Kaipaan neuvoa: mies huolehtii aika paljon sisarensa lapsista?
Tuore suhde ja aivan ihana mies. Mutta lapsikuvio ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi lapset ovat siinä iässä, että kaipaavat valtavasti tekemistä, ohjaamista ja huomiota. He näyttävät myös oireilevan jonkin verran.
Nämä tilanteet tulevat tosi äkkiä. Lapset tulee miehelle viikonlopuksi ilman varoirusta, kun sisko laittaa viestiä että voitko hakea lapset. Juhannus oli kyllä sovittu etukäteen, mutta sunnuntaina sisko pyysi pitämään niitä vielä jonkin aikaa. Tänään mies sitten lähti viemään lapset äidilleen.
Olen tietty kysynyt mueheltä tästä kuviosta, mutta hänen mukaansa nämä on ihan poikkeustilanteita.
Olen tavannut siskon vain ihan ohimennen, kun on tuonut tai hakenut lapsia. Hänestä en osaa päätellä sen enempää onko esim päihdeongelmaa.
Miten minun kannattaisi edetä tämän kanssa. Onko parasta vain odottaa ja katsoa, vai pitäiskö minun avata vakavampi keskustelu asiasta? Jälkimmäinen tuntuu kyllä vähän vainoharhaiselta, kun mies on jo vakuuttanut minulle, että kaikki on ok.
Se vielä että heillä ei ole muita sukulaisia tai läheisiä. Äiti asuu ulkomailla mutta on aika etäinen ja pitää harvakseen yhteyttä.
Kommentit (70)
Onko mies kertonut millä perustella nuo ovat poikkeustilanteita?
Siis nyt en tajunnut? Mies hoitaa ulkomailla asuvan sisarensa lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Onko mies kertonut millä perustella nuo ovat poikkeustilanteita?
Hän sanoo vain että ei näitä tapahdu usein tai jotain sinnepäin. Ei varmaan itse käyttänyt sanaa poikkeustilanne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis nyt en tajunnut? Mies hoitaa ulkomailla asuvan sisarensa lapsia?
Mies ja sisko asuvat Suomessa, heidän äitinsä asuu ulkomailla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies kertonut millä perustella nuo ovat poikkeustilanteita?
Hän sanoo vain että ei näitä tapahdu usein tai jotain sinnepäin. Ei varmaan itse käyttänyt sanaa poikkeustilanne.
Ap
No mutta jos niitä kokoajan kuitenkin tapahtuu. Kuulostaa oudolta. Tarkoittaako mies että tuo tahti ei ole hänen mielestään usein, vai että nyt väliaikaisesti lapset ovat hänen hoidettavanaan noin tiuhaan?
Ettei vaan olisi niin, että ne ovat heidän yhteisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies kertonut millä perustella nuo ovat poikkeustilanteita?
Hän sanoo vain että ei näitä tapahdu usein tai jotain sinnepäin. Ei varmaan itse käyttänyt sanaa poikkeustilanne.
Ap
No mutta jos niitä kokoajan kuitenkin tapahtuu. Kuulostaa oudolta. Tarkoittaako mies että tuo tahti ei ole hänen mielestään usein, vai että nyt väliaikaisesti lapset ovat hänen hoidettavanaan noin tiuhaan?
Jälkimmäinen. Eli siinä mielessä ovat poikkeustilanteita, kuten sanoinkun.
Ap
"Jälkimmäinen. Eli siinä mielessä ovat poikkeustilanteita, kuten sanoinkun.
Ap"
No sitten odottelisin vielä jonkin aikaa että tasoittuuko tilanne.
Oletko ihan varma, että kyseessä on sisko?
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan olisi niin, että ne ovat heidän yhteisiä lapsia.
Tämä.
Ei olisi ensimmäinen monisuhdevirittelijä jolle "siskolikka" soittelee.
Tee lasu miehestä niin sossutädit hoitaa.miestä ja sen sisar joutuu ottaa lapset.
AINA PUUTTUU JOTAIN
Tällä kertaa puuttuu se, että onko lapsilla isää elämässä. Tää siis pitää tietää, ennen kun osaa sanoa oikein mitään.
Vähän haiskahtaa siltä, että "sisko" on ex-puoliso ja lapset yhteisiä, mutta kuka minä olen tilannetta arvioimaan.
No, jos kuvittelet, että tuo kuvio tuosta laantuu tai nyt vaan sattuu poikkeuksellisesti, niin niistä harhoista voit luopua saman tien. Et myöskään ikinä ohita tärkeysjärjestyksessä noita lapsia. Sitähän halusit kuulla? Etsi mies, joka suhtautuu välinpitämättömästi sisarusten lapsia tai jolla ei ole siskoja tai veljiä. Saattaa toki olla, että ei sitten välitä vähääkään omistakaan lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
No, jos kuvittelet, että tuo kuvio tuosta laantuu tai nyt vaan sattuu poikkeuksellisesti, niin niistä harhoista voit luopua saman tien. Et myöskään ikinä ohita tärkeysjärjestyksessä noita lapsia. Sitähän halusit kuulla? Etsi mies, joka suhtautuu välinpitämättömästi sisarusten lapsia tai jolla ei ole siskoja tai veljiä. Saattaa toki olla, että ei sitten välitä vähääkään omistakaan lapsistaan.
No nyt taas.
Minä rakastan veljenpoikiani valtavasti, mutta en silti suostuisi jatkuvasti ex-tempore hoitamaan heitä. Ei se tarkoita että suhtaudun välinpitämättömästi.
Se että miehellä ei itsellään ole lapsia ja sisko käyttää nimenomaan häntä hoitajana kuulostaa vähän erikoiselta. Itsellenikin tulee mieleen tuoreen suhteen ollessa kyseessä, että
a) sisko on oikeasti ex-puoliso eli lapset ovat miehen omia
b) hän väittää menevänsä lapsia hoitamaan, koska se on hyvä syy ohareille
Kumpi tahansa tilanne, niin kyseessä on välteltävä tapaus.
Ei kai siitä haittaa ole, jos huolehtii lapsista. Haitta tulee sitten, jos mies tekee sinulle oharit siskon lasten takia. Se olisi törkeä teko.
Vierailija kirjoitti:
Tee lasu miehestä niin sossutädit hoitaa.miestä ja sen sisar joutuu ottaa lapset.
Miten miehestä voi lasun tehdä ? 🤣 Kyllä se pitää niistä lapsisita tehdä
Illmoita, että mies on nyt sinun sinun sinun, eikä missään tapauksessa saa huolehtia kenenkään muiden lapsista.
Ehkä hän tulee järkiinsä ja vaihtaa inhimilliseen naiseen.
Siis mies on viemässä lapsia näiden äidille. Sori epäselvä muotoilu ja typot
Ap