Rydman yrittää suitsia ensimmäisenä poliitikkona Suomessa korruptiota, kaikki vastustavat
Leikkaukset järjestökentälle veisivät poliittiset palkkiotyöt ex-poliitikoilta niin sehän ei käy muille puolueille. Kansa on liian tyhmää ymmärtääkseen mistä on kysymys.
Kommentit (52)
Ihan valitettavasti osa järjestöistä /yhdistyksistä ym. ei tuota hyötyä, voi olla ihan haittaakin. Tai se vie paremmalta ratkaisulta tilan. Ja rahat.
Vierailija kirjoitti:
Rydman on kansan asialla.
Oksettavaa porukkaa nuo muut. Siis eduskuntatalon sakki. Kaikki he vaan vaihtoon.
Persujen uusi mestari :D
Persut vetävät taas kansaa kuin litran mittaa järjestöjen leikkauksilla. Montako päivää tätä persujen näytelmää pitää vielä kestää. Leikattavaa olisi paljon muualtakin mutta ideologia edellä mennään.
Orpolle ja kokoomukelle tämä sopii kun ovat samasta puusta veistetty kuin persut. Puolustuskyvyttömiltä ja sairailta voidaan leikata ja laskea veroja suuryrityksiltä ja rikkailta.
Vierailija kirjoitti:
Suomi nyt kuitenkin edelleen on maailman kolmen vähiten korruptoituneen maan joukossa. Aika pientä se on verrattuna vaikka naapuriimme, joka toimiin nimenomaan korruptiolla.
Aika hulluja avauksia jotkut tekevät, kun vaikka meillä varmasti jotain kähmintää on, mutta yleensä ne kyllä meidän yhteiskunnassa ennemmin tai myöhemmin paljastuu.
Siis tämä on yhteiskunta, jossa ei voi pieraista niin, ettei joka ala tutkia sitä rikosta.
Huijauksetkin on tasoa, että jättää ilmoittamatta Kelalle, jos joku omainen on antanut 60 euroa rahaa.
No ne , jotka itse elävät korruptiopesämaassa, niin koettavat omia ongelmiaan jakaa kaikille.
Ihan kuin kertovat, että Suomessa ei ole kuin 3 lajia leipää kaupassa. Ja ei ole tietokoneita, vaan faksilla vielä toimitaan.
Täällä korruptio on laillistettu
Vierailija kirjoitti:
Fasististen järjestöjen toiminnan kieltäminen Suomen alueella
Aloitteen päiväys9.5.2026
Aloitteen muotoEhdotus lainvalmisteluun ryhtymisestä
Aloitteen sisältö
Me allekirjoittaneet vaadimme lainsäädännön päivittämistä fasistisen toiminnan täyskiellon noudattamiseksi, pitäen sisällään kategorisesti kaikki fasistisluontoiset järjestöt, olivat ne sitten poliittisia organisaatioita, erinäisiä harrastuskerhoja tai yleisluontoisia järjestöjä, lähtökohtaisesti sellaisten ihmisoikeuksien vastaisina toimijoina, joita Suomen valtio on sitoutunut ylläpitämään.
Perustelut
Suomessa on viimeisinä vuosikymmeninä noussut esiin lukuisia fasistisia järjestöjä. Viimeksi tällaisten järjestöjen esiintyminen Tampereella 1.5.2026 johti useisiin väkivallantekoihin. Myös aiemmin näiden liikkeiden toiminnan yhteydessä on esiintynyt raakaa väkivaltaa.
Fasismi poliittisena liikkeenä on Euroopan historiassa jo koeteltu. Katuväkivallan ohella se johti 1900-luvulla mantereen tuhoisimpaan konfliktiin, toiseen maailmansotaan, ja kymmenien miljoonien viattomien ihmisten tarpeettomaan kuolemaan, mukaanlukien kuuden miljoonaan juutalaisen järjestelmällinen joukkotuhonta. Näistä syistä Suomessa fasististen järjestöjen toiminta valtion alueella kiellettiin toisen maailmansodan jälkeen täysimääräisesti Pariisin rauhansopimuksessa 1947.
Sopimuksessa todettiin fasististista organisaatioista: "Suomi, joka välirauhansopimuksen mukaisesti on ryhtynyt toimenpiteisiin hajoittaakseen kaikki Suomen alueella toimivat fascisminluontoiset poliittiset, sotilaalliset tai sotilaallisluontoiset järjestöt ... sitoutuu olemaan vastaisuudessa sallimatta senluontoisten järjestöjen olemassaoloa ja toimintaa..."
Tätä kieltoa Suomessa myös noudatettiin. Vasta viimeisten vuosikymmenien aikana kiellosta on ruvettu luistamaan, ja fasististen järjestöjen toiminta on jälleen de facto sallittu, vaikka laki Pariisin rauhansopimuksesta on edelleen voimassa.
Fasistisen toiminnan salliminen on johtanut tilanteeseen, jossa yksittäistä fasistista järjestäytymistä on jouduttu sittemmin erikseen kieltämään oikeusteitse. Uusfasistinen Pohjoismainen vastarintaliike (PVL) määrättiin toimintakieltoon lain ja hyvän tavan vastaisena organisaationa syyskuussa 2020. Se ei kuitenkaan ollut tuolloin eikä ole edelleenkään ainoa Suomessa toimiva fasistisluontoinen järjestö, jolloin kielletyn järjestön jäsenet ovat yksinkertaisesti kyenneet siirtymään toisiin organisaatioihin tai perustamaan uusia.
Fasististen järjestöjen täyskielto lopettaisi debatin siitä, tuleeko väkivaltaisten fasististen järjestöjen joukkokokoontumiset sallia kokoontumislain nojalla. Kielto antaisi viranomaisille mahdollisuuden toimia tällaisia kokoontumisia vastaan johdonmukaisesti ja fasistista väkivaltaa ehkäisten.
Voimassa olevalla fasististen järjestöjen kiellolla Suomi liittyisi muiden entisten akselivaltojen joukkoon, joissa fasistisesta perinnöstä on irtauduttu tietoisesti. Esimerkiksi Saksassa fasististen ja natsististen järjestöjen toiminta on kielletty kokonaisuudessaan.Aloitteen taloudellinen tukiEi ole
https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364
C---> k
Jaaha, tämä Neuvostoliitosta masinoitu normaalien ihmisten kriminalisointityökalu yritetään kaivaa taas naftaliinista.
Onko Rydmanilla suunnitteilla tänäkin kesänä nazimuistomerkillä poseeraaminen Saksassa?
Wille ja Perussuomalaiset ovat kansan puolella!
Itse kun aikoinaan politiikkaan ryhtymistä mietin, niin päällimäisenä oli juurikin kaikki nuo hillotolpat jotka tulevat toimen mukana, paikallistasolla paikallisen sähköyhtiön edustajisto, S-ryhmän edustajisto jne. saatika sitten eduskunnassa kaikki valtion omistamien puljujen hallintoneuvostot yms.
On aika että Rydman alkaa kuivattamaan suota!
Korruptio tuskin oli Ryytmanin mielessä vaan viha vasemmistolaisiksi luokittelemiaan järjestöjä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän PS:n vastustaminen suureksi osaksi on kaikki nämä vuodet ollut: yhteiselle hiekkalaatikolle on tullut uusi tulokas joka ei leiki samaa leikkiä kuin muut ja se pitäisi saada heivattua pois pilaamasta yhteistä korruptioleikkiä.
Huvittavinta tässä on, että Orpo ja Lindtman ovat vain saman kolikon eri puolet. Pesevät lopulta toistensa selkiä minkä ehtivät.
Ryytimaa on entinen poliitikko ennen kuin ehtii kissasta unelmoida.
Nyt täytyy myöntää olevani aloittajan kanssa samaa mieltä, enkä pidä Rydmanista.
Suurin osa järjestöistä on verhottua korruptiorahaa.
Nyt on paljastunut kaksi yhdistystä, jotka veivät lapsia Krimille kesäleirille aivopestäväksi. Muutama yhdistys, jotka muka järjestivät kesähuvia maahanmuuttajalapsille; puljulla oli toimisto Pasilassa ja ukot siellä tekivät anomuksia. Kuvat olivat netin kuvapankista.
Lukuisia ruotsinkieltä tukevia yhdistyksiä, joissa johdossa on puolueaktiiveja. Mitään tukea ei annettu, haettiin vain ilmaista rahaa.
Esimerkkejä on loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Demariakoilta lähtee suojatyöpaikat.
Kokoomusukoilta myös.
Vierailija kirjoitti:
Rydman on kansan asialla.
Oksettavaa porukkaa nuo muut. Siis eduskuntatalon sakki. Kaikki he vaan vaihtoon.
Lasten asialla hän ei ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko Rydmanilla suunnitteilla tänäkin kesänä nazimuistomerkillä poseeraaminen Saksassa?
Onko tuo ihan oikeasti aiheesta keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy myöntää olevani aloittajan kanssa samaa mieltä, enkä pidä Rydmanista.
Suurin osa järjestöistä on verhottua korruptiorahaa.
Nyt on paljastunut kaksi yhdistystä, jotka veivät lapsia Krimille kesäleirille aivopestäväksi. Muutama yhdistys, jotka muka järjestivät kesähuvia maahanmuuttajalapsille; puljulla oli toimisto Pasilassa ja ukot siellä tekivät anomuksia. Kuvat olivat netin kuvapankista.
Lukuisia ruotsinkieltä tukevia yhdistyksiä, joissa johdossa on puolueaktiiveja. Mitään tukea ei annettu, haettiin vain ilmaista rahaa.
Esimerkkejä on loputtomiin.
En minäkään pidä.
T: Ap
Just. Kokoomuksen vaalirahoittajat kirjoittavat hallitusohjelman, Orpon henk. koht. vaalirahoittaja Salmela on mukana Suomen delegaatiossa Ukrainassa - PM mainostaa Hesburgeria siellä medialle. Valmet Automotive oli menossa konkurssiin, hallitus päätti pelastaa yhtiön sadoilla miljoonilla - omistajana tunnettu kokoomuksen vaalirahoittaja, asiakirjat salataan medialta. Nyt Patrian tekee sinne jätti-investointeja, sattumoisin toimarina nykyään muuan Häkämies.
Puhumattakaan Lindbergin ja kokoomuksen Lockheed Martin yhteyksistä, jonne menee miljardeja. Korruptiosta tuomittu kokoomuksen sorakeisari osti itselleen oman palkkasotilaan - Pekka Toverin europarlamenttiin etc.
Soteen ei ole rahaa, mutta Pörriäisille työnnetään veronmaksajien rahaa suoraan Kelan kautta.
Ja nyt joku hemmetin yleishyödyllinen pikkuyhdistys on suurin korruptio-ongelma tässä maassa. Muutama vuosi sitten nämä varat tulivat Veikkaukselta.
Toveri haluaa siis kieltää vasemmistoliiton, antifan ja silakkaliikkeen?
Uskaltaako vastustaa myös poliittis-uskonnollista fasistista yhteiskuntajärjestelmää jonka perustuslaki on sharia ja joka lupaa täysin yksiselitteisesti ei-muslimeille dhimmeille vain aseman nöyryytettyinä pakkoverotettuina 2. luokan kansalaisina tai kuoleman.
Täällä on jännä kun laittaa yhden peukun ylös niin samaan aikaan tulee yksi peukku alas ja toisin päin. Oletteko huomanneet.
Toveri haluaa siis kieltää vasemmistoliiton, antifan ja silakkaliikkeen?