Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei haluakaan saada lasta

Vierailija
20.06.2026 |

Emme ole aivan valtavasti asiasta puhuneet. Olen joskus kauan aikaa sitten hänelle maininnut keskustelussa, että haluaisin joku päivä saada oman perheen. Vuosia tuntui, että vähän välteltiin aihetta, enkä siitä sen vuoksi kovin paljoa halunnut puhua. Tänään hän sitten totesi, että asia on ahdistanut häntä valtavasti vuosia, koska ei itse halua, mutta tietää että minä haluan.

Tulikin vähän erilainen loppuelämä ilmeisesti. Jää ainakin mahdollisuuksia muulle elämälle, jos tästä voi jotain positiivista löytää. En toki kiistä, etteikö tämä asia satuttaisi, mutta totesin siinä hetkessä vain, että asia kunnossa. Mutta asiat korjaantuu ajan kanssa, kunhan tulin purkamaan oloani.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta kysytään. En jättäis ainakaan omaa rakasta sen takia että lapsia ei saa. Rakkaan löytäminen ei ole helppoa tässä elämässä.

Tässä ei ole kyse siitä, että lapsia ei saisi, vaan siitä, että puoliso ei halua lapsia Ap:n kanssa.

Voi toki olla, että naisella on jotain traumoja, mutta itse ihmettelen, että miksi edes mennä kimppaan sellaisen ihmisen kanssa, joka ei herätä halua saada lapsia.

Vierailija
82/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aika paljon pistetään sen varaan, että olisi pitänyt keskustella heti treffeillä. Ja se on totta, niin pitkääkin, ei tuohon ristiriitaan kannata ehdoin tahdoin hakeutua. Jos se AP:ta tai ketään muuta lohduttaa, niin me tiedettiin kyllä toistemme kannat alusta alkaen, mutta niin vaan 7v kohdalla toisen mieli alkoi muuttua. Jos mä olisin samassa treffitilanteessa uudelleen, mulle ei enää riittäisi kyllä / ei -vastaus tai mun vastauksen peesaus, vaan kaivaisin perustelut, mihin tämä kanta perustuu, ja sitten vetäisin omat tulkinnat, onko tällä ihmisellä tarpeeksi vankat perusteet myös pysyä kannassaan. Ja silti mieli voi muuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet löytänyt yksisarvisen. Vain viideosa naisista jää lapsettomiksi, ja heihin sisältyvät lapsia haluavat lapsettomatkin. Velat ovat näin liikakansoitusaikanakin edelleen uniikkeja lumihiutaleita :(

Hänen ajatukset tulivat minulle ihan uutena asiana. Kuten aikaisemmin mainitsin, keskusteltiin kauan sitten asiasta, ja silloin hän ei kieltänyt, mutta sanoi ettei tässä elämäntilanteessa ole mahdollista (olimme molemmat opiskelemassa). Enkä silloin ajatellutkaan, mutta kerroin kyllä, että joku päivä varmasti toivoisin. 

 

AP

Tuntuu käsittämättömältä, että ette ole näin tärkeästä asiasta puhuneet aiemmin. Tällaiset perusasiat pitäisi käydä läpi viimeistään ensimmäisillä treffeillä, ellei jo ennen sitä. Jos toinen todella toivoo lapsia ja toinen ei sitten niin millään, niin ihan turha siinä silloin on edes treffeille mennä.

 

Useammin se on mies, joka ei lasta halua ja on pelannut aikaa muuntelemalla totuutta. Se on naiselle kova paikka miettiä, haluaako etsiä uuden miehen, jonka kanssa perustaa perhe. 

Aika paljon vaadittu, että pitäisi jo ennen ekoja treffejä tietää, haluaako lapsia tuon tyypin kanssa.

Kyllä se halu yhteisiin lapsiin tulee vasta rakastumisen myötä.

Vierailija
84/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta kysytään. En jättäis ainakaan omaa rakasta sen takia että lapsia ei saa. Rakkaan löytäminen ei ole helppoa tässä elämässä.

Tässä ei ole kyse siitä, että lapsia ei saisi, vaan siitä, että puoliso ei halua lapsia Ap:n kanssa.

Voi toki olla, että naisella on jotain traumoja, mutta itse ihmettelen, että miksi edes mennä kimppaan sellaisen ihmisen kanssa, joka ei herätä halua saada lapsia.

Klassinen vihjaus "jos et halua lapsia, et vain ole kohdannut Kunnon Miestä"? Velakin voi haluta elämänkumppanuutta. On tosin vastuullista etsiä toinen vela.

Vierailija
85/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaimoasi sitten vaivaa? Joku traumaattista vai onko vaan ihan puhtaasti niin itsekäs? 
Onneksi sinä kuitenkin sovit hänen suunnitelmiin..

Ei se ole ilmeisesti kaikkien asia. En minäkään voisi kuvitella hyppääväni esim. nykyisestä ammatista ihan toiseen. Eri asia toki, mutta voin kyetä ymmärtämään, että kaikki ihmiset eivät halua saada lasta, johon ei välttämättä löydy syytä.

 

AP

Mutta hänen päätöksensä on hänen ja sinun on sinun. Jos haluat lapsen, teet sen toisen kanssa ja piste. 

Ei se varmastikaan tuntuisi samalta, kun olen rakastanut nykyistä vaimoa lukion alusta lähtien, yli viidentoista vuoden ajan. Perhettä olisin toinut hänen kanssaan, enkä kenenkään muun.

 

AP

Vaimosi ei rakasta sinua yhtä paljon, sehän päivänselvää.

 

Mitäpä, jos pelastat itsesi ja menet kohti lapsihaaveita.

 

Terkuin, N37, naimisissa ja äiti

Vierailija
86/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä syy liittyy sinuun?

Ehkä vaimo epäilee omaa osuuttaan, ehkä hänestä ei ole äiti-ihmiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä helvetin idiootti otit vaimoksi hedelmättömän akan?

Vierailija
88/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy olla kuitenkin 100% varma, joka kannalta, ettei asia ala sinua vuosien saatossa häiritsemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko harkinnut uutta vaimoa?

Ei ole käynyt mielessäkään. Sovittiin aikoinaan, että ollaan yhdessä myötä- ja vastamäessä.

 

AP

Miten näin tärkeästä asiasta ei puhuta ihan jo suhteen alkumetreillä? 

Voi näitä vaatimuksia olla valmis ja muuttumaton ihminen - ja ilman tietoa minkä ikäisinä tai missä tilanteissa suhteet ovat alkaneet! Mieli voi muuttua tai lapsiasia ei tunnu vielä itseä koskettavalta kun on alettu oleen. Nykyään moni yli 30-vuotiaskaan ei osaa vielä sanoa mitä haluaa. Ja mieli voi muuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi