Heka määräsi Mari Salmelan remontoimaan 35 vuotta vanhan asunnon ja muuttamaan pois
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012103322.html
Heka vaatii, että asukas muun muassa maalaa seinät valkoiseksi tietyllä sävyllä, uusii rikkinäiset tai puuttuvat ovet sekä korjauttaa pätevällä ammattilaisella rikkinäiset pistorasiat ja vaihdattaa käsienpesualtaan.
itse asun vanhemmassa asunnossa, kukaan ei ole koskaan sutannut seiniä, kaikki väliovet ovat ehjiä eikä yksikään ole kateissa, Lavuaarit ovat ehjiä eikä yksikään pistorasia ole itsekseen hajonnut.
Jos peili vielä on ehjä, siihen voisi katsoa.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Kyllä voitetaan. Poistuu paska asukas ja paska naapuri tuhoamasta kiinteistöä. Ei tuon tyyppisen ihmisen ongelmat neljän seinän sisälle jää.
Mutta heidän pitää asua jossakin. Miten sen ratkaisisit.
Heille voidaan osoittaa jostain Utajärveltä tai Maaningasta vanha purkukuntoinen talo. Sanotaan, että tämä on rikki jo valmiiksi, ei niin väliä, vaikka ette osaisi elää ihmisiksi. Lapset huostaan ja aikuiset kauas pois.
Nuo ei kykene edes niitä seiniä maalaamaan, 2 joutilasta ukkoa ja puolikuntoinen akka. Ulosoton ja käräjien kautta peritään remonttikulut.
Remppafirman tekemänä tulee hintaa helposti 20 000-30 000 plus korot ja perintäkulut velalle.
Sen sijaan, että olisi asunut siististi. Normaali kuluminen on ok, mutta allas halki ja ovet revitty ei ole. Eikä seinien töhriminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Olen samaa mieltä. Mikään taho ei hyödy häädöstä, mutta moni kärsii. Etenkin lasten takia häätö pitäisi perua.
Naapurit varmasti hyötyy ja loppuu se perheen tuottama kärsimys heille. Hyvä opetus myös lapsille, ettei voi perseillä miten tahtoo.
Mitä ongelmia naapureille on aiheutunut.
Tulee mieleen omasta menneisyydestäni tapaus, jossa eräs naapurini pyysi minua mukaan valittamaan eräästä naapurista tai juuri minun seinänaapuristani. Olin kyllä joskus kuullut meteliä, mutta sanoin, etten ollut kuullut mitään, enkä lähde kenestäkään valittamaan ja elämäänsä vaikeuttamaan.
Ei ne lavuaarit ja töpselit itsekseen hajoile. Ja niistä tulisi heti ilmoittaa vuokranantajalle. On ällistyttävää, että on asuttu miten sattuu ja vielä voivotellaan lehdissä. Lapset mekkaloineet yhteisissä tiloissa? Onko näin? Miten se on ok? Miksi muiden omaisuutta tai rauhaa ja yhteistä saa kohdela miten sattuu ja sitten pitäisi perään olla säälimässä vielä, kun selvästikään ei itse oteta mitään vastuuta elämästä? Tän hyysäyksen on loputtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Kyllä voitetaan. Poistuu paska asukas ja paska naapuri tuhoamasta kiinteistöä. Ei tuon tyyppisen ihmisen ongelmat neljän seinän sisälle jää.
Mutta heidän pitää asua jossakin. Miten sen ratkaisisit.
Heille voidaan osoittaa jostain Utajärveltä tai Maaningasta vanha purkukuntoinen talo. Sanotaan, että tämä on rikki jo valmiiksi, ei niin väliä, vaikka ette osaisi elää ihmisiksi. Lapset huostaan ja aikuiset kauas pois.
Olipa tyhmä vastaus, anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Kyllä voitetaan. Poistuu paska asukas ja paska naapuri tuhoamasta kiinteistöä. Ei tuon tyyppisen ihmisen ongelmat neljän seinän sisälle jää.
Mutta heidän pitää asua jossakin. Miten sen ratkaisisit.
Ei hänen sitä tarvitse ratkaista. Se on noiden vanhempien duuni hoitaa. Lapset huostaan, jos eivät hoida. Olisi muutenkin pitänyt ottaa jo laitoksella.
Kysymys oli tietenkin retorinen. Ihmettelen ihmisten ankaruutta ja aggressiivisuutta. Mitä se haittaa täällä kommentoivia, jos perhe saa asua tuossa asunnossa. Vai jonottavatko kommentoijat tuohon asuntoon. Eikö Hekalla ole paljon tarjolla asuntoja. Kyllä siellä on varmaan jokaiselle Hekan asuntoa tarvitsevalle asunto tarjolla.
Yhteiskunnassa on säännöt, joiden mukaan tulee elää. Taloyhtiöissä on säännöt, joiden mukaan niissä asutaan. Jos sääntöjen noudattaminen on yksilölle haastavaa, vastaa tämä siitä säännöissä ilmoitetun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä se joka on töhrinyt seinän täyteen "vieraskirjaksi"?
Jep! Ja nyt päivitetyssä valituksessaan vol 2.0 väittää lastensa kavereiden olleen häiriöiden lähde.
Valeita on vaikea muistaa. Totuus pysyy samana, keksitty stoori muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut hekalta vuokra asuntoa koska vuonna 1997 jätin 2 kk vuokran maksamatta koska työnantaja ei maksanut palkkaa ja maksoin ne kuitenkin tammikuussa 1998. Sen jälkeen siellä hekalla on ollut minusta merkintä eikä ne ole vuokrannut minulle asuntoa.
Asiat voi hoitaa fiksusti sopimalla eräpäivän siirron, tai jättää asiat hoitamatta, jolloin on epäluotettava. Eräpäiviä ei omin luvin siirretä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lavuaarit ja töpselit itsekseen hajoile. Ja niistä tulisi heti ilmoittaa vuokranantajalle. On ällistyttävää, että on asuttu miten sattuu ja vielä voivotellaan lehdissä. Lapset mekkaloineet yhteisissä tiloissa? Onko näin? Miten se on ok? Miksi muiden omaisuutta tai rauhaa ja yhteistä saa kohdela miten sattuu ja sitten pitäisi perään olla säälimässä vielä, kun selvästikään ei itse oteta mitään vastuuta elämästä? Tän hyysäyksen on loputtava.
Huvittavaa miten ihmisillä usein töpselit ja pistorasiat menevät sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Kyllä voitetaan. Poistuu paska asukas ja paska naapuri tuhoamasta kiinteistöä. Ei tuon tyyppisen ihmisen ongelmat neljän seinän sisälle jää.
Mutta heidän pitää asua jossakin. Miten sen ratkaisisit.
Heille voidaan osoittaa jostain Utajärveltä tai Maaningasta vanha purkukuntoinen talo. Sanotaan, että tämä on rikki jo valmiiksi, ei niin väliä, vaikka ette osaisi elää ihmisiksi. Lapset huostaan ja aikuiset kauas pois.
He ovat helsinkiläisiä eli Helsingin kaupungin sosiaalitoimi auttaa tarvittaessa asunnon etsimisessä, ei sitä mistään toisesta kunnasta osoiteta.
Oikeasti ei varmasti ole mitään järkeä häätää heitä, koska asunnoton lapsiperhe saa kuitenkin jonkun kriisimajoituksen ja ovat etusijalla Hekankin jonossa. Eikä kai aiemmat, jo maksetut, vuokravelat estä saamasta Hekalta uutta asuntoa. (Onko tästä jollakin esim. sosiaalialan ihmisellä varmaa tietoa?) Turhaa puljaamista ja verovarojen kulutusta, jos tuommoiseen aletaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Salmela sanoo, ettei kokonaisarviossa voida vedota menneisiin asumishäiriöihin tai vuokrarästeihin, koska niitä ei enää ole. Salmelan mukaan asunnossa ei ole ollut häiriöitä vaan hänen lapsensa kavereineen on juhlinut talon kerhotilassa ja saunassa.”
Eli toisin sanoen jatkuvia vuokrarästejä ei ole juuri tällä sekunnilla aktiivisena, ja lapset remuavat pitkin taloyhtiötä. Miten niin noihin ei voi vedota?Kerhotilaa voi yleensä varata ja se pitää siivota . Jos lapset ei noudata yhtiön sääntöjä, se on isompi ongelma ja ulos heittäminen tuskin ratkaisee ongelmaa. Saunassa juhliminen on eri asia. Kerhotila on yleensä vähän kuin olohuone tai askarteluhuone.
Ei sieltäkään saa muita asukaita häiriköidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä se joka on töhrinyt seinän täyteen "vieraskirjaksi"?
on. yhden pistorasian rikkoutumisen ymmärtää, mutta heillä on useampi rikki
Ovia puhki ja heille rempattu keittiö entinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Salmela sanoo, ettei kokonaisarviossa voida vedota menneisiin asumishäiriöihin tai vuokrarästeihin, koska niitä ei enää ole. Salmelan mukaan asunnossa ei ole ollut häiriöitä vaan hänen lapsensa kavereineen on juhlinut talon kerhotilassa ja saunassa.”
Eli toisin sanoen jatkuvia vuokrarästejä ei ole juuri tällä sekunnilla aktiivisena, ja lapset remuavat pitkin taloyhtiötä. Miten niin noihin ei voi vedota?Vuokralaiselle on annettava sikaa korjata tilanne ja jos korjaantuu niin ei vpi mitään. Lisäksi siltikään vuokranantajan vasyuulle kuuluvat asiat (kuten sähköpistokkeet ja lavuaarin uusiminen) eivät kuulu vuokralaiselle
Lavuaarit tai pistorasiat eivät itsekseen hajoa.
Kyllä rikkojan ne kuuluu maksaa.
Normaalin elämiseen kuuluva kuluminen kuuluu vuokranantajalle. Kysymys on siitä, onko rikottu tahallisesti vaiko onko kuluneisuuttaan hajonnut. 6-henkisessä perheessä kuluneisuutta tulee enemmän mutta tässä tapauksessa voi olla myös tahallisesti aiheutettuja. paha sanoa kun ei tiedä.
Töhrityistä seinistä ja tuhotusta heille rempatusta keittiöstä pystyy päättelemään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Kyllä voitetaan. Poistuu paska asukas ja paska naapuri tuhoamasta kiinteistöä. Ei tuon tyyppisen ihmisen ongelmat neljän seinän sisälle jää.
Mutta heidän pitää asua jossakin. Miten sen ratkaisisit.
Heille voidaan osoittaa jostain Utajärveltä tai Maaningasta vanha purkukuntoinen talo. Sanotaan, että tämä on rikki jo valmiiksi, ei niin väliä, vaikka ette osaisi elää ihmisiksi. Lapset huostaan ja aikuiset kauas pois.
He ovat helsinkiläisiä eli Helsingin kaupungin sosiaalitoimi auttaa tarvittaessa asunnon etsimisessä, ei sitä mistään toisesta kunnasta osoiteta.
Oikeasti ei varmasti ole mitään järkeä häätää heitä, koska asunnoton lapsiperhe saa kuitenkin jonkun kriisimajoituksen ja ovat etusijalla Hekankin jonossa. Eikä kai aiemmat, jo maksetut, vuokravelat estä saamasta Hekalta uutta asuntoa. (Onko tästä jollakin esim. sosiaalialan ihmisellä varmaa tietoa?) Turhaa puljaamista ja verovarojen kulutusta, jos tuommoiseen aletaan.
Ei saa Hekasta enää tuo asuntoa. Ja lasun asiakkaita ovat jo ennestään. Toivottavasti lasu nyt viimein reagoi ja hoitaa lapset pois tuolta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis näillähän ei ole edes mitään vuokrasopimusta tohon asuntoon enää. Asuvat siellä luvatta.
Outoa että ehkä antoi vielö kuitenkin elokuun loppuun asti aikaa. Eli ovat saaneet jo toistamiseen "armoa". Silti eivät laita rikkaa ristiin asunnonhaun suhteen.
Paljonko vetoa, että saaga jatkuu. "Salmisen perhe jätti jälkeensä täydellisen tuhon. Katso shokeeraavat kuvat"
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin tilalle vanhan lavuaarin eli samanlaisen mikä nyt siellä on. Ei voi vaatia uutta. Maalaisin seinät. Pistorasiat nekin käytettyinä jos löytyy. On oltava samaa tasoa kun mitä nyt on.
Maripa ei osta eikä korjaa kun hän on viaton UHRI. Haha, varmaan PS:n ehdokkaana 2027 vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on työtön, himassa 18-vuotias aikuinen poika ja Mari pois puolipäivätyöstä koko kesän. Kyllä niillä voimin pitää pärjätä.
Siinä kaljaa ja röökiä kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heka voisi olla häätämättä Salmelan perhettä. Mitään ei tuolla voiteta, että 6 henkinen lapsiperhe joutuu muuttamaan ties minne.
Kyllä voitetaan. Poistuu paska asukas ja paska naapuri tuhoamasta kiinteistöä. Ei tuon tyyppisen ihmisen ongelmat neljän seinän sisälle jää.
Mutta heidän pitää asua jossakin. Miten sen ratkaisisit.
Heille voidaan osoittaa jostain Utajärveltä tai Maaningasta vanha purkukuntoinen talo. Sanotaan, että tämä on rikki jo valmiiksi, ei niin väliä, vaikka ette osaisi elää ihmisiksi. Lapset huostaan ja aikuiset kauas pois.
He ovat helsinkiläisiä eli Helsingin kaupungin sosiaalitoimi auttaa tarvittaessa asunnon etsimisessä, ei sitä mistään toisesta kunnasta osoiteta.
Oikeasti ei varmasti ole mitään järkeä häätää heitä, koska asunnoton lapsiperhe saa kuitenkin jonkun kriisimajoituksen ja ovat etusijalla Hekankin jonossa. Eikä kai aiemmat, jo maksetut, vuokravelat estä saamasta Hekalta uutta asuntoa. (Onko tästä jollakin esim. sosiaalialan ihmisellä varmaa tietoa?) Turhaa puljaamista ja verovarojen kulutusta, jos tuommoiseen aletaan.
Ei saa Hekasta enää tuo asuntoa. Ja lasun asiakkaita ovat jo ennestään. Toivottavasti lasu nyt viimein reagoi ja hoitaa lapset pois tuolta!
Pakkohan lastensuojelun on reagoida, ei lapsia jätetä asunnotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin tilalle vanhan lavuaarin eli samanlaisen mikä nyt siellä on. Ei voi vaatia uutta. Maalaisin seinät. Pistorasiat nekin käytettyinä jos löytyy. On oltava samaa tasoa kun mitä nyt on.
Maripa ei osta eikä korjaa kun hän on viaton UHRI. Haha, varmaan PS:n ehdokkaana 2027 vaaleissa.
Tai valehtelevien vassareiden vaaliehdokas, aina on vika muissa
Ja sauna ei varmasti ole juhlintapaikka.
- sivusta