Heka määräsi Mari Salmelan remontoimaan 35 vuotta vanhan asunnon ja muuttamaan pois
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012103322.html
Heka vaatii, että asukas muun muassa maalaa seinät valkoiseksi tietyllä sävyllä, uusii rikkinäiset tai puuttuvat ovet sekä korjauttaa pätevällä ammattilaisella rikkinäiset pistorasiat ja vaihdattaa käsienpesualtaan.
itse asun vanhemmassa asunnossa, kukaan ei ole koskaan sutannut seiniä, kaikki väliovet ovat ehjiä eikä yksikään ole kateissa, Lavuaarit ovat ehjiä eikä yksikään pistorasia ole itsekseen hajonnut.
Jos peili vielä on ehjä, siihen voisi katsoa.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Taloyhtiöillä on säännöt,ja ihan syystä.
Mies on työtön, himassa 18-vuotias aikuinen poika ja Mari pois puolipäivätyöstä koko kesän. Kyllä niillä voimin pitää pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Salmela sanoo, ettei kokonaisarviossa voida vedota menneisiin asumishäiriöihin tai vuokrarästeihin, koska niitä ei enää ole. Salmelan mukaan asunnossa ei ole ollut häiriöitä vaan hänen lapsensa kavereineen on juhlinut talon kerhotilassa ja saunassa.
Niinpä, toisilla sitä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.
Toi akka on harhainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä perhe on unohtanut. Että vuokra-asunto ei ole omistusasunto.
Muistutan vielä,että vuokrasopimus oli MÄÄRÄAIKAINEN ilmenneiden ongelmien vuoksi,määräaika loppui eikä sopimusta enää uusita,tämä on selvä ja REILU ASIA molemmille osapuolille.
Niistä lavuaareista ja pistorasioista tuo henkilö saanee tuotekoodit, joiden mukaan tilata. Mitkä tahansa eivät käy.
Tuo maalaus on mielestäni lähinnä opetus elämästä tuolle. Tietävät, että mitään tuo ei tule maksamaan, vaikka velvoittaisivat ja ne seinät pitää kuitenkin maalata ammattilaisen toimesta ennen seuraavia vuokralaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Olen samaa mieltä. Mikään taho ei hyödy häädöstä, mutta moni kärsii. Etenkin lasten takia häätö pitäisi perua.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Kyllä voitetaan. Poistuu paska asukas ja paska naapuri tuhoamasta kiinteistöä. Ei tuon tyyppisen ihmisen ongelmat neljän seinän sisälle jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä perhe on unohtanut. Että vuokra-asunto ei ole omistusasunto.
Muistutan vielä,että vuokrasopimus oli MÄÄRÄAIKAINEN ilmenneiden ongelmien vuoksi,määräaika loppui eikä sopimusta enää uusita,tämä on selvä ja REILU ASIA molemmille osapuolille.
Eivät ne asu ilman sopimusta elokuun loppuun.
Ai että. Siitäs sai. Rva "äkkiähän seinät maalaa".
Siellä oli tullut edellisen Hesarin jutun jälkeen uusi ns. graffiti FUCK HS. Mitään vastuuta ei itse oteta, vaan AINA joku on syypää kaikkeen. Tuollaista porukkaa ei kukaan halua vuokralaisekseen saati naapurikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Kyllä voitetaan. Poistuu paska asukas ja paska naapuri tuhoamasta kiinteistöä. Ei tuon tyyppisen ihmisen ongelmat neljän seinän sisälle jää.
Mutta heidän pitää asua jossakin. Miten sen ratkaisisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä perhe on unohtanut. Että vuokra-asunto ei ole omistusasunto.
Muistutan vielä,että vuokrasopimus oli MÄÄRÄAIKAINEN ilmenneiden ongelmien vuoksi,määräaika loppui eikä sopimusta enää uusita,tämä on selvä ja REILU ASIA molemmille osapuolille.
Eivät ne asu ilman sopimusta elokuun loppuun.
Määräaikaista jostain syystä vielä jatkettiin joillain kuukausilla,säälistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Kyllä voitetaan. Poistuu paska asukas ja paska naapuri tuhoamasta kiinteistöä. Ei tuon tyyppisen ihmisen ongelmat neljän seinän sisälle jää.
Mutta heidän pitää asua jossakin. Miten sen ratkaisisit.
Ei hänen sitä tarvitse ratkaista. Se on noiden vanhempien duuni hoitaa. Lapset huostaan, jos eivät hoida. Olisi muutenkin pitänyt ottaa jo laitoksella.
Vierailija kirjoitti:
Salmela sanoo, ettei kokonaisarviossa voida vedota menneisiin asumishäiriöihin tai vuokrarästeihin, koska niitä ei enää ole. Salmelan mukaan asunnossa ei ole ollut häiriöitä vaan hänen lapsensa kavereineen on juhlinut talon kerhotilassa ja saunassa.
Niinpä, toisilla sitä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.
Usein nuo kerhotilat ja saunat ovat osa taloa, mistä myös voi kuulua meteli naapurustoon aivan kuten asunnoistakin. Tämä siirsi ongelman muualle taloon ja nyt vetoaa, ettei asunnosta enää kuulu häiritsevää mekkalaa, joten ei heitä voi häätää.
Vierailija kirjoitti:
Ruttasin naapurin ikivanhan Volvon ja nyt ostettava uusi tilalle,
Näinköhän suostuisitte.
Vakuutusyhtiö edellyttäisi samanlaisen hankkimista, ei uuden. Voi maksaa enemmän kuin uusi, ikivanhoilla Volvoilla on arvoa enemmän kuin uskotkaan.
Vuokralainen vastaa asunnon vioista, ellei pysty todistamaan esim aikaleimallisin valokuvin, että ne olivat jo asuntoon muuttaessa.
Ja siinäkin tilanteessa ne olisi viipymättä pitänyt raportoida vuokranantajalle ja korjauttaa. Se on sitä lain ja vuokrasopimuksen edellyttämää asunnon hyvää hoitoa.
Rva on itse tyrinyt ja ulisee edelleen. Tulee mieleen Jaana Kavonius sekä asenteesta että Helsingin uutisten herutuskuvasta. Se kukkapuskakuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Olen samaa mieltä. Mikään taho ei hyödy häädöstä, mutta moni kärsii. Etenkin lasten takia häätö pitäisi perua.
Naapurit varmasti hyötyy ja loppuu se perheen tuottama kärsimys heille. Hyvä opetus myös lapsille, ettei voi perseillä miten tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Kyllä voitetaan. Poistuu paska asukas ja paska naapuri tuhoamasta kiinteistöä. Ei tuon tyyppisen ihmisen ongelmat neljän seinän sisälle jää.
Mutta heidän pitää asua jossakin. Miten sen ratkaisisit.
Ei hänen sitä tarvitse ratkaista. Se on noiden vanhempien duuni hoitaa. Lapset huostaan, jos eivät hoida. Olisi muutenkin pitänyt ottaa jo laitoksella.
Kysymys oli tietenkin retorinen. Ihmettelen ihmisten ankaruutta ja aggressiivisuutta. Mitä se haittaa täällä kommentoivia, jos perhe saa asua tuossa asunnossa. Vai jonottavatko kommentoijat tuohon asuntoon. Eikö Hekalla ole paljon tarjolla asuntoja. Kyllä siellä on varmaan jokaiselle Hekan asuntoa tarvitsevalle asunto tarjolla.
Kuka repii kaapinovet irti ja potkii välioviin reikiä? Ei normaalit ihmiset.
Ja nyt vielä ihmettelee, ettei Heka ole tarjoutunut etsimään heille uutta kotia...
-Uudesta asunnosta heillä ei ole vielä varmuutta.
Salmelan mukaan Heka ei ole auttanut uuden asunnon etsimisessä.-