Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heka määräsi Mari Salmelan remontoimaan 35 vuotta vanhan asunnon ja muuttamaan pois

Vierailija
27.06.2026 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012103322.html


Heka vaatii, että asukas muun muassa maalaa seinät valkoiseksi tietyllä sävyllä, uusii rikkinäiset tai puuttuvat ovet sekä korjauttaa pätevällä ammattilaisella rikkinäiset pistorasiat ja vaihdattaa käsienpesualtaan.


itse asun vanhemmassa asunnossa, kukaan ei ole koskaan sutannut seiniä, kaikki väliovet ovat ehjiä eikä yksikään ole kateissa, Lavuaarit ovat ehjiä eikä yksikään pistorasia ole itsekseen hajonnut.


Jos peili vielä on ehjä, siihen voisi katsoa.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin luetaan vuokrasopimus tarkkaan ja tutustutaan HUONEVUOKRALAKIIN.

-Kylmät kädet

Vierailija
2/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmela sanoo, ettei kokonaisarviossa voida vedota menneisiin asumishäiriöihin tai vuokrarästeihin, koska niitä ei enää ole. Salmelan mukaan asunnossa ei ole ollut häiriöitä vaan hänen lapsensa kavereineen on juhlinut talon kerhotilassa ja saunassa.

Niinpä, toisilla sitä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne. 

Vierailija
4/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se joka on töhrinyt seinän täyteen "vieraskirjaksi"?

Vierailija
5/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari on vähän ryyppäillyt siellä remmeineen...

Sori siitä.

Vierailija
6/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se joka on töhrinyt seinän täyteen "vieraskirjaksi"?

Jep! Ja nyt päivitetyssä valituksessaan vol 2.0 väittää lastensa kavereiden olleen häiriöiden lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne. 

Salmelan perhe voinee muuttaa teidän nurkkiin remuamaan ja asumaan ilmaiseksi?

Vierailija
8/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne. 

Salmelan perhe voinee muuttaa teidän nurkkiin remuamaan ja asumaan ilmaiseksi?

Ei voi. Mutta voi tulla teille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se joka on töhrinyt seinän täyteen "vieraskirjaksi"?

Jos vuokrat ovat maksettu niin ketä ne vieraskirjan häiritsee. Saattaa asua tuossa vielä pitkään. Jotenkin sellainen fiilis ettei kaikkea kerrota tuossa. Kuka sen tietää vaikka olisi bordelli toimintaa ja asukkaat hermostunut siihen.

-Kylmät kädet 

Vierailija
10/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eteisen tuulikaapissa on graffiteja. Salmelan mukaan se on perheen ”vieraskirja”, johon saa jättää viestinsä. ”Sen voi helposti maalata pois”, hän sanoo"

 

Tyhmästä päästä kärsii koko perhe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne. 

Salmelan perhe voinee muuttaa teidän nurkkiin remuamaan ja asumaan ilmaiseksi?

Määrittele asunnon nurkka alueena. Mistä nurkka alkaa ja mihin se päättyy? Voiko siinä asua? 

Vierailija
12/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Salmela sanoo, ettei kokonaisarviossa voida vedota menneisiin asumishäiriöihin tai vuokrarästeihin, koska niitä ei enää ole. Salmelan mukaan asunnossa ei ole ollut häiriöitä vaan hänen lapsensa kavereineen on juhlinut talon kerhotilassa ja saunassa.”


Eli toisin sanoen jatkuvia vuokrarästejä ei ole juuri tällä sekunnilla aktiivisena, ja lapset remuavat pitkin taloyhtiötä. Miten niin noihin ei voi vedota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut hekalta vuokra asuntoa koska vuonna 1997 jätin 2 kk vuokran maksamatta koska työnantaja ei maksanut palkkaa ja maksoin ne kuitenkin tammikuussa 1998. Sen jälkeen siellä hekalla on ollut minusta merkintä eikä ne ole vuokrannut minulle asuntoa.

Vierailija
14/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Salmela sanoo, ettei kokonaisarviossa voida vedota menneisiin asumishäiriöihin tai vuokrarästeihin, koska niitä ei enää ole. Salmelan mukaan asunnossa ei ole ollut häiriöitä vaan hänen lapsensa kavereineen on juhlinut talon kerhotilassa ja saunassa.”


Eli toisin sanoen jatkuvia vuokrarästejä ei ole juuri tällä sekunnilla aktiivisena, ja lapset remuavat pitkin taloyhtiötä. Miten niin noihin ei voi vedota?

Kerhotilaa voi yleensä varata ja se pitää siivota . Jos lapset ei noudata yhtiön sääntöjä, se on isompi ongelma ja ulos heittäminen tuskin ratkaisee ongelmaa. Saunassa juhliminen on eri asia. Kerhotila on yleensä vähän kuin olohuone tai askarteluhuone. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Salmela sanoo, ettei kokonaisarviossa voida vedota menneisiin asumishäiriöihin tai vuokrarästeihin, koska niitä ei enää ole. Salmelan mukaan asunnossa ei ole ollut häiriöitä vaan hänen lapsensa kavereineen on juhlinut talon kerhotilassa ja saunassa.”


Eli toisin sanoen jatkuvia vuokrarästejä ei ole juuri tällä sekunnilla aktiivisena, ja lapset remuavat pitkin taloyhtiötä. Miten niin noihin ei voi vedota?

Vuokralaiselle on annettava sikaa korjata tilanne ja jos korjaantuu niin ei vpi mitään. Lisäksi siltikään vuokranantajan vasyuulle kuuluvat asiat (kuten sähköpistokkeet ja lavuaarin uusiminen) eivät kuulu vuokralaiselle

Lavuaarit tai pistorasiat eivät itsekseen hajoa.

Kyllä rikkojan ne kuuluu maksaa.

Vierailija
16/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe maalaamaan seinät. Lavuaarin saa muutamalla satasella! Ei ole liian suuri vaatimus! 

Jokaisen on jälkensä siivottava! Tämähän yleensä opetetaan jo pikkulapsille!

Vierailija
17/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se joka on töhrinyt seinän täyteen "vieraskirjaksi"?

on. yhden pistorasian rikkoutumisen ymmärtää, mutta heillä on useampi rikki

Vierailija
18/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asuntoon muuttaa kuka? Amerikkalainen diplomattiperhe? Miksi? Koska luulee sen asunnon olevan jotenkin erityisen haluttu ja tärkeä kun siinä on joku niiinkin kauan halunnut asua niin pakko olla jotenkin erityisen tärkeä ja haluttu asunto?

Vierailija
19/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis näillähän ei ole edes mitään vuokrasopimusta tohon asuntoon enää. Asuvat siellä luvatta.

Vierailija
20/82 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä perhe on unohtanut. Että vuokra-asunto ei ole omistusasunto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan