopalveluun ja tarkasta sieltä tietosi. Ihmeelliseltä kuullostaa jos totta!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:21"]
Onko sukunimesi Kreikkalaisperäinen?
[/quote]
:D Loistava! :)
[/quote]
Aivan loistavat aivot sulla:D Aviomiehellani(jota rakastin todella paljon) oli oma kul.yhtiö. Nyt ei ole enää.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:28"]
Kirjaudu kelan verkkopalveluun ja tarkasta sieltä tietosi. Ihmeelliseltä kuullostaa jos totta!
[/quote]
No näkyy sielläkin. Mä en ymmärrä. Etuus ei mulle kuulu. En ole siihen todellakaan oikeutettu. Tämä sotku on kuitenkin selvitettävä.
ap
No siellä varmasti kerrotaan myös lapsen nimi, josta lapsilisä maksetaan.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]
No siellä varmasti kerrotaan myös lapsen nimi, josta lapsilisä maksetaan.
[/quote]
Nimi? Keksiikö Kela jo nimenkin??
Joo en tiennyt, että meillä tai mulla on lapsi. Olemme lapseton pariskunta.
Kyllä se mies yllättyy, kun tulee kotiin.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]
No siellä varmasti kerrotaan myös lapsen nimi, josta lapsilisä maksetaan.
[/quote]
Nimi? Keksiikö Kela jo nimenkin??
[/quote]
Aivan, ei siellä lapsen NIMEÄ näy, tietenkään :)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:40"]
Joo en tiennyt, että meillä tai mulla on lapsi. Olemme lapseton pariskunta.
Kyllä se mies yllättyy, kun tulee kotiin.
t. ap
[/quote]Et todellakaan ole ensimmäinen nainen, joka yllättää miehen lapsella =)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]
No siellä varmasti kerrotaan myös lapsen nimi, josta lapsilisä maksetaan.
[/quote]
Nimi? Keksiikö Kela jo nimenkin??
[/quote]
Aivan, ei siellä lapsen NIMEÄ näy, tietenkään :)
[/quote]
kyllä mulla näkyy lasten nimet, joista tuki maksetaan. ja jos ei nimeä ole vielä, näkyy syntymäaika ja sukupuoli.
Ei liene ensimmäinen Kelan moka. Minulle maksettiin aikanaan asumistukea, vaikka en ollut siihen oikeutettu enkä ollut sitä hakenut. Melkoinen sotku siinäkin selvittelyssä oli - eivät halua Kelassa myöntää tehneensä virheen.
Vastakainen esimerkki: ystäväni haki määräaikaista sairauseäkettä. Kun päätöstä ei alkanut kuulua ja hän kyseli asiasta, vastaus oli, että meille on ilmoitettu, että te ette halua tätä eläkettä. Kun ystäväni tiedusteli, kuka, miten, milloin ja millä valtuuksilla kukaan tällaista ilmoittaa, siihen ei osattu vastata. Ystäväni paperit oli lisäksi hukattu ja hän joutui tekemään uuden hakemuksen sekä hankkimaan uudet liitteet siihen.
Ihmeelliset ovat Kelan tiet!
up, miten kävi?