NU Kolumni: "Lapsettomat ja sinkkuna elävät jäävät helposti juhlakierrossa maksajan rooliin"
https://www.nokianuutiset.fi/puheenvuoro/art-2000012101138.html
Ajankohtainen asia. Vapaaehtoisesti lapsettomat eivät ole käveleviä pankkiautomaatteja, vaan hekin ansaitsevat inhimillisen ja yhdenvertaisen kohtelun.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen itse päättää hankkiiko lapsia vai ei mutta selvää on että tuolla yksilöllisellä päätöksellä on yhteiskunnallinenkin ulottuvuus. Äidit etenkin ansaitsisivat lisää juhlia kaikesta hiljaisest työstään
Ihan näin miehenäkin haluaisin että erityisesti yksinhuoltajaäitejä arvostettaisiin enemmän. Tai voisi olla vaikka yksinhuoltajien päivä sukupuolettomasti, mutta suurin osa yksinhuoltajista kuitenkin naisia.
Samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?
Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen
Eihän sitä vauvan syntyessä vielä tiedä onko hän tulevaisuudessa rakentamassa vai tuhoamassa Suomea. Lapseton voi olla paljonkin hyödyksi oman työnsä/vapaaehtoistyön jne kautta, se lapsi pelkkä kuluttaja, tukien varassa elävä tai jopa kriminaali.
Näin ratakiskosta esimerkin vääntäen.
Ja kumminkin tosiasiat puhuu sen puolesta, että suurin osa kasvaa vastuuntuntoisiksi ihmisiksi, jotka opiskelee, tekee työtä, hankkii perheen ja rakastaa sitä.
Ja sitten on nämä vela-mekkaloijat, jotka vaatii "oikeuksiaan".
Niin. Tai heitteille ilman rahaa. Miksi yksin asuvan ajatellaan olevan uraohjus joka päässyt firmaan kuin firmaan. Tai voi käyttää mihin vain, kukaan ei puolusta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai häät, syntymä tai lasten ja nuorten juhlat nyt keneltäkään pois ole. Lapset ja nuorethan eniten sitä tukea tässä maailmassa tarvii.
Voihan sitten keksiä omiakin juhlia. Tupaantuliaiset, valmistujaiset tai vaikka pelkät kesä, kevät tms juhlat.
Ovat ne rahana pois sinkuilta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lapsettomilla on samallailla valmistujaiset, synttärit jne. Jos haluat juhlat, järjestä juhlat. Lapsettomana sulla on siihen aikaakin.
Vain omat synttärit ja valmistujaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?
Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen
Eihän sitä vauvan syntyessä vielä tiedä onko hän tulevaisuudessa rakentamassa vai tuhoamassa Suomea. Lapseton voi olla paljonkin hyödyksi oman työnsä/vapaaehtoistyön jne kautta, se lapsi pelkkä kuluttaja, tukien varassa elävä tai jopa kriminaali.
Näin ratakiskosta esimerkin vääntäen.
Tuossa tarkoitetaan tietysti sitä että jos huomenna kaikki päättäisivät etteivät tee lapsia niin 100-vuoden päästä ei olisi jäljellä enää yhtään suomalaista eikä suomalaista yhteiskuntaa. Täällä asuisivat varmaan jotkut muut. Yleisesti ottaen lapset ovat välttämättömyys ihmiskunnan jatkumiselle.
Itse en kyllä ymmärrä tätä kitinää juhlista. Jos päättää olla vela niin päätöksellä on omat seurauksensa. Ihan samalla tavalla kun heillä jotka päättävät tehdä lapsia. Jos toisten juhlat ahdistavat tai tuntuvat epäreiluilta niin sitten jättää menemättä, yksinkertaista. Hulluahan se olisi jos muut eivät voisi järjestää juhlia ettei jollekin tule paha mieli. Aikuisten ihmisten pitäisi jo ymmärtää ettei elämässä mene nallekarkit aina tasan, päätöksillä on seurauksensa ja joskus voi tulla paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai häät, syntymä tai lasten ja nuorten juhlat nyt keneltäkään pois ole. Lapset ja nuorethan eniten sitä tukea tässä maailmassa tarvii.
Voihan sitten keksiä omiakin juhlia. Tupaantuliaiset, valmistujaiset tai vaikka pelkät kesä, kevät tms juhlat.
Ovat ne rahana pois sinkuilta.
Sinkut voivat olla menemättä juhliin jos ei halua laittaa niihin rahaa. Muutenkin sinkut kitisevät kun pariskunnat voivat maksaa yhteiset lahjat mutta he eivät tule ajatelleeksi että pariskunnalla on myös tuplasti juhlia kun on molempien sukulaiset, tutut ja ystävät. Eli yhtä paljon juhlia ja kuluja henkilöä kohden kuin sinkuilla.
Vierailija kirjoitti:
Lapseton uhriutuu kun ei saa viettää äitienpäivää, anna mun kaikki...
Velat juhlii 1.8. velapäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?
Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen
Eihän sitä vauvan syntyessä vielä tiedä onko hän tulevaisuudessa rakentamassa vai tuhoamassa Suomea. Lapseton voi olla paljonkin hyödyksi oman työnsä/vapaaehtoistyön jne kautta, se lapsi pelkkä kuluttaja, tukien varassa elävä tai jopa kriminaali.
Näin ratakiskosta esimerkin vääntäen.
Ja kumminkin tosiasiat puhuu sen puolesta, että suurin osa kasvaa vastuuntuntoisiksi ihmisiksi, jotka opiskelee, tekee työtä, hankkii perheen ja rakastaa sitä.
Ja sitten on nämä vela-mekkaloijat, jotka vaatii "oikeuksiaan".
Mitä väärää siinä on jos velat vaatii yhdenvertaista kohtelua ja velojen syrjinnän lopettamista? Nyt kun syrjintä ei osu omalle kohdalle, helppoa sulkea silmät siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton uhriutuu kun ei saa viettää äitienpäivää, anna mun kaikki...
Velat juhlii 1.8. velapäivää.
Niin, aina voi järjestää itse itsellensä juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?
Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen
Eihän sitä vauvan syntyessä vielä tiedä onko hän tulevaisuudessa rakentamassa vai tuhoamassa Suomea. Lapseton voi olla paljonkin hyödyksi oman työnsä/vapaaehtoistyön jne kautta, se lapsi pelkkä kuluttaja, tukien varassa elävä tai jopa kriminaali.
Näin ratakiskosta esimerkin vääntäen.
Ja kumminkin tosiasiat puhuu sen puolesta, että suurin osa kasvaa vastuuntuntoisiksi ihmisiksi, jotka opiskelee, tekee työtä, hankkii perheen ja rakastaa sitä.
Ja sitten on nämä vela-mekkaloijat, jotka vaatii "oikeuksiaan".
Mitä väärää siinä on jos velat vaatii yhdenvertaista kohtelua ja velojen syrjinnän lopettamista? Nyt kun syrjintä ei osu omalle kohdalle, helppoa sulkea silmät siltä.
Vai että syrjintä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?
Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen
Eihän sitä vauvan syntyessä vielä tiedä onko hän tulevaisuudessa rakentamassa vai tuhoamassa Suomea. Lapseton voi olla paljonkin hyödyksi oman työnsä/vapaaehtoistyön jne kautta, se lapsi pelkkä kuluttaja, tukien varassa elävä tai jopa kriminaali.
Näin ratakiskosta esimerkin vääntäen.
Tuossa tarkoitetaan tietysti sitä että jos huomenna kaikki päättäisivät etteivät tee lapsia niin 100-vuoden päästä ei olisi jäljellä enää yhtään suomalaista eikä suomalaista yhteiskuntaa. Täällä asuisivat varmaan jotkut muut. Yleisesti ottaen lapset ovat välttämättömyys ihmiskunnan jatkumiselle.
Itse en kyllä ymmärrä tätä kitinää juhlista. Jos päättää olla vela niin päätöksellä on omat seurauksensa. Ihan samalla tavalla kun heillä jotka päättävät tehdä lapsia. Jos toisten juhlat ahdistavat tai tuntuvat epäreiluilta niin sitten jättää menemättä, yksinkertaista. Hulluahan se olisi jos muut eivät voisi järjestää juhlia ettei jollekin tule paha mieli. Aikuisten ihmisten pitäisi jo ymmärtää ettei elämässä mene nallekarkit aina tasan, päätöksillä on seurauksensa ja joskus voi tulla paha mieli.
Mikä pointti sulla on? Jos ihmiset ei halua lisääntyä, sitten he eivät lisäänny. Entä sitten? Ei ketään voi siihen pakottaa. Vai haluatko sinä sitä? Joko se on pakollista tai se ei ole. Jos lisääntyminen on vapaaehtoista, ja ei koe velautta ongelmaksi, miksi tämä valitusvirsi veloista?
Moi, muakin syrjitään kun en saanut promootiojuhlia ilman opiskelua
Velathan täällä virsiä laulaa. Eivät jaksa itse järjestää juhlia joten ovat miettineet että joku lapsiperhe voisi arkeensa sisällyttää heidän juhlien järkkäilyn
Vierailija kirjoitti:
Lapseton uhriutuu kun ei saa viettää äitienpäivää, anna mun kaikki...
Olen eri, mutta lapseton ikäihminen.
Alkaa pikkihiljaa väsyttää, kun oma ikivanha äiti vaatii joka vuosi muistamista kukin ja lahjoin niin äitienpäivänä kuin syntymäpäivänään.
T. Dominoivan äidin nössö lapsi
me lopetettiin ukon kanssa kaikki nämä juhlissa käynnit, jotka milläänlailla koskee lapsia, kihloja tai häitä. vain hautajaisiin mennään jos kutsu käy saattoväkeen.
Vierailija kirjoitti:
Velathan täällä virsiä laulaa. Eivät jaksa itse järjestää juhlia joten ovat miettineet että joku lapsiperhe voisi arkeensa sisällyttää heidän juhlien järkkäilyn
Miksi väität että velat eivät järjestä juhlia? Lopeta disinformaation levittäminen.
Minä olen vela ja en ymmärrä tätä ruikutusta,mielelläni ja täysin vapaaehtoisesti olen ostellut vauvoille pehmoleluja yms.Olen toki jo 54v ja tuommoinen juhlakierto systeemi on minulle täysin vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että yhteiskunnassa edes joskus juhlitaan heitä jotka tuovat yhteiskunnalle tulevaisuuden ja siitä joku uhriutuu
Mikä ihmeen yhteiskunnan tulevaisuus?
Perheet, lapset, kasvatus ja kaikki muu sellainen jota ilman yhteiskunta loppuu tähän sukupolveen
Eihän sitä vauvan syntyessä vielä tiedä onko hän tulevaisuudessa rakentamassa vai tuhoamassa Suomea. Lapseton voi olla paljonkin hyödyksi oman työnsä/vapaaehtoistyön jne kautta, se lapsi pelkkä kuluttaja, tukien varassa elävä tai jopa kriminaali.
Näin ratakiskosta esimerkin vääntäen.
Ja kumminkin tosiasiat puhuu sen puolesta, että suurin osa kasvaa vastuuntuntoisiksi ihmisiksi, jotka opiskelee, tekee työtä, hankkii perheen ja rakastaa sitä.
Ja sitten on nämä vela-mekkaloijat, jotka vaatii "oikeuksiaan".
Mitä väärää siinä on jos velat vaatii yhdenvertaista kohtelua ja velojen syrjinnän lopettamista? Nyt kun syrjintä ei osu omalle kohdalle, helppoa sulkea silmät siltä.
Juhlien järjestäminen ei ole syrjintää ja niihin osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Lopeta ruikuttaminen.
Perheelliset sijoittaa lapsiensa elämään kymppitonneja, joka on kaikki pois itsekkäästä vain itselle elämisestä.
Kyllähän lapsettomilla on samallailla valmistujaiset, synttärit jne. Jos haluat juhlat, järjestä juhlat. Lapsettomana sulla on siihen aikaakin.