Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako miehen alempi koulutustaso?

Vierailija
23.06.2026 |

Jos olet aikuisena naisena etsinyt kumppania, onko sinulle ollut väliä miehen koulutustasolla?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä haittaa, ketä ei. Eihän siihen ole yksiselitteistä vastausta. Jokainen asettaa kriteerit kumppanille itse ja on tarvittaessa yksin jos ei sopivaa löydy.

Vierailija
2/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä haittaa, ketä ei. Eihän siihen ole yksiselitteistä vastausta. Jokainen asettaa kriteerit kumppanille itse ja on tarvittaessa yksin jos ei sopivaa löydy.

Ei ole tarpeenkaan saada yksiselitteistä vastausta. Henkilökohtaiset mielipiteet riittävät hyvin tähän tarkoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintä'n 150000 euron vuositulot pitää olla miehellä.

Vierailija
4/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan älykkyyttä ja sydämen sivistystä. Koulutus ei välttämättä takaa näitä.

Vierailija
5/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintä'n 150000 euron vuositulot pitää olla miehellä.

Maksulliset tulee edullisemmaksi 

Vierailija
6/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa, niin ei haittaa veikkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä haittaa, ketä ei. Eihän siihen ole yksiselitteistä vastausta. Jokainen asettaa kriteerit kumppanille itse ja on tarvittaessa yksin jos ei sopivaa löydy.

Ei ole tarpeenkaan saada yksiselitteistä vastausta. Henkilökohtaiset mielipiteet riittävät hyvin tähän tarkoitukseen.

Tämän luulisi olevan itsestään selvää. Eihän kukaan voi antaa kaikkia koskevaa vastausta. 

Vierailija
8/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, pääasia että tulee toimeen omillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan älykkyyttä ja sydämen sivistystä. Koulutus ei välttämättä takaa näitä.

Minkälaisista asioista tunnistat nämä halutut piirteet?

Vierailija
10/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Älykkäin tuntemani ihminen oli opistotasoisesti koulutettu. Yksi mulkuimpia sensijaan niin korkeasti koulutettu kuin vain pystyy. Useinhan ne mulkut tietävät itsekin olevansa mulkkuja, joten tarve päteä on suuri. Siksi sitä koulutusta haalitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos on muutoin kunnon mies. Se riittää. 

Eli ei liiemmelti juo, polttele mitään jne. Käy töissä. Eikä ole väkivaltainen. 

Vierailija
12/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuus ratkaisee. Olen tapaillut täysin uunoa väitellyttä, mutta toisaalta ollut lyhyessä suhteessa amiksen käyneen fiksun miehen kanssa. Enemmän kyse elämänhallinnasta, tavoista ja valinnoista, joiden tulee käydä yksiin omien kanssa. 

N37, maisteri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan älykkyyttä ja sydämen sivistystä. Koulutus ei välttämättä takaa näitä.

Minkälaisista asioista tunnistat nämä halutut piirteet?

Tavasta, jolla kohtelee muita ihmisiä. Onko kunnioittava ja luotettava.

Miten paljon puhuu itsestään ja omista tekemisistään. Vähätteleekö muita, suoraan tai epäsuorasti. Huolehtiiko aina ensisijaisesti omasta edustaan.

Vierailija
14/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä haittaa, ketä ei. Eihän siihen ole yksiselitteistä vastausta. Jokainen asettaa kriteerit kumppanille itse ja on tarvittaessa yksin jos ei sopivaa löydy.

Ei ole tarpeenkaan saada yksiselitteistä vastausta. Henkilökohtaiset mielipiteet riittävät hyvin tähän tarkoitukseen.

Tämän luulisi olevan itsestään selvää. Eihän kukaan voi antaa kaikkia koskevaa vastausta. 

Joskus ihmisiä pitää vähän kannustaa antamaan oma mielipiteensä, jos eivät valmiiksi tiedä mikä on "oikea" mielipide.

Se ei toki yleisesti ole ongelma tällä palstalla. 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos on muutoin kunnon mies. Se riittää. 

Eli ei liiemmelti juo, polttele mitään jne. Käy töissä. Eikä ole väkivaltainen. 

Riittääkö hyvään mieheen se, että hän laittaa laukun naulaan kun menee saunaan? Vai pitääkö olla verokoneessa?

Vierailija
16/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä riippuu. Minua ei haittaa sitten mitenkään - oma mieheni, joka on mielestäni hyväsydämmisin ja ahkerin ihminen on ammattikoulun käynyt, itse olen yliopiston.

Kaverini taas katsoi parinvalintavaiheessa hyvinkin paljon "pelkän ammattikoulun" käyneitä alaspäin ja laittoi kaikki niin sanotusti vasemmalle. Kaverini on itse käynnyt AMKn

Vierailija
17/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mulla on amk-tutkinto ja lähden opiskelemaan yamk:ia, mieskaverilla on toisen asteen tutkinto. Fiksuus ei aina riipu koulutuksesta.

Vierailija
18/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse korkeakoulutettu, niin en voisi ajatella suhdetta muuta kuin korkeakoulutetun miehen kanssa.

En siis innostu näistä palstan laihojen ja kauniiden naisten metsästäjistä, jotka eivät juo eivätkä hakkaa, ainakaan ihan joka päivä.

Vierailija
19/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempi koulutustausta ei haittaa- se mikä haIttaa on siihen yleensä liittyvä tyhmyys. Myös amis voi olla älykäs, mutta nykyisin se on aika harvinaista.

Vierailija
20/69 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, jos on muuten tekevä tyyppi. Kotonamakailija haittaa. Esim. rakennusmies tai vastaava olisi oikein mieluinen kumppani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän