Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rydman yrittää suitsia ensimmäisenä poliitikkona Suomessa korruptiota, kaikki vastustavat

Vierailija
23.06.2026 |

Leikkaukset järjestökentälle veisivät poliittiset palkkiotyöt ex-poliitikoilta niin sehän ei käy muille puolueille. Kansa on liian tyhmää ymmärtääkseen mistä on kysymys.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyhätään vaan vastaan koska Rydman ja koska persut, itse asiasta ei ymmärretä yhtään mitään eikä välitetäkään.

Vierailija
2/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demariakoilta lähtee suojatyöpaikat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vasemmiston poltiikan ytimessä että: "Ihan sama mitä asioista seuraa, pääasia että persuja v i t u t t a a " kuten tältäkin palstalta on saanut lukea. Petteri ei ole sen parempi.

Vierailija
4/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin toivon, että edes yhden äänestäjän silmät ovat auenneet.

Vierailija
5/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän PS:n vastustaminen suureksi osaksi on kaikki nämä vuodet ollut: yhteiselle hiekkalaatikolle on tullut uusi tulokas joka ei leiki samaa leikkiä kuin muut ja se pitäisi saada heivattua pois pilaamasta yhteistä korruptioleikkiä.

Vierailija
6/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman on kansan asialla. 

Oksettavaa porukkaa nuo muut. Siis eduskuntatalon sakki. Kaikki he vaan vaihtoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman tosiaan on kansan asialla. Olisi oikeus ja kohtuus saada poistettua edes osa poliittisista suojatyöpaikoista. Meillä on ihan hirveästi poliittista korruptiota. Eliitti on sen velkaa kärsivälle kansalle.

Vierailija
8/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nyt kuitenkin edelleen on maailman kolmen vähiten korruptoituneen maan joukossa. Aika pientä se on verrattuna vaikka naapuriimme, joka toimiin  nimenomaan korruptiolla.

Aika hulluja avauksia jotkut tekevät, kun vaikka meillä varmasti jotain kähmintää on, mutta yleensä ne kyllä meidän yhteiskunnassa  ennemmin tai myöhemmin paljastuu.

Siis tämä on yhteiskunta, jossa ei voi pieraista niin, ettei joka ala tutkia sitä rikosta.

Huijauksetkin on tasoa, että jättää ilmoittamatta Kelalle, jos joku omainen on antanut 60 euroa rahaa.

 

No ne , jotka itse elävät korruptiopesämaassa, niin koettavat omia ongelmiaan jakaa kaikille.

 

Ihan kuin kertovat, että Suomessa ei ole kuin 3 lajia leipää kaupassa. Ja ei ole tietokoneita, vaan faksilla vielä toimitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän läheistä sukua Lumikin k ä ä p i ö i l l e?

Vierailija
10/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

RYDE ON KOVA

Saa varmaan seuraavissa vaaleissa miljoona ääntä. Tollasesta ihmiset tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, että persu valehtelee? Sen huulet liikkuu.

Vierailija
12/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korruptoituneet vastustavat korruption kitkemistä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomukselle, RKP:lle, Kepulle, Demareille yms. Kelpaa köyhien kyykytys mutta ei suojatyöpaikoista leikkaaminen. Vain PS puolustaa suomalaista veronmaksajaa!

Vierailija
14/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän läheistä sukua Lumikin k ä ä p i ö i l l e?

Tätä se periaatteesta vastaanöyhäys on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demariakoilta lähtee suojatyöpaikat. 

SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry on kattojärjestö, johon kuuluu yli 200 valtakunnallista sosiaali- ja terveysalan järjestöä sekä kymmeniä yhteistyöjäseniä. Varsinaiset ja yhteistyöjäsenet ovat poliittisesti sitoutumattomia sosiaali- ja terveysalan, hyvinvoinnin tai kansanterveyden toimijoita.

Vierailija
16/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolessa on eniten kommunisteja niin ei ihme.

Vierailija
17/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasististen järjestöjen toiminnan kieltäminen Suomen alueella

Aloitteen päiväys9.5.2026

Aloitteen muotoEhdotus lainvalmisteluun ryhtymisestä

Aloitteen sisältö

Me allekirjoittaneet vaadimme lainsäädännön päivittämistä fasistisen toiminnan täyskiellon noudattamiseksi, pitäen sisällään kategorisesti kaikki fasistisluontoiset järjestöt, olivat ne sitten poliittisia organisaatioita, erinäisiä harrastuskerhoja tai yleisluontoisia järjestöjä, lähtökohtaisesti sellaisten ihmisoikeuksien vastaisina toimijoina, joita Suomen valtio on sitoutunut ylläpitämään.

Perustelut

Suomessa on viimeisinä vuosikymmeninä noussut esiin lukuisia fasistisia järjestöjä. Viimeksi tällaisten järjestöjen esiintyminen Tampereella 1.5.2026 johti useisiin väkivallantekoihin. Myös aiemmin näiden liikkeiden toiminnan yhteydessä on esiintynyt raakaa väkivaltaa.

Fasismi poliittisena liikkeenä on Euroopan historiassa jo koeteltu. Katuväkivallan ohella se johti 1900-luvulla mantereen tuhoisimpaan konfliktiin, toiseen maailmansotaan, ja kymmenien miljoonien viattomien ihmisten tarpeettomaan kuolemaan, mukaanlukien kuuden miljoonaan juutalaisen järjestelmällinen joukkotuhonta. Näistä syistä Suomessa fasististen järjestöjen toiminta valtion alueella kiellettiin toisen maailmansodan jälkeen täysimääräisesti Pariisin rauhansopimuksessa 1947.

Sopimuksessa todettiin fasististista organisaatioista: "Suomi, joka välirauhansopimuksen mukaisesti on ryhtynyt toimenpiteisiin hajoittaakseen kaikki Suomen alueella toimivat fascisminluontoiset poliittiset, sotilaalliset tai sotilaallisluontoiset järjestöt ... sitoutuu olemaan vastaisuudessa sallimatta senluontoisten järjestöjen olemassaoloa ja toimintaa..."

Tätä kieltoa Suomessa myös noudatettiin. Vasta viimeisten vuosikymmenien aikana kiellosta on ruvettu luistamaan, ja fasististen järjestöjen toiminta on jälleen de facto sallittu, vaikka laki Pariisin rauhansopimuksesta on edelleen voimassa.

Fasistisen toiminnan salliminen on johtanut tilanteeseen, jossa yksittäistä fasistista järjestäytymistä on jouduttu sittemmin erikseen kieltämään oikeusteitse. Uusfasistinen Pohjoismainen vastarintaliike (PVL) määrättiin toimintakieltoon lain ja hyvän tavan vastaisena organisaationa syyskuussa 2020. Se ei kuitenkaan ollut tuolloin eikä ole edelleenkään ainoa Suomessa toimiva fasistisluontoinen järjestö, jolloin kielletyn järjestön jäsenet ovat yksinkertaisesti kyenneet siirtymään toisiin organisaatioihin tai perustamaan uusia.

Fasististen järjestöjen täyskielto lopettaisi debatin siitä, tuleeko väkivaltaisten fasististen järjestöjen joukkokokoontumiset sallia kokoontumislain nojalla. Kielto antaisi viranomaisille mahdollisuuden toimia tällaisia kokoontumisia vastaan johdonmukaisesti ja fasistista väkivaltaa ehkäisten.

Voimassa olevalla fasististen järjestöjen kiellolla Suomi liittyisi muiden entisten akselivaltojen joukkoon, joissa fasistisesta perinnöstä on irtauduttu tietoisesti. Esimerkiksi Saksassa fasististen ja natsististen järjestöjen toiminta on kielletty kokonaisuudessaan.

Aloitteen taloudellinen tukiEi ole

 

https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364

C---> k

Vierailija
18/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää, että persu valehtelee? Sen huulet liikkuu.

Onpa tosi älykäs argumentti. Olet selvästi ajatellut asiaa ja ymmärtänyt mistä poliittisessa korruptiossa on kyse!

Vierailija
19/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin puolueilla on tietysti enemmän omat napat mielessä ja jopa perustavat tarpeettomia virkoja ja järjestelmiä, että omille puoluepudokkaille jäisi johtajien paikkoja. Sote on yksi niistä. Ja sitten ne, jotka haluavat maaahan 5000 tarpeetonta kuntaa, että riittäisi johtajan paikkoja.

Siinä mielessä jotkut kuviot tässä hallituksessa ovat riemastuttaneet niinkuin äskettäin ne paperijärjestöt, jotka vain lypsävät rahatukia, vaikka ainoa toiminta on vuoden vaihteessa uuden tuki-anomuksen laadinta.

Mutta eivät ilmeisesti kuitenkaan uskalla muuraispesään syvemmälle kaivautua.

Vierailija
20/52 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomukselle, RKP:lle, Kepulle, Demareille yms. Kelpaa köyhien kyykytys mutta ei suojatyöpaikoista leikkaaminen. Vain PS puolustaa suomalaista veronmaksajaa!

Jep. Rydman ja ps tulee saamaan äänivyöryn. Ei käy päinsä, että vain kansalta leikataan eikä eliitiltä ollenkaan. Sitä ei oikeudentuntoinen suomalainen sulata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi