Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NU Kolumni: "Lapsettomat ja sinkkuna elävät jäävät helposti juhlakierrossa maksajan rooliin"

Vierailija
27.06.2026 |

https://www.nokianuutiset.fi/puheenvuoro/art-2000012101138.html

 

Ajankohtainen asia. Vapaaehtoisesti lapsettomat eivät ole käveleviä pankkiautomaatteja, vaan hekin ansaitsevat inhimillisen ja yhdenvertaisen kohtelun.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärränkö oikein: vela on vapaaehtoisesti halunnut olla sinkku ja lapseton mutta haluaisi häät ja ristiäiset?

Kyllä, juuri näin. Näiden lisäksi vela haluaisi myös äitienpäivän, rippijuhlat ja lakkiaiset. Itseasiassa hän haluaisi kaikki perhejuhlat vaikka hänellä ei ole omaa perhettä.

Jokaisella velalla on perhe. Ensinnäkin on omat vanhemmat, sekä mahdolliset sisarukset + serkut. Lisäksi voi olla puolisokin, ja läheisiä ystäviä, joiden kanssa on sovittu että autellaan vanhalla iälläkin. Osalla myös lemmikkejä, jotka ovat kuin perheenjäseniä.

 

Miten ihminen edes voi olla perheetön? Syntynyt ulkoavaruudessa tyhjyydestä?

Hän lienee koulukuntaa joka tarkoittaa perheellä puolisoa ja lapsia ja puhuu sanalla lapsuudenperhe tai suku muusta perheestään/suvustaan

Sukupolvikysymys varmaan, vastaako tähän kysymykseen boomeri vai Gen Y/Z. Maailma muuttuu.

Vierailija
62/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan yhä sen kun vauvavuotena aivan rättiväsyneenä mietin keneltä ystävältä voisin pyytää hieman apua, kun aloin suurinpiirtein nähdä harhoja koliikkivauvan kanssa ja oma mies oli samassa tilanteessa. Ja joku tuntemani vela uhriutui miten hänellä ei ole miestä joka joskus tekisi hänelle ruokaa. Aikuiselle yksinasuvalle.

En saanut babyshowereita mutta kyllä sellaiset saavat äidit ne ansaitsee.

Oletko siis sitä mieltä, että vela ei saa toivoa että hänellä olisi ruokaa laittava puoliso, koska SINULLA on rankkaa? Se on jotenkin vähemmän arvokas tavoite elämässä?

 

Aika itsekästä kieltää muilta heidän haaveet vain, koska minä minä ja minun kärsimykset.

 

Elä ja anna muiden elää.

Tilannetaju voisi olla velallekin hyvä hankkia. Tuossa tilanteessa on aika vakava tilanne ja silloin tarjotaan apua tai vähintään ollaan hiljaa omista pikkuasioista. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän noihin ole pakko osallistua. Eikä kaikki avioituvat tai lisääntyvät pidä mitään typeriä ennakkojuhlia. Saati osallistu muiden juhliin. Kunnon yleistystä taas.

Vierailija
64/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu

Mitä. Just. Luin.

 

Eli ihminen ei ole minkään arvoinen jos ei lisäänny? Tai on jotenkin vähempiarvoinen?

 

Voitko viedä nuo velafobiset näkemyksesi muualle. Kiitos.

Sinäpä sen sanoit.

Vierailija
65/65 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärränkö oikein: vela on vapaaehtoisesti halunnut olla sinkku ja lapseton mutta haluaisi häät ja ristiäiset?

Kyllä, juuri näin. Näiden lisäksi vela haluaisi myös äitienpäivän, rippijuhlat ja lakkiaiset. Itseasiassa hän haluaisi kaikki perhejuhlat vaikka hänellä ei ole omaa perhettä.

Jokaisella velalla on perhe. Ensinnäkin on omat vanhemmat, sekä mahdolliset sisarukset + serkut. Lisäksi voi olla puolisokin, ja läheisiä ystäviä, joiden kanssa on sovittu että autellaan vanhalla iälläkin. Osalla myös lemmikkejä, jotka ovat kuin perheenjäseniä.

 

Miten ihminen edes voi olla perheetön? Syntynyt ulkoavaruudessa tyhjyydestä?

Omalla perheellä tarkoitan sitä perhettä jonka minä ole itselleni muodostanut. Eli minä, mieheni ja lapset. Tietysti minulla on myös toinen perhe, lapsuudenperhe mutta sen merkitys vähenee oman perheen myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi