NU Kolumni: "Lapsettomat ja sinkkuna elävät jäävät helposti juhlakierrossa maksajan rooliin"
https://www.nokianuutiset.fi/puheenvuoro/art-2000012101138.html
Ajankohtainen asia. Vapaaehtoisesti lapsettomat eivät ole käveleviä pankkiautomaatteja, vaan hekin ansaitsevat inhimillisen ja yhdenvertaisen kohtelun.
Kommentit (63)
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Että mitä häh?
😂😂😂
Vauvakutsut ovat kyllä typerä USAsta raahattu juttu. Onneksi minun nuoruudessani ei sellaisia järjestetty, ja polttaritkin olivat maltillisia.
Miksi hän sitten osallistuu jos ahdistaa?
Eikö hän itse järjestä mitään juhlia, jos on lahjoista kateellinen?
Kyllä joka asiasta ongelman saa...
M43
Voisivat järjestää vaikka kissanristiäiset, niin vieraat toisivat lahjoja. Ihan on itsestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mitä. Just. Luin.
Eli ihminen ei ole minkään arvoinen jos ei lisäänny? Tai on jotenkin vähempiarvoinen?
Voitko viedä nuo velafobiset näkemyksesi muualle. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vauvakutsut ovat kyllä typerä USAsta raahattu juttu. Onneksi minun nuoruudessani ei sellaisia järjestetty, ja polttaritkin olivat maltillisia.
Tämä.
Minulla ei ollut babyshovereita eikä polttareita ollenkaan, olen siis sinuakin parempi ihminen.
Kun minulla ei ole, on se muillekin täysin tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?
Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mitä. Just. Luin.
Eli ihminen ei ole minkään arvoinen jos ei lisäänny? Tai on jotenkin vähempiarvoinen?
Voitko viedä nuo velafobiset näkemyksesi muualle. Kiitos.
En ole sanonut niin.
Jokainen itse päättää hankkiiko lapsia vai ei mutta selvää on että tuolla yksilöllisellä päätöksellä on yhteiskunnallinenkin ulottuvuus. Äidit etenkin ansaitsisivat lisää juhlia kaikesta hiljaisest työstään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?
Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen
Eihän sitä vauvan syntyessä vielä tiedä onko hän tulevaisuudessa rakentamassa vai tuhoamassa Suomea. Lapseton voi olla paljonkin hyödyksi oman työnsä/vapaaehtoistyön jne kautta, se lapsi pelkkä kuluttaja, tukien varassa elävä tai jopa kriminaali.
Näin ratakiskosta esimerkin vääntäen.
Ajattelisin että vauvakutsuilla juhlitaan uutta elämää ja ihan sitä tulossa olevaa vauvaa eikä ajatella kauaskantoisesti kuinka hän jatkossa kannattelee yhteiskuntaa harteillaan ja siksi juhla.
Mutta ei se tarkoita etteikö lapsettomilla tai sinkuilla olisi toiveita ja tarpeita, ihan oikeutetusti, voi ja pitää (ihmisen itse siitä nauttiessa) heitäkin huomioida ja juhlia, heiltähän jää kaikki äitien/isienpäiväjutut, perhejoulut jne pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?
Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen
Mutta kun ei niitä lapsia kasvateta.
Ei kai häät, syntymä tai lasten ja nuorten juhlat nyt keneltäkään pois ole. Lapset ja nuorethan eniten sitä tukea tässä maailmassa tarvii.
Voihan sitten keksiä omiakin juhlia. Tupaantuliaiset, valmistujaiset tai vaikka pelkät kesä, kevät tms juhlat.
Jälkeen velojen ruikutusta kun elämä on epäreilua. Järjestä chihuahuallesi synttäreitä jos koet, että tarvitset lahjontaa ja juhlakalu ja olemista.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen itse päättää hankkiiko lapsia vai ei mutta selvää on että tuolla yksilöllisellä päätöksellä on yhteiskunnallinenkin ulottuvuus. Äidit etenkin ansaitsisivat lisää juhlia kaikesta hiljaisest työstään
Ihan näin miehenäkin haluaisin että erityisesti yksinhuoltajaäitejä arvostettaisiin enemmän. Tai voisi olla vaikka yksinhuoltajien päivä sukupuolettomasti, mutta suurin osa yksinhuoltajista kuitenkin naisia.
Lapseton uhriutuu kun ei saa viettää äitienpäivää, anna mun kaikki...
Ei ole pakko osallistua mihinkään sellaiseen mikä ei tunnu vastavuoroiselta.