Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NU Kolumni: "Lapsettomat ja sinkkuna elävät jäävät helposti juhlakierrossa maksajan rooliin"

Vierailija
27.06.2026 |

https://www.nokianuutiset.fi/puheenvuoro/art-2000012101138.html

 

Ajankohtainen asia. Vapaaehtoisesti lapsettomat eivät ole käveleviä pankkiautomaatteja, vaan hekin ansaitsevat inhimillisen ja yhdenvertaisen kohtelun.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko osallistua mihinkään sellaiseen mikä ei tunnu vastavuoroiselta.

Vierailija
2/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu

Että mitä häh?

😂😂😂

Vierailija
4/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakutsut ovat kyllä typerä USAsta raahattu juttu. Onneksi minun nuoruudessani ei sellaisia järjestetty, ja polttaritkin olivat maltillisia.

Vierailija
5/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän sitten osallistuu jos ahdistaa?

Eikö hän itse järjestä mitään juhlia, jos on lahjoista kateellinen?

 

Kyllä joka asiasta ongelman saa...

M43

Vierailija
6/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat järjestää vaikka kissanristiäiset, niin vieraat toisivat lahjoja. Ihan on itsestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu

Mitä. Just. Luin.

 

Eli ihminen ei ole minkään arvoinen jos ei lisäänny? Tai on jotenkin vähempiarvoinen?

 

Voitko viedä nuo velafobiset näkemyksesi muualle. Kiitos.

Vierailija
8/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullinen linkki. Haista home.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvakutsut ovat kyllä typerä USAsta raahattu juttu. Onneksi minun nuoruudessani ei sellaisia järjestetty, ja polttaritkin olivat maltillisia.

Tämä.

Minulla ei ollut babyshovereita eikä polttareita ollenkaan, olen siis sinuakin parempi ihminen.

Kun minulla ei ole, on se muillekin täysin tarpeetonta.

Vierailija
10/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu

Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu

Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?

Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen

Vierailija
12/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu

Mitä. Just. Luin.

 

Eli ihminen ei ole minkään arvoinen jos ei lisäänny? Tai on jotenkin vähempiarvoinen?

 

Voitko viedä nuo velafobiset näkemyksesi muualle. Kiitos.

En ole sanonut niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen itse päättää hankkiiko lapsia vai ei mutta selvää on että tuolla yksilöllisellä päätöksellä on yhteiskunnallinenkin ulottuvuus. Äidit etenkin ansaitsisivat lisää juhlia kaikesta hiljaisest  työstään

Vierailija
14/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu

Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?

Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen

Eihän sitä vauvan syntyessä vielä tiedä onko hän tulevaisuudessa rakentamassa vai tuhoamassa Suomea. Lapseton voi olla paljonkin hyödyksi oman työnsä/vapaaehtoistyön jne kautta, se lapsi pelkkä kuluttaja, tukien varassa elävä tai jopa kriminaali. 

Näin ratakiskosta esimerkin vääntäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että vauvakutsuilla juhlitaan uutta elämää ja ihan sitä tulossa olevaa vauvaa eikä ajatella kauaskantoisesti kuinka hän jatkossa kannattelee yhteiskuntaa harteillaan ja siksi juhla.

Mutta ei se tarkoita etteikö lapsettomilla tai sinkuilla olisi toiveita ja tarpeita, ihan oikeutetusti, voi ja pitää (ihmisen itse siitä nauttiessa) heitäkin huomioida ja juhlia, heiltähän jää kaikki äitien/isienpäiväjutut, perhejoulut jne pois. 

Vierailija
16/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu

Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?

Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen

Mutta kun ei niitä lapsia kasvateta.

Vierailija
17/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai häät, syntymä tai lasten ja nuorten juhlat nyt keneltäkään pois ole. Lapset ja nuorethan eniten sitä tukea tässä maailmassa tarvii. 

Voihan sitten keksiä omiakin juhlia. Tupaantuliaiset, valmistujaiset tai vaikka pelkät kesä, kevät tms juhlat.

Vierailija
18/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeen velojen ruikutusta kun elämä on epäreilua. Järjestä chihuahuallesi synttäreitä jos koet, että tarvitset lahjontaa ja juhlakalu ja olemista.

Vierailija
19/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen itse päättää hankkiiko lapsia vai ei mutta selvää on että tuolla yksilöllisellä päätöksellä on yhteiskunnallinenkin ulottuvuus. Äidit etenkin ansaitsisivat lisää juhlia kaikesta hiljaisest  työstään

Ihan näin miehenäkin haluaisin että erityisesti yksinhuoltajaäitejä arvostettaisiin enemmän.  Tai voisi olla vaikka yksinhuoltajien päivä sukupuolettomasti, mutta suurin osa yksinhuoltajista kuitenkin naisia. 

Vierailija
20/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton uhriutuu kun ei saa viettää äitienpäivää,  anna mun kaikki...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi